Feedbacktopic Martin Luther King Event

DeletedUser8463

Guest
Even weer terug naar het onderwerp:
De einddatum is verwarrend: ThaiMartin schrijft in het topic:
Als je alle 11 de opdrachten op tijd weet te vervullen (19 januari), krijg je een uniek portret van Mr. King.
In het laadscherm(het scherm bij opening van de werel staat) voor 18 januari.
Wat is het nu, moet je alles afronden op 17, 18 of 19 januari

Misschien was het handiger geweest net als bij Kerstevenement teller erbij te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ThaMartin

Actief lid
Ja, "uiterlijk 18 januari" zou beter zijn geweest dan "voor 18 januari" daar... Ik snap je punt. Het evenement zal in de loop van 19 januari worden uitgeschakeld, dus heel 18 januari kun je nog de opdrachten vervullen.
 

DeletedUser10111

Guest
Dit was mijn eerste korte evenement, en ik heb me prima vermaakt. De stukjes verhaal waren leuk om te lezen, ik zag er naar uit om de volgende te lezen elke keer. Ik had veel geluk deze keer, zodat ik relatief met weinig moeite alle stappen kon nemen, maar ik kan me voorstellen dat daar wel een struikelblok kan ontstaan.
 

DeletedUser

Guest
Leuk evenement, jammer dat het voor mij na 1 dag al over was (op cirgard).
Daar vullen de missies zichzelf in en heb ik er 3 gedaan en daarmee is het evenement afgerond.

Dat het na 1 dag over was voor jou is is heel goed mogelijk, maar dat je maar 3 missies gedaan hebt is lariekoek.

Van de 11 waren er maar 4 die direct volbracht waren.
 

DeletedUser

Guest
Kan alleen maar een bug geweest zijn, of jij overdrijft weer eens.
 

DeletedUser4527

Guest
alleen die van de tech en die van de map zou je automatisch moeten skippen idd, dat waren er volgens mij ook 4 , dus als je er 8 geskipped hebt is knap :)
 

DeletedUser

Guest
En nu weer on-topic: Het is al eerder gezegd. De laatste vier evenementen, Haloween,Columbus-dag, Kerstmis, MLK-dag waren allemaal gebaseerd op feestdagen in de Anglo-Saxische wereld. Er is volgens mij maar één keer een evenement geweest waar de Amerikanen weinig mee hadden: WK voetbal. Nou zullen er misschien ook andere geweest zijn, maar dat doet er niet toe voor de verhouding.
Ik zou toch graag ook typische Europese evenementen willen zien en dan denk ik in de eerste plaats aan Sint Nicolaas.
Ook misschien een ideetje: werelddierendag (kan een bepaald persoon zijn pinguin-avatar krijgen;))

Vindt dat bovenstaande groot gelijk heeft. Wij wonen hier niet in Amerika en wij zijn geen Amerikanen. Wat krijgen we hierna? President Lincoln? Independance day en Thanksgiving? We hebben al halloween en de kerstman.
Lijkt me meer geschikt voor Nederlanders dat we een keer Willem en Maurits van Oranje krijgen. Of Tromp of Michiel de Ruyter, en wat dacht je van Piet Heyn? Daar leren we tenminste nog eens wat van. Of de opstand an de Patriotten? Lijkt me ook een inspiratievolle. Iig beter ene relevanter voor ons dan Martin Luther King. (Misschien volgende keer de echte Martin Luther?? Die van 1500? :p) Beetje hetzelfde idee.

Trouwens voor de klagende dames hier dat er te weinig vrouwen aan bod komen. Noem eens een paar voorbeelden van vrouwen uit de geschiedenis die we zouden moeten eren en herinneren?

Naast mijn geklaag moet ik wel zeggen Forge. Ik vind die evenementen echt leuk en ze hebben me (deels) geinspireerd om weer te beginnen na lange tijd ;).
 

DeletedUser2772

Guest
Noem eens een paar voorbeelden van vrouwen uit de geschiedenis die we zouden moeten eren en herinneren?
Er zijn genoeg vrouwen die we ons moeten herineren. Het is niet heel orgineel, maar ik dacht hierbij meteen aan Marie Curie bijvoorbeeld.

Voor mij is het evenement nu ook af. Ik vond het leuk en ik vond het een grappige vondst dat je als opdracht kreeg 1968 munten te verzamelen en 3 eenheden weg te halen terwijl de begeleidende tekst vertelde over het protest tegen de Vietnam-oorlog
 

DeletedUser4527

Guest
emelia ehrhart ook zo een ...
maar we krijgen de events van america omdat de amerikanen meer geld uitgeven dan de europeanen , die markt willen ze dan ook pleasen , verwacht ook nog wel wat aziatische zooi , want aziaten geven nog meer geld uit aan games dan amerikanen en er zijn er ook heel veel van :D
 

DeletedUser

Guest
Het spel is wereldwijd en Inno is Duits. Vragen om op Nederland gerichte evenementen getuigt niet echt van enig inzicht. Het moet ook wel in andere landen bekend zijn. Misschien maakt een Amsterdamse drugstour nog enige kans.
 

DeletedUser4527

Guest
lol ,, amsterdamse drugstour :D
mar eh de duitsers vieren ook nicolaus , op 5 december , en ze geven elkaar zelfs een klein presentje ;) klein he ;)
 

DeletedUser2772

Guest
Het spel is wereldwijd en Inno is Duits. Vragen om op Nederland gerichte evenementen getuigt niet echt van enig inzicht. Het moet ook wel in andere landen bekend zijn.
Daarom dacht ik allereerst aan Sint Nicolaas (ook in de duitstalige gebieden). Waar je ook aan zou kunnen denken is Armistice day (einde WOI) dat niet gevierd in Nederland wordt, maar wel in veel andere landen.
 

DeletedUser10111

Guest
Wat lezen over minder bekende gebeurtenissen lijkt me ook wel leuk. Er zijn vast positieve verhalen te vertellen over Rusland, Polen, en landen in Afrika / Zuid Amerika.
 

DeletedUser5986

Guest
Trouwens voor de klagende dames hier dat er te weinig vrouwen aan bod komen. Noem eens een paar voorbeelden van vrouwen uit de geschiedenis die we zouden moeten eren en herinneren?
Je mag niet van "klagen" spreken, alsof we niet dezelfde rechten hebben.
Ondanks meer dan 2000 jaar onderdrukking hebben meerdere vrouwen toch naam weten te maken.

Hier enkele namen;
Jeanne d’Arc: nationale heldin van Frankrijk. Deze strijdlustige dame hielp het Franse leger grote overwinningen te behalen, en wordt hierdoor beschouwd als nationale heldin in Frankrijk.
Florence Nightingale: ‘De Dame met de Lamp’ uit de Krimoorlog
Moeder Teresa
Betsy Perk
en de eerste landelijke vrouwenvereniging
Winnie Mandela: Zuid-Afrikaanse anti-apartheidsactiviste
Anne Frank
Marie Curie
Ze was de eerste persoon die twee Nobel-prijzen won en ontdekte polonium en radium. Iedereen die is behandeld met radiotherapie tegen kanker staat in het krijt bij deze vrouw.
Eva ‘Evita’ Perón – First lady van Argentinië
Emmeline Pankhurst en de suffragettebeweging
Hadewijch: Middeleeuwse Mystica
Margaret Thatcher: onverbiddelijke Iron Lady
Pausin Johanna: vrouwelijke kerkleider
Cunera: legendarische beschermheilige
Elizabeth I van Engeland: de onzelfzuchtige ‘Virgin Queen’
Florence Nightingale – Voornamelijk bekend als verpleegkundige en sociaal hervormer, wilde Florence het leven van de armen, zieken en gewonden verbeteren. Als protest tegen de beperkingen die haar daarin in die tijd als vrouw werden gesteld, schreef ze de feministische klassieker Cassandra.
Emily Brontë, Charlotte Brontë en Anne Brontë; Schrijfsters.
Zenobia: legendarische koningin van Palmyra
Cleopatra VII Philopator: de laatste Farao
Eleanor Roosevelt: First Lady met een eigen agenda
Boudicca: Keltische koningin en opstandelinge
Aletta Jacobs: eerste officiële vrouwelijke studente en arts
Marylin Monroe (als Elvis wordt gebruikt dan hoort zij er zeker ook bij)
Aung San Suu Kyi – Deze vrouw bewijst dat je niet fel hoeft te zijn om sterk te zijn en vecht voor de rechten van de ‘gewone’ mens.
Rosa Parks – Voornamelijk bekend van in 1955 te hebben geweigerd haar zitplaats in een bus af te staan aan een blanke medepassagier. Rosa heeft gestreden voor de zwarte gemeenschap en wordt ook wel de First Lady of Civil Rights genoemd.
Amelia Earhart – Als piloot wilde Amelia de taboes doorbreken dat vrouwen geen ‘mannendingen’ konden doen. Ze staat bekend als echte tomboy en schrijfster van een aantal best-sellers.
en voor de gelovigen onder ons;
Eva, Maria, Magdalena. zonder wie onze geschiedenis er heel anders had uitgezien.

meer kan je op t net vinden; Ondanks weerstand uit de vaak religieuze culturele en sociologische mannelijke doctrines hebben vrouwen toch veel kunnen doen. En vergeet niet; achter elk machtig man staat een invloedrijke vrouw.
 

DeletedUser

Guest
Majoor Bosshardt
Prinses Diana
Koningin Elizabeth II
Coco Chanel
Marilyn Monroe
Mata Hari
Marie Antoinette
Elisabeth van Oostenrijk (sisi)

En dan heb je het nog niet eens over de meer recente vrouwen zoals:
Angela merkel
Hillary Clinton
Oprah Winfrey
Neelie Kroes
Madonna

Ik zou zeggen dat er een zeer ruime selectie bekende vrouwen is.
 

DeletedUser2772

Guest
Ja, er zijn genoeg vrouwen waar je uit kan kiezen. Inno zal echter wel iemand willen kiezen, die niet tot zo weinig mogelijk controversieel is en toch aanspreekt als lichtend voorbeeld. Tot nu toe namen ze bv Ghandi en MLK, twee moderne heiligen ,die overigens, minder bekend, ook hun zwarte kanten hadden. Ghandi had een aantal zeer conservatieve opvattingen (een van de meer grappige is dat hij verkondigde dat je uitwerpselen moet eten) MLK was een rokkenjager.
Van de bovengenoemde lijsten zie ik daarom als meest geschikt: Florence Nightingale (donkere kant: onder haar hoede stierven er meer soldaten dan in andere veldhospitalen) Amelia Earhart, Marilyn Monroe (teveel donkere kanten om op te noemen. Maar zij is zo iemand waar dat niet bij uitmaakt), Prinses Diana (mischien iets te recent) en ik heb haar al eerder genoemd, ze blijft mijn grote favoriet : Marie Curie
 

DeletedUser6877

Guest
Ik vind het lijstje van Robin zeer interessant, maar ik zou persoonlijk geen avatar van The Iron Lady willen ;p
 

DeletedUser

Guest
Je mag niet van "klagen" spreken, alsof we niet dezelfde rechten hebben.
Ondanks meer dan 2000 jaar onderdrukking hebben meerdere vrouwen toch naam weten te maken.

Hier enkele namen;
Jeanne d’Arc: nationale heldin van Frankrijk. Deze strijdlustige dame hielp het Franse leger grote overwinningen te behalen, en wordt hierdoor beschouwd als nationale heldin in Frankrijk.
Florence Nightingale: ‘De Dame met de Lamp’ uit de Krimoorlog
Moeder Teresa
Betsy Perk
en de eerste landelijke vrouwenvereniging
Winnie Mandela: Zuid-Afrikaanse anti-apartheidsactiviste
Anne Frank
Marie Curie
Ze was de eerste persoon die twee Nobel-prijzen won en ontdekte polonium en radium. Iedereen die is behandeld met radiotherapie tegen kanker staat in het krijt bij deze vrouw.
Eva ‘Evita’ Perón – First lady van Argentinië
Emmeline Pankhurst en de suffragettebeweging
Hadewijch: Middeleeuwse Mystica
Margaret Thatcher: onverbiddelijke Iron Lady
Pausin Johanna: vrouwelijke kerkleider
Cunera: legendarische beschermheilige
Elizabeth I van Engeland: de onzelfzuchtige ‘Virgin Queen’
Florence Nightingale – Voornamelijk bekend als verpleegkundige en sociaal hervormer, wilde Florence het leven van de armen, zieken en gewonden verbeteren. Als protest tegen de beperkingen die haar daarin in die tijd als vrouw werden gesteld, schreef ze de feministische klassieker Cassandra.
Emily Brontë, Charlotte Brontë en Anne Brontë; Schrijfsters.
Zenobia: legendarische koningin van Palmyra
Cleopatra VII Philopator: de laatste Farao
Eleanor Roosevelt: First Lady met een eigen agenda
Boudicca: Keltische koningin en opstandelinge
Aletta Jacobs: eerste officiële vrouwelijke studente en arts
Marylin Monroe (als Elvis wordt gebruikt dan hoort zij er zeker ook bij)
Aung San Suu Kyi – Deze vrouw bewijst dat je niet fel hoeft te zijn om sterk te zijn en vecht voor de rechten van de ‘gewone’ mens.
Rosa Parks – Voornamelijk bekend van in 1955 te hebben geweigerd haar zitplaats in een bus af te staan aan een blanke medepassagier. Rosa heeft gestreden voor de zwarte gemeenschap en wordt ook wel de First Lady of Civil Rights genoemd.
Amelia Earhart – Als piloot wilde Amelia de taboes doorbreken dat vrouwen geen ‘mannendingen’ konden doen. Ze staat bekend als echte tomboy en schrijfster van een aantal best-sellers.
en voor de gelovigen onder ons;
Eva, Maria, Magdalena. zonder wie onze geschiedenis er heel anders had uitgezien.

meer kan je op t net vinden; Ondanks weerstand uit de vaak religieuze culturele en sociologische mannelijke doctrines hebben vrouwen toch veel kunnen doen. En vergeet niet; achter elk machtig man staat een invloedrijke vrouw.

Jenus, gelijk in de aanval. Welke 2000 jaar onderdrukking? In Europa (Christelijk en onchristelijk) hebben vrouwen het in algemeen redelijk goed gehad in vergelijking met andere religieuze en culturele gebieden. Vroeger EN nu.
Juist die irritante slachtoffer-mentaliteit hier geeft mij juist de neiging om Patriarchisch te gaan denken.

Jeanne: Klopt, een meisje van 16 die eventjes een paar van de grootste staten van Europa klopten. Je zou bijna denken dat haar claims waar bleken te zijn. Vergeet niet dat zij een echte vrouw-vrouw was die zelfs als ze niks deed nog vlijtig aan het spinnen met wol was.
Florence: Ken ik niet
Moeder Teresa: Een 'heilige' non.
Die genoemde sufragettes zijn in mijn opinie gewoon verwende trienen met een te grote mond in een periode waarin alle nieuwe dingen in acht genomen werden. Beetje zoals nu en de zwarte pieten discussie.
Margaret Thatcher: Conservatieve politica, anti-feminist
Pausin Johanna was idd een slimme vrouw maar met haar uiteindelijk domme beslissing heeft ze het eigenlijk redelijk verziekt. Evidentelijk beschikte ze niet over de daadkracht om het pauselijk ambt te kunnen betreden.
Cunera: schijnbaar weer een heilige
Elizabeth: Klopt, een slimme vrouw en sluwe monarch. Zou een goede kandidaat kunnen zijn. Misschien in combinatie met Francis Drake
Florence Nightingale: Denk dat dit weer zo'n propagandastunt is.
Cleopatra: Een sluwe vrouw die de top wist te bereiken door haar mannelijke (en vrouwelijke) familieleden te vermoorden in de traditie van de Ptomeleanen. Daarna de strijd met haar broer weten te winnen door zich op te dringen bij een machtige (eveneens getrouwde) kerel. Uiteindelijk verloren door op het verkeerde paard te wedden.
Lijkt me geen goed rolmodel. Ondanks dat ze bijna geniaal te noemen is.
Boudicca: Zal wel niet noemen wat er met haar gebeurd is. Wist een aantal steden te verbranden waaronder een Colonia (een soort vakantieoord voor oud-veteranen) doordat dichtstbijzijnde legioen in gevecht was met de druiden in Wales. Verloren door op een domme manier een veldslag uit te kiezen en te voeren.
Aletta Jacobs: Ja gefeliciteerd
Marylin Monroe: Jep, kan ik mij wel in vinden
Rosa Parks: Zit er al in :p
Amerlia Earhart: Uhu. Zou haar alleen geen tomboy noemen. Je bent niet minder vrouw als je mannelijke interesses hebt. Zou zelf meer fan zijn van Charles Lindbergh, maar dat is mijn ding.
Eva, Maria, Magdalena: Eva, de bijbelse reden voor de val van de mens en de pijn van de zwangerschap? Geweldig :p.
Maria: Een godsvruchtige vrouw die gewoon doet wat God zegt en daarom als maagd een kind baart.
Magdalena: Een prostituee die tot inkeer komt en bij Jezus apostelen komt te horen en Hem dan ook als herrezen ziet.

Meeste goede vrouwen in deze lijst hebben in prinicipe een ondersteunende functie. Niets mis mee. Maar dit is dan volgens de Patriarchie en de middeleeuwse Christelijke traditie dan ook de juiste plek van en voor de vrouw. Kan hierom je laatste punt niet genoeg onderstrepen. Zouden vrouwen maar gewoon eens trots zijn op wie en wat ze zijn in plaats van persé in de spotlights te willen staan.

PS.
Zal nu wel héél erg gebashed worden :p. Maarja ik ben niet bang voor kritiek en om impopulaire meningen te uiten.

Maargoed. Laten we eerlijk zijn. Er zijn gewoon veel meer inspirerende mannen om uit te kiezen als je serieus interessante en goede historische evenementen wil herinneren.
Vind het zelf altijd maar belachelijk dat we maar een vrouw in een evenement moeten proppen omdat er te weinig vrouwen in zitten.
Vinden jullie dames dan zelf ook niet dat dat niet bepaald gelijke behandeling is?

Zit dan ook niet bepaald te wachten op een 'womans day' of zoiets belachelijks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

midas89

Actief lid
Schiet me niet af als ik ongelijk heb, maar volgens mij hebben we al avatars van Jeanne D'Arc, Mata Hari, Cleopatra en Marilyn Monroe in het spel.
Lijkt me wel een mooi idee trouwens om in stijl te blijven: een Amerikaans hamburger vreet evenement, met aan het einde een portret van Oprah Winfrey. Ik doe mee.
 

DeletedUser6877

Guest
@ answers Magdalena was geen hoer, dat heeft de kerk van haar gemaakt. Volgens de apocriefe boeken was zij van koninklijke bloede en de vrouw van Jezus.
 
Bovenaan