Verknoeid

Verdediging bij stadsaanval is inderdaad toch een element wat niet meer lukt.

vorig jaar is er (helaas) nog gehoor gegeven aan deze klachten door de virgo niet meer op buurtjes te laten werken.
Inmiddels is dat geen probleem meer. je komt echt overal door heen sinds evenments gebouwen ook "verdediging bij aanval" zijn gaan bieden.

enige kunst die er nog is bij het verdegen is je combi's regelmatig veranderen. Zodat aanvallers er niet doorheen kunnen. Op lagere tijdperken dan arctisch wil het soms ook nog wel lukken door te investeren in verdediging.

Maar voor al het andere kan je beter een aanvaller zijn.

Verder is het verhaal toch wel dat het spel voortmoet en niet kan blijven stilstaan. Dus wen maar op tijd innen en dikke bonussen bij gg en eventgebouwen.

En ook die klacht hoor ik al 6 jaar ...
 

DarthRonin

Actief lid
en dat badhuis (nogmaals klagen: waarom geen piramide inno? :p :p) van de egyptenaren geeft 10 eenheden, ook heel uniek.

nee, ik denk dat de nederzettingsprijzen nog lang meegaan (het langst misschien naast gg's).

Wat is er uniek aan 10 eenheden?
Krijg er ook uit die dojo's en dan heb je nog die Alca waar je er een veelvoud van dat aantal uit kan halen.
Enige unieke is dat je er die speciale eenheden uit kan halen in lagere tijdperken, maar of dat nou zo boeiend is....

Ben persoonlijk voorlopig nog niet van plan die Egyptenaren te gaan doen, gewoon geen zin meer in dat hele gedoe en zeker niet voor een beloning die me amper boeiend lijkt.

Hetzelfde trouwens met de beloning van de laatste 2 events, ook amper de moeite waard in mijn ogen.
Dat Patrick event gebouw heb ik maar in 1 stad staan, die van het laatste event heb ik zelfs nog nergens staan.
 

ojbojb

Actief lid
Er is in 6 jaar weinig veranderd zie ik :). inflatie en nieuwe tijdperken.
Toch eens kijken of ik mijn verdediging kan opkrikken
 

DeletedUser4100

Guest
Wat is er uniek aan 10 eenheden?
Krijg er ook uit die dojo's
Behalve dan dat dojo's minder effectief zijn. Die geven 0,11... eenheden/vakje, het badhuis
op max. lvl 1,2 eenheden/vakje. Dus toch wel stukken beter. Ruim 10x beter en effectiever
dan dojo's. Alcatrazz is gigantisch en vereist militaire gebouwen. Badhuis hoeft dat niet
 

DarthRonin

Actief lid
Behalve dan dat dojo's minder effectief zijn. Die geven 0,11... eenheden/vakje, het badhuis
op max. lvl 1,2 eenheden/vakje. Dus toch wel stukken beter. Ruim 10x beter en effectiever
dan dojo's. Alcatrazz is gigantisch en vereist militaire gebouwen. Badhuis hoeft dat niet

Volgens mij verwar je effectief met efficiënt.
Het feit dat iets efficiënter is maakt het nog niet uniek.
De auto van mijn buurman rijdt 1 op 16, die van mij 1 op 8, dat maakt de auto van de buurman nog niet uniek.
En in vergelijking met een Alca zijn ze effectiever in het leveren van grotendeels waardeloze units....big deal...

Zo'n ding geeft 10 units, dus 2 van elk per dag.
In de meeste tijdperken zijn er maximaal 2 types leger die bruikbaar zijn, dus krijg je hoogstens 4 per dag.
Mijn Alca geeft er stuk of 60 per dag van een type wat ik wil en heeft ook de mogelijkheid om schurken te genereren, stukken effectiever dus omdat je invloed hebt op wat je krijgt.
Daarbij hoef ik geen reno/verbeterkit te gebruiken als ik naar een nieuw tijdperk ga.

En serieus, je gaat me toch niet vertellen dat je geen Alca hebt of van plan bent te zetten omdat je een badhuis kan scoren?

Badhuis is dus niet uniek.
Niet heel effectief in het verkrijgen van de juiste eenheden.
Niet efficiënt tov een hoge Alca.
 

DeletedUser4100

Guest
@DarthRonin of badhuis uniek is of niet zijn niet mijn woorden en ook geen prioriteit. Ik dacht dat je het met dojo’s vergeleek, niet met Alca?
Alca voor 60/d kost veel fps en de 1e dag dat m’n Alca 1fp/vakje maakt moet nog komen.
Om je vraag mbt Alca te beantwoorden. Nee Alca bouw ik niet. Het badhuis is een factor idd
maar niet de enige reden

Dojo5 vs badhuis:

3x3 vs 3x4
1 unit/d vs 10/d
4fp/d vs 12fp/d
0.44fps/vakje vs 1fp/vakje

Badhuis is veel beter dan dojo5 vind ik. Voor eenheden gebruik ik ook graag afgezanten.
Met een nieuw tijdperk gelijk nieuwe eenheden ready en badhuis is daarop een welkome
aanvulling. Zelfs met een Alca zou een badhuis6 geen kwaad kunnen

————-

On topic, vind het ook wel jammer dat de GG cap van lvl 10 naar onbeperkt gegaan is. Het
spel is er erg anders van geworden. Al vind ik tov old school FoE GE en nederzettingen
waardevolle verbeteringen
 

DeletedUser6877

Guest
Uiteraard is er wel een oplossing, een cap op gg's en de volgende trench gaat pas open als bijv. 75% van de spelers dat gg bijna of op dat nivo heeft. Zo hou je een level playing field.
 

DarthRonin

Actief lid
@DarthRonin of badhuis uniek is of niet zijn niet mijn woorden en ook geen prioriteit.

Je reageert echter wel op mijn reactie richting iemand die juist dat beweert.
Dus of je bent het met me eens dat het niet uniek is en we kunnen je reactie als niet gepost beschouwen, of je bent het eens met de persoon op wie ik reageer en bent van mening dat het wel uniek is.
Dat je er je eigen betekenis aan gaat geven is verder niet relevant.

Zeg het maar, is het uniek of niet dat je eenheden krijgt uit een gebouw?
Het heeft weinig zin om te reageren met een heel verhaal over een ander onderwerp als een bericht over die vraag gaat.
 
Bovenaan