Beste/slechtse GG

DeletedUser

Guest
Jij gaat mij echt niet vertellen dat je de munten nodig hebt als je in PMT zit, ik weet nu al niet meer wat ik ermee moet doen behalve FPen kopen.
Capitool bespaart je een hoop plek en zorgt voor meer gevechtsgebouwen en/of goederengebouwen dan je anders zou kunnenzetten.
Waarom was ie dan ook alweer slecht??

In PMT heb je vast wel een Alcatraz, dus heb je niet echt meer gevechtsgebouwen nodig. Meer goederengebouwen is leuk, maar wat moet je met extra goederen waar je toch niets mee kunt?

Er zijn geen "beste" of "slechtste" GG's. Het is allemaal afhankelijk van waar jij je in het spel bevindt en hoe jij het spel speelt.
 

DeletedUser

Guest
goederengebouwen voor het ruilen van FPen, vechten in GvG.
Alcatraz levert niet voldoende units om fatsoenlijk mee te vechten. defense in gvg kost nog steeds legers en dan heb je aan die handvol onafhankelijke echt niet genoeg.
Feit blijft dat capitool je ruimte bespaart, dat was mn punt ;)
 

DeletedUser

Guest
goederengebouwen voor het ruilen van FPen, vechten in GvG.
Alcatraz levert niet voldoende units om fatsoenlijk mee te vechten. defense in gvg kost nog steeds legers en dan heb je aan die handvol onafhankelijke echt niet genoeg.
Feit blijft dat capitool je ruimte bespaart, dat was mn punt ;)

Hoe ruil jij goederen voor FPen?:confused:
 

DeletedUser

Guest
scheve handel voor fpen? je gaat me niet vertellen dat je daar nog nooit van hebt gehoord

Had ik niet, maar het principe is me wel duidelijk.

Het heeft er wel toe geleid dat ik mijn Capitool eens bekeken heb. Jouw berekening is leuk, maar bijna niemand wil in een Capitool investeren en voor mijzelf heeft het ook een lage prioriteit. Zeker omdat de voorraad voorraden die hij geeft al kan worden verbeterd met een fanshop. Het duurt dus veels te lang voordat hij het niveau haalt dat hij interessant wordt, dus bij mij gaat hij er uit zodra ik ruimte nodig heb. Bedankt voor de tip ;)
 

DeletedUser5742

Guest
De beste GG's zijn degene die bonussen hebben die mee schalen met je tijdperk. Een vaste hoeveelheid tevredenheid, munten of voorraden zijn daarom voor de meeste overbodige bonussen. Aanvals/verdedigingsbonussen, FP, muntenbonus, voorradenbonus en goederen zijn echter in elk tijdperk belangrijk.

Dit is mijn lijstje van goed naar slecht:

1. Pharos van Alexandrië
2. Castel del Monte
3. Basiliek van San Marco
4. Alcatraz
5. Royal Albert Hall
6. Standbeeld van Zeus
7. Deal Castle
8. Chateau Frontenac
9. Cape Canaveral
10. Hagia Sofia
11. Dom van Aken
12. Basiliuskathedraal
13. Vrouwenkerk van Dresden
14. Sterrenwacht
15. Habitat
16. Capitool
17. Coloseum
18. Toren van Babel
19. Atomium
20. Notre Dame
21. Space Needle
 

Joey-the-king

Actief lid
De 'algemene' slechte gg's zijn,
Coloseum, Notre Dame, Toren van Babel.

Volgens mij vind iedereen die wel slecht/niet zo goed...
 

DeletedUser6867

Guest
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jij ligt er schijnbaar ook wakker van wat andere in hun stad hebben staan,dus dan mag ik dat ook.
oases en kampioenen,weet ff niet waar je het over hebt,want event gebouwen heb ik niet!ik had ze wel maar die heb ik er uitgeflikkert.

omdat jij er ruimte voor hebt heb jij hem staan,maar zodra jij in een andere tijdperk komt zal je toch wel ruimte moeten maken voor betere GG,want die babel toren ga niet veel aan hebben als je al aan het einde postmodern bent.

die GG die ik nu heb staan,en dan wel op Arvahal en niet op Brisgard waar jij naar sta te kijken,heb je het meeste en meest effectieve GG.

de rest van de GG zijn mss goed als je mss net halverwege bent,maar hoe verder je geraakt des te betre GG je moet wegzetten!neem hier maar een les van!

om eerlijk te zijn is iedereen ze keuze persoonlijk :) ik ben eind PMT nu en ben trots op me stadje wat er staat combi van oude en nieuwe GG's :) , maar zoals ik al zei iedereen deeld ze eigen stad in hoe die het graag ziet de 1 heeft liever die GG en de ander die weer , dat is het voordeel van FoE iedereen heeft ze eigen keus :)
 

DeletedUser

Guest
Elke gg in de stad is natuurlijk t' beste ! wel alles op level 10 natuurlijk ! ( of hoger :) )
 

DeletedUser6867

Guest
dat hoeft niet verplicht.
Tuurlijk hoe hoger hoe beter :) level 1 is al een bonus ongeacht wat het is :)
 

DeletedUser

Guest
Idd,
Ik zie het zo,
( 1. ) alle goederen die je krijgt van een GG, is gratis en dus extra.
( 2. ) alle FP's //, helpt je sneller verder waar dan ook, (tech en stad zelf)
( 3. ) alle tevredenheid //, zorgt ervoor dat je geen extra gebouwen hoeft te zetten, die dus ook niet gemotiveerd kunnen worden, waardoor er dus meer munten en voorradengebouwen gemotiveerd worden, elk is er namelijk wel weer 1.
( 4. ) Alle medailles //, zorgen ervoor dat je je stad verder kunt uitbreiden,en dus meer neer kunt zetten.​
( 5. ) Alle inwoners //, kunnen ervoor zorgen dat je net dat laatste gebouw kan plaatsen.
( 6. ) Elke eenheid //, laat je meer vechten, en daardoor ben je dus sterker.
( 7. ) Elke gevecht/verdedegings bonus //, helpt je dat je minder snel geplunderd word, en dat je gemakkelijker andere kunt plunderen.
( 8. ) Elke bonus voor je munten & voorraden //, zorgt dat je met alles sneller vooruit gaat.​
De enige die ik slecht vind, is sterrenwacht, & Atomium, deze zijn goed voor je gilde, en na een lange tijd een beetje voor jou, maar verder vind ik die ruimte-verspilling.
 

DeletedUser6385

Guest
lereuuuuuh lezuuuuuh....
Maar als we nou eens met z'n allen ons best doen om te lereuuhhh schrijvuhhh dan zou het ook een stuk makkelijker lezen zijn af en toe. Het interesseert me geen donder als mensen taal- of spellingsfouten maken (doe ik vast ook) maar soms zijn betogen zo ontzettend slecht geschreven dat het serieus moeilijk is ze goed te interpreteren. Goed of slecht schrijven is niet alleen een kwestie van (on)kunde of (on)vermogen maar ook gewoon van een beetje je best doen.

On-topic dan:

wat heb je aan toren van babel als je in postmodern zit :wacko:

Je zet dat ding neer als je net begonnen bent, en nog geen goede alternatieven hebt. Tegen de tijd dat je postmodern bent is hij minimaal een paar niveaus opgehoogd, zonder dat je daar zelf een actieve bijdrage aan hoeft te leveren. Tegen die tijd levert dit gebouw gratis meer dan twintig goederen per dag, industrieel in dit geval maar dat zal met het volgende tijdperk na pm ongetwijfeld zelfs progressief worden. En dat op een oppervlakte van 4x4 en een 1-baans weg. De bevolking die hij levert is inderdaad verwaarloosbaar, maar desondanks vind ik dit helemaal niet zo'n slechte specs. Ik ben dan ook verbaasd dat hij in het "slechte-gg" lijstje van veel mensen voorkomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je zet dat ding neer als je net begonnen bent, en nog geen goede alternatieven hebt. Tegen de tijd dat je postmodern bent is hij minimaal een paar niveaus opgehoogd, zonder dat je daar zelf een actieve bijdrage aan hoeft te leveren. Tegen die tijd levert dit gebouw gratis meer dan twintig goederen per dag, industrieel in dit geval maar dat zal met het volgende tijdperk na pm ongetwijfeld zelfs progressief worden. En dat op een oppervlakte van 4x4 en een 1-baans weg. De bevolking die hij levert is inderdaad verwaarloosbaar, maar desondanks vind ik dit helemaal niet zo'n slechte specs. Ik ben dan ook verbaasd dat hij in het "slechte-gg" lijstje van veel mensen voorkomt.

Juist!. Om goederen uit postmodern te kunnen produceren heb je goederen uit industrieel nodig. Babel levert die goederen en is dus vergelijkbaar met een goederenfabriek uit industrieel. Babel neemt evenveel ruimte in als een goederenfabriek. Voordeel is dat je voor Babel geen inwoners nodig hebt, maar dat hij zelfs nog wat inwoners levert. Dit gaat alleen maar beter worden. Als het volgende tijdperk er komt wordt Babel een goederenfabriek uit progressief. Goederenfabrieken uit progressief hebben meer plek nodig dan Babel en ook nog eens een tweebaansweg. Babel wordt dus gewoon steeds beter. Dat zou ik niet slecht durven noemen.
 

DeletedUser

Guest
Maar als we nou eens met z'n allen ons best doen om te lereuuhhh schrijvuhhh dan zou het ook een stuk makkelijker lezen zijn af en toe. Het interesseert me geen donder als mensen taal- of spellingsfouten maken (doe ik vast ook) maar soms zijn betogen zo ontzettend slecht geschreven dat het serieus moeilijk is ze goed te interpreteren. Goed of slecht schrijven is niet alleen een kwestie van (on)kunde of (on)vermogen maar ook gewoon van een beetje je best doen.

On-topic dan:



Je zet dat ding neer als je net begonnen bent, en nog geen goede alternatieven hebt. Tegen de tijd dat je postmodern bent is hij minimaal een paar niveaus opgehoogd, zonder dat je daar zelf een actieve bijdrage aan hoeft te leveren. Tegen die tijd levert dit gebouw gratis meer dan twintig goederen per dag, industrieel in dit geval maar dat zal met het volgende tijdperk na pm ongetwijfeld zelfs progressief worden. En dat op een oppervlakte van 4x4 en een 1-baans weg. De bevolking die hij levert is inderdaad verwaarloosbaar, maar desondanks vind ik dit helemaal niet zo'n slechte specs. Ik ben dan ook verbaasd dat hij in het "slechte-gg" lijstje van veel mensen voorkomt.

tussendoor je GG zomaar verwijderen zullen je sponsors wel blij mee zijn :wacko:

ik heb die al verwijdert nadat die op level 10 stond,maar als je GG halverewege is en je sloopt hem leuk voor je sponsers,van mij krijg je in iedere geval geen f.p in je GG,aangezien je ze toch maar halverwege sloopt.
 

DeletedUser

Guest
tussendoor je GG zomaar verwijderen zullen je sponsors wel blij mee zijn :wacko:

ik heb die al verwijdert nadat die op level 10 stond,maar als je GG halverewege is en je sloopt hem leuk voor je sponsers,van mij krijg je in iedere geval geen f.p in je GG,aangezien je ze toch maar halverwege sloopt.

Lees eens beter. Niemand heeft het over het verwijderen van een GG :(
 

DeletedUser

Guest
Juist!. Om goederen uit postmodern te kunnen produceren heb je goederen uit industrieel nodig. Babel levert die goederen en is dus vergelijkbaar met een goederenfabriek uit industrieel. Babel neemt evenveel ruimte in als een goederenfabriek. Voordeel is dat je voor Babel geen inwoners nodig hebt, maar dat hij zelfs nog wat inwoners levert. Dit gaat alleen maar beter worden. Als het volgende tijdperk er komt wordt Babel een goederenfabriek uit progressief. Goederenfabrieken uit progressief hebben meer plek nodig dan Babel en ook nog eens een tweebaansweg. Babel wordt dus gewoon steeds beter. Dat zou ik niet slecht durven noemen.

wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut is dit iets nieuws mss?

*Als het volgende tijdperk er komt wordt Babel een goederenfabriek uit progressief*

is dit zo?:eek:...heb dit nergens nog niet gezien dat een toren van babel verandert in een goederenfabriek :wacko:

maar babel verandert dus niet,geen EEN GG verandert in een goederen gebouw!

babel is bv wel leuk als je net bent begonnen,maar dat GG veranderen in een goederegebouw dat wist ik nog niet:D
 

Mr.Quib

Actief lid
Babel levert goederen, wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? En doet dat op een oppervlakte van 4x4, dus vanaf het moment dat je in MT zit en Babel koloniale goederen levert, werkt het vergelijkbaar als een koloniaal goederengebouw. Vanaf PMT is het dus nog beter, want dan krijg je industriele goederen uit een gebouw dat minder oppervlakte kost dan de goederengebouwen uit dat tijdperk. Krijg nu op level 9 28 goederen per dag, dat is meer dan mijn normale productie.
 

DeletedUser6385

Guest
tussendoor je GG zomaar verwijderen zullen je sponsors wel blij mee zijn :wacko:

ik heb die al verwijdert nadat die op level 10 stond,maar als je GG halverewege is en je sloopt hem leuk voor je sponsers,van mij krijg je in iedere geval geen f.p in je GG,aangezien je ze toch maar halverwege sloopt.

Okay, heel nobel. Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet? Waar haal je dat precies vandaan? Ik zeg juist dat ik het een goed GG vind, niet dat ik hem zou verwijderen.

wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut is dit iets nieuws mss?

Lijkt me duidelijk toch wat bedoeld wordt?! Zit je nou gewoon te zieken of begrijp je echt telkens fout wat mensen bedoelen? Aangezien je je fouten niet toegeeft wanneer anderen je erop wijzen vermoed ik het eerste..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Lijkt me duidelijk toch wat bedoeld wordt?! Zit je nou gewoon te zieken of begrijp je echt telkens fout wat mensen bedoelen? Aangezien je je fouten niet toegeeft wanneer anderen je erop wijzen vermoed ik het eerste..

Ja. Je hebt gelijk. DFTT
 
Bovenaan