Wat na oceanisch?

DeletedUser11896

Guest
Ja ik had best in ijzertijd of middeleeuwen willen blijven, Maar had ik dan ook kunnen blijven groeien? Een tegeltje per maand, laten we dat maar als norm hanteren voor iemand die gewoon dagelijks speelt en op tijd zijn productie int. Je doet je best dus je wilt vooruitgang zien. Innogames probeert natuurlijk het midden te vinden tussen diamantverkoop en het bieden van spelplezier. Meer beloning voor de kleine spelers (de grote meerderheid) is meer plezier, en vervolgens meer diamantverkoop. Maar dat zou niet mogen want dan wordt de gevestigde orde boos? Het enige bezwaar dat ik kan bedenken is dat de servers het misschien niet aankunnen als de stadjes te groot worden, maar verder....
 

Wildstorter

Actief lid
Dus dan speel je FOE in je eigen tempo maar op een gegeven moment moet je dan toch naar FOE2. Dan kom je toch weer exact hetzelfde probleem tegen?

Daar zitten immers al enige tijd de voorgaande grote jongens de eigen GG op level 100 te brengen.

Uiteindelijk speel je dan nu volgens de manier zoals jij vindt dat het zou moeten zijn en creeer je daarna het ‘probleem’ wat je nu ook al ondervind. Je lost in feite niks op maar stelt het onvermijdelijke uit.

En de enige oplossing hiervoor heb je zelf al gegeven: ook jouw Arc naar level 80 zodat je mee kunt doen in de verdeling.
 

Felair

Actief lid
Ja ik had best in ijzertijd of middeleeuwen willen blijven, Maar had ik dan ook kunnen blijven groeien? Een tegeltje per maand, laten we dat maar als norm hanteren voor iemand die gewoon dagelijks speelt en op tijd zijn productie int. Je doet je best dus je wilt vooruitgang zien. Innogames probeert natuurlijk het midden te vinden tussen diamantverkoop en het bieden van spelplezier. Meer beloning voor de kleine spelers (de grote meerderheid) is meer plezier, en vervolgens meer diamantverkoop. Maar dat zou niet mogen want dan wordt de gevestigde orde boos? Het enige bezwaar dat ik kan bedenken is dat de servers het misschien niet aankunnen als de stadjes te groot worden, maar verder....

Tja, wat is groeien. Ik zit in de Hoge Middeleeuwen en krijg op dit moment geen land meer bij, of in ieder geval niet snel want de volgende uitbreiding kost me 85K meds. Maar is dat boeiend? Je bent toch gelimiteerd qua FP inkomsten ik kan niet al mijn grootse gebouwen tegelijk levelen.

Alles draait om keuzes in dit spel en ik heb staan wat ik dacht nodig te hebben momenteel. Ik ga in ieder geval blijven hangen tot mijn Arc op 80 is zoals het er nu uit ziet en dan zien we wel verder.

Meer beloning voor kleine spelers is er al wanneer je contacten legt met andere spelers, dagelijkse uitdagingen doet, events volop gebruikt, de GE zover mogelijk uitspeelt en je aansluit bij een actief gilde. De hulp en mogelijkheden die ik nu heb in het spel zaten er vroeger grotendeels niet in schijnbaar maar dat is logisch denk ik want geen enkel spel staat stil qua ontwikkeling.
Daarnaast krijg ik zoveel hulp van het gilde waar ik in zit, in de vorm van kennis en uitleg die gedeeld word en dingen zoals het 1.9 draadje waar mensen hun grootse gebouwen plekken met 1.9 gevuld worden door spelers met een lvl 80 of hoger Arc, als je dat niet hebt dan gaat het een stuk trager inderdaad.

Dus je gaat denk ik al vele male sneller dan iemand die 3 jaar terug aan het begin stond.
En er ontstaan altijd in elk spel waar je dingen moet farmen als het ware generaties van spelers want er stromen altijd later spelers in de een speelt actiever dan de ander, dat geld voor elk spel met een dergelijk systeem en daar valt ook niet aan te ontkomen.
Of je moet alleen Diablo 3 ladder gaan spelen wat om de zoveel tijd reset een dergelijk systeem is er in andere games vast ook wel maar hier niet implementeerbaar want het is nogal een ander spel haha :)

En met alles wat nu makkelijker/extra is zie ik persoonlijk niemand van de "gevestigde orde" huilen omdat het vroeger allemaal moeilijker was.

Ga ik ooit nog kans maken om plek 1 in de ranking te halen? Waarschijnlijk niet maar lekker belangrijk zeg :p
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een behoorlijk onverdraagzaam voorstel al met al.
“Grote” spelers maar in een FoE 2 wegmoffelen omdat sommige van hen medailles pikken terwijl het de meeste echt totaal niets kan schelen.

Het wij - zij denken is gewoon erg groot in je voorstel.
Misschien kun je gewoon eens kletsen met een wat grotere speler.
Ik ben vrijwel alleen maar aardigheid en hulpvaardigheid tegengekomen.
Rottigheid heb je altijd maar daar kunnen de “kleine” spelers ook wat van.
Zeker omdat sommige maar niet kunnen begrijpen dat buren aanvallen en plunderen een normaal spelonderdeel is.

Als er al een andere versie van FoE zou moeten komen denk ik meer aan een FoE light waar mensen in een beschermde spelomgeving en in alle vrede aan hun stadje kunnen bouwen.
Maar laten we eerlijk zijn daar wordt al voldoende in voorzien binnen andere spellen.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik vind niet onmiddellijk een draadje terug dat hierover handelt...
Het lijkt mij een beetje dat de inspiratie weg is en oceanisch tot in den treure wordt voortgesleept.
Gaan de ontwikkelaars hier nog even mee door, of gaat er toch nog eens iets nieuws komen? Ruimteverkenning tijdperk of zo ?
Ik zit wel nog maar in arctisch, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er velen met de rem op spelen om niet op het einde te komen...

Enige reactie?
Ruimtevaart kan, er wordt wel over nagedacht. Net als jungle en skyworld thema hadden ze laten doorschemeren
met het event van Fortuna. Toen FoE 5 jaar werd. Ik kan niet veel zeggen over het virtuele toekomst omdat het
spoilers zijn, maar van wat ik gezien heb hebben ze zichzelf de mogelijkheid gegeven om heel creatief te
worden en veel verschillende thema's te kunnen verwerken in het tp.:) Aan de andere kant kunnen het
ze het ook veel meer uitmelken dan ze met AT en OT hebben gedaan.
ik ga nog steeds voor een apocalyptisch tijdperk
after the great war :)
en dan zal het waarschijnlijk gaan over het gebrek aan vers water, voedsel, krachtbronnen schone lucht enzz :)
Fall Out series geprobeerd?:p
het zou een mooie zijn mens versus robots
ik ben benieuwd wat het gaat worden
Haha das wel een interessante toekomst op te verkennen. Heb je al de films van Terminator gekeken? Daarin
verkennen ze het een beetje namelijk.:p

Persoonlijk denk ik dat ze wel een vaag idee hebben in welke richting ze de thema toekomsten willen
brengen. Al leek er het eerst op om de nieuwe frontiers te verkennen, Arctisch, Oceanisch, nu vr (denk
aan Tron, an new frontier) ze kunnen nog best creatief worden. Denk wel dat ze op een bepaald punt
links of rechts om werken naar een soort eindspel. Om het spel een ultiem doel of iets dergelijks te
geven. Dat na het behalen wel goodfeelling nalaat, al zoude ik geen idee hebben op welke manier
ze zoiets zouden kunnen uitvoeren. Wellicht iets als GE wat heel populair is en nog steeds of een
soort laatste uitdaging om te overwinnen (bv. een puzzel of minigame in FoE stijl). Denk niet dat
het spel snel buiten events om een pay 2 win spel wordt.xd
 

Geluuk

Lid
weekdier, je weet zeker dat je naam geen calimero had moeten zijn? ... man wat een treurig gedoe om telkens maar jou idealistische speelstijl aan ons op te dringen.. begin dan je eigen spel, beetje coderen programmeren is een fluitje van een cent.. ;)
 

DeletedUser11896

Guest
Tja wat kan ik daar noch tegen in brengen. Mijn overertuiging is dat niet iedereen een die-hard speler is die jaren en jaren wil blijven doorgaan. Ik speel nu 2 jaar en heb ook de tijd (gehad) om dagelijks te spelen. Dagelijks spel of een paar maal per week is toch minimaal nodig anders gaat de lol er wel van af. Ik herhaal maar weer eens dat ik niemand iets wil afpakken of opdringen. Ik constateer alleen maar dat het spel blijft groeien met steeds weer een nieuw tijdperk en ook dat er verschillende doelgroepen zijn of ontstaan. Conclusie van mij: breng dan een splitsing aan. De twee spellen die je dan krijgt zijn allebei een voortzetting van maar niet meer 100% de oude spelversie natuurlijk. Volgens mij vraagt iedereen zich na een paar jaar wel af. Hoelang ga ik hier nog mee door? Een eindig spel leek mij gewoon een goed idee, Spelers kunnen dan besluiten om toch door te gaan omdat ze het einddoel willen halen. Dat heeft inderdaad te maken met 'feel good'. En mochten ze stoppen en na enige tijd toch hun 2x dagelijkse flipperkast-momentje missen dan kunnen ze opnieuw beginnen of inderdaad voor een ander spel kiezen. Voor mij is Foe geen religie dus als ik ooit weer opnieuw begin wordt mijn naam; Kathar.
 
Bovenaan