Beta discussietopic (met spoilers!)

DeletedUser

Guest
Hmm en wat is hier eigenlijk het nut van?
Dat weet ik ook niet maar we krijgen dus denk ik geen nieuw ruw goed bij de gebieden die je kan gaan veroveren, de tech tree van ME staat op youtube daaruit heb ik dat begrepen in ieder geval.
 

DeletedUser2916

Guest
je krijgt 1 ruw goed uit de bronstijd en 1 ruw goed uit het koloniale tijdperk.
dus je hebt dadelijk 3 ruwe goederen uit bronzen tijdperk en 3 ruwe goederen uit koloniale tijdperk. je zou dus minimaal 1 goed combinatie kunnen maken om goederen uit het moderne tijperk te kunnen produceren.
je betaald namelijk koloniale goederen versterkt met een bonus uit het bronzen tijdperk. je betaald geen geld of voorraden meer.
grootse gebouwen produceren dubbele koloniale goederen, dus in principe hoef je dus geen goederen gebouwen uit koloniaal te bouwen en bronzen goederen gebouwen hoef je eveneens niet te bouwen om dat die alleen de bonus geven. je kunt dus gelijk moderne goederen gebouwen plaatsen.
ik hoop dat ik het zo goed samengevat heb.
ik ben er persoonlijk wel blij mee met deze methode.
 

DeletedUser

Guest
Ik neem aan dat ze alle 3 overeen laten komen, bvb steen hoort bij ijzerdraad voor gewapend beton, marmer hoort bij porselein voor luxeproducten, hout bij papier voor verpakking, druiven en koffie voor conservatie/houdbare producten, bloemen en teer voor smaakversterkers als ik het zo goed onthouden heb dus dat je deze in combinatie gaat krijgen?
Verder neem ik aan dat de verandering van de GG's pas ingaat vanaf dat je in het moderne tijdperk zit en dat het voor de voorgaande tijdperken hetzelfde blijft?

En allerlaatst nog bedankt voor de info.
 

DeletedUser2916

Guest
nee je hoeft niet per definitie 3 goede combinaties te krijgen, maar minimaal 1 moet lukken. als je geluk hebt 2 of misschien 3. die verandering gaat idd pas in voor het nieuwe tijperk.
 

DeletedUser

Guest
ow, ik dacht dat eigenlijk omdat de 2 die ik nu heb dus al wel overeenkomen en het leek me best oneerlijk als dit bij mensen zou verschillen maar nogmaals bedankt :) nu maar hopen op nog meer geluk met 3 goede combi's.
 

DeletedUser4100

Guest
Eén van de moderne era gg's zijn bekend, het is...
De Space Needle
Space_Needle_at_dusk_2011_-_02.jpg

Hij doet niet is bijzonders zoals Alcatraz, en Frontenac. Want hij levert tevredenheid, en maakt munten. Niet slecht want zijn oppervlakte 5x5 dit is het lijstje van bonussen en levels die nu bekend zijn
lv. 8
3.000 tevredenheid
45.800 munten/24h

lv. 9
3.200 tevredenheid
48.900 munten/24h
Hij ziet er wel heel gaaf uit.:D Eerst dacht ik: hé das een rare snuiter van een gebouw midden in de stad. Toen merkte ik dat het een gg was.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nu ga ik natuurlijk de meest domme vraag stellen die je hier kunt stellen. Alvast sorry daarvoor. Maar wat is nou die Beta-versie waar jullie het over hebben en wat kun je ermee? En hoe kom je daar? Ik lees geregeld dat er dit en dit voorbij komt op dat beta gebeuren, en ben nu te nieuwsgierig en wil het graag weten.

groetjes
Newilé
 

DeletedUser275

Guest
De Beta wereld is dezelfde als de nl wereld, maar daar komt alles eerst op om te testen en de grootste fouten er uit te halen.
De taal op Beta is wel Engels.
Je kunt daar op 2 manieren geraken.
- op je inlog pagina kun je bovenaan naar de werelden in andere talen gaan. Voor Beta moet je Beta kiezen.
- In je url de nl vervangen door zz.
 

DeletedUser5428

Guest
Die Space Needle lijkt mij niet echt super interessant. Diamant gebouwen leveren meer tevredenheid en koningen leveren meer munten.
-
Naar ik hier lees zijn we dus verplicht om toch goederengebouwen te zetten, en kunnen we niet meer rekenen op de goederen van de GG's alleen?
Niet dat dit goed of slecht is, maar nu is het eigenlijk niet meer nodig om het koloniale tijdperk te blijven tot ik voldoende goederen heb voor de tech die nog moet komen in de MT.
 
Even hoe ik het zie vwb de productie van Moderne tijdperk goederen.
Voor de productie heb je nodig:
A: Koloniale goederen
B: Munten
C: Voorraden
D: Goederengebouw

Welke goederen je kunt produceren met bonus is afhankelijk van welke ruwe goederen je had in het Brons tijdperk.
De productie kosten van 10 moderne goederen is 10 koloniale goederen en dezelfde hoeveelheid munten en voorraden als wat je nodig hebt om 10 koloniale goederen te produceren.
Verder heb ik begrepen dat je op de landkaart nog een 3e ruwgoed uit het brons tijdperk vrij kunt spelen.
 

DeletedUser4100

Guest
Het is geen domme vraag.:) Ik wist het eerst namelijk ook niet.;) Béta versie is de test server van FoE. Als je bij de hoofdpagina zie je boven in een vlaggetje
als je daar op klikt moet je béta kiezen, zie afbeelding
attachment.php

Uitleg béta.jpg
Als je béta hebt geselecteerd als 'land' dan heb je de béta versie opgestart. Dan gewoon een account aanmaken zoals je ook je gewone account hebt aangemaakt op FoE. Dan hoef je alleen maar in te loggen en kun je direct op de béta test server beginnen.:) De versie is volledig in het engels. Verder heeft het nog iets unieks: op de test server krijg je gratis diamanten per update. Op béta versie start meestal een event, en een era ruim een maand voor de gewone versies ze krijgen. Era's veel eerder. Pas als alle 'kinderziekten' op béta bekend zijn, en verholpen komen ze op gewone versies. Dus een goed béta acc kan je heel veel voordeel geven in de toekomst.:)
 

DeletedUser

Guest
Eén van de moderne era gg's zijn bekend, het is...
De Space Needle
Space_Needle_at_dusk_2011_-_02.jpg

Hij doet niet is bijzonders zoals Alcatraz, en Frontenac. Want hij levert tevredenheid, en maakt munten. Niet slecht want zijn oppervlakte 5x5 dit is het lijstje van bonussen en levels die nu bekend zijn
lv. 8
3.000 tevredenheid
45.800 munten/24h

lv. 9
3.200 tevredenheid
48.900 munten/24h
Hij ziet er wel heel gaaf uit.:D Eerst dacht ik: hé das een rare snuiter van een gebouw midden in de stad. Toen merkte ik dat het een gg was.:)

Als ik eerlijk mag zijn.
Vind ik maar een flut GG.
Ik zal er geen geld aan besteden om zo space needle te bemachtigen.
Zo bijzonder is deze GG niet.
Vind het te weinig tevredenheid daar kan ik beter een culturele gebouw bouwen.
En de muntjes ach die zijn niet echt relevant daar heb ik genoeg van.

ik hoop dat de 2 GG beter is.
space needles is geen must have voor mij.
 

DeletedUser4100

Guest
Ben het met je eens de bonus is zacht gezegd matig te noemen.:(
Maar we moeten niet vergeten dat béta een test server is, dus als de bonussen niet bevallen kan het zodoende nog worden aangepast.:) Net als bij Alcatraz gebeurde. Die produceerde eerst veel te veel eenheden, en daarnaast veel te weinig tevredenheid om rendabel te zijn. Dat is ook aangepast, dus misschien dat het ook met de Ruimte Naald zo is.:)
Vind zelf los van de matige bonussen het wel een mooi kunstige gg.:) Erg zonnig uiterlijk en zal er zeker voor gaan. Niet voor de bonussen, maar voor de gg zoals die is. Deed Alcatraz ook niet om tevredenheid, alleen omdat ik hem mooi vond en dat ie troepen gaf.;) Frontenac ook het zelfde hogere missie beloningen, en een goed uitterlijk zijn heel mooi voor een gg vind ik. Dat ie munten produceert is ene gunstig extraatje. Voor deze gg gaat het me niet om de bonussen maar hoe gaaf die is.:D

Misschien word de 2e wel de Burj al Arab of misschien word dat wel de gg van Post moderne era...
 

DeletedUser

Guest
het verbaast me want je zou denken bij moderne tijdperk
meteen aan speciale gebouw ceaser palace.

ik hoop dat er ook een gok handel in het spel komt.
hoe dat eruit kan zien kan je altijd over brainstormen.
 

DeletedUser

Guest
Dankjewel voor het antwoord :) Ik ga dat eens bekijken, lijkt me leuk om daar bezig te zijn.

Dankjewel drakenridder :) Denk dat ik me daar wel zal vermaken. Zal eens beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1798

Guest
Bijvoorbeeld bij de Dom van Aken wordt duidelijk verteld dat je goederen
krijgt uit het huidige tijdperk.
Een Dom lijkt mij iets van een kerk weg te hebben.
Als daar al leugens worden verspreid via FOE.
Vreemde zaak.
ik zal eens kijken of daar en civiele of kerkelijke rechtzaak van te maken is.
 
Bovenaan