Verkoop diamant gebouwen.

Wil je bij de verkoop van diamant / evenement gebouwen een aantal diamanten terug krijgen?

  • Ja

    Stemmen: 21 75,0%
  • Nee

    Stemmen: 7 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquête gesloten .

DeletedUser6867

Guest
Poll samenvatting: Bij het verkopen van diamanten gebouwen een deel van de geïnvesteerde diamanten terugkrijgen. Ook evenement gebouwen krijgen een waarde x zodat ze bij verkoop een aantal diamanten opleveren.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Door de vele events en nu ook de relieken tempel krijgen we steeds meer en meer diamant gebouwen of event gebouwen.

Ik zelf heb momenteel gemiddeld 12 pergola's , 2 zeekrabbers etc etc in me inventaris staan maar heb erg gewoon weg geen plaats voor of heb er al meerdere staan (heb zelf al 7 pergola's in me stad staan en 5 zeekrabbers)

Nu moet je ook vaak steeds diamant gebouwen afbreken om plaats te maken voor nieuwe, waarbij je voor sommige vroegere gebouwen soms lang heb moeten sparen om ze te kunnen plaatsen.
Als je nu een diamant/event gebouw verkoopt krijg je hier helemaal niks voor terug dus zou ik graag willen voorstellen om als je een diamant gebouw verkoopt dat je een % van de diamant waarde kan krijgen als je hem verkoopt.

Ik denk zelfs dat 5% a 10% een goed aantal is het is niet teveel maar ook niet te weinig, op deze manier hebben de diamant gebouwen die je wint in de GE/Events zelf ook nog beetje waarde als je ze niet kan gebruiken of oudere vervangt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Vandaar dat ik de waarde zo laag houd 5% van 700 diamanten is maar 35 dia's das vrij netjes denk ik zelf
 

DeletedUser10111

Guest
Klinkt goed, 30 diamanten ipv een Zeppelin als prijs in het zomer event.

Of eigenlijk, een Zeppelin, en daar bovenop nog eens 30 diamanten
 

DeletedUser10486

Guest
Je kan die dingen gebruiken voor opdrachten zoals "verhoog je tevredenheid met...", en daarna meteen slopen.
Maar welke diamant "waarde" ga je op een evenementgebouw plakken?
Hou er wel rekening mee dat diamantspelers sowieso veel meer diamant- en evenementgebouwen winnen, en dus aan dit voorstel een groter voordeel hebben dan de gratis spelers. Het verschil wordt zo nog groter.
 

DeletedUser1653

Guest
klinkt idd goed, kan ik mn voor mijn aangekochte gebouwen iig iets retour krijgen :)
 

DeletedUser6867

Guest
Je kan die dingen gebruiken voor opdrachten zoals "verhoog je tevredenheid met...", en daarna meteen slopen.
Maar welke diamant "waarde" ga je op een evenementgebouw plakken?
Hou er wel rekening mee dat diamantspelers sowieso veel meer diamant- en evenementgebouwen winnen, en dus aan dit voorstel een groter voordeel hebben dan de gratis spelers. Het verschil wordt zo nog groter.

Denk voor event gebouwen 500 dia waarde dus 25 dia als je hem verkoopt.

Mensen die nu hun stad vol zetten met dia gebouwen zullen dat toch blijven doen je kan ook zien dat ze beloond worden voor het upgraden van hun oude diamant gebouwen :)
 

DeletedUser10111

Guest
Je kan die dingen gebruiken voor opdrachten zoals "verhoog je tevredenheid met...", en daarna meteen slopen.
Tussen de 1e en de 2e regel besefte ik dat ik hem beter eerst normaal kan gebruiken voor hem in te ruilen tegen diamanten. Het is uiteindelijk beter dan wat ik gewoonlijk krijg, en wat extra ruimte is nooit weg :)

Hou er wel rekening mee dat diamantspelers sowieso veel meer diamant- en evenementgebouwen winnen, en dus aan dit voorstel een groter voordeel hebben dan de gratis spelers. Het verschil wordt zo nog groter.
Effectief worden diamanten goedkoper. Ik kijk zo nu en dan wel eens wat ik kan kopen voor mijn gratis gekregen diamanten tijdens evenementen, maar dat schiet echt niet op. Als je diamanten terug zou krijgen, wordt het misschien wel verleidelijker om ze te gebruiken. Je ziet dat soort quotes nu ook bij de gilde expedities (misschien was jij het wel), waarbij gebruik van diamanten niet erg was, want je kreeg ze toch grotendeels weer terug.

Aan de andere kant, er heeft vast iemand bij Innogames nagedacht over de optimale prijs van diamanten :)
 

DeletedUser

Guest
GG's geen diamant waarde
want het is denk ik onogelijk om te zien welke BD is verkregen en welke is gekocht met Dia's

De diamantgebouwen die je nu wil verkopen heb je ook niets voor betaald, maar die heb je verkregen via GE.

Mijn punt is dat je ook voor die GG's een inspanning geleverd hebt, waar je helemaal niets voor terugziet als je hem verwijderd.
 

DeletedUser6867

Guest
De diamantgebouwen die je nu wil verkopen heb je ook niets voor betaald, maar die heb je verkregen via GE.

Mijn punt is dat je ook voor die GG's een inspanning geleverd hebt, waar je helemaal niets voor terugziet als je hem verwijderd.

Maar je kiest ervoor om die GG's te zetten voor de GE beloningen is het compleet random wat je kan of krijgt het is zonde als het maar staat te verstoffen in je Inventaris.
 

DeletedUser

Guest
Maar je kiest ervoor om die GG's te zetten voor de GE beloningen is het compleet random wat je kan of krijgt het is zonde als het maar staat te verstoffen in je Inventaris.

Er staan ook aardig wat GG's te verstoffen in mijn inventaris. Het krijgen van BD's is ook random.
 

DeletedUser6867

Guest
Maar om eerlijk te zijn zie ik GG's niet als event/diamant gebouwen dus mijn idee zal geen betrekking hebben tot GG's
 

DeletedUser

Guest
Maar om eerlijk te zijn zie ik GG's niet als event/diamant gebouwen dus mijn idee zal geen betrekking hebben tot GG's

De GG's zijn dat ook niet echt, maar BD's wel. Ik zie jouw punt wel, maar wil gewoon mijn inventaris eens op kunnen ruimen. Het liefst zag ik ook nog diamanten voor de verkoop van portretten ;)
 

DeletedUser6877

Guest
Ik ben het met Stefan eens, als je je opdrachten uitvoert en GE speelt, krijg je meer dan genoeg gratis diamanten, wat is het nut ervan om er nog meer te hebben. Die gebouwen kunnen rustig in je inventaris blijven. Als je ze gekocht hebt, tsja dan had je goed moeten nadenken, je weet dat er elk later tijdperk betere dia gebouwen komen. Wel leuk zou het zijn dat je bijvoorbeeld 50 pergola's kan inwisselen voor een holovakantiepark of een plasmagenerator of zeekrabbert.
 

DeletedUser6867

Guest
Om eerlijk te zijn vind ik de diamant win kans zeer laag in de afgelopen 6 weken heb ik denk ik 1 of 2 keer de 10 dia's gewonnen.

Ik denk dat het 5% redelijk mee valt voor diamant spelers zal dit peanuts zijn met wat ze normaal uitgeven en voor de kleine speler is het een leuke extra , de diamant speler zal zelf best blij zijn dat hun vorige gespendeerde diamanten nog een beetje waarde terug krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Hou er wel rekening mee dat diamantspelers sowieso veel meer diamant- en evenementgebouwen winnen, en dus aan dit voorstel een groter voordeel hebben dan de gratis spelers. Het verschil wordt zo nog groter.

Dat is alleen tijdens evenementen en dan investeren ze zo veel dat die 5% retour in verhouding verwaarloosbaar is.
 

DeletedUser6877

Guest
Je krijgt diamanten uit je opdrachten, uit je provincies, uit wensputten, uit events, hoeveel meer wil je er nog hebben. Op een bepaald moment heb je alle uitbreidingen binnen en dan? Schurken vrijkopen zou nog een optie zijn. Dit geeft de dia spelers weer een voorsprong tov hen die er tijd en moeite insteken. Als je niet nadenkt over de aankoop en zomaar je diamanten besteedt, krijg je dus ook nog een bonus voor dom gedrag. T moet niet gekker worden.
 

DeletedUser6867

Guest
Opdracten diamanten zijn zeer random en van de herhalings missies krijg je maar 1 keer diamanten per missie dus dat is niet heel veel, wensputten is ook random en provincies is ook minimaal.

Dan stem je tegen als je het een slecht idee vind :)
Ik persoonlijk vind het zonde om dure diamant gebouwen weg te doen als we daar een kleine vergoeding voor zouden terug krijgen net als je nu een gewoon gebouw verkoopt.
Bij elke idee zijn er voor en tegenstanders simpel zat.
Tijd voor een polletje dan maar :)
 
Bovenaan