beperking op hoeveelheid fp in de balk opheffen

Idee is simpel, gewoon geen beperking op die balk.
Aanleiding:
Als je handmatig int of plundert, krijg je na 100 fp de mededeling dat je fp balk volzit en kan je niks meer tot je die weer onder de 100 brengt. Het argument dat innogames/support daarvoor aandraagt is dat ze willen voorkomen dat je fp oppot. Dat argument snijdt totaal geen hout, aangezien ikzelf die balk ook zo snel mogelijk leeg wil krijgen, anders loop ik namelijk zelf fp mis. Bovendien bestaat die beperking niet als je int met diamantjes, dan kan je rustig in 1x 400 fp in je balk trekken en je kan ook gewoon relieken openen als je balk boven de 100 staat. Alleen handmatig innen en plunderen gaat niet. Daarmee is het gewoon een hele rare beperking.

Waarom zou dit een probleem zijn? Het gebeurt bij mij regelmatig dat het niet handig is om alle fp tegelijk in 1 GG te doneren. Onder andere omdat ik dan teveel risico ga lopen op buurtjes en vriendjes die wel heel winstgevende buitenkansjes in mijn GG's zien. Maar bijvoorbeeld ook omdat ze gewoon niet allemaal in 1 level passen als ik ook de 1e 5 plaatsen gevuld wil hebben met donateurs om geen bd en fp weg te gooien. En als er dan niet toevallig een gildegenoot online is waar ik een plekje kan vullen, gebeurt het regelmatig dat ik "gedwongen" ben die fp een paar uur vast te houden, of anders bijvoorbeeld bij een buur te dumpen. Die zullen dat ongetwijfeld niet erg waarderen want ik doneer alleen bij buren als ik daar flink winst op kan maken. Het idee zou zijn dat ik meer fp zou uitgeven maar dat is dus niet het effect dat deze beperking heeft, ik geef eerder minder uit omdat ik eenvoudigweg minder ophaal. De beperking is niets anders dan een archeologisch overblijfsel uit een tijd dat de balk tot 10 kon. Als je er zonodig een beperking op wilt gooien, maak het dan een beperking van 1000 en laat die gelden voor alle vormen van fp innen, dus ook via diamantjes en relieken. Of laat die hele beperking lekker weg. De kans dat mensen hun fp balk als spaarpot gaan gebruiken is vrij klein, aangezien je geen uurlijkse fp krijgt zodra je balk boven de 10 komt. Dus dat is sowieso alleen een optie voor spelers die overlopen van de fp.

Enige nadeel dat ik zie is dat het makkelijker wordt om in 1x de juiste hoeveelheid fp in een gg te droppen zodat het misschien ietsjes makkelijker wordt om ergens een plekje te kapen maar sinds het nieuwe doneersysteem is dat sowieso makkelijker geworden dus de impact daarvan lijkt me goed te overzien.
 

DeletedUser

Guest
Als ik dit zo lees gaat het jou wel degelijk om het oppotten. Jij wil niet gedwongen worden om 100 fp uit te geven, maar je wil 400 of zo fp in je balk kunnen bewaren om je gerichter aan de afspraken met je gildeleden te kunnen houden. Je kan namelijk ook prima bij je gildeleden storten als die niet online zijn, maar ze moeten natuurlijk online zijn zodat jullie anderen kunnen buitensluiten. Argument van Inno snijdt dus wel degelijk hout.
 
Tja, als je een uurtje of 2 wachten oppotten noemt wel ja, dat noem ik dus geen oppotten, oppotten is over langere tijd bewaren (denk in dagen of liever nog weken). En het lijkt me vrij logisch dat ik me aan afspraken wil houden en niet door andermans deals en afspraken heen ga fietsen (nou ja door die van gildegenoten dus). Natuurlijk kan ik t.a.t fp weggooien, heel vreemd dat ik dat verdom. En het argument is dat ik meer fp zou uitgeven zoals het nu is terwijl ik er dus juist minder fp door uitgeef, en bovendien minder actief speel (bijvoorbeeld niet aanval) terwijl ik wacht en daarmee is het dus een flutargument. Bovendien gaat dit argument dus scheef omdat je wel gewoon met dia kan innen en wel relieken kan innen. Als het argument echt zou zijn dat het is gedaan om mensen te dwingen sneller fp uit te geven, zou die beperking op alle vormen van fp toevoegen aan je balk moeten gelden en niet voor maar een deel van de gevallen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ga dan met dia's innen. Wat jij wil is anderen uit kunnen sluiten van deelname in GG's en zo min mogelijk fp pakketten te moeten aanspreken. Dat je anders fp's weggooit is natuurlijk complete onzin. Je heb zat GG's waar je ze in kwijt kan.

Ik vind jouw argumenten raarder dan die van Inno. Je komt met allerlei zaken waarbij 400fp in je balk net zo lastig is als 100 fp in je balk. Als het bijvoorbeeld niet handig is om alle fp in 1 GG te doneren, zoals jij beweert dan heb je een groter probleem met 400 fp in je balk als 100 dan al een probleem is. Ook als ze niet allemaal in 1 level passen dan past 400 zeker niet als 100 al niet past. Dat gaat op voor zo'n beetje ieder argument waar je mee komt.

Opvallend trouwens dat je met dit idee komt vrij kort nadat het niet meer handig is om je Arc los te koppelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik in al regelmatig met dia, precies om deze reden, maar ik kan bijvoorbeeld ook niet plunderen en om nou met dia te innen voor 1 gebouw dat iets later is dan de rest. Jammer dat je niet met een argument komt waarmee je aangeeft dat je het verschil wel gerechtvaardigt vindt, daar zou ik misschien wat mee kunnen, wie weet, als je het goed onderbouwt zou je me misschien zelfs kunnen overtuigen dat het goed is zoals het is. En mijn arc heb ik echt nooit losgekoppeld dus wat dat er verder mee te maken heeft ontgaat me even, misschien dat je dat even toe kan lichten? Volgens mij heeft dat namelijk alleen effect als er een GG levelt, niet tijdens het storten of innen van fp.

(p.s. het argument ik heb nergens last van dus lekker zo laten is dus geen inhoudelijk argument, ik zeg het er maar even bij)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Je vraagt nu van mij om met een argument te komen waarom het verschil gerechtvaardigd is, terwijl al jouw argumenten waarom het niet zo zou zijn, niet kloppen? :rolleyes: Rare gedachte. Het is jouw idee, dus dan moet jij toch met argumenten komen waarom het veranderd moet worden? Nogmaals, bij alles wat jij aandraagt doet het er niet toe of je nu 400 of 100 fp in je balk hebt staan. Ook nu weer. Wat doet het er in vredesnaam toe als 1 gebouw later is dan de rest? Of je nu 100 in je balk hebt zitten of 400, het effect blijft hetzelfde. Overigens meen ik dat ik toch al een argument heb aangevoerd, waarom jouw idee niet moet worden ingevoerd. Je probeert je GG's exclusief te maken voor jou en je afsprakenclubje en het voor spelers buiten dat clubje moeilijker te maken om bij te dragen. Tevens wil je je fp pakketjes liever niet aanspreken, of heb je er gewoon niet genoeg, waardoor je hier naar moet grijpen.

De Arc loskoppelen was een manier om de donaties binnen een afsprakenclubje te houden. Dat werkt nu dus niet meer zo lekker. Nu moet je het niveau iedere keer vrijspelen als je clubje online is, maar sommige spelers hebben dat al vrij ver vooruit gedaan. Jij ook?
 
Vreemde invulling van mijn argumenten heb je, klopt echt geen pepernoot van hahahahaha, maar ik begrijp dat ik geen inhoudelijk argument van je hoef te verwachten, duidelijk.

Maar inderdaad, 1 van mijn argumenten klopt inderdaad niet, ik geef inderdaad meer fp uit door deze maatregel, aangezien ik nu maar dagelijks actief op jacht naar winst ga bij de buren en daarmee dus meer fp binnenhark waarmee ik er ook weer meer kan uitgeven. Mijn gg's zijn helemaal niet exclusief voor mijn clubje, ik prepareer ze gewoon zorgvuldig. Iedereen die zin heeft om 90% of meer te doneren kan dat zonder meer doen. Daarom hoef ik ook niks los te koppelen. Maar ja, ik vind het doodzonde om een gg te levelen waar nog fp en bd's gewonnen kunnen worden, dus wacht ik tot die plekjes gevuld zijn. En nogmaals ik heb dus nooit mijn arc los hoeven koppelen, dat hoef je alleen te doen als je teveel levels hebt vrijgespeeld en/of niet kan rekenen, dat ik dat zou doen is dus een volstrekt ongefundeerde aanname van jouw kant, waar ik wel heel veel frustratie in terug proef maar wat verder niets met dit onderwerp te maken heeft.

Maar mijn idee is dus, trek alle vormen van fp innen die direct naar je balk gaan gelijk. en laat die limiet gewoon los. Het is niet logisch onderscheid te maken tussen de methoden waarop die fp in je balk terecht komen voor het aantal dat erin past.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10111

Guest
Vanwege de 100fp limiet ga je ment diamanten innen, ik bedoel, dat is toch exact wat Inno wil? Waarom zouden ze het aantrekkelijker maken om dat niet te doen?
 
Ik vind jouw argumenten raarder dan die van Inno. Je komt met allerlei zaken waarbij 400fp in je balk net zo lastig is als 100 fp in je balk. Als het bijvoorbeeld niet handig is om alle fp in 1 GG te doneren, zoals jij beweert dan heb je een groter probleem met 400 fp in je balk als 100 dan al een probleem is. Ook als ze niet allemaal in 1 level passen dan past 400 zeker niet als 100 al niet past. Dat gaat op voor zo'n beetje ieder argument waar je mee komt..

Was een beetje afgeleid door die misplaatste obsessie van je met arc's loskoppelen, deze zal ik even voor je uitleggen. Ik had moeten zeggen in 1 level van een gg. Je hebt vast weleens gemerkt dat er per level maar een beperkte hoeveelheid fp in een GG passen. En ik vind het altijd een beetje jammer een GG te levelen als er nog geen 5 plaatsen bezet zijn. En natuurlijk is dat niet het einde van de wereld, vaak gebruik ik ook een "overloop" gg om de overtollige fptjes uit m'n balk te parkeren maar eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden dat er onderscheid gemaakt wordt tussen waar je fp vandaan haalt. Ik vond het zelf in ieder geval behoorlijk typisch dat ik een buurtje niet mocht plunderen voor 2 (max 4) fp maar dat ik vervolgens wel een 100 fp reliek kon openen. Is gewoon niet logisch.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Relieken zijn vaak krachtige beloningen die heel veel forgepunten geven, daarnaast kan je niet verder met de expeditie wanneer je in een niveau de relieken niet hebt opgehaald, vandaar dat het nog wel mogelijk is om die op te halen wanneer ze forgepunten opleveren.
Productie (en dus ook plunderingen) kan je ophalen tot je 100 forgepunten hebt bereikt, dat een functie die alle productie ophaalt ervoor zorgt dat jouw aantal boven die 100 komt is logisch, aangezien je voor het gebruik ervan nog minder dan 100 forgepunten hebt. Zodra je echter meer dan 100 hebt kan je ook door diamanten te gebruiken geen forgepuntenproductie meer ophalen.

De limiet is er met een reden, de limiet is redelijk recent al verhoogd van 20 naar 100, voorlopig zal het niet nogmaals verhoogd worden, je zal de forgepunten dus toch echt moeten uitgeven.
 
Bovenaan