Wat mogen we nog zeggen op de global chat

jovayana

Actief lid
Graag zou ik willen weten wat er nu nog juist op de global chat mag gezegd worden.

Ik vernam dat iemand een ban kreeg omdat hij ".." schreef en "lalalala" dit wordt zogenaamd als spam bestempeld.
Ook als ik bv zeg " tjikaboem" zou ik kunnen een waarschuwing krijgen en geband worden omdat niet iedereen dat woord zonder betekenis overigens zou verstaan.

Puntjes en lalala zijn dus spam, maar ontelbare links naar youtube dus niet (niet dat ik mij daaraan stoor, ik bedoel maar duuhhh)

Een onverstaanbaar woordje mag ook niet want dit is een Nederlandse site volgens de moderators. Dus iedereen die iets in het Engels schrijft riskeert een ban want niet iedereen kan dat verstaan.

Dus zou ik graag van jullie weten hoe het nu juist zit en of deze willekeur om iemand een ban te geven klopt met het beleid van foe.


Ohoh ik merk nu dat ik puntjes achter mijn zinnen zette, hopelijk word ik nu niet geband..............
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Een ban zal niet zomaar vallen, dat weet ik wel.

En wanneer de speler die deze ban heeft gekregen het niet eens is met de sanctie, kan deze een tegenspraak indienen.
Hier kan je alles over een tegenspraak indienen vinden.
 

DeletedUser

Guest
Dan raad ik je aan om de spelregels ( §3: Communicatie ) te lezen.
de spelregels zei:
Het gebruik van illegale, beledigende, bedreigende, aanstootgevende, seksueel getinte, politiek verkeerde, religieus fanatieke, racistische, discriminatoire of enigszins ongepaste inhoud (taal & afbeeldingen) is verboden. Ook het plaatsen van links naar websites met dergelijke inhoud is verboden. De doorslaggevende beslissing over wat ongepast is, ligt uitsluitend bij het Forge of Empires.nl team.
En op de ban doel ik op ''De doorslaggevende beslissing over wat ongepast is, ligt uitsluitend bij het Forge of Empires.nl team.''

Wat er nog gezegd mag worden is wat altijd mag, en dus niet wat hierboven in de quote is aangegeven.
Als jij een ban zal krijgen die je ongepast vindt kan je een tegenspraak indienen.
Waarschijnlijk zal de betreffende speler ( die om ''..'' en om ''lalala'' is verbannen ) meer gedaan hebben, bijvoorbeeld in fluister.
Dit weten we niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jovayana

Actief lid
Er stond duidelijk dat .. en lalala als spam bestempeld worden.

Zal mijn vraag anders formuleren, moet ik nu elke link naar youtube, elk letterteken dat op zich niets wil zeggen, en elk woord dat in een andere taal dan het Nederlands geschreven is melden. Daar gaat het om, want elk van deze dingen betekent dus een gevaar.
 

DeletedUser

Guest
Spam betekend een ongewenste post, en ongewenste post zie je vaak in een bericht dat niets toevoegt aan het gesprek.
In dit geval voegt dus ''..'' en ''lalala'' niets toe aan het gesprek.

In mijn mening is het erg snel, maar op zich is het bovengenoemde geen gevaar.
De betreffende speler had dus waarschijnlijk al strafpunten, wat zich dus uitte tot een ban.

Verder kan ik je niet helpen, en ik hoop je zo voldoende mogelijk geholpen te hebben.


Gr,
Tiger
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je mag op de chat nog genoeg zeggen. Op dit specifieke geval ga ik niet verder in, dat is met de speler in kwestie afgehandeld, diegene heeft daar ook verdere uitleg over gekregen.
Blokkeringen worden niet met willekeur gegeven, er wordt goed gekeken of bepaald gedrag ongepast is of niet, spammen in de chat is ook ongepast gedrag, of het nu youtube links zijn of hetzelfde bericht steeds herhalen, er wordt altijd gekeken of het gedrag ongepast genoeg is voor een waarschuwing danwel blokkering.

Blijf gewoon lekker chatten, denk een beetje na voordat je een bericht neerzet en ga bijvoorbeeld niet 10x achter elkaar alleen maar puntjes typen, dan zal je niet snel een waarschuwing of blokkering krijgen.
 

jovayana

Actief lid
Ok, maar als goed foelid die ook de chat wil proper houden, moet ik nu elk van het hierboven vermelde melden ????

Dus elk puntje, komma, lalalala, vreemd woord dat niets tot het gesprek bijvoegt.

En elk youtube bericht dus, was ik nog even vergeten.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ok, maar als goed foelid die ook de chat wil proper houden, moet ik nu elk van het hierboven vermelde melden ????

Dus elk puntje, komma, lalalala, vreemd woord dat niets tot het gesprek bijvoegt.

En elk youtube bericht dus, was ik nog even vergeten.

Je bent nu wel erg naar de bekende weg aan het vragen. Meldt het of meldt het niet. Het is jouw keuze. Ik zou zeggen, probeer er maar volwassen mee om te gaan.
 

jovayana

Actief lid
Je bent nu wel erg naar de bekende weg aan het vragen. Meldt het of meldt het niet. Het is jouw keuze. Ik zou zeggen, probeer er maar volwassen mee om te gaan.

Ja moet toch wel want je kunt gewoon ban-gepest worden door lui die je melden voor helemaal niets. En als ik dan meld dat er iemand uitgelachen wordt op de chat omdat hij ban kreeg en ik dat dus weinig respectvol vind, krijg ik als antwoord dat het inderdaad respectloos is maar toegestaan is.
Maar .. en lalala is dus een foezonde.

Dus nogmaals welke willekeur wordt er gehandhaafd en waar gaan we naartoe pffffffff.
 

DeletedUser

Guest
ik heb zelf . en lalala gezegd op de chat
ik werd niet geband en ik kreeg ook geen waarschuwing
 

jovayana

Actief lid
Heb jij geluk zeg haha, neen ik weet wel dat het een optelling is van strafpunten en ook of er een of andere id***t is die je meld.
Wat ik vooral wil aankaarten is dat foe beter moet opletten met wat ze doen en de echt respectloze of beledigende opmerkingen moet bestraffen.
 

DeletedUser

Guest
Wat ik vooral wil aankaarten is dat foe beter moet opletten met wat ze doen en de echt respectloze of beledigende opmerkingen moet bestraffen.

Waarom doe je dat dan niet? Nu lijk je alleen maar kinderachtig bezig te zijn.
 

jovayana

Actief lid
Waarom doe je dat dan niet? Nu lijk je alleen maar kinderachtig bezig te zijn.

Omdat ik juist dat kinderachtige wil aankaarten , en de willekeur. Als je iemand wil pesten kun hem rotmelden, door gewoon elk youtube, punt , komma enz.. te melden.
Als jij niet snapt wat ik aankaart hou dan liever je commentaar voor jou ipv telkens en overal het forum te spammen over kinderachtig gesproken.
 

DeletedUser

Guest
Ohoh ik merk nu dat ik puntjes achter mijn zinnen zette, hopelijk word ik nu niet geband..............

Dat betekent dus gewoon gelijk dat je niet meer serieus genomen wordt. Je trekt je eigen post al direct in het belachelijke. Kinderachtig kaart je niet aan door het zelf op een kinderachtige manier te brengen. Daarmee diskwalificeer je jezelf als gesprekspartner. Zeg gewoon waar het om gaat en breng het op een normale manier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5820

Guest
Heb jij geluk zeg haha, neen ik weet wel dat het een optelling is van strafpunten en ook of er een of andere id***t is die je meld.
Wat ik vooral wil aankaarten is dat foe beter moet opletten met wat ze doen en de echt respectloze of beledigende opmerkingen moet bestraffen.

Ik heb zelf welleens een gedeelte van de chat volgespamd met ''miep''. Heb ik een klein waarschuwingetje van gekregen op Brisgard. :inlove:

Waarom zou je denken dat Inno zo dom is iedereen die een punt neerzet of ''lalala'' zegt een ban of een waarschuwing te geven?! Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat hij een ban voor nix heeft gekregen behalve jou. Ik begin een gesprek in de chat ook bijna altijd met een punt of met een klein woordje op iemands anders reactie. Ik heb in totaal geen enkele ban gekregen. Maar 1 waarschuwing voor ''miep'' en nog 1 voor iets anders maar dat weet ik niet zeker.
 

jovayana

Actief lid
Voor een goed begrip IK heb die ban niet gekregen, maar iemand anders en heb het antwoord van support gezien, het was voor .. en lalala.

En dat ik het hier kinderachtig breng is juist om het kinderachtige aan te tonen , maar iemand die alleen maar opmerkingen kan maken meestal ongepast en naast de kwestie op elk forumtopic moet natuurlijk laten horen dat hij er is.

En voor mijn part mag het nu afgesloten worden want het is wel duidelijk dat foe toch met twee maten en gewichten werkt en er niets gedaan wordt aan het ban-meld-pesten dat door sommigen gedaan wordt.
 

jovayana

Actief lid
Kijk jij begrijpt het al niet bij de allereerste topic, breng ik het kinderachtig dat je het ook zou begrijpen snap je het nog niet, dan ga ik je ook nu niet verder uitleggen zou verloren moeite zijn.
 

DeletedUser7160

Guest
JO srry dat ik ff kom inhaken maar slayerfanatic heeft nou eenmaal een humeur die nooit meer normaal en degelijk genomen kan worden wat wel jammer is, want is een toffe peer al is dat in twijfel te trekken natuurlijk.

slayerfanatic ik heb die ban gekregen voor .... en lalala en jovada stelt op een normale manier gewoon iets aan de kaak that's all.

maar kennelijk aangezien mods niet meer verder hier op reageren zullen ze er natuurlijk zelf ook geen raad meer mee weten.
 
Bovenaan