Vrienden lijst uitbreiden naar 140 verzoeken

DeletedUser10675

Guest
Hoi mensen.

Ik zeg uitbreiden die hap!
We willen toch allemaal meer vrienden vooral met die nieuwe update!
Valt gewoon niet meer te zeggen.
Dus Uitbreiden foe!

Ik heb nog een argument om uit te breiden:
Stel je hebt 1000 spelers in een wereld, dan kunnen maximaal 80x1000 = 80k vriendverzoeken worden verzonden in totaal, terwijl er wel 140x1000 = 140k vriendplaatsen zijn. In de huidige situatie kunnen die dus mathematisch onmogelijk worden ingevuld, waardoor een aantal spelers zal blijven steken op een niet volle vriendenlijst. Dat is niet eerlijk, niet logisch ook. Nieuwe spelers zullen met name daar de dupe van worden.

En dan nog een 2e argument:
Handelaren en spelers die veel fp deals doen, zullen altijd enkele plaatsen vrij moeten houden om vriendverzoeken te kunnen sturen, en die worden dus gedwongen om hun vriendenlijst rond de 80 te houden. Ook dat is niet eerlijk.

FoE/Inno games kan dat dilemma in één klap oplossen door de limieten van zowel zenden als ontvangen gelijk te trekken naar 140. Dan is alle kou uit de lucht.

En spelers die 140 teveel vinden hebben altijd de keuze hun vriendenlijst korter te houden.

Groet, Lab
 

DeletedUser10486

Guest
Ik heb nu 140 vrienden in mijn lijst staan, maar dat komt dus omwille van de taveerne, omdat een hele hoop gildeleden en buren mij wilden toevoegen. Maar ik denk dat je meer bent met 80 vrienden die je zorgvuldig selecteert. 80 vrienden die dagelijks op bezoek komen én een mooi tafelkleed hebben in hun taveerne zijn wellicht beter dan zomaar een samenraapsel van 140 die jou willen toevoegen.
 

DeletedUser10675

Guest
Ik heb nu 140 vrienden in mijn lijst staan, maar dat komt dus omwille van de taveerne, omdat een hele hoop gildeleden en buren mij wilden toevoegen. Maar ik denk dat je meer bent met 80 vrienden die je zorgvuldig selecteert. 80 vrienden die dagelijks op bezoek komen én een mooi tafelkleed hebben in hun taveerne zijn wellicht beter dan zomaar een samenraapsel van 140 die jou willen toevoegen.

Nou voor een deel zijn mijn vrienden zorgvuldig geselecteerd, en voor een deel zijn ze idd door het taveerne fenomeen erbij gekomen. Eigenlijk is de taveerne een derde argument om de 140/140 uitbreiding van de vriendenlijst door te zetten. Maar ja een samenraapsel zou ik het niet willen noemen. Uiteindelijk blijf je wel in het spel steeds nieuwe mensen leren kennen en ja sommigen daarvan worden echte vrienden :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nog een argument om uit te breiden:
Stel je hebt 1000 spelers in een wereld, dan kunnen maximaal 80x1000 = 80k vriendverzoeken worden verzonden in totaal, terwijl er wel 140x1000 = 140k vriendplaatsen zijn. In de huidige situatie kunnen die dus mathematisch onmogelijk worden ingevuld, waardoor een aantal spelers zal blijven steken op een niet volle vriendenlijst. Dat is niet eerlijk, niet logisch ook. Nieuwe spelers zullen met name daar de dupe van worden.

Waarom stel? Je kan precies zien hoeveel spelers een wereld heeft en dat zijn er toch echt heel wat meer. Je "berekening" klopt dus voor geen meter.

En dan nog een 2e argument:
Handelaren en spelers die veel fp deals doen, zullen altijd enkele plaatsen vrij moeten houden om vriendverzoeken te kunnen sturen, en die worden dus gedwongen om hun vriendenlijst rond de 80 te houden. Ook dat is niet eerlijk.

Waarom niet eerlijk? Volgens het spel bestaan handelaren niet. Als spelers wel zo willen spelen dan is het hun eigen spelkeuze. Hetzelfde geldt voor fp deals. Waarom zouden spelers daar gecompenseerd voor moeten worden?

En spelers die 140 teveel vinden hebben altijd de keuze hun vriendenlijst korter te houden.

Net zoals spelers die 80 te weinig vinden de keuze hebben om hun vriendenlijst uit te breiden.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb mijn handen vol aan de vrienden die ik heb en dat is bij lange na niet het maximum van 140.
Ik bezoek steden ook echt om te kijken of ik iets constructiefs kan bijdragen en dan is 90 vrienden onderhouden best veel zeker nu met de taveerne.
Het is wel leuk om te zien dat zich nu allerlei leuke mensen aandienen die vrienden willen worden.
Het zal mijn prachtige tafelkleed zijn :cool:
 

DeletedUser

Guest
Het enige nadeel dat ik aan de limiet heb ondervonden is dat ik een leuk persoon heb ontmoet en we graag bevriend zouden willen worden maar dat we allebei vast zitten omdat we aan onze VV limiet zitten.
Ik wist van te voren niet van deze limiet en heb daardoor anders gehandeld dan wanneer ik duidelijk zou hebben geweten dat ik een limiet van 80 VV had.
Ik heb natuurlijk verzaakt de handleiding te lezen voor dit spel want dan had ik dit vast geweten :(
 

DeletedUser10486

Guest
80 vrienden heb je meteen bij elkaar. Daarna moet je geduld hebben tot wanneer je vriendschapsverzoeken krijgt van spelers die na jou begonnen zijn. Op een 6-tal maanden kan je dan aan 140 zitten. Je moet wel een beetje aktief spelen. Als je het niet nodig vindt om je vrienden dagelijks te bezoeken, dan mag je al héél blij zijn dat je aan 80 raakt.
 

DeletedUser9703

Guest
Als er meer vrienden mogelijk zijn en je kan ook veel meer uitnodigen dan wil ik een extra functie in het spel hebben. Namelijk de optie dat ik geen verzoeken meer wil ontvangen.
Ik moet er niet aan denken om 500 vrienden te hebben. Dan ben je uren aan het klikken om te helpen en de taveerne's te bezoeken. Ik denk ook dat het dan zijn doel voorbij schiet en veel spelers juist niet meer gaan helpen. En die inactieven eruit filteren kost je ook weer een berg tijd. En dat is nodig, want je krijgt natuurlijk een hele berg vrienden erbij die alleen maar M/O etc willen hebben, maar niets bij jou doen omdat het te veel moeite is.

En dat je na de 80 niet meer zelf kan uitnodigen is ook geen probleem. Momenteel krijg ik dagelijks meerdere verzoeken binnen. Sinds de taveerne is het moeilijker om onder de 80 vrienden te blijven dan om de 140 vol te krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Als er meer vrienden mogelijk zijn en je kan ook veel meer uitnodigen dan wil ik een extra functie in het spel hebben. Namelijk de optie dat ik geen verzoeken meer wil ontvangen.
Ik moet er niet aan denken om 500 vrienden te hebben. Dan ben je uren aan het klikken om te helpen en de taveerne's te bezoeken. Ik denk ook dat het dan zijn doel voorbij schiet en veel spelers juist niet meer gaan helpen. En die inactieven eruit filteren kost je ook weer een berg tijd. En dat is nodig, want je krijgt natuurlijk een hele berg vrienden erbij die alleen maar M/O etc willen hebben, maar niets bij jou doen omdat het te veel moeite is.

En dat je na de 80 niet meer zelf kan uitnodigen is ook geen probleem. Momenteel krijg ik dagelijks meerdere verzoeken binnen. Sinds de taveerne is het moeilijker om onder de 80 vrienden te blijven dan om de 140 vol te krijgen.

Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt 500 vrienden is onhaalbaar om ze ook op een goede manier te onderhouden.
Ik moet er ook niet aan denken en wil goed zijn voor de vrienden die ik wel heb: dagelijks bezoeken m/o en als er interesse naar dit spelonderdeel is de Taveerne bezoeken.
Sommige van mijn vrienden doen hier niet actief aan mee ik zal ze er daarvoor echt niet uitzetten.
De Taveerne speel ik zelf wel omdat ik het leuk vind maar het is niet iedereen's pakkie aan.
 

DeletedUser10675

Guest
Waarom stel? Je kan precies zien hoeveel spelers een wereld heeft en dat zijn er toch echt heel wat meer. Je "berekening" klopt dus voor geen meter.

Blijkbaar heb je nooit van wiskunde gehoord, het was geen exacte berekening maar een rekenvoorbeeld. Flauw hoor Mister Negatief.
Het doel van het rekenvoorbeeld was om aan te geven dat de huidige situatie niet klopt en helemaal scheef is.
 

DeletedUser7203

Guest
net als met maar 10 FP kunnen innen gaat dit natuurlijk nergens over :)
jah het idee kunnen innen bove de 10 ( tegenwoordig 99 ) heb ik dan in verleden ook fantiek gepost en gellukig kan het nu.
Kijk gerust terug voor je hier gaat lopen zeuren lol ( sla8yer ) en net zoals dat erdoor kwam wat beter is voor dde game gaat ook dit erdoor komen.
Het is natuurlijk gek though dat je 140 vrienden kan hebben en maar zelf 80 kan kiezen :p
Tot de volgde updare,,,
<--- Age out
 

DeletedUser10685

Guest
Goed idee om het onderscheid tussen verstuurde en ontvangen vv weg te halen.
 

DeletedUser10617

Guest
Het heeft natuurlijk zijn voordelen als je meer dan 80+ vrienden kan hebben, zoals de tavernee uiteraard. Dat is een groot voordeel om sneller uit te breiden (en ook meer kans om een fp te krijgen). Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je dagelijks nog meer moet bezoeken en dat je vlugger je tavernee hebt uitgebreid. Dan kan je die binnen de maand volledig uitgebreid hebben en is de lol ervan... Mijn mening blijft in het midden wat mij betreft.
 

DeletedUser

Guest
Het heeft natuurlijk zijn voordelen als je meer dan 80+ vrienden kan hebben, zoals de tavernee uiteraard. Dat is een groot voordeel om sneller uit te breiden (en ook meer kans om een fp te krijgen). Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je dagelijks nog meer moet bezoeken en dat je vlugger je tavernee hebt uitgebreid. Dan kan je die binnen de maand volledig uitgebreid hebben en is de lol ervan... Mijn mening blijft in het midden wat mij betreft.

Je kan met die taverne natuurlijk meer dan hem alleen maar uitbreiden.
 

DeletedUser10689

Guest
Ik vind het een heel goed idee!
Als ik nu iemand wil uitnodigen moet ik eerst 40+ vrienden verwijderen.
Beetje jammer...
 

DeletedUser7153

Guest
als dit puur voor de taveerne is vraag ik me af waarom want zo geweldig blijkt nu de taveerne niet te zijn enige leuke nu is de fp die je krijgt bij je vriendjes.
heb de meeste bonussen al geprobeerd behalve de recruitingsbonus die geld alleen voor barakken die je nog moet aanzetten en de bouwkorting duurt me te lang dus nee 140 vriendjes zijn voor mij meer dan genoeg
 

DeletedUser3120

Guest
Ik heb nog een argument om uit te breiden:
Stel je hebt 1000 spelers in een wereld, dan kunnen maximaal 80x1000 = 80k vriendverzoeken worden verzonden in totaal, terwijl er wel 140x1000 = 140k vriendplaatsen zijn. In de huidige situatie kunnen die dus mathematisch onmogelijk worden ingevuld, waardoor een aantal spelers zal blijven steken op een niet volle vriendenlijst. Dat is niet eerlijk, niet logisch ook. Nieuwe spelers zullen met name daar de dupe van worden.

Je vergeet in je berekening dat 1 vriendenverzoek automatisch tot het vervullen van 2 vriendplaatsen leidt (bij degene die het verzoek gedaan heeft en bij degene die accepteert), kortom er is met dit aantal vriendenverzoeken theoretisch plaats voor wel 160k aan vriendplaatsen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het uitbreiden of anderszins aanpassen van de vriendenlijst is vaker geopperd en de wens hiervoor is bij ons bekend, momenteel zijn er geen directe plannen voor maar het is altijd nog mogelijk in de toekomst.
 
Bovenaan