Duidelijke samenvatting idee voor poll

DeletedUser

Guest
De titel zegt het al. Laat er een duidelijke samenvatting/opsomming komen van een idee zodat iedereen die de poll beantwoord ook weet waar hij het wel of niet mee eens is.

Laat ik dit even als voorbeeld gebruiken

http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?10626-Aanvallen

Er wordt een idee voorgesteld. Het is niet uitgewerkt, sommigen begrijpen het niet, maar van de voorsteller komt geen enkele verduidelijking. Er volgt wat discussie met nog wat suggesties en er is nu dan een poll van gemaakt, maar waar gaat die poll dan precies over? Over het oorspronkelijke idee dat al niet eens aan de richtlijnen voor een idee voldoet, of over idee en suggesties, wat weer de volgende vraag oproept. Welke suggesties dan?

Laat een moderator duidelijk aangeven wat nu precies het idee is waar de poll voor gehouden wordt.
 

DeletedUser4100

Guest
Ja goed idee. Die peilingen zijn me al wel opgevallen bij een
paar ideeën. Nog lang niet elk idee is er mee uitgerust. Mag wel
de standaard worden.
 

DeletedUser5742

Guest
Goed idee. Het is mij ook een raadsel op welke suggestie er nou gestemd wordt in dat topic, of gaat het juist om het concept dat er "iets"aan verandert moet worden? Duidelijkheid kan in ieder geval nooit kwaad.
 

Seconddream

Actief lid
Hoe een idee opgebouwd wordt kun je hier terug lezen en aan die richtlijnen moet een idee wel voldoen aangezien het afgekeurd kan worden.
Het is nu wel wat verwarrend inderdaad, het komt omdat ik niet de recente ideeën zonder meer wilde afkeuren. Bij de oude ideeën gaan we coulant om met richtlijnen. Neemt niet weg dat er kritisch gekeken kan worden naar de daadwerkelijke inhoud en dat is iets waar ik geen tijd voor heb.
 

DeletedUser

Guest
Hoe een idee opgebouwd wordt kun je hier terug lezen en aan die richtlijnen moet een idee wel voldoen aangezien het afgekeurd kan worden.
Het is nu wel wat verwarrend inderdaad, het komt omdat ik niet de recente ideeën zonder meer wilde afkeuren. Bij de oude ideeën gaan we coulant om met richtlijnen. Neemt niet weg dat er kritisch gekeken kan worden naar de daadwerkelijke inhoud en dat is iets waar ik geen tijd voor heb.

Bij die richtlijnen voor een idee staat niet wat er gebeurt met de nieuwe suggesties en/of comments. Horen die ook bij het idee? Horen ze dan allemaal bij het idee, of slechts enkele? Als dat zo is, welke dan niet? Waar gaat de enquette dan over? Alleen het originele idee? Wat is dan het nut van de suggesties?

Als jij geen tijd hebt om te kijken naar de daadwerkelijke inhoud, wie doet dat dan wel voordat er een poll wordt opgezet?

Terugkomend op mijn voorbeeld, wat nu als daar een meerderheid van 75% voor is. Wat ga je dan doorsturen aan Inno terwijl het niet eens duidelijk is waar de poll nu om gaat?

Met een duidelijke samenvatiing van waar over gestemd wordt is het ook direct duidelijk wat aan Inno doorgestuurd wordt.
 

Seconddream

Actief lid
Als er een idee is ontworpen dan kunnen er andere suggestie`s bij komen, de 1 is beter als de ander.
Natuurlijk als een idee is doorgegeven wordt er gekeken naar het hele plaatje ( dus incl. de comments ), in de richtlijnen wordt daar ook over gesproken.
De poll omvat dus eveneens het hele plaatje. Het ontwikkelingsteam bepaalt uiteindelijk of ( en zo ja, hoe ) een idee geïmplementeerd wordt.
 

DeletedUser

Guest
Als er een idee is ontworpen dan kunnen er andere suggestie`s bij komen, de 1 is beter als de ander.
Natuurlijk als een idee is doorgegeven wordt er gekeken naar het hele plaatje ( dus incl. de comments ), in de richtlijnen wordt daar ook over gesproken.
De poll omvat dus eveneens het hele plaatje. Het ontwikkelingsteam bepaalt uiteindelijk of ( en zo ja, hoe ) een idee geïmplementeerd wordt.

Om het maar even te illustreren...
en ik denk dat vooral suggestie #3 nuttig is en stem daarom. jij denkt dat vooral suggestie 1# nuttig is en stemt daarom. vervolgens wordt het goedgekeurd volgens maatstaven van suggestie 2# en zijn we allebei ontevreden. Hiervoor hebben we niet gestemd. Inno denkt echter van wel en het wordt geïmplementeerd. Resultaat? veel werk en tientallen klachten van ontevreden mensen.

Lijkt mij niet de manier van werken toch? Zorg voor duidelijkheid en probeer die miscommunicatie die hierboven ontstaat zo veel mogelijk te voorkomen.

Een korte samenvatting van het idee in een paar regels, of desnoods een fatsoenlijke richtlijn gebruiken voor het opstellen van de eerste post lijkt mij dan ook geen overbodige luxe.
Ja, je zegt wel dat die er nu zijn, maar er staan nu ideeën met poll waarvan ik geen hoogte heb en waarvan de eerste post zeker niet voldoet aan die richtlijnen.
 

DeletedUser

Guest
Als er een idee is ontworpen dan kunnen er andere suggestie`s bij komen, de 1 is beter als de ander.
Natuurlijk als een idee is doorgegeven wordt er gekeken naar het hele plaatje ( dus incl. de comments ), in de richtlijnen wordt daar ook over gesproken.
De poll omvat dus eveneens het hele plaatje. Het ontwikkelingsteam bepaalt uiteindelijk of ( en zo ja, hoe ) een idee geïmplementeerd wordt.

Als het om het hele plaatje gaat kan dus een heel goed idee als slecht idee worden aangemerkt omdat het ondergesneeuwd wordt door zinloze suggesties. Daarnaast worden suggesties waar helemaal niemand achter staat doorgestuurd aan het ontwikkelingsteam die ze nog wel eens uit kan voeren ook. Een reden dus om aan een idee van iemand die duidelijk de 75% gaat halen nog even wat suggesties toe te voegen, want je weet maar nooit.

Verder is die hele poll toch niets meer dan een zoethoudertje en een manier om anderen het werk op te laten knappen? Een idee dat de 75% niet haalt ben je al direct van af. Ideeën die het wel halen, kunnen alsnog door de CM afgekeurd worden. Beslis dan direct zelf, want dat doen jullie uiteindelijk toch. Dit is alleen om mensen het idee te geven dat er iets met hun ideeën gedaan wordt.
 

DeletedUser6878

Guest
Ik ben ook niet echt gecharmeerd met de poll, veel hangt kennelijk af van de zienswijze van de moderator of deze wat erin ziet. Bovendien heb ik zo mijn twijfels of de forumbezoeker de mening weergeeft van de gemiddelde speler van FoE... De meest fanatieke spelers hebben immers geen probleem om hier hun mening kenbaar te maken als hun iets niet zint, terwijl de meerderheid zwijgt en zo raakt een idee dat in feite best goed kan zijn ondergesneeuwd onder negatieve commentaren.

Vanwege de poll heb ik nu ook andere vragen: Werden ideeën in het verleden dan wel doorgegeven? Was dit afhankelijk van het feit of een moderator warm liep voor het idee? Had het eigenlijk wel zin om iets voor te stellen?
 

Seconddream

Actief lid
Ideeën zijn in het verleden zeer zeker doorgegeven alleen was het niet of nauwelijks zichtbaar op het forum, spelers vroegen zich toen ook al af wat er met al die ideeën gebeurden.
Met de nieuwe mogelijkheden betrekken we de speler meer bij een beslissing welk idee wel en welk idee niet wordt doorgegeven aan team ontwikkeling.
Tevens benadruk ik nogmaals dat ideeën welke recent zijn ingediend ( maar voor de huidige verandering ) niet zomaar zijn verwijderd en daarom mogelijk niet voldoen aan de richtlijnen, aan de andere kant zijn we ook coulant als het een dubbel idee betreft. Zodra het systeem enige tijd heeft gedraaid gaat het vanzelf goed komen.

Dat alles even extra gezegd te hebben is een beknopte samenvatting van een idee waarbij is gestemd wenselijk voor de spelers , zo blijkt, maar ook voor team ontwikkeling kan het effectiever werken dus daar sluit ik me bij aan. :)
 

DeletedUser5968

Guest
Beste Sl8yer,

Er is in intern overleg afgesproken, dat iedereen erbij gebaat is dat er een samenvatting gegeven wordt van het idee.
Deze samenvatting zal voorafgaan aan een poll zodat eenieder weet waar de poll nu werkelijk over gaat.

Ik verplaats deze discussie dan ook naar 'goedgekeurde ideeën'.
Bedankt voor je suggestie en bijdragen en eenieder die heeft bijgedragen in deze discussie ook bedankt!

Groet Gaelwyn
 
Bovenaan