Discussietopic 1.109

DeletedUser10486

Guest
Als er 1 FP in je balk zit, en je klikt dan op 10, dan neemt hij dat ene FP, 1 pakketje van 5 en 2 pakketjes van 2.
Mijn voorraad pakketjes van 2 is al flink geslonken.
 

DeletedUser

Guest
Als er 1 FP in je balk zit, en je klikt dan op 10, dan neemt hij dat ene FP, 1 pakketje van 5 en 2 pakketjes van 2.
Mijn voorraad pakketjes van 2 is al flink geslonken.

Ik las dit ook op beta dat de pakketjes van twee fp's te hard gaan en ook van mensen die ze niet meer hebben.
Hierdoor worden er grotere pakketjes geopend en blijf je met overtollige fp in je bar zitten.
Er is al een voorstel gedaan de pakketjes hierdoor op te heffen waardoor mensen weliswaar "Inventory fp's" hebben maar niet meer in pakketjes.
Geen idee wat daarmee gedaan gaat worden.
 

DeletedUser

Guest
Als er 1 FP in je balk zit, en je klikt dan op 10, dan neemt hij dat ene FP, 1 pakketje van 5 en 2 pakketjes van 2.
Mijn voorraad pakketjes van 2 is al flink geslonken.

Dat kan je toch verwachten. Je wil 10 en je hebt er 1 in je balk staan. Die ene in je balk heeft altijd voorrang en daarna zorgt het systeem voor de oplossing die zorgt dat er niks in je balk overblijft. Dat is toch wat je wil. Niks in je balk over. Denk dan zelf ook eens na. Het systeem is heel makkelijk en helemaal zo slecht nog niet. Dat domme mensen maar dom gaan zitten clicken en daarna gaan klagen kan geen enkel syateem tegenop.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben er ook wel een voorstander van alhoewel de uitvoering handiger had gemogen in mijn optiek.
Als je met achterlijk grote stortingen te maken krijgt lijkt het me fijn als je op de 10 fp knop kan klikken in plaats van constant op de 1 fp.
Het heeft bij mijn relatief lage oogst al voordelen als ik die bijvoorbeeld aan verschillende GG's wil uitgeven.
Daar kan ik onmogelijk tegen zijn.
Wat Sl8yer zegt is ook wel zo als je een beetje blijft nadenken kom je niet voor verassingen te staan.
Het systeem is wat dat betreft gewoon logisch in welke pakketjes het kiest.

Maar het blijft een oerlelijk design dat dan weer wel.
 

DeletedUser10111

Guest
Het probleem is dat je geen controle hebt over welke fp pakketten je wanneer uitgeeft vanuit dat ene scherm.
Als ik 3 fp in mijn balk heb, en wil 5fp doneren uit mijn pakketjes zonder de 2fp pakketten aan te spreken, dan kan ik dat niet meer eenvoudig doen.

Het scherm belooft een gehele oplossing, maar biedt slechts een partiele oplossing. Dat is logisch, de computer weet niet wat ik wil, het heeft simpelweg niet genoeg informatie om dat goed te kunnen.

Het punt is dan dat je geen UI moet gaan ontwerpen die probeert te gokken wat de gebruiker wil, want je gokt toch fout, dat gaat toch niet werken. De echte oplossing is om de gebruiker de mogeijkheden te geven zodat hij/zij kan kiezen hoe het moet.
 

Guillome

Actief lid
De beste oplossing is in mijn ogen nog altijd het huidige nieuwe systeem icm een FP-pot in je inventaris. Geen pakketjes meer, maar 1 grote pot.
Pakketjes zijn nu namelijk door dit systeem al min of meer overbodig en omzeild. Het is nu een net niet systeem
 
Sorrie hoor mensen, maar weleens op het idee gekomen om eerst je fpbalk te legen en daarna pas op de 10 fp knop te rammen?Zo moeilijk is het verder niet en alleen de mensen die niet opletten zullen heel snel door hun kleine pakketjes heen zijn. (trouwens 9 fp in je balk, je wilt er 10 storten, dan koop je er toch gewoon 1 bij? ja is jammer dat dat niet rechtstreeks in een GG kan maar dat mankement was er altijd al)
 

DeletedUser

Guest
Het probleem is dat je geen controle hebt over welke fp pakketten je wanneer uitgeeft vanuit dat ene scherm.
Als ik 3 fp in mijn balk heb, en wil 5fp doneren uit mijn pakketjes zonder de 2fp pakketten aan te spreken, dan kan ik dat niet meer eenvoudig doen.

Dat kan je wel. Er veranderd helemaal niets met de oude situatie. Als jij geen 2 fp pakket wil gebruiken moet je een 5 fp pakket aanspreken. Dat had je in de oude situatie ook gemoeten. Je houdt ook precies hetzelfde over.

Computer weet dan niet wat jij wil, maar jij wel en je kan het nog steeds doen zoals jij wil.

Je kan hier wel op het nieuwe systeem zitten kanhkeren, maar reken er maar niet op dat het snel zal veranderen. Probeer er dus aan te wennen. Je kan je fp's nog steeds zo besteden als kje kon in het oude systeem. Het is alleen even een mindswitch.
 

DeletedUser10111

Guest
Dat kan je wel. Er veranderd helemaal niets met de oude situatie. Als jij geen 2 fp pakket wil gebruiken moet je een 5 fp pakket aanspreken. Dat had je in de oude situatie ook gemoeten. Je houdt ook precies hetzelfde over.
Ja maar het kost nu aanmerkelijk meer klikken.

Maar zoals je zegt, het zal niet snel veranderen, dus ben me al aan het aanpassen.
 

DeletedUser10111

Guest
Vroeger: ga naar GG, "+" klikken, "5 fp gebruiken" klikken, klaar. (3 kliks)
Nu: ga naar inventaris, "5fp gebruiken" klikken "ja" klikken, ga naar GG, 5x "1fp" klikken, klaar. (9 kliks).

Kan het korter? (gewoon 5x 1fp klikken is al langer, en dan gebruik je een 2fp pakket wat ik niet wil).
 

DeletedUser

Guest
De beste oplossing is in mijn ogen nog altijd het huidige nieuwe systeem icm een FP-pot in je inventaris. Geen pakketjes meer, maar 1 grote pot.
Pakketjes zijn nu namelijk door dit systeem al min of meer overbodig en omzeild. Het is nu een net niet systeem

De pakketjes hebben wel iets dus als je gewoon een vuilniszak vol fp's in inventaris hebt gaat er wel iets aan charme verloren.
Toch vind ik dat je gelijk hebt en hoop ik dat als ze die pakketjes op de schroothoop gooien dat ze het een beetje een leuke invulling geven.
Dat vertrouwen heb ik niet helemaal gezien het nieuwe tacky GG scherm :-S
 

DeletedUser10486

Guest
Als je op PC speelt hoef je niet naar je inventaris, daar kan het gewoon met de + naast je balk.
Maar het zijn wel extra clicks, als je niet onnodig pakketjes van 2 wil opgebruiken:
- je gaat weer uit de GG: 2 clicks.
- je vult je balk met de eenheden van het aantal dat je wenst te doneren (2 tot 9 clicks - afhankelijk wat je wil gebruiken)
- je gaat terug naar de GG: 2 clicks
- je gebruikt de inhoud van de balk: 1 click
- daarna kan je de tientallen aanvullen met pakketjes van 10 (daarvoor is er maar 1 click nodig ipv 2 vroeger)

Voor kleine stortingen is het dus meer werk, voor de grote stortingen vanaf 100 FP minder.
 

OlifaNT

Actief lid
Ik ben al 100 2-pakjes armer.... Ongevraagd.
Schaf die pakjes af! Dit gaat fout, want je eindigt op den duur *altijd* met 9fp in je balk!
 

DeletedUser

Guest
Ik ben al 100 2-pakjes armer.... Ongevraagd.
Schaf die pakjes af! Dit gaat fout, want je eindigt op den duur *altijd* met 9fp in je balk!

Zo moeilijk om even voor jezelf na te denken. Dat jij er al 100 kwijt bent ligt echt aan jezelf. Onvoorstelbaar dat je het dan nog niet door hebt.:rolleyes:
 

OlifaNT

Actief lid
Zo moeilijk om even voor jezelf na te denken. Dat jij er al 100 kwijt bent ligt echt aan jezelf. Onvoorstelbaar dat je het dan nog niet door hebt.:rolleyes:

Als je het niet begrijpt kun je beter niet reageren. Dat komt nogal dom over.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Het is eigenlijk net als geld en wisselgeld er zit logica in.
 

DeletedUser10227

Guest
Ook dit donatiescherm is niet LEAN!
Leer toch eens dingen op een andere manier te veranderen. Denk aan de meerwaarde, want die is er niet.
Het beste is hoe je zo snel mogelijk van A naar B gaat, want de extra handelingen zijn verspilling.
 

DeletedUser

Guest
Mooie verberbetering binnen het GG scherm voor wat betreft beschikbare actieve punten en een icoon van een fp pakketje als aanduiding dat je de inventaris gaat aanspreken, prima!
Daar kan ik wat mee binnen mijn manier van denken.
Ik heb nou eenmaal niet altijd mijn rationele pet op en handel dan intuitief.
 
Bovenaan