Waarschuwing vijandelijke belegering

DeletedUser2772

Guest
Mijn voorstel is om het icoontje van de gildecontinentkaart te laten knipperen terwijl je bezig bent in je stad als één van de sectoren van je gilde belegerd wordt.
Vaak ben ik in de stad bezig met andere dingen terwijl er een vijandelijke belegering is die ik dan mis. Ik kijk wel eens zo nu en dan op de gildecontinentkaart. Maar deze duurt bij mij lang om te laden en 9 van de 10 keer is dat dan niet nodig en om die reden laat ik het steeds vaker gaan. En dan baal ik ervan als ik later zie dat er een belegering is geweest terwijl ik on-line was. Ik zou het prettig vinden om gerichter te kunnen kijken.
Het nadeel is duidelijk. Het wordt moeilijker om een verassingsaanval in te zetten. Maar dat wordt niet onmogelijk. Want er moeten nog steeds leden van het verdedigend gilde on-line zijn die kunnen verdedigen en je moet ook nog steeds zoeken waar je aangevallen wordt.
 

DeletedUser5889

Guest
Beide eerdere topics bevatten weinig inhoudelijke discussie moet ik zeggen. Waarom zouden we het aanvallen nog al moeilijker gaan maken? Je loopt al tegen 50 of 75% defense aan te beuken en je moet 80 legers wegslaan, terwijl de verdedigers tegen 0% meppen en er maar 10 hoeven.
Als je niet oplet, dan kan je een sector verliezen. Dat is het hele idee erachter. Als je een alarm gaat inbouwen, dan kun je nooit meer een sector veroveren. Gildes met 80 leden hebben altijd een hoop mensen online; met zo'n alarm erbij wordt verdedigen wel heel simpel.
 

DeletedUser

Guest
Beide eerdere topics bevatten weinig inhoudelijke discussie moet ik zeggen. Waarom zouden we het aanvallen nog al moeilijker gaan maken? Je loopt al tegen 50 of 75% defense aan te beuken en je moet 80 legers wegslaan, terwijl de verdedigers tegen 0% meppen en er maar 10 hoeven.

Verdedigers kunnen ook tegen 50% moeten meppen en de aanvaller mept natuurlijk wel met zijn eigen aanvalsbonus.
 

DeletedUser5889

Guest
Verdedigers kunnen ook tegen 50% moeten meppen en de aanvaller mept natuurlijk wel met zijn eigen aanvalsbonus.
De aanvalsbonus boeit over het algemeen erg weinig. In bijna alle situaties is meppen met 150% of 250% aanvalskracht net zo effectief. Dat komt omdat je in beide gevallen een eenheid doodschiet met 2 schoten, terwijl je defense percentage in beide gevallen hetzelfde is. Bij mijn weten is een heel hoog aanvalspercentage alleen van toegevoegde waarde tegen bazooka's en PMT tanks.
Verdedigers tegen 50% meppen. Ja, inderdaad; ik was even vergeten dat dit bestaat, als je aanvalt net voor 20.00. Lekker belangrijk; om 20.00 zit heel FoE naar de GvG kaart te kijken, en is die ene belegering met 50% zo weggetikt.
 

DeletedUser2772

Guest
Verder heb ik het niet zo op knipperende icoontjes. Die van de mail werkt ook nog steeds niet goed.

Als je al een waarschuwing krijgt, waarom dan alleen maar in je stad?
Ik had gezocht, maar blijkbaar op de verkeerde termen.
Het functioneren van de mailicoon is volgens mij hier niet relevant.
En ik wil de waarschuwing alleen in de stad, omdat 1) Dit makkelijk in te bouwen is, anders moet dat icoon op meerdere plekken ingebouwd worden, terwijl die natuurlijk in de stad al bestaat. 2) Je het inderdaad niet al te makkelijk wil maken. De balans mag niet teveel doorslaan. Zoals ik al eerder zei, het wordt moeilijker om een verassingsaanval in te zetten, maar het wordt niet onmogelijk gemaakt. De verdediger moet nog steeds alert en on-line zijn.
Als je een alarm gaat inbouwen, dan kun je nooit meer een sector veroveren. Gildes met 80 leden hebben altijd een hoop mensen online; met zo'n alarm erbij wordt verdedigen wel heel simpel.
Ik denk zelf dat dit meevalt. Want in mijn ervaringen kunnen belegeringen ook snel gaan en ten tweede moeten ook de juiste personen on-line zijn voor de verdediging. Als een gildelid dat zelf in koloniaal zit, ziet dat in PM een belegering is kan hij er nog steeds weinig tegen doen. Wat dat betreft denk ik dat het mee zal vallen.
 

DeletedUser

Guest
De aanvalsbonus boeit over het algemeen erg weinig. In bijna alle situaties is meppen met 150% of 250% aanvalskracht net zo effectief. Dat komt omdat je in beide gevallen een eenheid doodschiet met 2 schoten, terwijl je defense percentage in beide gevallen hetzelfde is. Bij mijn weten is een heel hoog aanvalspercentage alleen van toegevoegde waarde tegen bazooka's en PMT tanks.

Dan boeit die defensebonus dus ook niet.

Verdedigers tegen 50% meppen. Ja, inderdaad; ik was even vergeten dat dit bestaat, als je aanvalt net voor 20.00. Lekker belangrijk; om 20.00 zit heel FoE naar de GvG kaart te kijken, en is die ene belegering met 50% zo weggetikt.

Heeft helemaal niets met het aanvalstijdstip te maken, maar met de ondersteuningsbonus.
 

DeletedUser

Guest
Ik had gezocht, maar blijkbaar op de verkeerde termen.
Het functioneren van de mailicoon is volgens mij hier niet relevant.

Waarom is dat irrelevant? Het is eenzelfde icoontje als dat van de gildecontinentenkaart en het werkt niet correct. Het laatste waar ik op zit te wachten zijn twee knipperende iconen die niet correct werken.

En ik wil de waarschuwing alleen in de stad, omdat 1) Dit makkelijk in te bouwen is, anders moet dat icoon op meerdere plekken ingebouwd worden, terwijl die natuurlijk in de stad al bestaat. 2) Je het inderdaad niet al te makkelijk wil maken. De balans mag niet teveel doorslaan. Zoals ik al eerder zei, het wordt moeilijker om een verassingsaanval in te zetten, maar het wordt niet onmogelijk gemaakt. De verdediger moet nog steeds alert en on-line zijn.

Dat is wel erg sterk in je eigen voordeel geredeneerd. Jij bent in je stad bezig met andere dingen, anderen zitten op de gildecontinentenkaart, maar in het verkeerde tijdperk. Waarom zouden die geen waarschuwing moeten krijgen?

Ik denk zelf dat dit meevalt. Want in mijn ervaringen kunnen belegeringen ook snel gaan en ten tweede moeten ook de juiste personen on-line zijn voor de verdediging. Als een gildelid dat zelf in koloniaal zit, ziet dat in PM een belegering is kan hij er nog steeds weinig tegen doen. Wat dat betreft denk ik dat het mee zal vallen.

Draai dat eens om. Een gildelid dat in de Toekomst zit kan moeiteloos die Koloniaal belegering verbreken. Die zal hij/zij normaal gesproken waarschijnlijk niet zien omdat het niet de Koloniaal kaar is die hij/zij in de gaten houdt.
 

DeletedUser2772

Guest
Waarom is dat irrelevant? Het is eenzelfde icoontje als dat van de gildecontinentenkaart en het werkt niet correct. Het laatste waar ik op zit te wachten zijn twee knipperende iconen die niet correct werken.
Dat is een foute aanname. Als het icoontje van de mail niet werkt, betekent dat niet automatisch dat het gildecontinent-icoontje niet zou werken.
Dat is wel erg sterk in je eigen voordeel geredeneerd. Jij bent in je stad bezig met andere dingen, anderen zitten op de gildecontinentenkaart, maar in het verkeerde tijdperk. Waarom zouden die geen waarschuwing moeten krijgen?
Vooral vanwege de eerste rede die ik al aangaf. Ik wil het simpel houden. Maar ik kan ook als argument brengen, dat iedereen die het spel binnenkomt dat via de stad doet, dus iedereen heeft de mogelijkheid om een waarschuwing te zien, als hij even zijn stad controleert.
Een gildelid dat in de Toekomst zit kan moeiteloos die Koloniaal belegering verbreken. Die zal hij/zij normaal gesproken waarschijnlijk niet zien omdat het niet de Koloniaal kaar is die hij/zij in de gaten houdt.
Dat zal inderdaad makkelijker worden, maar dat ontken ik toch ook niet. Ik denk alleen dat het mee zal vallen. Dat weet ik niet met zekerheid en ik baseer het op mijn (gebrekkige) ervaring. Maar we kunnen dat alleen maar met zekerheid weten als het uitgeprobeerd wordt.
 

DeletedUser

Guest
Dat is een foute aanname. Als het icoontje van de mail niet werkt, betekent dat niet automatisch dat het gildecontinent-icoontje niet zou werken.

Het is geen aanname. Het is een oprechte bezorgdheid gebaseerd op de huidige situatie. Als het zo makkelijk is, waarom werkt dat mail icoontje dan nog steeds niet goed?

Vooral vanwege de eerste rede die ik al aangaf. Ik wil het simpel houden. Maar ik kan ook als argument brengen, dat iedereen die het spel binnenkomt dat via de stad doet, dus iedereen heeft de mogelijkheid om een waarschuwing te zien, als hij even zijn stad controleert.

Dan kan je ook even doorgaan en de kaart controleren als je toch al bezig bent. Jij zegt dat je het simpel wil houden, maar je wil het vooral simpel voor jezelf houden. Niet iedereen is altijd maar in zijn stad bezig.

Dat zal inderdaad makkelijker worden, maar dat ontken ik toch ook niet. Ik denk alleen dat het mee zal vallen. Dat weet ik niet met zekerheid en ik baseer het op mijn (gebrekkige) ervaring. Maar we kunnen dat alleen maar met zekerheid weten als het uitgeprobeerd wordt.

Dat is een Charlemagne argument. Laten we het maar proberen en als het niet werkt draaien we het wel weer terug.

Met dit idee geef je spelers in de hogere tijdperken meer macht om ook in de lagere tijdperken het verschil te gaan maken. Daar was jij toch op tegen?
 

DeletedUser2772

Guest
Het is geen aanname. Het is een oprechte bezorgdheid gebaseerd op de huidige situatie. Als het zo makkelijk is, waarom werkt dat mail icoontje dan nog steeds niet goed?
Weet ik veel. Ik ben geen programmeur. Ik zou je hier graag tegemoet in willen komen door het voorstel te maken:
het icoontje van de gildecontinentkaart te laten knipperen terwijl je bezig bent in je stad als één van de sectoren van je gilde belegerd wordt.
maar alleen als de mail icoon juist werkt. Maar ik denk niet dat dat erg zinnig is. sorry hoor.
Dan kan je ook even doorgaan en de kaart controleren als je toch al bezig bent. Jij zegt dat je het simpel wil houden, maar je wil het vooral simpel voor jezelf houden. Niet iedereen is altijd maar in zijn stad bezig.
Iedereen komt het spel binnen via zijn stad. Wat je daarna doet, doet er dan niet toe. Ikzelf ben ook niet altijd bezig in mijn eigen stad.
Dat is een Charlemagne argument. Laten we het maar proberen en als het niet werkt draaien we het wel weer terug.

Met dit idee geef je spelers in de hogere tijdperken meer macht om ook in de lagere tijdperken het verschil te gaan maken. Daar was jij toch op tegen?
Er zijn verschillen. Hij kwam daarmee, toen al zijn andere argumenten afgebrand waren, zo van: "Ok, er komt van veel kanten kritiek, maar laten we het toch uitproberen". Zijn voorstel was mijns inziens veel ingrijpender. Dat tweede dat je brengt is nieuw. Kun je dat eerst eens toelichten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Iedereen komt het spel binnen via zijn stad. Wat je daarna doet, doet er dan niet toe. Ikzelf ben ook niet altijd bezig in mijn eigen stad.

Jij geeft zelf aan VAAK bezig te zijn in je stad. Iemand die er weinig hoeft te doen en dat dus ook weet kan direct door gaan naar de continentenkaart. Waarom moet wat jij doet de maatstaf zijn?

Er zijn verschillen. Hij kwam daarmee, toen al zijn andere argumenten afgebrand waren, zo van: "Ok, er komt van veel kanten kritiek, maar laten we het toch uitproberen". Zijn voorstel was mijns inziens veel ingrijpender. Dat tweede dat je brengt is nieuw. Kun je dat eerst eens toelichten?

OK, jij komt er inderdaad al mee voordat al je argumenten afgebrand zijn. Maakt dat het eigenlijk niet nog erger?

Dat tweede licht ik volgens mij al toe. Ik zit in de Toekomst en let niet echt op ons gebied in de lagere tijdperken. Krijg ik echter een waarschuwing, dan wil ik best wel even gaan kijken en die belegering verbreken. Lijkt mij dus nadelig voor de spelers in de lagere tijdperken en de kleinere gilden en dat wil jij toch niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2772

Guest
Jij geeft zelf aan VAAK bezig te zijn in je stad. Iemand die er weinig hoeft te doen en dat dus ook weet kan direct door gaan naar de continentenkaart. Waarom moet wat jij doet de maatstaf zijn?
IEDEREEN komt het spel binnen via zijn stad.
Ten tweede: Is er hier dan een andere maatstaf dan je eigen ervaring? Welke dan?
OK, jij komt er inderdaad al mee voordat al je argumenten afgebrand zijn.
Waar is dat nou voor nodig? Voegt het ook maar iets toe aan de inhoudelijke discussie?
Dat tweede licht ik volgens mij al toe. Ik zit in de Toekomst en let niet echt op ons gebied in de lagere tijdperken. Krijg ik echter een waarschuwing, dan wil ik best wel even gaan kijken en die belegering verbreken. Lijkt mij dus nadelig voor de spelers in de lagere tijdperken en de kleinere gilden en dat wil jij toch niet?
Maar jij was toch bezig op de gildecontinentenkaart? Heb je wel iemand nodig om je te waarschuwen. Iemand die daar niet de hele tijd zit. Iemand uit een lagere periode. Dan zou je zelfs kunnen stellen dat wat dat betreft de kleinere gilden een voordeel hebben, omdat die blijkbaar (als jouw ervaring representatief is) meer rondhangen in de eigen stad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
IEDEREEN komt het spel binnen via zijn stad.

NIET IEDEREEN blijft in zijn stad om daar lekker rond te kijken naar niets. Er zijn spelers die gelijk doorgaan zonder ook maar iets te checken.

Ten tweede: Is er hier dan een andere maatstaf dan je eigen ervaring? Welke dan?

Het gaat niet om je ervaring maar om je manier van spelen. Omdat jij vaak in je stad bezig bent betekent dat nog niet dat iedereen dat doet.

Waar is dat nou voor nodig? Voegt het ook maar iets toe aan de inhoudelijke discussie?

Is het inhoudelijk om te zeggen, ik weet het niet door mijn gebrekkige ervaring, dus laten we het maar uitproberen?

Maar jij was toch bezig op de gildecontinentenkaart?

Toevallig net in een ander tijdperk.

Heb je wel iemand nodig om je te waarschuwen. Iemand die daar niet de hele tijd zit. Iemand uit een lagere periode. Dan zou je zelfs kunnen stellen dat wat dat betreft de kleinere gilden een voordeel hebben, omdat die blijkbaar (als jouw ervaring representatief is) meer rondhangen in de eigen stad.

Slaat helemaal nergens op. Lees het nog eens.

Ik zit in de Toekomst en let niet echt op ons gebied in de lagere tijdperken. Krijg ik echter een waarschuwing, dan wil ik best wel even gaan kijken en die belegering verbreken.

Door die waarschuwing van jou wordt ik geattendeerd op belegeringen in tijdperken waar ik me normaal niet mee bemoei. Die waarschuwing maakt het wel erg makkelijk om dat wel te gaan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
En nu gaat deze discussie weer op een vriendelijke manier verder!
 

DeletedUser2772

Guest
Ik wil eigenlijk ook eerst meningen en ervaringen van anderen horen, want dit leidt nu nergens heen.
Hoewel ik heus wel wil ingaan op je, zal ik dat nu alleen doen als anderen er om vragen.

Ik wil alleen nog even dit kwijt:
Is het inhoudelijk om te zeggen, ik weet het niet door mijn gebrekkige ervaring, dus laten we het maar uitproberen?
waar ik een observatie plaats, plaats jij onnodige beledigingen. ook weer in het bovenstaande.
Waar is dat nou voor nodig?
Waarom doe je dat eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Ik vind zo'n waarschuwing geen slecht idee, alleen is mijn ervaring dat je weinig kunt doen tegen aanvallende gildes. Aanvallen is zo'n stuk makkelijker gemaakt dan verdedigen, zeker met de slechte performance van foe op de gvg kaarten.
 
Bovenaan