Verminderen van aantal nodige muiskliks mbt RSI klachten

DeletedUser10544

Guest
Ik speel dit spel nu al een paar maanden en vind het een zeer leuk spelletje. Helaas is het zo dat het spel in de huidige vorm onvoldoende rekening houdt met mensen die last van RSI klachten hebben. Voor mijn baan zit ik al vrij vaak achter een computer, en als ik dan thuis kom en nog duizenden keren klikken moet dan leidt dat tot RSI-klachten. Hierdoor kan ik het spel momenteel niet zo veel spelen als ik zou willen. Hier zijn een paar problemen die ik voor zou willen dragen als voorbeelden:
- Elk productie gebouw vergt 2 keer klikken om een productie aan te zetten
- Fp (die niet uit de balk komt) maar met 10 fp per twee kliks gestort kan worden in gg's (+knop, en dan een pakketje)
- GVG in het algemeen, waar je vaak wel honderden keren moet klikken voor je überhaupt 1 sector pakt.

Zie bijvoorbeeld dit citaat uit een afstudeerscriptie over het verband tussen RSI en software:
"Een risicofactor die leidt tot eengrotere kans op het ontstaan van RSI-klachten is overmatig muis- en toetsenbord gebruik."
(http://alexandria.tue.nl/extra2/afstversl/tm/van Mil 2009.pdf)
Na het lezen van die scriptie zie je hoe belangrijk het is om dit soort dingen goed te regelen.

Gelukkig zijn veel van de problem aanzienlijk te verbeteren met een paar zeer simpele oplossingen, die ik hier onder graag zou willen voorstellen:

- Bij het verlaten van een GVG gevecht, keer terug naar het leger scherm zodat je met één klik een nieuw gevecht kan beginnen.
- Bij het storten in gg's laat gebruikers een hoeveelheid fp's intoetsen, die vervolgens automatisch uit hun pakketjes getrokken kan worden (vooral dit zal enorm veel schelen, zeker voor grote spelers!)