Beperken levels grote gebouwen

Wil je een maximum level voor GG's welke langzaam hoger wordt?

  • Ja

    Stemmen: 7 36,8%
  • Nee

    Stemmen: 12 63,2%

  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2772

Guest
de eerste is een cap op gg's en die daarna vrijgeven geleidelijk
Dan is het wel beter om dat met absolute aantallen te doen. Dus als x aantal mensen binnen y levels van het hoogste level komen, dan komen er weer levels vrij.
 

DeletedUser

Guest
Gezien je stelt dat GvG meer waarde gaat krijgen, is dat een groot voordeel in mijn ogen.

Weer een non-argument. GvG krijgt slechts meer waarde omdat er gevechtspunten gescoord kunnen worden. Die scoor je door te gaan slopen, belegeringen aan te vallen of te gaan sectormeppen. Een cap op de GG's heeft daar geen enkele invloed op.
 

DeletedUser4100

Guest
Echter degenen die nu een alca hebben op level 60 bijvoorbeeld, hebben nog altijd een groot voordeel van het feit dat ze 20 eenheden per dag meer krijgen dan iemand met een level 40 alca en 40 eenheden meer dan iemand met een level 20 alca.
Waarom is dat een probleem? Verschil moet er toch juist wezen. Anders heeft het geen zin om een GG
dat lvl te laten krijgen. De mensen met tenminste een Alcatraz van lvl 1 krijgt naar verhouding oneindig
meer extra eenheden t.o.v. mensen die geen Alcatraz hebben. Absoluut is dat aantal minder. Toch moet
er enig verschil blijven, lijkt mij. Aangezien je veel hebt geïnvesteerd, mag je toch ook een (groot) voordeel
terug verwachten?
Duurzamere oplossing dan die caps zijn inderdaad de lvls. Ik houd een mega Arc in de gaten, vanaf lvl 60. Nu
al 5 lvls verder en nog steeds blijft het aantal +82%. Dat al 5 lvls lang. Alleen die goederen stijgen iets, per lvl.
Dus wat dat betreft...
Daarin zie ik nog wel de meeste kans. Hoewel je niet moet overdrijven. Er mag echt verschil blijven in voordeel
tussen 10 lvls. Dat zoude veel verschil moeten maken. Als je dat gelijkt trekt, heeft het geen nut om een GG
een mooi lvl te geven.
 

DeletedUser5889

Guest
Weer een non-argument. GvG krijgt slechts meer waarde omdat er gevechtspunten gescoord kunnen worden. Die scoor je door te gaan slopen, belegeringen aan te vallen of te gaan sectormeppen. Een cap op de GG's heeft daar geen enkele invloed op.

Niet direct nee, maar met een level 60 Alcatraz kun je het slopen natuurlijk vele malen langer volhouden dan met een level 12 Alca. Dan komen we natuurlijk weer op de discussie van hoe die GGs tot stand zijn gekomen, waarvoor al andere draadjes bestaan. Maar feit is dat die hoge GGs binnen niet al te lange tijd wederom de ranking gaan domineren; slechts een kwestie van tijd voordat die spelers geswitched zijn naar andere GGs. De zotte Arc maakt het alleen nog maar meer mogelijk om heel snel naar een hoog level Alca te gaan. Niet voor mij, want ik heb het trucje van de GGs nog steeds niet door, maar ja....ben natuurlijk ook een beetje dom.
 

DeletedUser2898

Guest
Ik denk dat nieuwe spelers zich niet de doelen hoeven te stellen ooit in de top 10 te belanden.
Het is waanzin dat iemand die net gaat spelen verwacht een speler in te halen die elke dag voor de afgelopen 3 jaar bezig is met zijn groei.
Dan loop je gewoon 3 jaar achter... zo simpel is dat.
Voor de mensen die snel willen groeien is er ook een oplossing...
niets doen, verhaal lijn doorlopen en tech vol dumpen met een beetje goederen boeren tot je tech klaar is en dan beginnen aan je aanvals GG's en vervolgens die omhoog spelen via deals. Super moeilijk om bij te raken in dit spel is het nou ook weer niet.

In princiepe zouden nieuw beginnende spelers net als wij destijds een tijdje op een tijdperk moeten blijven hangen. Dat stabiliseerd de GG wildgroei. GG's zouden ook pas vrijgegeven moeten worden in de tijdperken waar de mensen op dat moment in verkeren.
Een innotower in ijzertijd hebben staan is natuurlijk compleet zot. Feitelijk wel mogelijk momenteel als je gilde leden je helpen.

Toen wij vroeger begonnen had je niet de mogelijkheid om zo ver vooruit te gaan in de tijdperken qua GG's en bouwde je dus aan de GG's die je al had staan. Je bracht je goederen op orde via GG's en je was actief daarmee. Ik denk dat het positief is om de mensen langer vast te houden op tijdperken zodat de nieuwe spelers ook meer spelinzicht krijgen...

Een cap op CdM ( zoals die nu is ) vind ik onzinnig. als je extra aanvalskracht wil dan zet je gewoon een aantal aanvalsteams neer ( +4% aanval )
Daarmee kan je dat oplossen.

Wat ook een boel kan oplossen is om het spel een doel te geven.
Momenteel heeft het spel geen doel.
De meeste punten op de ranking ? ( doet niets voor de speler of zijn spel ten opzichte van een speler die niets doet en stil zit )
Gilde groei lvl 50 behalen ?.................... en dan ?................... stopt nu alles ? op vakantie met z'n alle ?
Gildes gaan uit verveling maar andere gildes slopen omdat ze geen doel meer hebben...
Stomweg slopen... is dat dan het nieuwe doel om de verveling te verdrijven ?

Ik denk dat uitgegroeide gildes een nieuwe uitdaging nodig hebben zoals het vechten op wereld niveau ipv landelijk niveau.
Zodra er een map geplaatst wordt waar de nederlandse gildes kunnen battelen tegen buitenlandse gildes dan zullen de mensen met absurd hoge GG's ook tegenover elkaar staan in het internationaal GvG. De mensen die Dia's geinvesteerd hebben staan dan lijnrecht tegen over elkaar in een strijd der titanen. Alle mensen die nu landelijk vechten kunnen dan het doel hebben om niet nummer 1 te worden van het land maar om mee te vechten voor hun land.

Dat is pas een nieuw doel. Daarmee is het ook zo dat uitgelevelde gildes dan ook verdweinen van het landelijke GvG. Deze spelers hebben niets meer te zoeken op bijvoorbeeld het ijzertijd tot en met toekomstige tijdperk. Doordat deze gildes uitgeleveld zijn kan er een nieuwe verhaal lijn ontstaan voor hun. Bijvoorbeeld het settelen van planeten en het vestigen van kolonies. als gildes zoals Lekker Rustig of The White Lotus alle grote spelers aantrekken die compleet uitgeleveld zijn en op wereld niveau bezig zijn dan ontstaat er weer een competitie op landelijk niveau. Het geeft ook een doel voor nieuwe spelers. Deel uitmaken van de wereld competitie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Er is hier een ruime discussie gevoerd. Het idee is duidelijk en er wordt nu een poll op gezet.
 

Mr.Quib

Actief lid
We hadden eerst al de dia spelers die je nauwelijks kon bijbenen, nu komt dit er nog een keer bij.
Zijn dat andere spelers dan?

Er zijn kleinere spelers die nu inzien dat zij nooit een kans maken om zich aan te sluiten bij de kop groep.
Mijn punt dat een beginnende speler nu nooit meer kan aanhaken, blijft in mijn ogen valide.

Mijn reactie hierop is dezelfde als Vamp:
Ik denk dat nieuwe spelers zich niet de doelen hoeven te stellen ooit in de top 10 te belanden.
Het is waanzin dat iemand die net gaat spelen verwacht een speler in te halen die elke dag voor de afgelopen 3 jaar bezig is met zijn groei.
Dan loop je gewoon 3 jaar achter... zo simpel is dat.

Daarnaast, dit spel is pay-to-win. Als je dat er niet voor over hebt, hoef je niet te proberen om met de top mee te draaien.

Toen ik begon met spelen liep ik iets minder dan een jaar achter en heb nooit het idee gehad dat ik in de top zou komen, maar na ruim 3 jaar 'normaal' fanatiek spelen (weinig dia's gebruiken, hoogste GG is nu level 16 etc.) sta ik toch mooi in de top 150. Vooral een kwestie van geduld en inzet.

Kortom, wat mij betreft hoeft er geen cap op de GG.

Wel lijkt het me logisch om het aantal FP dat nodig is voor elk level boven 10 een heel stuk te verhogen. Het verschil hiertussen is minimaal en staat niet in verhouding tot het verschil tussen de eerste 10 levels. Ook wordt hiermee de verhouding beter tussen het aantal FP dat nodig is en de beloning die het oplevert.

Stel dat je dit met terugwerkende kracht uitvoert, zullen een hoop mensen flink wat levels zakken, wat een cap overbodig maakt. Vergelijkbaar met de nieuwe puntentelling voor de ranking.



Linkjes kun je ook ingame niet meer verspreiden
omdat het als ''spam'' wordt gezien.
Dit kan inmiddels weer wel gelukkig :)
 

DeletedUser10486

Guest
Zijn de GG's niet reeds beperkt tot level 80? Hier op Brisgard blijven de Arcs van de toppers blijkbaar vast zitten op level 80?

Het probleem is dat hoge GG's aan schenkers een hoge Arc bijna evenveel FP's terug geven als er nodig is om ze te levelen. En dat probeert men dus te verhelpen door nepoplossingen te bedenken?
De helft van de spelers heeft nog geen GG op level 10, dus alle GG's dan maar blokkeren op level 10? En wat moet je dan met je FP's?
 

DeletedUser10111

Guest
Voor zover ik weet is er geen bovengrens
De catch is echter dat je per 10 levels weer 9 BDs nodig hebt. (iig voor GG < level 10 :p )
 

DeletedUser

Guest
Zijn de GG's niet reeds beperkt tot level 80? Hier op Brisgard blijven de Arcs van de toppers blijkbaar vast zitten op level 80?
Op Cirgard zijn er Arc's van 82 en 85. 80 is dus op dit moment geen beperking.
Voor zover ik weet is er geen bovengrens

De catch is echter dat je per 10 levels weer 9 BDs nodig hebt. (iig voor GG < level 10 :p )
Je hebt per 1 level 9 BD's nodig boven level 10.
 

DeletedUser10111

Guest
Per 1 level zelfs! Dat is heel veel BDs dus op level 80 :)
Bedankt voor de informatie.
 

DeletedUser10486

Guest
Per 1 level zelfs! Dat is heel veel BDs dus op level 80 :)
Bedankt voor de informatie.

Bionicman op Brisgard heeft al genoeg BD's om zijn Arc naar level 200 te brengen. Niet moeilijk als je voor een eerste plaats 15 BD's krijgt.
 

DeletedUser5889

Guest
Zijn er nog mensen die hier willen stemmen?
Ja, ik eigenlijk wel, maar ik snap de poll niet.
Wat betekent "wil je een maximum level voor GG's welke langzaam hoger wordt"
Waar slaat 'welke' op? Op het maximum level, of op de GG? In beide gevallen snap ik het niet. Wordt de snelheid van investeren aan banden gelegd dan? Dat lees ik nergens in het voorstel van @CharlemagneII.
Zelfs als ik deze poll tekst zou interpreteren zoals er oorspronkelijk gevraagd is (dus een max. cap), dan snap ik nog niet waarop ik stem. Wat is dan het voorstel dat er gedaan gaat worden met de GGs met een level boven de cap?
Op deze vraagstelling kan ik echt geen antwoord geven. Maar, aangezien hier wel op gestemd is, er zijn vast stemmers die me de vraagstelling kunnen verduidelijken.

Ik heb op eerdere polls al de feedback gegeven dat de vraagstelling duidelijk geformuleerd moet worden om tot een goede poll te komen en daarnaast heb je een bondige probleemstelling nodig. Het zou fijn zijn als met deze tip wat gedaan wordt, want stemmen op deze manier....nutteloos.
 

DeletedUser

Guest
Charlemagnell stelt voor een cap van bijvoorbeeld level 50 aan GG's te geven (dat is dus je maximum level) en meer levels vrij te geven als x% dat level behaald heeft. Daar is je langzaam verhogen.

Charlemagnell heeft in het topic duidelijk aangegeven dat GG's boven het maximum:
Hun functionaliteit (beloningen) en aantal punten beperkt worden tot level 50.
De investering wordt onthouden. Wordt het maximum verhoogd, dan verhoogt de GG automatisch tot het level dat het was (of het nieuwe maximum).

Er is een volledige discussie in elk topic. Beslis je niet te lezen, dan is dat jouw keuze. Maar daar komen alle argumenten, voor EN tegen, in terug. In een voorstel zullen altijd alleen argumenten voor terugkomen, aangezien het voorstel aan de voorsteller is. Vind je dat je niet genoeg geïnformeerd bent, dan moet je het topic lezen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb op eerdere polls al de feedback gegeven dat de vraagstelling duidelijk geformuleerd moet worden om tot een goede poll te komen en daarnaast heb je een bondige probleemstelling nodig. Het zou fijn zijn als met deze tip wat gedaan wordt, want stemmen op deze manier....nutteloos.

Ach, je weet hoe het hier gaat met goedgekeurde ideeën.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/duidelijke-samenvatting-idee-voor-poll.10783/

Moet er dus wel een moderator zijn die het snapt en ook bereid is het werk op zich te nemen.
 

DeletedUser

Guest
Deze poll heeft geen meerderheid behaald. Het idee zal morgen gearchiveerd worden.
 
Bovenaan