Beste/slechtse GG

Ik schrik gewoon van welke GG’s spelers als ‘goed’ bestempelen hahaha. Gaat overigens bijna altijd om kleine beginnende spelers zie ik. Een GG dat inwoners geeft is zinvol? Really? Check eens bij grote spelers, zie je daar überhaupt nog huisjes staan? Nee joh!
Goedjes? Daar verdrink je tzt vanzelf in. Ik produceer geen goederen, heb geen GG’s staan om goederen en genereren en heb 0 huizen staan. Die dingen worden allemaal voorzien door evenementengebouwen. Echt, denk vooruit voordat je duizenden FP’s pompt in GG’s die je zeker weten gaat verwijderen.
 
Hahaha ik snap je punt. Maar als je eenmaal een stuk verder bent weet je gewoon niet meer wat je anders met je GP’s moet doen hahaha. Ik heb ook alles op 90, 100 en 100+ staan. En ze zorgen alleen maar voor meer FP’s. Dan maar in arc? Tja, die genereert dan NOG meer FP’s. Ik vecht gemiddeld 5.000 gevechten per GSP en nóg kom ik niet door mijn eenheden heen. Echt, zoveel FP’s krijg je op den duur niet meer weg dus ga je vanzelf al je GG’s naar level 500 brengen hahaha
 

nietje52

Actief lid
De meeste zetten een GG omdat anderen hem ook zetten, veel verder denkt het gros van de spelers niet vooruit :D
Vliegend eiland iemand?

Vliegend Eiland is gewoon mooi :)
Maar wat Vlad zegt is ook waar, je weet op een gegeven moment niet meer wat je omhoog moet doen.
Ik heb een gildelid met Truus Toren en zadenkluis op 80.
Volgens foehelper heeft hij al 138 dagen niet meer gemotiveerd hahaha.
 
Jaaaaaa ik heb zelfs dat vliegend eiland én die kneuzen GT geplaatst alleen al om te zien wat hij ze doen hahaha. Wat the hell moet je anders met al die FP’s doen? Maar goed, ik heb dus de luxe van ‘too much’ FPs. Dat hebben al die kleine spelers vast niet die bij hoog en bij laag volhouden dat een GG zinvol is omdat hij inwoners, tevredenheid of medailles geeft.
Geloof me nou, ik heb meer tevredenheid, meet inwoners, meer medailles, meer munten en voorraden en zélfs meer goedjes dan 20 spelers kunnen gebruiken. Alle grote(te) spelers. Je hebt gewoon miljarden straks. Dat gaat nooit meer op.
 
Feit is gewoon dat Alcatraz, Arc en alle GG’s die gevechtskracht geven aan je aanvallende legers het alles belangrijkst zijn. De rest is allemaal (al dan niet zinloze) bijzaak.

Uiteindelijk zit alle groei in knokken! Dat levert mij meer diamanten, goedjes en FP’s op dan wat dan ook.
En ik heb dus WERKELIJK nog nooit een cent aan FoE uitgegeven.
 

DarthRonin

Actief lid
Dan maar in arc?
Dat is mijn strategie op 3 van de 6 werelden en tot lvl 130 had ik het nog echt als doel....maar sindsdien is het gewoon blind in die Arc knallen en verder nergens meer naar kijken :D

Het heeft een reden dat ik in mijn lijst van GG's de GG's die FP genereren zonder aanvalsbonus onder "onnodig" heb gezet.
Ben ze momenteel aan het slopen om ruimte te maken voor gebouwen die aanvalsbonus geven en dan wordt ik nog voor gek versleten omdat anderen nog steeds massaal van mening zijn dat FP productie belangrijker is dan wat dan ook....
Zelfs mijn mededeling dat 45FP uit een inno/HS of 80FP uit een CC ook niet meer zo indrukwekkend zijn als je inning 1000 per dag is wordt ontvangen door ongeloof.
 
Helemaal mee eens.. Arc is uiteindelijk de grootste troef. Op den duur weet je gewoon niet meer wat je met je FP’s moet.

Maar eerlijk gezegd haal ik enkel nog wat uitdaging uit het vechten in met name GSP. Maar dat levert met 5000 gevechten ook zo ontzettend veel extra FP’s etc op dat je blijft verdrinken in die shit hahaha
 

Atreus

Lid
aangezien die lvl 100 CC terug verdienen al bijna 9 jaar duurt als je ook elke dag kunt innen
Cape level 1 naar 100 aan 1.9 boost kost je 67.048 FP
Is dus 2 jaar, de inningen niet meegeteld bij elk level

Om van level 1 naar 100 te gaan van "Innovation Tower", moet de eigenaar 55.400 FP's investeren
 

DarthRonin

Actief lid
Cape level 1 naar 100 aan 1.9 boost kost je 67.048 FP
Is dus 2 jaar, de inningen niet meegeteld bij elk level

Om van level 1 naar 100 te gaan van "Innovation Tower", moet de eigenaar 55.400 FP's investeren

Dat heet jezelf rijk rekenen.

Lvl 99 naar 100 van de CC kost ongeveer 3000 FP, met 1FP per dag verhoging doe je er dus ruim 8 jaar over om die 3000 FP terug te verdienen.
Nee, je mag die andere 99 FP niet mee rekenen om te bepalen hoe lang het duurt voordat je dat ene level terug verdient, tenzij je jezelf of anderen voor de gek wilt houden natuurlijk.

Leuk verhaal dat je inno van 1 naar 100 brengen 55.400 kost, maar ook daar kost het terugverdienen van die laatste levels nogal wat meer dan een paar jaar.
Magoed, als je jezelf en anderen voor de gek wilt houden werkt het natuurlijk prima om niet per level te kijken.

Ter info, je inno van lvl 95 naar lvl 100 brengen kost je ongeveer 12500 FP en levert je 3 fp per dag op.
Ongeveer 4200 dagen nonstop innen dus om hem terug te verdienen, oftewel ongeveer 12 jaar bijna dagelijks innen om die 5 levels terug te verdienen... :D
 
Dat is ook echt wel lastig hoor hahaha. Zelfs met een 1.9 treintje heb je soms meer FP’s die je kwijt moet dan dat je kwijt kunt. Om die reden vul ik ook andere GG’s. Maar geen zinloze GG’s als:

Norte Dame,
Deal Castle,
Basilius, Colosseum,
Capitool,
Space Needle,
Royal Albert Hall,
Atlantis,
Frauenkirche,
Gaia standbeeld,
Habitat,
Lotus Tempel,
Regenwoudproject,
Ruimtevrachtschip,
Toren van Babel,
Truce Tower,
Voyager,
Virgo Project,
Inno Tower,
Zadenkluis.

Mijn god wat is er een enorme berg GG troep als je het zo bekijkt!

in meer of mindere mate geldt het vermoedelijk ook voor Galatatoren en Vllegend Eiland. GT is daarentegen een soort van foute guilty pleasure vermoed ik en dus misschien wel legitiem, maar Vliegend Eiland is echt dubieus hoewel ik hem nu wel zelf heb staan. Ik twijfel erover.
 

DarthRonin

Actief lid
Groot gelijk !
Maar waar blijf je dan met meer dan 1000 FP per dag?

Gebouwen die daadwerkelijk iets toevoegen aan je dorp of gilde misschien?
Hoe weinig een extra level van een goed gebouw ook toe voegt, het is altijd meer dan een extra level op een gebouw wat alleen maar 1 extra FP geeft die je nooit terug verdient.
De populatie van de Inno en de tevredenheid van je Hagia heeft een gevorderde speler al meer dan genoeg, ik zie ze tenminste altijd beweren dat ze 100K+ in overschot hebben van beide.
Dus ook die dingen worden dan alleen gevuld voor de FP die ze nooit terug verdienen.

Als je al niet weet waar je met je 1000FP moet blijven...laat wel zien dat je dorp zeker niet meer FP productie nodig heeft :cool:
 
Bovenaan