Voorkomen Goederen

DeletedUser2772

Guest
Na al een tijdje naar het handelen te hebben gekeken, lijkt het alsof sommige goederen (bijv doek) zeldzamer lijken dan andere. Is dit ook zo of bedriegt mijn waarneming mij?
 

Seconddream

Actief lid
Handel binnen een gilde kun je niet bekijken dus helemaal zeker is het niet, het zou echter een trend kunnen betekenen.
Binnenkort komt er een update waar veel spelers op wachten, rond die periode nog eens monitoren zou ik zeggen.
:)
 

DeletedUser2339

Guest
Het zal dan wel niet voor elk gilde of voor elke buurt van toepassing zijn, maar ik heb eendere dingen waargenomen, sterker nog: voor elk tijdperk tot nu toe was er één schaars goed, eerst steen, daarna kalksteen, in de vroege ME was dat vooral goud. Van de hoge ME moet ik het nog even afwachten, ben er pas net mee begonnen - maar van onze marktplaast af te lezen is dat baksteen.
Het is, dat goud een uitzondering vormt, anders zou je op het idee kunnen komen, dat onze mannelijke voorouders in poedervorm klaarkamen, zoveel vraag is naar al dat stoffige spul :)
MvG, Marion
 

DeletedUser

Guest
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Toch is het afhankelijk van je buurt en guild denk ik. Bronstijd was bij ons wijn schaars, ijzertijd kalksteen, VM koper en LM touw... Geen pijl op te trekken denk ik zo :)
 

DeletedUser2073

Guest
Het is per buurt denk ik verschillend en per gilde zelfs. In ons gilde is het in bronstijd vooral wijn dat schaars is. Doek in de ijzertijd. Albast in vme en in hme zijn we net aangekomen maar glas en kruiden is nu het probleem. Dus het verschilt nogal per buurt.

ff wat aangepast.....hahaha de tijdperken opgeschoven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser275

Guest
Dushan68, je maakt er een potje van. Wijn is van de bronstijd, doek van de ijzertijd, albast van de vme en glas en kruiden van de hme.

Het verschilt inderdaad van buurt tot buurt, maar als je in een gilde zit met 20 of meer (actieve) leden dan kun je normaal aan alles geraken wat je nodig hebt.
 

DeletedUser

Guest
Hoe kom ik aan druiven (voor wijn), boom (voor hout) en bloemen (voor verf)?
Ik heb rots (voor steen) en marmergesteente (voor marmer) waardoor ik er daar 5 per 4 uur van maak ipv 1. maar die andere gaan nu zoooo langzaam (en ik heb wijn, hout en verf nodig voor mijn onderzoek!!)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je krijgt maar 2 verhoogde producties per tijdperk. Je zal dus de rest moeten ruilen of zelf produceren, wat dan inderdaad langzamer gaat.
 

DeletedUser

Guest
Dus iedereen krijgt wat anders?
de meeste spslers bieden zeker alleen aan binnen hun gilde? want ik ben net ergens lid geworden en nu zie ik wel interessante aanbiedingen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Niet iedereen krijgt wat anders, maar je krijgt inderdaad een random ruw goed.
Ik denk niet dat de spelers alleen aanbieden binnen de gilde, maar wanneer je in een gilde zit zie je inderdaad wel meer aanbiedingen.
 

DeletedUser

Guest
Het is ook logischer dat ze binnen hun gilde handelen, omdat je daar kan bespreken en deals sluiten, en die kunnen (bijna) niet verpest worden door anderen. Ook is het gratis om te handelen binnen de gilde (tenzij er tijdens mijn afwezigheid iets veranderd is).

ps: Leones, nieuwe profielfoto?
 

DeletedUser275

Guest
Welkom terug nick. Handel binnen de gilde is nog steeds gratis.
 
Bovenaan