Wat na oceanisch?

DeletedUser9634

Guest
Ik vind niet onmiddellijk een draadje terug dat hierover handelt...
Het lijkt mij een beetje dat de inspiratie weg is en oceanisch tot in den treure wordt voortgesleept.
Gaan de ontwikkelaars hier nog even mee door, of gaat er toch nog eens iets nieuws komen? Ruimteverkenning tijdperk of zo ?
Ik zit wel nog maar in arctisch, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er velen met de rem op spelen om niet op het einde te komen...

Enige reactie?
 

DeletedUser6877

Guest
Er is nog van alles mogelijk, ruimtereizen inderdaad, met als thema bijv. dr. Who. Of een jungle thema. Of een landenthema.
 

Joey-the-king

Actief lid
Galaxy age
Misschien komt er wel een ruimteschip naar je stad en daar ga je dan in en die neemt je mee naar een andere wereld/planeet waar je opnieuw begint met een andere stad... en allerlei andere gebouwen..
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10486

Guest
Zolang ze geld uit onze zakken kunnen kloppen gaan ze door. En als dat niet meer lukt, trekken ze de stekker er uit en beginnen ze met FoE 2.
 

Markus

Actief lid
naar mijn verwachting (en ik zal er ws ook niet ver naast gaan zitten) is het volgende tijdperk de "robotische toekomst" en gaan we de origine van Siren en andere robot NPC's (AI's dus eigenlijk) verkennen, misschien met een mens vs robot oorlog als achtergrond. hiervoor zijn al voldoende hints in de laatste 3 tijdperken iig aanwezig (vooral de laatste 2), dus ik ben benieuwd :)
 

bonke35

Actief lid
ik ga nog steeds voor een apocalyptisch tijdperk
after the great war :)
en dan zal het waarschijnlijk gaan over het gebrek aan vers water, voedsel, krachtbronnen schone lucht enzz :)
 

DeletedUser8896

Guest
het zou een mooie zijn mens versus robots
ik ben benieuwd wat het gaat worden
 

DeletedUser11896

Guest
Altijd maar die oorlog, komt er ooit een tijdperk waarin robots gewoon lief zijn voor elkaar? Een Utopisch tijdperk?
 

DeletedUser11896

Guest
Ja verzin het maar, utopisch, pacifistisch of Apocalyptisch (Mad Max). Ik denk dat er wel degelijk een probleem speelt namelijk dat het spel uit elkaar groeit. Aan de ene kant beginnende spelers die vooral een gezellig spelletje willen spelen, zeg maar tot een miljoen punten. En die na verloop van tijd verdwalen in het spel, en min of meer blijven steken. En aan de andere kant een groep spelers, sommige met veel meer dan 100 miljoen punten die de hoogst mogelijke efficientie nastreven in het spel (zal zeker ook plezierig zijn hoor, dat voorop). De oplossing hiervoor is om het spel nu te splitsen. Je kunt een grens leggen ergens tussenin bij 10 miljoen punten (dus individueel per speler) . Een andere optie is om het nieuwe spel (FOE 2) vanaf volgend tijdperk te laten beginnen: In dat nieuwe tijdperk levert iedereen de helft van zijn grondgebied in, overtallige gebouwen gaan naar keus in inventaris. De prijs van een uitbreiding gaat uiteraard drastisch omhoog. Er is geen contact meer met het oude spel (FOE 1), Goederen uit het voorgaande tijdperk zijn 3 : 1 verkrijgbaar via vriendentaveerne, of via GE, evenementen enz. met de gebruikelijke bonussen of kortingen. Spelers die het oceanische tijdperk hebben uitgespeeld worden door het spel gefeliciteerd met hun behaalde prestatie. Als zij daar voor kiezen kunnen ze door naar FOE 2, ze beginnen dan met hun bestaande stad aan een nieuw spel . Of er ook nieuwe spelers direct worden toegelaten is natuurlijk aan Innogames. Er kan natuurlijk een drempel worden ingebouwd met een toegangsprijs( éénmalig in diamanten, spelen blijft gratis) maar dat is een bijkomende optie. Deze nieuwe spelers beginnen met alleen een stadhuis, al is een welkomstbonus ook mogelijk tegen nog meer diamanten. Het oude spel kan aantrekkelijker worden gemaakt door nieuwe gebouwen of upgrades of kostprijsverlaging voor uitbreidingen. FOE (1) wordt dan (weer) meer een doe-spel waarin het verkrijgen van uitbreidingen meer een doel wordt in het spel dan het racen door de techtree naar het volgende tijdperk. Het spel EINDIGT wanneer de hele techtree doorlopen is OF als het account beeindigd wordt OF wanneer het laatste tegeltje wordt toegevoegd. Een eindig spel met een duidelijk speldoel zoals het ooit bedoeld was en waarin het spelplezier voorop staat. Ook FOE 2 spelers zijn natuurlijk hartstikke blij met hun nieuwe spel met volop groeimogelijkheden. IEDEREEN BLIJ. Er kan natuurlijk ook een andere naam komen voor de voortzetting van het oude spel in het nieuwe nivo, bijvoorbeeld Galactica als we gelijk de ruimte ingaan. En nu hoor ik graag de bezwaren/tegenargumenten. VROEGER, VROEGAH ! is GEEN argument in een spel dat niet stilstaat. ERKEN ook dat er verschillende doelgroepen zijn en discussieer van daaruit verder.
 

DeletedUser

Guest
Ja verzin het maar, utopisch, pacifistisch of Apocalyptisch (Mad Max). Ik denk dat er wel degelijk een probleem speelt namelijk dat het spel uit elkaar groeit. Aan de ene kant beginnende spelers die vooral een gezellig spelletje willen spelen, zeg maar tot een miljoen punten. En die na verloop van tijd verdwalen in het spel, en min of meer blijven steken. En aan de andere kant een groep spelers, sommige met veel meer dan 100 miljoen punten die de hoogst mogelijke efficientie nastreven in het spel (zal zeker ook plezierig zijn hoor, dat voorop). De oplossing hiervoor is om het spel nu te splitsen. Je kunt een grens leggen ergens tussenin bij 10 miljoen punten (dus individueel per speler) . Een andere optie is om het nieuwe spel (FOE 2) vanaf volgend tijdperk te laten beginnen: In dat nieuwe tijdperk levert iedereen de helft van zijn grondgebied in, overtallige gebouwen gaan naar keus in inventaris. De prijs van een uitbreiding gaat uiteraard drastisch omhoog. Er is geen contact meer met het oude spel (FOE 1), Goederen uit het voorgaande tijdperk zijn 3 : 1 verkrijgbaar via vriendentaveerne, of via GE, evenementen enz. met de gebruikelijke bonussen of kortingen. Spelers die het oceanische tijdperk hebben uitgespeeld worden door het spel gefeliciteerd met hun behaalde prestatie. Als zij daar voor kiezen kunnen ze door naar FOE 2, ze beginnen dan met hun bestaande stad aan een nieuw spel . Of er ook nieuwe spelers direct worden toegelaten is natuurlijk aan Innogames. Er kan natuurlijk een drempel worden ingebouwd met een toegangsprijs( éénmalig in diamanten, spelen blijft gratis) maar dat is een bijkomende optie. Deze nieuwe spelers beginnen met alleen een stadhuis, al is een welkomstbonus ook mogelijk tegen nog meer diamanten. Het oude spel kan aantrekkelijker worden gemaakt door nieuwe gebouwen of upgrades of kostprijsverlaging voor uitbreidingen. FOE (1) wordt dan (weer) meer een doe-spel waarin het verkrijgen van uitbreidingen meer een doel wordt in het spel dan het racen door de techtree naar het volgende tijdperk. Het spel EINDIGT wanneer de hele techtree doorlopen is OF als het account beeindigd wordt OF wanneer het laatste tegeltje wordt toegevoegd. Een eindig spel met een duidelijk speldoel zoals het ooit bedoeld was en waarin het spelplezier voorop staat. Ook FOE 2 spelers zijn natuurlijk hartstikke blij met hun nieuwe spel met volop groeimogelijkheden. IEDEREEN BLIJ. Er kan natuurlijk ook een andere naam komen voor de voortzetting van het oude spel in het nieuwe nivo, bijvoorbeeld Galactica als we gelijk de ruimte ingaan. En nu hoor ik graag de bezwaren/tegenargumenten. VROEGER, VROEGAH ! is GEEN argument in een spel dat niet stilstaat. ERKEN ook dat er verschillende doelgroepen zijn en discussieer van daaruit verder.

De dag dat bovenstaande bewaarheid wordt ben ik heel erg snel weg om niet meer om te kijken..
Allemachtig wat ben ik blij, en dat met alle respect uiteraard, dat jij niet in het ontwikkelteam zit :D
 

Wildstorter

Actief lid
Ja en dan blijven er een aantal hangen die niet door willen naar jouw FOE2 en die maken dan lekker de dienst uit met de grote GG etc. Dus net zoals nu maar dan niet meer met je huidige vrienden en gildeleden waar je het gezellig mee hebt want iedereen gaat in zijn/haar eigen tempo naar jouw FOE2. En wat denk je dat er gebeurt als jouw vrienden allemaal in jouw FOE2 zitten? Precies! Dan ga je door de techtree heen racen om er ook bij te zitten. En dat totdat jij in jouw FOE2 zit, dan zal je wel het idee van FOE3 krijgen want je ziet dan dat het daar precies hetzelfde is als waar je nu tegenaan loopt.

Alles waarvoor we op GvG gevochten hebben is dan ook in 1 klap weg, op den duur bestaan er gilden met een hoog niveau op FOE1 wat door 50 spelers is opgezet die er allemaal niet meer zijn want ze moesten naar FOE2...

Ik sluit me aan bij Chalinna: als jij in het ontwikkel team zou zitten is het voor mij ook einde spel!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser11896

Guest
Tja goed Gilden kunnen gesplitst worden waarbij het nieuwe gilde hetzelfde ontwikkelingsnivo krijgt als het oude. Dus de oprichter stapt over en neemt zijn nivo mee. De achterblijvers krijgen automatisch (eerst volgende) een nieuwe oprichter en behouden gewoon ook hun nivo. Ik denk dat de meest hechte vrienden-clubs wel in de oceanische of arctische tijd zitten. Die hebben de tijd gehad om iets op te bouwen samen Op midelleeuwen-nivo wordt er nog volop gehopt en probeert iedereen in een beter gilde te komen daar speelt dat dus veel minder. Dus om aan jullie bezwaar tegempet te komen moet de grens niet na oceanisch komen maar misschien na toekomst. En als dit spel eeuwig moet blijven doorgaan zal Magere Hein er toch echt voor zorgen dat alle gildes op den duur zonder hun oorspronkelijke oprichters komen te zitten. Daarvoor krijgen we dan nog het decennia lang durende proces van vergrijzende clubs vol dementerende bejaarden. Ik denk dat het goed is dat aan sommige zaken op een gegeven moment een einde komt; GAME OVER. En dan begin je weer aan iets nieuws. of het volgende level.
 

DeletedUser11896

Guest
Ik speel dit spel al samen met heel veel anderen, dit forum is ervoor dat we samen kijken hoe het beter kan, dat begint met ideeen. Mischien stel jij dat niet op prijs Innogames doet dat wel.
 

DeletedUser

Guest
Mischien stel jij dat niet op prijs Innogames doet dat wel.

Gelukkig maar dan is het toch nog voor iemand te volgen toch?

Trouwens, en dit geheel terzijde, mag ik aanraden voor de leesbaarheid van het geheel, om af en toe in een lang relaas een open regel te gebruiken en woorden in uitsluitend hoofdletters te vermijden (schreeuwen)?
Ik merkte dat ik het lastig vond om het uit te willen lezen.
 

DeletedUser11896

Guest
precies, FOE 2 wordt gewoon meer van hetzelfde, FOE 1 kan dan mee geexperimenteerd worden, Het spel wordt eindig, meer gericht op uitbreiding minder op GG's, Dat de grote jongens de baas gaan spelen wordt dan voorkomen; die staan allemaal te dringen voor FOE 2, Met de spelertjes die je dan overhoudt kun je er een gezellig doe spel van maken wat je gewoon in een paar jaar helemaal uit kan spelen. Vind je dat jammer dan begin je gewoon overnieuw of misschien FOE 2 waar je je dan voor gekwalificeerd hebt, Grootste voordeel : geen gehaast meer door techtree, het spel in je eigen tempo spelen, je hoeft niet meer met de grote jongens /meiden mee.
 

DeletedUser5968

Guest
Grootste voordeel : geen gehaast meer door techtree, het spel in je eigen tempo spelen, je hoeft niet meer met de grote jongens /meiden mee.

Je hoeft nu ook niet te haasten, al wil je voor eeuwig in ijzertijd blijven, dan blijf je dat. je kan nu ook in je eigen tempo spelen. en meedoen met de grote jongens en meisjes is zowiezo kuddegedrag, je speelt voor jezelf, niet om bij de 'elite' te horen.
 

DeletedUser11896

Guest
Ja je komt elkaar toch tegen. De groten kapen keer op keer de medailles voor je neus weg, Met hun GG-en en bonussen krijgen ze ook nog eens hun complete inleg terug. Geef toe dat er verschillende doelgroepen zijn met verschillende speelstijlen. Daarbij het spel groeit steeds verder uit elkaar. Tijd voor een splitsing. Wat is het gevaar? Dat FOE 1 veel gezelliger wordt dan FOE 2? Tja dan ligt daar een opdracht voor de spelontwikkilaars van FOE 2 toch.
 
Bovenaan