Opgelost [35703] Traagheid sinds update 1.77

DeletedUser5796

Guest
Sinds de update, loop ik tegen meerdere problemen aan die waarschijnlijk veroorzaakt worden door dezelfde bug.
Als je bijv 10 minuten ingelogd bent, en je klikt 1 van je Grootse Gebouwen aan, krijg je het laad schildje te zien tot in het oneindige. Als je de markt wilt openen ook.
Als je je munten / voorraden gaat innen lijkt het alsof ze geint zijn, maar als je weer opnieuw inlogt zul je zien dat ze NIET geint zijn.
Probleem van het oneindig laden doet zich ook voor bij het openen van berichtencentrum en de ranglijsten.

Als je heel actief het spel bespeeld, dus tenminste wat handelingen doet binnen 60 seconden, blijkt dit probleem NIET op te treden.

Ik werk op Mozilla FireFox en Windows 7 met SP1 met de laatste versie van Flash.

Hier een video over het in gebeuren*: https://vid.me/ZZDx

Hier een aanvullende video over het oneindig laden van de GG's en de markt: https://vid.me/LL3C

*Traagheid wordt veroorzaakt door de video opname
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ThaMartin

Actief lid
Dank je wel voor je melding. Heb je je cachegeheugen al eens gewist? Ik heb hier zelf nergens last van... Zijn er meer spelers die dit ervaren?
 

DeletedUser

Guest
Berichtencentrum laadt ook niet. Ik weet alleen niet of het wel aan de versie ligt. Ik heb op de beta dezelfde problemen.
 

DeletedUser5796

Guest
Alles al geprobeerd, cache geschiedenis, en dit doet zich voor sinds de update.

Zojuist gechecked, geldt ook voor berichtencentrum openen en de ranglijst ( Ik zet het ook in mijn eerste post om overzicht te houden )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mr.Quib

Actief lid
Zelfde problemen hier: berichtencentrum en ranglijst doen sinds vandaag moeilijk, de rest al langer.

Probleem met innen van gebouwen vandaag al twee keer gehad.

Ook in GvG gaat het mis: open een tijdperk, ga terug naar het overzicht en probeer weer een tijdperk te openen: eeuwig laadscherm. Naar ander tijdperk gaan via het dropdown menu werkt wel.

Heb dezelfde specs als pugzor: Firefox, W7 en laatste Flash.

Ga er eigenlijk van uit dat dit ook weer meer is van hetzelfde probleem: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/tech-7312-vervelende-grafische-fout.14875/

en deze: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/traag.15361/
 

DeletedUser5796

Guest
Ik vermoed dat de verbinding met de database verloren gaat, waarom en waardoor weet ik uiteraard niet. Kan liggen aan de browser, mijn internet mijn PC of er is echt een fout in het spel ontstaan. Deze conclusie trek ik doordat de chat wel blijft door pruttelen, en alle andere spelonderdelen niet meer laden.
 

DeletedUser

Guest
Probleem lijkt met Firefox te maken te hebben. Met een andere browser heb ik geen problemen.

Het spel lijkt ongemerkt al heel snel vast te lopen. Dat merk je echter pas als je iets wil openen.

Als ik wil inloggen krijg ik ook geregeld een response error.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan het verschijnsel beamen. Op verschillende PC's, verschillende werelden. Bijv alleen de koning ge-ind en het spel hangt deels. Sommige gebouwen reageren wel en andere weer niet. m.n voorraad gebouwen doen het niet. Maar ook de mail moest ik diverse keren opnieuw versturen en uiteindelijk maar in stukjes geknipt.
Ik draai idd firefox die wel up to date is. Het is echt sinds deze release. Cache en historie worden gewist bij het afsluiten van de browser.
ik heb het ook bij support gemeld.
 

DeletedUser5796

Guest
Belangrijke plottwist! Als je actief bent, maar dan ook echt heel actief dus niet een minuut niets doet op FoE dan is het probleem er niet. Het is als je 2 - 10 minuten ff niets doet behalve chatten of FoE even open laat, en bijv. YouTube bekijkt. Dan treden deze problemen op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dank jullie wel, kunnen jullie ook bevestigen dat het probleem in andere browsers niet speelt?

Ja. Als ik SRWare Iron gebruik heb ik nergens last van. Anderen in mijn gilde zijn ov ergestapt op IE.

Het is zoals pugzor zegt, als je heel actief bent is er niks aan de hand. Als je even niks doet, dan slaat het spel vast. Ogenschijnlijk loopt het door en kan je bijvoorbeeld wel oogsten, maar als je dan uitlogt en weer in, dan staat alles wat je geoogst hebt er weer. Je ziet niet dat je vast staat tenzij je een GG of het berichtencentrum of op de beta de voetbalbeker opent.
 

DeletedUser

Guest
Nee, ik sla nog steeds vast.

Als je zegt "onze systeembeheerders" geldt dat dan voor het spel overal? Ik kan namelijk op de beta met de voetbalcup het snelst zien of het werkt of niet. Die slaat het snelst vast nu.
 

ThaMartin

Actief lid
Ja op alle markten is de patch uitgerold. Heb je voor het testen ook je cachegeheugen al eens gewist? Wellicht dat dat anders nog even een slimme is om te doen :)
 

DeletedUser5796

Guest
Cache / Browsergeschiedenis / Cookies gedelete, spel gestart ( moest opnieuw mn gebruikersnaam en WW invoeren en hier op het forum ook ) En spel 5 minuten idle gelaten. Probleem is voor mij nog niet opgelost
 

DeletedUser

Guest
Bij mij wordt alles automatisch gewist als ik mijn browswer afsluit, dus dat kan het niet zijn. Inloggen met Firefox op een wereld levert mij soms al een response error op. Het lijkt erop dat er iets fout gaat in de verbionding als je Firefox gebruikt.
 

DeletedUser4527

Guest
ook bij het bezoeken van gildeleden , en als je een missie afrond (krijg geen nieuwe dan) zijn er problemen , ook hier met firefox, en heb het sinds update van vanmorgen
 

Mr.Quib

Actief lid
Nog niks veranderd hier, alleen maar meer nieuwe problemen. Net een behoorlijk lange mail geschreven, druk ik op verzend, gebeurt er niks en is de mail pleite.

Leger vervangen op GvG duurt 20 seconden...
 

ThaMartin

Actief lid
Damn... Dank jullie wel, onze ontwikkelaars zijn ermee bezig! Als we meer info hebben, laten we dat hier weten.
 
Bovenaan