Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam (Verhaal + Regels + Rollen)

DeletedUser

Guest
Dit is een algemeen topic voor de spellen Weerwolven van Wakkerdam, een spel dat we hier zeker vaak gaan spelen!

De volgende regels zijn van toepassing op alle spellen van Weerwolven van Wakkerdam, tenzij anders aangegeven door de spelleider. Let erop dat dit richtlijnen zijn en dat een spelleider altijd van deze regels mag afwijken. In het algemeen geldt: De spelleider heeft altijd gelijk, ga niet met hem in discussie. Bij overtreding van de regels kan de spelleider besluiten je niet langer deel te laten nemen in de huidige ronde.

Algemeen

Activiteit
Het is aan de spelleider zelf te beslissen hoe hij inactiviteit gaat aanpakken. Er kunnen reserves ingezet worden (nooit een speler die dood is gegaan in desbetreffende spel) of je wordt uit het spel geschreven als je 2 of 3x niet hebt gestemd. Ook als je duidelijk niet actief aan het spel meedoet en bvb. slechts enkele minuten online komt kort voor de deadline om te stemmen zonder de discussie te volgen kan de spelleider beslissen je als inactief te beschouwen.

Deze regel is redelijk subjectief en de verschillende spelleiders kunnen strenger of minder streng hier tegen optreden. Spammen wordt niet getolereerd, blijf dus altijd ontopic.

Spelbederf
Het is misschien niet altijd duidelijk wat spelbederf juist inhoudt en we kunnen niet voor alle mogelijke scenario's en achterpoortjes regels opstellen. Dus het is aan jou om je gezond verstand te gebruiken en het spel zo leuk mogelijk te houden. De beste manier is je de gevolgen van je acties in te beelden. Als de rollen omgekeerd zouden zijn en jij zou het slachtoffer zijn van wat je wilt doen, zou jij dan vinden dat het spel voor jou verpest is?

Ook het kopiëren van volledige msn-gesprekken of pm-berichten wordt op neer gekeken. Dit soort gesprekken zijn privé, als je een publiekelijke discussie wilt gebruik dan het discussieboard. Het is uiteraard toegestaan samen te vatten wat je met iemand besproken hebt of wat hij gezegd heeft, maar doe dat met je eigen woorden in plaats van een rechtstreekse kopie als 'bewijs' te gebruiken.

Vals spel
Wanneer je op vals spel betrapt wordt zal de spelleider je onmiddellijk uit het spel schrijven. Als dit vals spel verregaande gevolgen heeft of je herhaaldelijk deze regels overtreedt kan er zelfs voor gekozen worden je voor beperkte of onbeperkte tijd uit spellen te bannen.

Voorbeelden van regels omtrent vals spel zijn:
- doorgeven van screenshots
- doorgeven van passwoorden
- doorgeven van pm's van de spelleider
- je voordoen als een andere speler (bvb via msn)
- anoniem informatie verspreiden (bvb via een vals emailadres)
- het gebruik van meerdere forum-accounts

Sportiviteit
WvW is en blijft een spel, we willen dus dat het zo eerlijk en sportief mogelijk gespeeld wordt. Als blijkt dat je onsportief gedrag vertoont kan de spelleider er voor kiezen je uit het spel te schrijven. Ook hier geldt dat bij herhaling de straf erger kan worden en zelfs tot een forumban kan leiden bij het overtreden van de forum regels.

Overtredingen
We stellen het zeker op prijs dat je wilt meedoen. Je bent altijd vrij om mee te doen, maar daarvoor moet je je eerst voor hebben ingeschreven. Doe je niet mee, post je niet. Gebeurt het nu toch dat je je schuldig hebt gemaakt aan onsportief gedrag, dan gaat hier een straf mee gepaard. De zwaarte van de straf is afhankelijk van je onsportief gedrag. Dit kan gaan van verbanning van het huidige spelletje tot verbanning van de toekomstige spelletjes. Indien hierbij ook een overtreding van de forumregels is vast te stellen, kan dit ook een waarschuwing/berisping/blokkering tot gevolg hebben.

Inhoudelijk

Stemmen
Per spelleider verschillend;
- stemmen in discussie topic dmv kleuren
- stemmen per privé bericht
De spelleider beslist of je wel of niet van stem mag wijzigen.
De spelleider beslist de tijden (deadline) wanneer hij alle stemmen/actie's wil hebben.

Netwerken
Sommige spelleiders verbieden elk contact achter de schermen en prefereren alleen discussie in het topic, maar meestal is het gebruikelijk om te netwerken met elkaar, denk aan liegen, bedriegen, vertrouwen en pacten sluiten, alles is denkbaar.

Spelleiders
Zij dienen alles duidelijk in de instellingen te vermelden tov wijzigingen van de rollen. Spelleiders zijn in volmacht hun eigen spelerslijst te kiezen. Klachten hierover kunnen vermeld worden aan de spelleider en diegene zal daar naar kijken. Spelleiders zijn verplicht objectief te kijken en geen rollen door te vertellen aan buitenstaanders. Spelleiders mogen hun eigen interpretatie in het spel en regels betrekken.

Rollen
Je dient je te gedragen naar je rol. Vragen over rollen worden besproken met de spelleider via privébericht.

Posten
Spammen mag niet, deze berichten worden gemeld en bestraft. Een post aanpassen waarin een actie van jou gemeld staat mag niet! Doe je dit wel dan kan die actie genegeerd worden (voorbeeld je stemt eerst op iemand en wijzigt je post naar een ander, jouw stem kan dan niet getelt worden). Wanneer je dood bent post je niet meer.

Spelleiding

Spelleiders moeten alle regels duidelijk in hun topic hebben staan. De regels in dit topic gelden, mits anders gemeld door de spelleider/spelleidster. Oftewel: Heb je niks gemeld, dan gelden deze regels! Spelleiders moeten alle rollen die ze in hun lijst hebben gemeld hebben met een duidelijke uitleg. Wijzigingen in rollen en regels moeten apart gemeld worden. Spelleiders zijn verplicht hun volgorde van de nachten door te geven. Dode spelers zijn dood, vervangen van inactieve spelers door eerder gedode spelers is dus niet toegestaan.

Overig

Lynch
De lynch is iets dat elke avond gebeurd. Iedere deelnemer stuurt de naam van een persoon naar de spelleider van degene die hij dood wilt hebben. De spelleider verzamelt alle lynch-stemmen en zet (met een verhaaltje) wie op wie heeft gestemd. Degene die de meeste lynch-stemmen op zich heeft gekregen word vermoord. De spelleider maakt dan de rol van die persoon bekend en die persoon mag niet meer meedoen en posten voor de rest van het potje.

Lunch
Ook de lunch gebeurd dagelijks. De wolven kiezen gezamenlijk elke dag een persoon die ze willen vermoorden. De spelleider zet (in een verhaaltje) wie de wolven dood willen hebben. De spelleider maakt dan de rol van die persoon bekend en die persoon mag niet meer meedoen en posten voor de rest van het potje.

Burgemeester
De eerste burgemeester wordt door een stemming gekozen. (Daarna is het aan de spelleider of de oude kiest, of dat er een nieuwe stemming komt.) De burgemeester heeft eigenlijk geen bijzondere krachten, alleen als het een gelijke stemming is bij de lynch, mag de burgemeester kiezen wie er vermoord moet worden. Bijvoorbeeld als Persoon 1 en Persoon 2 allebei 4 stemmen bij de lynch op zich hebben gekregen, mag de burgemeester kiezen wie van de 2 hij laat vermoorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Goede rollen

Burger
De burger is de normaalste rol in het spel. De burger probeert weerwolven en andere spelers die gedood moeten worden te doden. Burgers zullen theorieën tegen wolven plaatsen en proberen andere te overtuigen. Burgers mogen elke avond 1x iemand eruitstemmen die zij denken dat wolf is. Verder hebben zij geen machten.

Ziener
De ziener is zeer belangrijk voor de burgers. De ziener is een rol die de macht heeft om andersmans rollen te ontdekken. De ziener mag elke avond 1 iemand zien. Die ziener mag dit niet op het forum vertellen, maar kan wel bewijzen en theoriën zoeken die tegen die bepaalde speler staan. Iemand die geliefde is en zijn normale rol heeft, worden bij gezien door de ziener. Oftewel de ziener krijgt bij mensen met 2 rollen ook 2 rollen te zien.

Soms splitst men de zienersrol, en is er een evenziener, die op evendagen mag zien, en een onevenziener, die op oneven dagen mag zien. Dag 0 is geen dag!

Cupido
Een engel die de liefde vertegenwoordigt en ook verspreidt. De cupido kan eenmalig 2 mensen samenmaken tot een koppel. De 2 mensen krijgen dit te horen. Zij zullen dan als 1 ziel optreden en kunnen niet zonder elkaar. Mocht 1 van de 2 dood gaan, sterft de andere mee. Overleven beiden het einde hebben ze beiden gewonnen. Liefde overtreft alles, dus ook andere rollen. Maar het vervangt niet andere rollen, het voegt alleen iets toe.

Cupido wint met de geliefden mee!

Heks
Dit is een burger met 2 of 3 drankjes ter beschikking. Het is optioneel dat de heks elke avond na de stemming van de burgers te horen krijgt wie er zal sterven door de wolven. De heks mag beslissen of diegene geheeld wordt. De heks mag de drankjes niet op zichzelf gebruiken! Verder mag de heks iemand vermoorden, dit is een directe moord en staat buiten de stemming van de burgers en de weerwolvendood.

Jager
Een normale burger is het eigenlijk. Zolang de jager leeft heeft hij dezelfde rechten als burgers. Als de jager dood gaat, heeft hij nog 1 schot. Hij mag dus als hij gestorven is nog 1 iemand meenemen in zijn dood. Dit moet hij vermelden na zijn dood aan de spelleider.

Prins
Als de Prins gelynched wordt, toont hij zijn ware identiteit. Hij zal dan niet gelynched worden, bij een volgende lynch zal hij wel sterven.

Dorpsoudste
Als de dorpsoudste gelunched wordt, toont hij zijn ware identiteit.Hij zal dan niet gelunched worden, bij een volgende lunch zal hij wel sterven.

Genezer/Beschermengel
Elke nacht kan de genezer iemand genezen, deze kan dan niet gelunched worden door de wolven. Hij kan ook zichzelf genezen, echter, hij kan niet 2 keer achter elkaar dezelfde genezen. Hij weet uiteraard niet wie gelunched wordt. Het is optioneel om de krachten van de genezer te laten vervallen wanneer de dorpsoudste sterft.

Priester
De Priester heeft een klein flesje wijwater. Hij giet dit over een speler heen. Wanneer deze een weerwolf is, zal deze sterven. Wanneer deze geen weerwolf is, gebeurt er niks. Ook bij slechte hulpjes, zal er dus niks gebeuren. Dit kan hij op het forum doen, op elk moment van de dag, met een verhaaltje. De spelleider zal zijn verhaal afmaken, met het feit of degene dood is of niet.

Beul
De beul kan eenmalig iemand vermoorden, hij post op het forum een verhaaltje, en de spelleider vult dit aan met de rol van de overleden speler.

Dorpsgek
De dorpsgek mag om de nacht de rollen opvragen van 3 spelers. Hij krijgt deze van de spelleider, echter, in willekeurige volgorde. Zodat hij niet precies weet wie van de 3 nou welke rol heeft.

Slechte rollen

Weerwolf
De weerwolven doden elke avond een ander persoon. Zij dienen voor 19.30 gemeld te hebben bij de leider. Er wordt een weerwolvenleider gekozen, deze meld het bij de spelleider. Als een ander dat doet, telt de Lunch niet!

Infectiewolf
In de 3de nacht hebben de wolven geen lunch, maar komt de infectiewolf, een van de wolven, in actie. Hij besmet iemand, deze wordt daarna ook wolf.

Sjamaan
De Sjamaan kan elke nacht een iemand zien.Hij hoort bij het team van de weerwolven, en is dus een slechte ziener. Echter, al ziet de ziener hem, of ziet hij de ziener, zal hij zijn krachten kwijtraken.

Welp
In de 3de nacht wordt de welp een volwaardige wolf. Hiervoor weet hij niet wie de wolven zijn, en de wolven niet wie hij is. Hij kan ook gelunched worden door de wolven dan.

Neutrale rollen

Fluiter
Een slecht persoon die verbannen is. Hij zal terugkeren als fluitspeler om het spel alleen winnend af te sluiten. Per nacht zal de fluitspeler 2 mensen betoveren. Diegene die en betovering over zich heen krijgt mag dit niet vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden. De fluitspelers is een alleenstaander en werkt met niemand samen. Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen. De fluitspelers is voor alles vatbaar, oftewel een heksendrankje, ziener en andere dingen zijn mogelijk om tegen de fluitspeler te gebruiken. Fluitspeler mag zijn geliefde niet betoveren.
 

DeletedUser

Guest
Optionele goede rollen

Martelaar
De martelaar krijgt elke nacht de optie om zijn leven te geven voor de lunch van de weerwolven. Hij offert zich dan op voor het slachtoffer.

Zieke
Als de wolven de zieke opeten, worden zij ziek, en zullen zij de volgende dag niet kunnen dineren (lunchen)

De oude feeks
Elke nacht besmet de oude feeks een speler met de Pokken. Deze speler mag de volgende dag niet stemmen en ook niet discussieren. Deze speler kan dus ook niet vermoord worden. De oude feeks mag deze vloek niet op zichzelf loslaten.

IJzeren Hein
De ijzeren hein is een gewone burger, met 2 bijzondere krachten, hij overleeft de krachten van de jager en de beul.

Leerlingziener
Wanneer de ziener sterft, zal de leerlingziener een volwaardige ziener worden.

Lycantroop
De lycantroop heeft een sluimerende weerwolventrek en hij blijkt een weerwolf te zijn voor de ziener, ook al is hij dat niet.

Onschuldig meisje
Het onschuldig meisje kan de weerwolven spioneren wanneer deze aan zet zijn. 's Nachts zal ze het overleg van de weerwolven stiekem kunnen volgen, zonder dat de identiteit van de weerwolven verklapt wordt.

Weerhamster
De weerhamster kan niet vermoord worden door de weerwolven. Hij kan enkel sterven door de lynch, of het visioen van de ziener (Als de ziener een weerhamster opvraagt zal deze sterven).

Venus, godin van de liefde
Mag eenmaal een nacht uitkiezen om de geliefden te zien.

Zondebok
Vervloekt bij de zondeboks' geboorte is deze rol een ongelukkige, maar tegelijk een handige rol. De vloek wordt 'geactiveerd' als er bij een dagelijkse stemming gelijkspel als uitslag is. De burgemeester is dan niet de doorslaggevende, nee, de vervloekte zondebok gaat dood. Dat is niet het enige, de zondebok mag dan bepalen wie er in de volgende dag mag stemmen. Iedereen mag discussiëren, maar alleen de aangewezen spelers mogen stemmen.

Optionele slechte rollen

Lieveling
In de 2de nacht zullen de weerwolven niemand lunchen, maar een lieveling aanwijzen. Deze lieveling, behoud zijn krachten, maar wordt bondgenoot van de weerwolven, hij wint met hen.

Ketter
De ketter kan dit ook doen, echter bij de ketter heeft het drankje geen nut. Hij doet zich voor als Priester, en giet het drankje over iemands hoofd, echter, al het een wolf is, zal deze niet sterven. De ketter weet niet wie de wolven zijn, hij is wel een slechtje.

Leugenwolf
De leugenwolf is een weerwolf die zijn stem tot driemaal toe via PM aan de spelleider kan veranderen. Deze verandering van stem is dan natuurlijk niet zichtbaar voor de andere spelers

Vervloekte
De vervloekte hoort aan het begin van het spel bij de burgers, echter, als hij wordt opgegeten, zal hij niet sterven, maar in een weerwolf veranderen, dan ziet de ziener hem ook als een weerwolf.

Apostaat
De apostaat kan elke dag een speler beschermen tegen gezien te worden door de ziener/dorpsgek. Ook kan hij iemand aanwijzen die niet beschermd kan worden door de beschermengel die dag. Hij kan niet 2 keer achter elkaar dezelfde aanwijzen. Hij weet niet wie de wolven zijn, hij is wel slecht.

Verhullende wolf
De verhullende wolf heeft 1 keer in het spel de kracht om het lichaam van het lunch-slachtoffer te verbergen, men weet die rol dan niet.

Optionele neutrale rollen

Geest
De geest krijgt eerst een van de andere rollen, pas na zijn dood komt hij erachter dat hij Geest is. Vanaf zijn dood kan hij elke dag, een letter posten op het forum, als teken uit het hiernamaals.

Dief
Voor de eerste nacht mag de dief kiezen tussen twee extra onverdeelde rollen en een nieuwe identiteit aannemen voor de rest van het spel.

Mythomaan
De Mythomaan is geen speciale burger of wolf, maar wil het wel graag worden. In de 3de nacht mag hij een levende persoon aanwijzen. Diens rol neemt hij dan aan!

Rechter (Verkozen Functie)
Als het gelijkspel is en de burgemeester heeft niet gestemd, geeft de Rechter de uiteindelijke doorslag.

Prediker
Geniet veel respect, en kan er pas na de 5de nacht uit

Zondebok
Vervloekt bij de zondeboks' geboorte is deze rol een ongelukkige, maar tegelijk een handige rol. De vloek wordt 'geactiveerd' als er bij een dagelijkse stemming gelijkspel als uitslag is. De burgemeester is dan niet de doorslaggevende, nee, de vervloekte zondebok gaat dood. Dat is niet het enige, de zondebok mag dan bepalen wie er in de volgende dag mag stemmen. Iedereen mag discussiëren, maar alleen de aangewezen spelers mogen stemmen.

Agent
De agent kan elke nacht iemand een ticket geven waardoor deze niet mag stemmen.
 

DeletedUser

Guest
Het verhaal (deel 1)

Weerwolven van Wakkerdam is een eeuwenoud verhaal. Een boek dat waarschijnlijk dateert uit de Middeleeuwen. Tot voor kort, na onderzoek in het huis van de schrijver, die al bekend is met zijn voornaam Frederick, een brief werd gevonden. Deze brief willen we niet aan alle lezers onthouden. We weten niet wat we ervan moeten denken maar het bevat het verhaal van de Echte weerwolven van Wakkerdam:

Locatie: Rouen (Frankrijk)
Jaar: 1288

Beste Frederick,

Je vraagt me keer op keer waar ik mijn inspiratie vandaan haal. Keer op keer vertel je mij zo onder de indruk te zijn van mijn verhalen. Ik kan je een ding zeggen, oh vriend, dat ik nooit heb hoeven twijfelen in hoeverre mijn verhalen op waarheid berusten. Het zijn sprookjes dacht ik, daar hoef je geen onderzoek naar te doen, als je me deze vragen een jaar geleden had gestuurd had ik dit je gezegd, fantasie beste Frederick, fantasie. Tot voor kort zou ik dit nog steeds gezegd hebben. Totdat ik laatst iets merkwaardigs heb meegemaakt, oh vriend, dit gevoel kan ik niet beschrijven.

Ik zal een poging wagen maar de echte sentimenten, het echte gevoel, zal honderd keer minder zijn. Waarom vertel ik dit, omdat ik in conflict met mezelf ben geraakt, ik ben de Poort van Rome mijn vriend. Ik heb twee gezichten, geloof ik nu in mijn verhalen, ben ik gek geworden. Ik zal je niet langer in twijfel laten Frederick. Ik zal vertellen wat er gebeurd is. De vorige volle maan, oh vriend, God was met me, of de Duivel, ik weet het niet, maar ik zat in een kroeg te Rouen. Opeens schoof er een man aan mijn tafel, hij zag er niet uit, ik dacht dat hij iets van me wilde hebben, een zwerver, gespuis. Maar hij begon te praten, ik kon zijn gezicht niet zien onder zijn cape, maar ik dacht dat hij oud geweest moest zijn of tenminste gewond. Dat gekreun, dat gehijg, niettemin kon ik hem goed verstaan.

Hij wist dat ik boeken schreef, oh beste Frederick, hij wist het, maar hij was kwaad, hij vond dat ik de waarheid moest vertellen. Weet je wat hij toen deed Frederick, voordat hij zijn verhaal begon, weet je wat hij toen deed, ik had helemaal geen zin om naar de verhalen van een oude zwerver te luisteren, maar hij deed iets wat al mijn moed, al mijn vastberadenheid te vertrekken, weg deed zakken als een water doet in zand. Hij deed zijn cape af Frederick, alleen voor mij, het was geen oude man, het was niet gewond, het was een manwolf. Dat dacht ik meteen, hij bevestigde het ook, maar dat was niet nodig, zijn hele hondskop, de gele ogen, die tanden, die snuit, alles wees erop, ik was als versteend, ik kon geen kant op en niemand leek iets verdachts op te merken. Hij deed zijn cape weer dicht en begon verder te praten. Ik wilde weg, ik moest weg, maar ik was tegelijkertijd ook nieuwschierig, oh Frederick, alsof de Duivel in me was gekropen, ik moest luisteren, je denkt dat ik gek ben, ik kan het je niet bewezen vriend, maar vertrouw me, ik dacht precies hetzelfde over mij als jij nu.

Hij vervolgde zijn verhaal, hij was iets verschrikkelijks, elke nacht weer, maar hij kon zichzelf onder controle houden, zonder ook maar enige aandacht aan mijn wanhopige gezicht te besteden ging hij verder, hij wilde bloed, hij wilde vlees, maar hij was niet meer zo. In tegenstelling tot zijn soortgenoten, oh, wat was het verschrikkelijk. Hij kon de mensen niet helpen, hij kon zijn familie niet in de weg staan, maar hij moest wel zijn verhaal kwijt. Maar, hij moest mij spreken, hij moest via mij de burgers waarschuwen, de mensen hadden het in eigen handen, niet alle vreemde wezen waren slecht, heksen, zieners, ze konden allemaal helpen. Maar als je een weerwolf tegenkomt pas dan maar op. Ik ben de uitzondering die de regel bevestigt zei hij. Samen zijn ze niet kansloos. De weerwolven zijn de waakhonden van de hel, de jachthonden , ongecontroleerde wezens, zo zwart als de nacht, niets stopt hen behalve mensenvlees. Hij moest mij daarom spreken, oh vriend, hij moest via mij iedereen vertellen dat het niet echt was. Dat de harige monsters aan het terugkeren waren. Ik moest, en ik beloofde hem, dit verhaal publiceren. Maar oh, Frederick, hij wist niet of hij me kon vertrouwen. Hij moest het zeker weten, en opeens haalde hij een ketting tevoorschijn, daaraan zat een tand.

Het was zijn tand, en opeens haalde hij uit, oh Frederick, zijn tand stak nu in mijn hand, ik zat te beven, ik kon geen kant meer op, ik wilde om hulp schreeuwen, maar niemand leek op me te letten. Nu kan ik je vertrouwen zei hij, wanneer de maan hoog aan de hemel staat weet ik niet hoe je wordt, het enige dat ik weet is dat je een onvoorstelbare drang zult meemaken, als nooit tevoren, als je eraan toegeeft dan zul je net als hen worden. Dan wil je niets anders meer, dan kan je niets, dan denk je nog maar aan een ding, bloed en vlees, ik vraag je, ik smeek je, schrijf dit verhaal voor de volle maan en stuur het op naar iemand die je het meest vertrouwt. Ik zat te luisteren, in angst, zonder ook nog naar me om te kijken vertrok hij toen zijn verhaal was afgelopen. Hij bezweerde me alleen dat het echt gebeurd was.

Oh Frederick, ik dacht gelijk aan jou, het is nog maar een paar dagen tot de volgende volle maan, ik heb nog nooit zo kort gewerkt aan een stukje, maar je moet het publiceren, met deze brief erbij, de mensen moeten het weten voordat het te laat is. Elke nacht, als de maan hoog aan de hemel staat, oh vriend, ik verander niet, maar de drang is dan al zo groot, ik kan er niets tegen beginnen. Moet je nagaan, als het volle maan is, als ik verander, als ik iedereen aankan. Publiceer het, voordat het te laat is, oh vriend doe het. De mensen moeten zich kunnen beschermen, ik ben nu nog bereid er voor te sterven, maar dadelijk niet meer, doe het, je moet het doen. Je zal denken dat ik gek ben, maar als je me komt opzoeken ben ik er niet meer, ik vertrek, naar de bossen, ver weg, oh Frederick, ver weg in het Oosten, daar waar bomen hoger zijn dan de bergen, het water zwarter dan de nacht, waarschuw iedereen, nu het nog kan. Het is niet te laat, er zijn weerwolven, ik heb ze gezien, ze doen me niets, maar de andere mensen, oh ze hebben zo honger, ik weet hoe het is, oh Frederick, maar ik kan het risico niet nemen om te blijven.

Hier staat het verhaal. Ik heb het geschreven, publiceer het, laat mensen het overschrijven en vertel het iedereen. Samen zijn we sterk. Ik weet dat je je afvraagd, waar gaat dit verhaal over, zal het goed aflopen, daar kan ik niets over vertellen m'n beste vriend, maar je moet iedereen waarschuwen. Nu kan het nog.

Vaarwel en hopelijk tot nooit meer ziens, oh vriend,
groet Pierre
 

DeletedUser

Guest
Het verhaal (deel 2)

Je kent ze wel. Die sprookjes waar ze jou als kind vroeger mee bang probeerde te maken. Heksen, reuzen, en tovenaars renden door bossen, woonden in dorpen, en als je hen voor de voeten liep, en als je ergens kwam waar je niet mocht komen, dan wist je wel hoe laat het was. Later kom je verhalen tegen over vampiers en weerwolven. Misschien zelfs over de Duivel, demonen, geesten en zwarte magie. Mensen die je proberen te bewijzen dat het allemaal echt is.

Op een gegeven moment in je leven kom je er achter dat het allemaal nep was, sommige bereikten deze fase toen ze 8 waren, andere weer toen ze 21 waren, maar niettemin zal je nooit, 100%, overtuigd kunnen raken dat het niet bestaat. Altijd, op een punt in je leven, zal je over je schouder kijken als je alleen thuis bent, als door een donker bos loopt, na een nachtmerrie.

Zolang mensen maar niet geconfronteerd worden met de zwarte kant van onze wereld is het maar beter dat ze er niet in geloven. Ja, dat hoor je goed, als ze er maar niet mee te maken krijgen. Want ze bestaan, weerwolven heksen allemaal, een voor een, stuk voor stuk, sommige van hen zijn inderdaad uit op jouw bloed, op jouw ogen, en op jouw hart.

Denk je dat ik hier een leugen vertel. Dat ik hier alleen een sprookje sta te vertellen slechts ter vermaak. Ik zal je meenemen, naar Wakkerdam, een plaatsje waar het leven rustig lijkt te zijn. Waar de boer rustig het graan van z'n land afhaalt, de burgemeester elke dag zijn beeld bekijkt, waar de dorpsvrouwen elkaar elke dag ontmoeten om over van alles en nog wat over te kletsen. Zo'n dorpje was Wakkerdam. Ja, was, want het is veranderd. Het dorpje bestaat nog steeds, maar iets verschrikkelijks is gebeurd, duistere wolken trokken samen boven Wakkerdam.

Het begon allemaal nog niet zo lang geleden. De dorpelingen hadden een feest georganiseerd, een feest ter ere van een fantastisch oogstjaar, mensen kwamen uit de hele streek om hierbij aanwezig te zijn. Er was versgebraden zwijn, varken, heerlijke kip, graan van het land in de vorm van broodproducten, de heerlijkste wijnen, en zelfs een fantastisch geroosterde zwaan.

De dorpelingen had ook een verhoging. Speciaal voor de burgers die iets wilden zeggen tegen de rest van het dorp. Om de boeren te bedanken, om iedereen te bedanken, die elk jaar weer zijn taak zo goed had uitgevoerd. Opeens beklom een oude man de verhoging en iedereen keek. Roept u maar lachte een boer, iedereen grijnsde, de man wachtte tot het stil was. Oh burgers riep hij, jarenlang hebben jullie gedacht dat jullie in vrede leefden, en het klopt. Maar sommige van jullie zijn anders en dat weten ze. De burgers keken elkaar aan, waar heeft die oude grappenmaker het over, vast te veel gedronken. Maar hij hief zijn staf op en een enorme knal klonk, luister burgers riep hij, de grijns was van ieders gezicht verdwenen en vol angst keken ze hem aan, luister voordat het te laat is, deze burgers, met hun verborgen krachten moeten jullie helpen. Ze zijn goed, ze hebben hun macht al jarenlang, maar ze mogen hun macht niet vertellen, anders worden ze gestraft, ja burgers, gestraft, want er zijn ook mensen met een zwarte kant.

Jarenlang zijn deze wezens weggebleven uit Wakkerdam. Jullie waren beschermd, kenden geen vloeken, maar de tijden zijn veranderd. Er zijn wolven onder jullie burgers, ja manwolven, en ze willen jullie vlees. Gisteravond, zijn 6 burgers gebeten, 6 van jullie zijn weerwolven geworden en ze weten het. Ze gaan jacht maken op jullie. Jullie kunnen het stoppen, ik weet niet wie het zijn en ik zal vertrekken, maar de burgers met de goede krachten, de goddelijke wetenschap dat ze meer kunnen en weten dan de rest, die moeten jullie helpen. Zo voorzichtig mogelijk, samen moeten jullie denken, de wolven herkennen. Overdag zijn ze niets waard, kunnen jullie ze makkelijk aan, maar doe iets voordat het te laat is.

Hey, oude man, fantastische verhalen, leuk kunstje net, maar allemaal nep, riep Tristiano, hoe kan jij nu weten dat 6 burgers gebeten zijn haha. Of ben je zelf zo'n manwolf begon Tirion Fordring mee te schateren, heb je ze zelf gebeten, haha kom op mensen, riepen de twee, we zijn toch allemaal volwassen en kunnen perfect normaal denken. Stilte, riep de oude man opnieuw, nu luisterde iedereen meteen, ja riep hij tegen de twee grappenmakers, ja ik ben een manwolf, en ik zal het bewijzen om de rest van de bevolking te bewijzen. Maar, vervolgde hij zijn verhaal, ik zal nooit mensen weerwolven maken. Dat waren mijn soortgenoten, gisteren zijn ze langsgeweest, midden in de nacht hebben ze voor hun eigen lol wolven van jullie gemaakt, ze zijn nu ver weg maar kijken toe. Ze weten het, deze wolven zal ik opsporen, maar jullie moeten je eigen probleem oplossen op de manier zoals ik net heb verondersteld. Ontsnappen heeft geen zin, het duurt dagen voordat jullie de bossen uit zijn, ze zullen jullie opsporen en uitmoorden. Hij sprong van de verhoging af waar hij de hele tijd op stond en verdween tussen de huizen. Toen de burgers hem achterna liepen was hij verdwenen.

Wat heeft dit te betekenen riepen ze tegen elkaar, hoezo zal hij het vanacht bewijzen, zal het allemaal echt zijn. Wat bedoelde de man met de rest van de wolven, hoeveel wijn is er nog, heeft hij te veel gedronken. Tirion en Tristiano sprongen op de eettafel, haha, jullie geloven toch niet in de verhalen van zo'n oude gek. Morgen, als we wakker worden, is alles volstrekt normaal stelletje boerenkinkels, jullie doen je naam wel eer aan zeg, op het platteland en in de kleine dorpjes zijn ze zo bijgelovig schaterden ze. Sommige burgers begonnen ook zachtjes te lachen, andere begonnen te twijfelen, zijn Tirion en Tristiano soms de manwolven, wat zal er gebeuren. Die nacht ging de burgers met gemengde gevoelens naar huis.

De volgende ochtend kwamen de burgers bijeen op het dorpsplein. Zijn we er allemaal riep een van hen, heeft iemand iets merkwaardigs gezien, BANG, weer dezelfde knal als gisteravond, de oude man stond opeens aan de rand van het plein. Luister, riep hij met een oorverdovende stem, ik heb een presentje achtergelaten, zoals jullie langzaam zullen merken, twee inwoners zijn niet aanwezig. Hopelijk heb ik nu bewezen dat ik het meen. Ik doe het niet graag maar nood breekt wet. Ik vertrek, spoor de wolven op, en vertrouw niemand, ik kan jullie niet verder helpen, maar vertrouw op de gaven van sommige personen en op het verstand van andere mensen. Weer verdween hij tussen de huizen en nu voorgoed.

Wie missen we dan, vroegen de burgers zich af, he riep iemand. Waar zijn die twee schooiers van een Tirion en Tristiano. Gisteren hadden ze nog een grote bek maar waar zijn ze nu. Iedereen keek om zich heen. Waar zullen ze zijn, laten we in hun huizen kijken, de stoet ging naar het huis van Tirion, niets, het huis van Tristiano was ook verlaten. Hey, riep een een vrouw, kijk daar bloedsporen. Iedereen keek naar de druppels bloed die een weg leken te vormen richting de oude vervallen graanschuur die niet meer in gebruik was. Bij de deur aangekomen maakten een van hen de deur verzichtig open, gooi een fakkel naar binnen, nee gek hoe kunnen we zelf dan ooit nog naar binnen. Ik ga wel, riep de oudste man van het dorp, uit de weg. Sommige keken de oude man met schaamte in hun ogen aan, zo bang waren ze zelf, maar de nieuwschierigheid overwon en ze volgden hem naar binnen.

Verschrikkelijk, riepen ze, oh wat moeten we doen, oh naar het dorpsplein, oh verzamelen, we moeten overleggen wie de wolven kunnen zijn. Heeft de manwolf niet gezegd dat de wolven het zelf al weten. Dat ze plannetjes aan het maken zijn, oh m'n kinderen, oh we kunnen niet ontsnappen. Waar de burgers zo van geschrokken waren, waar ze met ogen naar keken zo groot als de wielen van de koninklijke koets die ze nooit gezien hadden, waren twee opengereten lichamen. Van de keel tot de navel, alles puilde eruit, wat het precies was wist men niet, maar de veehouders riepen al, oh god kijk die verminkte darmen, die halve maag, maar waar is het hart gebleven. Huilend liepen sommige weg, het spel was begonnen, een spel op leven en dood. De gemengde gevoelens van de vorige avond waren bij de meeste overgegaan in angst, spanning, wat ze niet zagen, zo blind als ze waren, was dat 6 burgers bijna stonden te kwijlen bij de geur van het bloed, het vlees dat over de grond uitgestrooid leek te zijn, ze moesten zich inhouden maar ook voor hun was het spel begonnen.....
 

DeletedUser

Guest
Lijst met informatie over spelronden

Basis info :
Aantal dorpen :
Aantal spelers :
Hints :
Klaagmuur :
Afscheidsbrief :

Rollen :
Jager :
Heks :
Dorpsoudste :
Beschermengel :
Ziener :
Dorpsgek :
Fluitspeler :
Cupido :
Beul :
Priester :
Geliefden kennen elkaar :
Geliefden samen winnen :
Opvolging Burgemeester: Door nieuwe stemming/Oude BM kiest nieuwe
Heks heeft: 2 willekeurige drankjes/ 3 willekeurige drankjes/ 1 levens en 1 doodsdrankje

Wolven :
Welp :
Infectie wolf :
Sjamaan :

Stemmen :
Eindtijd stemmen :
Tijdstip verhalen :

Speciale Rollen naar :
Lynch :
Burgemeester :
 

DeletedUser

Guest
Lijst van overtreders

In deze lijst wordt bijgehouden welke spelers de spelregels overtreden en wanneer dat gebeurd is. Bij iedereen wordt tevens de reden verteld van hun overtreding.

  • Er zijn nog geen overtredingen geconstateerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Jeuj weerwolfjes!

Ik kan eventueel wel een potje hosten over een onderwerp dat op een ander fora zeer succesvol was.

Maar voorlopig heb ik het druk met iets bedenken voor de RPG, dus Ariana, ga je gang!
 

DeletedUser13

Guest
Ik heb er zeker zin in, al ziet het ernaar uit dat het eerste potje hier gaat samenvallen met het honderdste potje op tw... Nog even wachten dus met deelnemen, 2 potjes tegelijk lijkt me wat moeilijk :)
 

DeletedUser

Guest
Als ik hieraan meedoe (wat ik doe) speel ik 3 potjes tegelijk.
Maar moet wel lukken
smooch.gif
 

DeletedUser93

Guest
Ik wil anders ook wel een ronde spelleider zijn.

De 2de keer kunnen we ook een spelleidres topic oprichten voor iedereen die een idee heweeft.Maar ik heb voor deze keer als eerste maar geleid, maar zti wel met een tekort van spelers.
Zou iedereen die wil en kan mee willen doen met het eerste potje?
 

DeletedUser93

Guest
Het ischrijf topic wvw 1 staat er wel, maar ik wacht nog een dagje voordat het begint, omdat er pas 11 of 12 mensen zijn.

Don, moet ik voor jou inschrijven, want jij lijkt het topic niet te kunnen vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb dit nog nooit gespeeld, maar kreeg er laatst een bericht over op tw, dus ik ben wel benieuwd. Heb ook al wat oude potjes op tw forum bekeken en leek me wel leuk. Dus ik wil ook wel meedoen
 

DeletedUser

Guest
Ik heb dit nog nooit gespeeld, maar kreeg er laatst een bericht over op tw, dus ik ben wel benieuwd. Heb ook al wat oude potjes op tw forum bekeken en leek me wel leuk. Dus ik wil ook wel meedoen

Dit is niet het inschrijftopic, deze vind je in de onderwerpenlijst van het spelforum.
 

DeletedUser

Guest
weet ik, ik heb me al ingeschreven :)

Mooi zo :) Zorg dat je voordat je speelt even goed kijkt naar de rol die je krijgt en wat die precies kan. Stel geen vragen aan andere spelers, alleen aan de spelleiding in een privebericht ;)
 
Bovenaan