verwarring over verdedigings bonussen

Fdm1407

Actief lid
Ik raak in de war van de (mogelijk) verschillende verdedigings bonussen; Wachtvuur is puur voor de verdediging als je stad word aangevallen toch? En uit de flesjes is puur voor verdediging tijdens je eigen aanval toch? Maar waarvoor is de verdediging bonus die je van gebouwen krijgt bijv. klooster of van sommige evenement gebouwen?
 

DeletedUser10111

Guest
Alle aanval bonussen en verdediging bonussen zeggen of ze geldig zijn voor verdedigende eenheden (ie stadsverdediging, voor zover ik weet) of voor aanvallende eenheden (ie alle andere vormen van spelen met eenheden, zoals buren, GE, en GvG).
Je moet dus 2x "aanval" of "verdediging" terugvinden in de zin die het beschrijft, 1maal in context waar de bonus voor geldt, en 1maal wat de eenheid aan het doen is (stadsverdediging of anders). Uitzondering zijn GGs, die veelal 2 bonussen geven, in plaats van 1.

Ik weet niet wat voor verdedigings bonus flesjes jij hebt, maar die van mij zeggen "verdediging bonus bij verdedigende eenheden", dus verdediging tijdens stadsverdediging. Mijn flesjes aanvals bonus gelden voor aanvallende eenheden (bijv GE dus). Taveerne bonussen werken op dezelfde manier voor zover ik weet. Wachtvuur is ook extra verdediguing tijdens stadsverdediging zoals je zegt. Er zijn militaire gebouwen die een bonus geven, tenminste in het "hedendaagse" en "morgen" tijdperk, en die werken op dezelfde manier.

Een aantal GGs leveren zowel verdediging als aanvals bonus. Zeus, cdm, dom tijdens aanval, en deal-castle, kathedraal tijdens verdediging. Misschien zijn er nog wel meer GGs die bonussen geven.
 

Fdm1407

Actief lid
Alle aanval bonussen en verdediging bonussen zeggen of ze geldig zijn voor verdedigende eenheden (ie stadsverdediging, voor zover ik weet) of voor aanvallende eenheden (ie alle andere vormen van spelen met eenheden, zoals buren, GE, en GvG).
Je moet dus 2x "aanval" of "verdediging" terugvinden in de zin die het beschrijft, 1maal in context waar de bonus voor geldt, en 1maal wat de eenheid aan het doen is (stadsverdediging of anders). Uitzondering zijn GGs, die veelal 2 bonussen geven, in plaats van 1.

Ik weet niet wat voor verdedigings bonus flesjes jij hebt, maar die van mij zeggen "verdediging bonus bij verdedigende eenheden", dus verdediging tijdens stadsverdediging. Mijn flesjes aanvals bonus gelden voor aanvallende eenheden (bijv GE dus). Taveerne bonussen werken op dezelfde manier voor zover ik weet. Wachtvuur is ook extra verdediguing tijdens stadsverdediging zoals je zegt. Er zijn militaire gebouwen die een bonus geven, tenminste in het "hedendaagse" en "morgen" tijdperk, en die werken op dezelfde manier.

Een aantal GGs leveren zowel verdediging als aanvals bonus. Zeus, cdm, dom tijdens aanval, en deal-castle, kathedraal tijdens verdediging. Misschien zijn er nog wel meer GGs die bonussen geven.

Ik hoop dat ik het allemaal goed begrijp ,maar een verdedigings bonus tijdens een aanvallende actie krijg je alleen van vaandeldrager, drummerboy, (of wat dan ook in latere tijdperken) maar in ieder geval onderdeel zijnd van aanvallend leger?
 

DeletedUser

Guest
Gebruik je muisaanwijzer eens. Het is allemaal zo te lezen. Het staat er heel duidelijk.
 

Fdm1407

Actief lid
Gebruik je muisaanwijzer eens. Het is allemaal zo te lezen. Het staat er heel duidelijk.

Dat doe ik altijd, en denk dus dat ik het goed begrepen heb vraag enkel om bevestiging
Als ik bijv. naar klooster kijk staat er een wit schildje met +20% erachter dus het dient ter verdediging maar zegt verder niet of dat stadsverdediging is of dat het verdediging is zoals bijv. de vaandeldrager geeft tijdens een aanvallende actie. Snap je dat witte schildje op zich zegt me niets.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Wat moet er dan bevestigd worden?

Bij het klooster lees je heel duidelijk: Verdedigingsbonus - Tijdens een verdediging krijgen eenheden +20 % verdediging.

Bij die flesjes lees je ook duidelijk dat het om aanvallende en verdedigende eenheden gaat. Nergens staat dat het gaat om de verdediging van aanvallende eenheden, zoals jij blijkbaar denkt.
 

Fdm1407

Actief lid
Wat moet er dan bevestigd worden?

Bij het klooster lees je heel duidelijk: Verdedigingsbonus - Tijdens een verdediging krijgen eenheden +20 % verdediging.

Bij die flesjes lees je ook duidelijk dat het om aanvallende en verdedigende eenheden gaat. Nergens staat dat het gaat om de verdediging van aanvallende eenheden, zoals jij blijkbaar denkt.
Wat moet er dan bevestigd worden?

Bij het klooster lees je heel duidelijk: Verdedigingsbonus - Tijdens een verdediging krijgen eenheden +20 % verdediging.

Bij die flesjes lees je ook duidelijk dat het om aanvallende en verdedigende eenheden gaat. Nergens staat dat het gaat om de verdediging van aanvallende eenheden, zoals jij blijkbaar denkt.

Nee dat staat er niet moet ik toe geven, en nu na alles nog een keer bekeken te hebben plus jullie antwoorden is het me nu wel duidelijk geworden, daar ging het om dus dank jullie:)
 

Mr.Quib

Actief lid
Wit schildje: verdedigingsbonus voor je stad
Schildje met 1 zwaard: felle tegenstand, aanval + verdediging voor je stad

Schildje met 2 zwaarden: militaire bonus, aanval + verdediging voor je aanvallend leger
Twee zwaardjes: aanvalsbonus voor aanvallend leger

Zoals Sl8yer zegt, je kunt de uitleg overal terugzien in de tooltip, gewoon even je muis er op zetten.
 

Fdm1407

Actief lid
Wit schildje: verdedigingsbonus voor je stad
Schildje met 1 zwaard: felle tegenstand, aanval + verdediging voor je stad

Schildje met 2 zwaarden: militaire bonus, aanval + verdediging voor je aanvallend leger
Twee zwaardjes: aanvalsbonus voor aanvallend leger

Zoals Sl8yer zegt, je kunt de uitleg overal terugzien in de tooltip, gewoon even je muis er op zetten.

Oh ok, nu is het met de schildjes ook helemaal duidelijk:)
 

FantasyFan

Actief lid
Niet als je het letterlijk neemt, omdat je op de app natuurlijk geen muis hebt, maar als je een wachtvuur of flesje aantikt krijg je dezelfde tooltips.

Dat is zeker niet overal hetzelfde. Een flesje in de inventaris geeft dan wel een omschrijving, maar een gebouw in de inventaris niet. Daar staat enkel het icoontje en een percentage. Staat het gebouw in de stad, en is deze bonus het enige dat het gebouw levert, dan zie je wel een uitgebreide omschrijving als je het gebouw selecteert, maar zodra het gebouw ook iets anders produceert, eenheden of munten of voorraden, krijgt je het productiescherm daarvan en zie je heel de bonus niet terug.

Hij zit op de pc...

In dit geval inderdaad hoogst waarschijnlijk wel. De eerste keer dat de speler naar de tooltip verwezen werd had hij dat echter nog niet gezegd. Waarschijnlijk had ik beter dat bericht aangehaald. Het punt blijft dat je er niet automatisch van uit kunt gaan dat een andere speler exact dezelfde informatie kan zien. Daarnaast zijn de verschillende bonussen zelfs met de tooltips voor genoeg spelers best verwarrend. Het is natuurlijk prima als een speler op de optie van de tooltips gewezen wordt, maar als dat het enige antwoord is, zoals eerder het geval was, dan is dat wat kort door de bocht, omdat die niet overal evenveel informatie bevatten. Jouw uitleg over de verschillende symbolen erbij was dan ook uitermate nuttig.
 

DeletedUser

Guest
Dat is zeker niet overal hetzelfde. Een flesje in de inventaris geeft dan wel een omschrijving, maar een gebouw in de inventaris niet. Daar staat enkel het icoontje en een percentage. Staat het gebouw in de stad, en is deze bonus het enige dat het gebouw levert, dan zie je wel een uitgebreide omschrijving als je het gebouw selecteert, maar zodra het gebouw ook iets anders produceert, eenheden of munten of voorraden, krijgt je het productiescherm daarvan en zie je heel de bonus niet terug.

Dan nog is dat icoontje en het percentage vrij duidelijk. Staat het gebouw al in je stad, dan kan je het ook opzoeken in het bouwmenu. Bovendien kan je in de app ook nog eens de wiki openen. Dat die zwaar tekort schiet is dan wel weer jammer, maar geen excuus. Volgens jullie eigen redenering mag je de pc en app niet vergelijken en wordt er hard aan gewerkt om de app te verbeteren. Bovendien speelt hij ook nog eens op de pc, dus voor hem is alles heel duidelijk zichtbaar.
 

DeletedUser2772

Guest
Ik vind het bonussenoverzicht in het stadhuis, wat dit betreft overduidelijk en die zit zowel op PC als op de app.
 
Bovenaan