voordeel door Fouten en/of bugs wat doe je ermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser7082

Guest
Wat als je een fout of bug ontdekt waardoor je spelvoordeel kunt behalen, moet je dit dan melden, mag je dit dan gebruiken???
En wat als je besluit dit te gebruiken wat zijn dan eventueel de consequenties?
Wanneer je ziet dat iemand anders hiervan gebruik maakt wat moet je dan doen en wat word er aan gedaan???

In de spelregels staat hier over namelijk het volgende:
QUOTE
"Iedere speler is verplicht om kritieke fouten, bugs en problemen meteen te rapporteren bij het Forge of Empires.nl team. Ook wanneer je merkt dat een andere speler misbruik maakt van gaten in het systeem, ben je verplicht dit te melden.

Een speler mag nooit voordelen halen uit fouten, bugs en problemen. Gebeurt dit wel, dan overtreedt de speler de spelregels."
UNQUOTE
 

Seconddream

Actief lid
Dit is meer een vraag vandaar ook dat ik hem heb verplaatst.
De spelregel lijkt mij voldoende duidelijk te maken dat dergelijke fouten gemeld dienen te worden.
Als je er gebruikt van maakt en merkt dat het mis gaat denk ik persoonlijk dat er geen sanctie opgelegd wordt als je het ook meld, beetje logisch denkwerk.
Maak je veelvuldig gebruik ervan met de wetenschap dat het een bug is en je zou het niet melden dan loop je een zeker risico aangezien de spelregel jou verteld wat je gedaan zou moeten hebben. Wat dan eventueel zo`n sanctie betekent dat weet ik niet en ik geloof ook niet dat dit op voorhand al te zeggen is en afhankelijk is van de aard en de ernst van de situatie. Wij gaan echter altijd uit van de beste bedoelingen van een speler en dat fouten worden aangereikt.
Als je een redelijk vermoeden van misbruik hebt gezien bij een andere speler dan kun je altijd een support indienen, je moet wel enigzins aan kunnen tonen dat er iets mis gaat, wees hierin zo duidelijk mogelijk en motiveer jou vermoeden. Alle supports worden bekeken en onderzocht maar over de uitkomsten worden geen discussie`s gevoerd ( is ook de privacy waar elke speler recht op heeft ). :)
 

DeletedUser7160

Guest
hmmmm naar mijn weten en ook op de beta werden er daar voor spelers acc's verwijderdt

aangezien het misbruik maken is van de sittuatie toch???
 

DeletedUser13

Guest
Eerst en vooral: je bevindt je met je vraag op het niveau van "wat als?", waardoor we slechts theoretisch kunnen denken aan mogelijke scenario's. Als een situatie als dit zich effectief zal voordoen, dan zijn er een heleboel factoren die de gang van zaken zullen bepalen.

Algemene grondregel: doe wat van je verwacht wordt. Bots je tijdens het spelen op een fout(je), meld dat dan. Probeer er dan verder ook zo veel mogelijk van uit de buurt te blijven, op die manier voorkom je heel wat werk (bijvoorbeeld voor de ontwikkelaars die het probleem weer moeten rechtzetten).

Besluit je er toch mee te spelen, dan hangt veel natuurlijk af van de situatie. Logischerwijs zal je niet in de problemen komen omdat je door een bug door middel van een druk op de knop je stadsoverzicht plots helemaal paars kleurt, maar zal je er al heel wat moeilijker vanonderuit komen als je door middel van een bug je buren plots met 37 eenheden aan kan vallen. In het onwaarschijnlijke geval dat jouw account plots "adminrechten" zou krijgen, en je in staat bent om spelers volledig van het spel te verwijderen, lijken me er ook maar weinig scenario's waarin je het bewust gebruik ervan kan rechtvaardigen.

En dat geldt voor de meeste kritieke bugs en fouten (die door de spelregels specifiek aangehaald worden): blijf eraf. Het kan best wel dat je die bug ontdekt en daardoor per ongeluk een buur met 37 eenheden aanvalt, maar dan doe je dat niet daarna nog eens 5 keer. Gebruik in die situaties je gezonde verstand :).
 

DeletedUser7160

Guest
kijk daar heb (in mijn optiek) ik tenminste wat aan ik zou hier graag eens verder over willen discussiëren met jou Infinitum

is dat 1 op 1 mogelijk??
 

DeletedUser

Guest
Eerst en vooral: je bevindt je met je vraag op het niveau van "wat als?", waardoor we slechts theoretisch kunnen denken aan mogelijke scenario's. Als een situatie als dit zich effectief zal voordoen, dan zijn er een heleboel factoren die de gang van zaken zullen bepalen.

Algemene grondregel: doe wat van je verwacht wordt. Bots je tijdens het spelen op een fout(je), meld dat dan. Probeer er dan verder ook zo veel mogelijk van uit de buurt te blijven, op die manier voorkom je heel wat werk (bijvoorbeeld voor de ontwikkelaars die het probleem weer moeten rechtzetten).

Besluit je er toch mee te spelen, dan hangt veel natuurlijk af van de situatie. Logischerwijs zal je niet in de problemen komen omdat je door een bug door middel van een druk op de knop je stadsoverzicht plots helemaal paars kleurt, maar zal je er al heel wat moeilijker vanonderuit komen als je door middel van een bug je buren plots met 37 eenheden aan kan vallen. In het onwaarschijnlijke geval dat jouw account plots "adminrechten" zou krijgen, en je in staat bent om spelers volledig van het spel te verwijderen, lijken me er ook maar weinig scenario's waarin je het bewust gebruik ervan kan rechtvaardigen.

En dat geldt voor de meeste kritieke bugs en fouten (die door de spelregels specifiek aangehaald worden): blijf eraf. Het kan best wel dat je die bug ontdekt en daardoor per ongeluk een buur met 37 eenheden aanvalt, maar dan doe je dat niet daarna nog eens 5 keer. Gebruik in die situaties je gezonde verstand :).


Dus "wat als" is lastig te beantwoorden. Dan kunnen we toch gewoon even concreet worden.

Wat nu als er in postmodern op de continentenkaart een bug zit, waarbij je als je je na de eerste aanvalsgolf terug trekt je daar toch de punten voor krijgt. Die bug wordt netjes bekent gemaakt en vervolgens gaan een behoorlijk aantal mensen daarvan profiteren om snel te stijgen op de ranglijst.

Is dat dan een zware overtreding, of een overtreding zonder gevolgen?

Dan weer terug naar "wat als".

Als dit al geen gevolgen heeft, wat dan wel?
 

DeletedUser7160

Guest
Dus "wat als" is lastig te beantwoorden. Dan kunnen we toch gewoon even concreet worden.

Wat nu als er in postmodern op de continentenkaart een bug zit, waarbij je als je je na de eerste aanvalsgolf terug trekt je daar toch de punten voor krijgt. Die bug wordt netjes bekent gemaakt en vervolgens gaan een behoorlijk aantal mensen daarvan profiteren om snel te stijgen op de ranglijst.

Is dat dan een zware overtreding, of een overtreding zonder gevolgen?

Dan weer terug naar "wat als".

Als dit al geen gevolgen heeft, wat dan wel?

Inderdaad ben het met je eens sl8yer maar mbt dit zullen er dan denk ik enigszins heel veel acc verwijderd worden.
Ik blijf erbij op de beta en 2 jaar geleden met bugs fout werd omgegaan dan werd je scc gewoon zonder pardon verwijderd.
Dus waarom wordt er niet naar hun policy nagestreefd en wordt het vaag gehouden is dat misschien bewust...????
 

DeletedUser7160

Guest
BESTE MEDE SPELERS VAN FOE

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat fouten niet worden bestraft ...!!!
dus het policy van innogames gaat helemaal nergens over ik heb de afgelopen dagen naar mijn mening, rare en uitzonderlijke correspondentie gehad met support.

Daaruit is gebleken dat als ik vragen heb en ik een desbetreffende vraag stel, ik als antwoord terug krijg ''vraag het aan de desbetreffende speler..!!''

Dit antwoord vind ik nogal zeer merkwaardig, support is er toch juist om voor ons dingen te verduidelijken en het ophelderen van....
Het kan nooit de bedoeling zijn dat 1 persoon bevoordeeld wordt op alle andere spelers???
Wat dus echter wel het geval is en ook ten zeerste aan de orde, want alle andere spelers op FoE kennen deze spelwijze niet en 1 uitzonderlijk iemand dus weer wel.
Dit is in tegenstrijd met het feit dat elke speler gelijke kansen en bespelen van G vs G uit te voeren.
En het gaat hier wel degelijk om een voordeel waarbij dagelijks meer macht kan worden vergaard door het behoud van die sectoren door het betreffende gilde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jovayana

Actief lid
Dit vind ik nogal grof van antwoord, dus één bepaalde persoon of gilde mag van een fout, want dat zeg je toch dat het een fout is, die gewoon exploiteren en voordelen mee behalen en de anderen hoeven niet te weten hoe dat gaat. Sterker nog met deze moedigen jullie diegene die een fout misbruikt aan, dit druist helemaal tegen jullie reglement in.

Sta mij toe dat ik héél sterk aan jullie integriteit begin te twijfelen.
 

DeletedUser5193

Guest
BESTE MEDE SPELERS VAN FOE

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat fouten niet worden bestraft ...!!!
dus het policy van innogames gaat helemaal nergens over ik heb de afgelopen dagen naar mijn mening, rare en uitzonderlijke correspondentie gehad met support.

Daaruit is gebleken dat als ik vragen heb en ik een desbetreffende vraag stel, ik als antwoord terug krijg ''vraag het aan de desbetreffende speler..!!''

Dit antwoord vind ik nogal zeer merkwaardig, support is er toch juist om voor ons dingen te verduidelijken en het ophelderen van....
Het kan nooit de bedoeling zijn dat 1 persoon bevoordeeld wordt op alle andere spelers???
Wat dus echter wel het geval is en ook ten zeerste aan de orde, want alle andere spelers op FoE kennen deze spelwijze niet en 1 uitzonderlijk iemand dus weer wel.
Dit is in tegenstrijd met het feit dat elke speler gelijke kansen en bespelen van G vs G uit te voeren.
En het gaat hier wel degelijk om een voordeel waarbij dagelijks meer macht kan worden vergaard door het behoud van die sectoren door het betreffende gilde.

hierbij de antwoorden van support die ik dus in de afgelopen dagen heb ontvangen.


Ik weet wat de fout is, ik weet precies wat er gebeurt, jullie hoeven het niet te weten.

Deze fout zorgt er niet voor dat er meer sectoren worden gesloopt, je kan al een hele tijd ongelimiteerd het hoofdkwartier verplaatsen, of dat nu gebeurt met of zonder behoudt van de sector zal esco niet tegenhouden om te slopen.

Met vriendelijke groeten,
Leones
Spel moderator Forge of Empires.nl

hierbij ff printscreen ervan http://prntscr.com/49fnak

ja dat is wat ik dus al eerder aangaf met mij forum en screenshots dat er iets niet klopte en dat dan een mod kwam die ff op 1 minuut onlien kwam zeggen dat alles oke was gisteren ben ik weer al ke sectoren kwit geraakt door onmogelijke manier wat ook andere gilden al ana gaf zvd avangers rex enzenz ga geen namen noemen maar die speler komt er steeds goed mee weg honderden supports zijn er gemaakt over zijn gedrag op chat en zijn spelmanier in gvg en telkens wat er geen moer aangedaan maar wat ik nu lees wat een bepaalde mod schrijft geeft stof tot nadenken

als je bug vind moet je hem melden en geen misbruik van maken doet ie wel dus sancties
 

DeletedUser1623

Guest
Dit is al keer op keer besproken, hier gaat echt niks aan veranderen, behalve dan een paar zogenaamde oplossingen die andere spel elementen verzieken maar het probleem feitelijk niet oplossen. Het niet meer kunnen hoppen tussen gildes is hier een mooi voorbeeld van.

Inno zou heel simpel het slopen kunnen verbieden, maar dat zullen ze niet doen, ze verdienen liever geld dan dat ze het spel leuk en eerlijk maken.
 

DeletedUser6867

Guest
k dit is een vreemde zaak en ga hiermee oude koeien uit de sloot trekken :) er is een bepaalde tijd geleden ook een topic geweest waarin dit soort ook voor kwam en er uit eindelijk ook niks aan gedaan is http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?9008-MT-post&highlight=moderne+tijdperk

hierbij de post van MoB geeft me dus wel aan dat mijn vermoedens toen gelijk waren heb er nog over gesupport maar toen konden ze het niet bewijzen en er niks mee konden doen , begin nu zeer te twijfelen aan support met betrekking tot bepaalde zaken. dit is gewoon weg schandalig dat het kan!
 

DeletedUser7160

Guest
F3DD3

waar het bij deze topic omgaat is niet HET SLOPEN ..!!!!
daar moet je voor bij een andere topic zijn :p

HET GAAT OM HET GEBRUIKEN VAN EEN FOUT IN HET SPEL EN HET TOESTAAN DAARVAN
 

DeletedUser7160

Guest
het gaat erom dat support dingen heeft getypt naar mij wat in mijn optiek zeer tegenstrijdig is met het spel,
waarom ik op jou reageerde was omdat ik het zonde zou vinden als het topic waar het nu eigenlijk omdraait wordt omgezet naar enkel het slopen.
hopelijk heb ik het zo iets duidelijker kunnen maken.
bedoelde het niet verkeerd hoor maar dit is nu enkel van groots belang dat er eindelijk acties worden ondernomen.
maar wel bedankt voor je reactie hoor al was die in mijn optiek even afwijkend. (no fense)
 

DeletedUser1623

Guest
het gaat erom dat support dingen heeft getypt naar mij wat in mijn optiek zeer tegenstrijdig is met het spel,
waarom ik op jou reageerde was omdat ik het zonde zou vinden als het topic waar het nu eigenlijk omdraait wordt omgezet naar enkel het slopen.
hopelijk heb ik het zo iets duidelijker kunnen maken.
bedoelde het niet verkeerd hoor maar dit is nu enkel van groots belang dat er eindelijk acties worden ondernomen.
maar wel bedankt voor je reactie hoor al was die in mijn optiek even afwijkend. (no fense)

Duidelijk,

Slopen is inderdaad helaas maar een klein onderdeel van de manier waarop Inno tegenwoordig met zijn spelers omgaat.
Gok dat er weinig aan zal veranderen zolang het geld blijft binnen komen. Maar goed, proberen kan geen kwaad
 

jovayana

Actief lid
Hmm had al wel verwacht dat de mods hier zich een beetje zouden verantwoorden , maar door hun lange zwijgen voeden ze alleen mijn vermoeden dat er iets behoorlijk scheef zit
 

DeletedUser2898

Guest
Volgens mij is het misbruiken van een fout in het spel tegen de regels. Als er mensen zijn die van deze bug gebruik hebben gemaakt dan is dat een strafbaar feit binnen dit spel. Men mag namelijk niet van bugs profiteren. Dusssss ga ik er van uit dat een ieder die dat wel gedaan heeft gecorrigeerd word op gepaste wijze. Terug zetten in punten bijvoorbeeld... De kaart opnieuw moeten vrijspelen bijvoorbeeld... zoiets...
 

DeletedUser6867

Guest
Volgens mij is het misbruiken van een fout in het spel tegen de regels. Als er mensen zijn die van deze bug gebruik hebben gemaakt dan is dat een strafbaar feit binnen dit spel. Men mag namelijk niet van bugs profiteren. Dusssss ga ik er van uit dat een ieder die dat wel gedaan heeft gecorrigeerd word op gepaste wijze. Terug zetten in punten bijvoorbeeld... De kaart opnieuw moeten vrijspelen bijvoorbeeld... zoiets...

heb ik zeer weining vertouwen in dat dit zal gebeuren + wat jovada zegt de Mods antwoorden duren zeer lang :p terwijl er al meerdere online zijn geweest over de dag ;)
 

jovayana

Actief lid
hmm misschien op de beta eens een topic maken van hoe het hier zit, en alle andere landen daarmee waarschuwen, alleen in mijn gilde op de beta zitten er geloof ik 10 verschillende landen haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan