Feedbacktopic Martin Luther King Event

DeletedUser

Guest
Schiet me niet af als ik ongelijk heb, maar volgens mij hebben we al avatars van Jeanne D'Arc, Mata Hari, Cleopatra en Marilyn Monroe in het spel.
Lijkt me wel een mooi idee trouwens om in stijl te blijven: een Amerikaans hamburger vreet evenement, met aan het einde een portret van Oprah Winfrey. Ik doe mee.

Volgens mij zitten Amy Winehouse, Janis Joplin, Queen Victoria en mijn secretaresse er ook tussen.
 

DeletedUser4527

Guest
hamburgers zijn duits , vernoemd naar de stad waar ze uitgevonden zijn , Hamburg , de amerikanen zijn alleen verantwoordelijk voor de fine tuning van de moderne burgers :)
 

DeletedUser

Guest
@ answers Magdalena was geen hoer, dat heeft de kerk van haar gemaakt. Volgens de apocriefe boeken was zij van koninklijke bloede en de vrouw van Jezus.

De apocriefe boeken zijn pure onzin.
Als ik het me goed kan herinneren zijn de apocriefe geschreven zeg maar in de tijd van de Drukpers toen de bijbel massaal in Europese talen gedrukt werd. Met als hoogtepunt de King James Bible samengesteld door (je raadt het) Koning James I. ( daar komt onze statenvertaling ook vandaan )
Punt is dat de katholieke kerk al jaren niet wilde (om onduidelijke redenen in mijn opinie) dat het gewone volk de bijbel zou kunnen lezen. Punt was wel dat de meeste dingen die in de bijbel staan en stonden niet strookten met de katholieke leer van die tijd en die van hedendaags.

Wat ik dus weet is dat de apogriefen geschreven zijn rond de 30 jarige oorlog en als reactie op de verschillende 'echte bijbels'. De bedoeling was van verschillende katholieke geleerden om nog meer onduidelijkheid te scheppen over de bijbel. Het klinkt onlogisch en dat is het ook maar als je de onrust en rariteiten van die tijd bekijkt valt het wel ergens in het plaatje. De Katholieke kerk maakte er rond 1500 - 1600 er wel zo'n ontiegelijk zooitje van en probeerde wanhopig de macht weer te herstellen. Dit was gewoon één van de vele tactieken om bijbelgeleerden in diskrediet te brengen.

De apocriefen bestaan dan ook uit onderhand pure onzin die totaal niet stroken met de rest van de bijbel. Het zogenoemde evangelie van Judas Iskariot hoort daar dus ook bij. Ik vind het bijna te janken dat zulke literatuur hedendaags serieus genomen wordt. Het is net zulke fictie als de Da Vinci Code. De Da Vinci Code is dan ook echt pure fictie. Al nemen velen dit serieus, en zoeken boeken zoals de apocriefen en middeleeuwse alternatieve literatuur op.
De katholieke kerk heeft dus haar doel van toen bereikt. Je kunt dit dan ook vergelijken met de protocollen van Zion die idem dito voor extreem veel onduidelijkheid zorgen deels onbedoeld.

Vergeet trouwens niet dat in de middeleeuwen al onzin rond ging van dat Jezus in Aquitanië gestorven is of de bekende Santiago van middeleeuws Spanje. Blijkbaar was die ook in Brittanië geweest, samen met Magdalena en Maria, en heeft daar de 'heilige graal' achtergelaten. Dit in combinatie met de Arthur legende etc. :p. Dit is maar één van de vele voorbeelden. De legende van Prester John is ook een hele leuke. Men dacht echt dat er een gigantisch rijk in afrika was van Christenen, en men ging er dan ook echt serieus naar op zoek.

De middeleeuwen was een tijd dat heidense en christelijke idealen samensmolten, logisch dat er dus onduidelijk is gekomen over een helehoop dingen. Jezus en Maria waren vaak gewoon vervangers voor oude heilige idolen. Daarom waarschijnlijk ook die onzin dat Jezus getrouwd was ofzo. Om middeleeuwse literatuur serieus te nemen zonder de nodige 'backknowledge' van oude culturen en legendes is een héél gevaarlijke onderneming. Middeleeuwse mensen waren dol op sappige verhalen en op mythes met hun favoriete figuren. Kun je niet vergelijken met onze 'waarheid of geen waarheid' instelling.

Lees maar gewoon de bijbel hé ;). Daarom is die er ook. Zijn velen voor gestorven zodat jij hem nu kunt lezen. Zijn er ps. nog zat die er nog steeds dagelijks voor sterven.
 

DeletedUser

Guest
de hamburger is al uit de 13e eeuw , de tartarenburger, die de mongolen aten, via de russen nar hamburg gebracht , de duitsers hebben vervolgens die hamburgersteak mee naar vs genomen, daar is later een broodje eromheen gedaan , desalnietemin is de naam toch echt afgeleid van de duitse stad ...
http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/wetenschap/geschiedenis-van-de-hamburger/

En ik maar denken dat de hamburger van Romeinse origine was. Ik kan me dit nog herinneren uit die reclames van de Discovery Channel waar dat altijd gezegd werd (toen was ik nog 12 ;)).
 

DeletedUser1072

Guest
En ik maar denken dat de hamburger van Romeinse origine was. Ik kan me dit nog herinneren uit die reclames van de Discovery Channel waar dat altijd gezegd werd (toen was ik nog 12 ;)).

Grappig, ik heb altijd gehoord dat niemand 100% zeker weet waar de hamburger precies vandaan komt...
 

DeletedUser7153

Guest
maarre voltooi de missies voor 18 januari wil niet veel zeggen tis 18 januari dus had gisteren al afgelopen moeten zijn en de teller staat nog op 17 uur :p
 

DeletedUser

Guest
Ja, "uiterlijk 18 januari" zou beter zijn geweest dan "voor 18 januari" daar... Ik snap je punt. Het evenement zal in de loop van 19 januari worden uitgeschakeld, dus heel 18 januari kun je nog de opdrachten vervullen.
 

DeletedUser9864

Guest
Foutje in het spel miss.??? ik kwam niet verder dan opdracht 2.... omdat er geen nieuwe provincies waren op mijn kaart die ik kon verkennen!!! Dus ik vind dit evenement helemaal niks, leuk geprobeerd maar dit slaat nergens op.
 

mcsp

Actief lid
Je kan maar nieuwe provincies verkennen als je de vorige provincie(s) volledig vrijgespeeld hebt. Had je dat al gedaan?
 

DeletedUser9864

Guest
Je mag niet van "klagen" spreken, alsof we niet dezelfde rechten hebben.
Ondanks meer dan 2000 jaar onderdrukking hebben meerdere vrouwen toch naam weten te maken.

Hier enkele namen;
Jeanne d’Arc: nationale heldin van Frankrijk. Deze strijdlustige dame hielp het Franse leger grote overwinningen te behalen, en wordt hierdoor beschouwd als nationale heldin in Frankrijk.
Florence Nightingale: ‘De Dame met de Lamp’ uit de Krimoorlog
Moeder Teresa
Betsy Perk
en de eerste landelijke vrouwenvereniging
Winnie Mandela: Zuid-Afrikaanse anti-apartheidsactiviste
Anne Frank
Marie Curie
Ze was de eerste persoon die twee Nobel-prijzen won en ontdekte polonium en radium. Iedereen die is behandeld met radiotherapie tegen kanker staat in het krijt bij deze vrouw.
Eva ‘Evita’ Perón – First lady van Argentinië
Emmeline Pankhurst en de suffragettebeweging
Hadewijch: Middeleeuwse Mystica
Margaret Thatcher: onverbiddelijke Iron Lady
Pausin Johanna: vrouwelijke kerkleider
Cunera: legendarische beschermheilige
Elizabeth I van Engeland: de onzelfzuchtige ‘Virgin Queen’
Florence Nightingale – Voornamelijk bekend als verpleegkundige en sociaal hervormer, wilde Florence het leven van de armen, zieken en gewonden verbeteren. Als protest tegen de beperkingen die haar daarin in die tijd als vrouw werden gesteld, schreef ze de feministische klassieker Cassandra.
Emily Brontë, Charlotte Brontë en Anne Brontë; Schrijfsters.
Zenobia: legendarische koningin van Palmyra
Cleopatra VII Philopator: de laatste Farao
Eleanor Roosevelt: First Lady met een eigen agenda
Boudicca: Keltische koningin en opstandelinge
Aletta Jacobs: eerste officiële vrouwelijke studente en arts
Marylin Monroe (als Elvis wordt gebruikt dan hoort zij er zeker ook bij)
Aung San Suu Kyi – Deze vrouw bewijst dat je niet fel hoeft te zijn om sterk te zijn en vecht voor de rechten van de ‘gewone’ mens.
Rosa Parks – Voornamelijk bekend van in 1955 te hebben geweigerd haar zitplaats in een bus af te staan aan een blanke medepassagier. Rosa heeft gestreden voor de zwarte gemeenschap en wordt ook wel de First Lady of Civil Rights genoemd.
Amelia Earhart – Als piloot wilde Amelia de taboes doorbreken dat vrouwen geen ‘mannendingen’ konden doen. Ze staat bekend als echte tomboy en schrijfster van een aantal best-sellers.
en voor de gelovigen onder ons;
Eva, Maria, Magdalena. zonder wie onze geschiedenis er heel anders had uitgezien.

meer kan je op t net vinden; Ondanks weerstand uit de vaak religieuze culturele en sociologische mannelijke doctrines hebben vrouwen toch veel kunnen doen. En vergeet niet; achter elk machtig man staat een invloedrijke vrouw.
 

DeletedUser9864

Guest
miss. ook leuk om even stil te staan en te herdenken sinds wanneer, wij vrouwen stemrecht hebben verkregen of hoelang de heksen jacht wereld wijd heeft geduurd en hoeveel slachtoffer hierdoor zijn omgekomen.
 
Bovenaan