Verdeler optie

  • Topicstarter aeschylus 24 de slimme
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal,

Misschien is het een heel leuk ideetje om een 'verdeler' toe te voegen in het spel. Hij kan dan je goederen uit een bepaald tijdperk evenredig verdelen en ook je BDs van een bepaald GG (handig na level 10 e.v.). Je kan hem dan winnen/kopen net als het geval is bij een renokit. Lijkt me een geweldig idee. Wat denken jullie

MvG
Aeschylus 24 de slimme :)
 

DeletedUser10111

Guest
Klinkt alsof je 1 fabriek zou kunnen neerzetten, en de verdeler zorgt dan dat je evenredig alle goederensoorten uit de periode krijgt.
Of van elke GG krijg je een BD waar je er nog niet zoveel van hebt.

Als dit het idee is, dan lijkt het me niet haalbaar. Je schoffelt een groot deel van de markt, en vernietiging van BDs (2:1 ruilen!) onderuit.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie het niet als een probleem. een verdeler is geen gebouw. het is net als een renokit een tool om eenmalig te gebruiken. je kan hem 1 malig inzetten en je kan kiezen voor goederen uit 1 tijdperk of 1 bepaalde GG. je schoffelt hiermee geen deel van de markt en vernietig je ook niet het 2:1 ruilen van BDs. je kan hem winnen/kopen in een evenement, dus duizenden ervan bezitten lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, zo niet ondoenlijk
 

DeletedUser

Guest
Het is het zoveelste idee om het spel makkelijker te maken, maar wat je er vooral mee berijkt is dat je daardoor spelonderdelen verpest. Als ik mijn goederen evenredig wil verdelen (zie het nut er niet van in) moet ik handelen. BD's moet ik verzamelen en daarbij hoort de frustratie steeds net niet die laatste te krijgen. Heb ik de optie om te ruilen, maar ook dat is geen garantie voor succes. Dat hoort bij het spel. Dat moet je niet willen veranderen door het makkelijker te maken.
 

DeletedUser

Guest
het is niet te vergelijken met een zeer hoge arc, die het spel inderdaad makkelijker maakt voor de bezitter er van. alhoewel hij er wel aan heeft gewerkt. een verdeler krijg je niet zomaar. je moet het verdienen --> winnen in een evenement of kopen. een renokit maakt het spel ook makkelijker als je het zo bekijkt. trouwens een verdeler is eenmalig te gebruiken en is absoluut niet onevenredig voordelig en makkelijker voor de speler. handel en bd frustratie blijft. nogmaals 1 malig te gebruiken en je kan er niet velen van bezitten. maak je niet druk: handel en bd frustratie blijft voor je behouden ;)
 

DeletedUser

Guest
trouwens een verdeler is eenmalig te gebruiken en is absoluut niet onevenredig voordelig en makkelijker voor de speler.

Niet?? Ik heb nu nog 1 BD nodig om voor mijn regenwoudproject het volgende niveau vrij te geven. Als ik een verdeler zou hebben, dan zou ik nu met die verdeler in één keer 4 niveau's vrij kunnen geven. Dat is niet onevenredig??? Met die verdeler hoef je nooitr meer te ruilen.

Tevens heb je het nut van het evenredig verdelen van je goederen uit een tijdperk nog niet aangetoond. Wat is het nut daar van?
 

DeletedUser

Guest
als je het vergelijkt met een renokit, dan kan je ook zomaar 6 tijdperken overslaan. uitwerking is dan hetzelfde. het gaat om het aantal. als je inderdaad stuk of 50 renokits hebt is het onevenredig. ook met een verdeler. als je daar veel van hebt is het onevenredig. nogmaals als je het bv bij het martin luther king evenement aan het einde kan winnen, dan zorg je er ook voor dat je er niet heel veel laat winnen. ook zorg je dan ervoor dat mensen het betreffende evenement gaan doorlopen en meer tijd doorbrengen op doe, wat ook opbrengsten oplevert en het spelplezier verbeterd. Wat betreft het kopen van die laatste bd met dias, kan aan de inkomsten van dia verkoop door foe tegemoet gekomen worden door deze verdeler ook te koop aan te bieden. als je 4 levels kunt vrijspeler zou je een leuke aanbieding kunnen maken met 4 *200= 800 voor een verdeler. Wat betreft de goederen: niet elke speler zit in een gilde (die snel handel kan afnemen en waar niet altijd handelaren langskomen) en/of is in een zover gevorderd niveau dat ie in een goederen 'verdeler' niet veel nut ziet. Er zijn ook lagere spelers en spelers die niet in een goed lopende gilde zitten die er nut van kunnen hebben. Zo blijft de verdeler ook niet enkel voor hoge spelers van belang die een bd nodig hebben
 

DeletedUser

Guest
ook zorg je dan ervoor dat mensen het betreffende evenement gaan doorlopen en meer tijd doorbrengen op doe, wat ook opbrengsten oplevert en het spelplezier verbeterd.

Non- argument. Meer tijd levert niet meer opbrengsten op en spelplezier heeft er al helemaal niets mee te maken. Kan je net zo goed voorstellen om aan het eind van ieder evenement 1000 diamanten uit te delen. Moet je eens kijken wat dat doet voor het spelplezier.

Wat betreft het kopen van die laatste bd met dias, kan aan de inkomsten van dia verkoop door foe tegemoet gekomen worden door deze verdeler ook te koop aan te bieden. als je 4 levels kunt vrijspeler zou je een leuke aanbieding kunnen maken met 4 *200= 800 voor een verdeler.

Waarmee je jouw argument dat het gaat om het aantal om zeep helpt. Als je ze kan kopen kom je dus makkelijk aan de door jou gesuggereerde 50.

Wat betreft de goederen: niet elke speler zit in een gilde (die snel handel kan afnemen en waar niet altijd handelaren langskomen) en/of is in een zover gevorderd niveau dat ie in een goederen 'verdeler' niet veel nut ziet. Er zijn ook lagere spelers en spelers die niet in een goed lopende gilde zitten die er nut van kunnen hebben. Zo blijft de verdeler ook niet enkel voor hoge spelers van belang die een bd nodig hebben

Opnieuw een non-argument. Iedere speler kan lid worden van een gilde en overstappen naar een ander gilde als dat gilde niet voldoet. Bovendien heb je ook nog eens zo'n 80 buren en als je er aan werkt nog veel meer vrienden waar je mee kan handelen.

De meeerwaarde en noodzaak van die verdeler zijn nog steeds niet aangetoond wat mij betreft. Het enige wat ik zie is een voorstel om het spel voor jopuzelf wat makkelijker te maken, zodat je er minder moeite voor hoeft te doen.
 

DeletedUser

Guest
hoe meer mensen tijd doorbrengen op foe betekent altijd meer inkomsten. dat geldt voor elk spel en elke site op het net. mijn argument om een verdeler te kunnen verkopen heeft niets te maken met jou tegenargument. het is door mij enkel toegevoegd in mijn stuk om, indien foe inkomstenderving door dia verkoop (laatste bd voor dia) voorziet, hierin gewoon heel gemakkelijk tegemoet gekomen kan worden door een verdeler te koop aan te bieden voor een bepaalde waarde (rekensommetje was een vb ter verduidelijking met jouw geval)

het argument om het aantal help ik niet op zeep. iedereen die veel geld heeft en wat te besteden kan in dit spel verder komen. dit heeft niet enkel met de verkoop van een 'verdeler' te maken maar ook ka's als die in aanbieding zijn en talloze andere gebouwen etc. Rijk zijn heeft inderdaad zijn voordelen. maar dan net zo goed voor elk ander onderdeel in het spel ;)

spelplezier wordt inderdaad beter in een evenement als je een verdeler aan het eind kunt winnen. dit kan je niet ontkennen :)

En ook voor lagere spelers die geen niv. 10 of hoger GG en bd nodig hebben, hebben wat aan een verdeler. je kan bv dias ook uitgeven aan een bronnentijdperk dia gebouw, maar ook aan een act tijdperk dia gebouw. of je kunt wachten met een verdeler tot je nov 10 hebt en bd nodig hebt of je kunt goederen verdelen. als je goed kijkt naar het aantal spelers die niet elke dag spelen dan zie je inderdaad spelers die niet overal welkom zijn omdat ze niet aan de vw van een gilde kunnen voldoen (elke dag mo, sw bezitten, arc bezitten etc) deze zitten dan inderdaad met een mindere gilde.
 

DeletedUser

Guest
trouwens ik zelf ben nog lang niet zo ver en heb geen gg met niv 10 of hoger, dus graag niets suggereren dat ik het spel voor mezelf gemakkelijk wil maken. Ook je argumenten graag specifiek op een onderdeel betrekken en niet mijn woorden uit verschillende zinnen verkeerd opvatten
 

DeletedUser

Guest
discussie graag inhoudelijk houden en niet dingen erbij suggereren ( die niet waar zijn) om de ander persoon in een kwaad daglicht te plaatsen, zodat het lijkt alsof je hele goede argumenten hebt
 

DeletedUser10486

Guest
Als je bij een beetje gilde zit, heb je alvast geen verdeler nodig voor je goederen.
En voor een diamantspeler zoals ik die de ontbrekende BD's toch koopt met diamanten, is een verdeler juist slecht, want als de blauwdrukken herverdeeld worden kan de GG niet meer zo hoog. Stel dat ik van 1 BD 20 stuks heb, dan kan ik de levels vrijgeven tot level 30. Maar als die verdeeld worden, dan gaat het misschien maar tot level 20.
Aangezien ik het voordeel van de diamanten niet wil verliezen, stem ik dus tegen.
 

DeletedUser

Guest
dit is bv een goed tegenargument Stefan III. als je dia speler bent en in een goede gilde zit (geen handel problemen), kan ik de situatie goed voorstellen. Een verdeler heeft dan geen toegevoegde waarde voor jou specifiek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
hoe meer mensen tijd doorbrengen op foe betekent altijd meer inkomsten.

Dat slaat helemaal nergens op. Het spel is in de basis gratis en jij hebt geen enkel idee of jouw verdeler verandering brengt in de tijd die mensen aan het spel besteden. Je roept maar wat om je idee te promoten. Als argument heeft het geen enkele waarde.

mijn argument om een verdeler te kunnen verkopen heeft niets te maken met jou tegenargument. het is door mij enkel toegevoegd in mijn stuk om, indien foe inkomstenderving door dia verkoop (laatste bd voor dia) voorziet, hierin gewoon heel gemakkelijk tegemoet gekomen kan worden door een verdeler te koop aan te bieden voor een bepaalde waarde (rekensommetje was een vb ter verduidelijking met jouw geval)

Hetgeen dus jouw argumnet dat je niet makkelijk aan veel verdelers kan komen keiohard onderuit haalt.

het argument om het aantal help ik niet op zeep. iedereen die veel geld heeft en wat te besteden kan in dit spel verder komen. dit heeft niet enkel met de verkoop van een 'verdeler' te maken maar ook ka's als die in aanbieding zijn en talloze andere gebouwen etc. Rijk zijn heeft inderdaad zijn voordelen. maar dan net zo goed voor elk ander onderdeel in het spel ;)

Dat doe je dus wel. Waar kan je KA's kopen?

spelplezier wordt inderdaad beter in een evenement als je een verdeler aan het eind kunt winnen. dit kan je niet ontkennen :)

Jawel hoor, vrij makkelijk zelfs. Niet iedere speler heeft er iets aan, dus het zal ook voor een hoop sjagrijn zorgen.

En ook voor lagere spelers die geen niv. 10 of hoger GG en bd nodig hebben, hebben wat aan een verdeler. je kan bv dias ook uitgeven aan een bronnentijdperk dia gebouw, maar ook aan een act tijdperk dia gebouw. of je kunt wachten met een verdeler tot je nov 10 hebt en bd nodig hebt of je kunt goederen verdelen. als je goed kijkt naar het aantal spelers die niet elke dag spelen dan zie je inderdaad spelers die niet overal welkom zijn omdat ze niet aan de vw van een gilde kunnen voldoen (elke dag mo, sw bezitten, arc bezitten etc) deze zitten dan inderdaad met een mindere gilde.

O, dus je doel is vooral om het spelers die niet iedere dag spelen makkelijker te maken. Ja, die zullen door zo'n verdeler natuurlijk helemaal uit hun dak gaan en 24/7 gaan spelen:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
met veel liefde slayer ;) ik ga niet nogmaals herhalen wat ik heb gezegd. ik zie dit niet als een spelletje om gelijk te krijgen. Stefan III heeft goede argumenten opgedragen en dat geef ik ook toe. jij niet. je argumenten deugen niet. je hebt het alleen maar over het spelletje makkelijker maken. ik zie het meer als iets vernieuwends, een toevoegend idee dat openstaand voor discussie, net als met alle andere gebouwen die in de loop van de tijd zijn toegevoegd. een ka maakt het spelletje ook makkelijker. een sprekershoek maakt het spelletje ook makkelijker. een wensput ook. ga het hele rijtje maar langs. als je van hardcode houdt, moet je miss het spelletje spelen met enkel simpele basisgebouwen. Het gaat er simpelweg om dat het niet het hele spelgebeuren ondersteboven zet. mijn idee: een verdeler, niet in onbeperkte uitgave, (verkoop voorbehouden) is geen tsunami dat het spel wegvaagt. het is geen arc dat het spelletje in een andere richting gooit. (daargelaten of dat wenselijk is of niet met arc --> andere discussie)

ik kan je argumentatie weer langs lopen, maar zie dat dat geen zin heeft. je haalt weer mijn woorden door elkaar om niet ten onder te doen in je redenering. Dit terwijl de discussie inhoudelijk relevant moet zijn.

ik hou het voorlopig hierbij
mvg AE24
 

DeletedUser

Guest
een ka maakt het spelletje ook makkelijker. een sprekershoek maakt het spelletje ook makkelijker.

Je moeder die je niet steeds komt vertellen dat je naar bed moet zal het spel ook makkelijker maken.

Wat jij noemt zijn allemaal dingen die iets extra's aan het spel toevoegen, maar het niet makkelijker maken door er voor te zorgen dat je minder hoeft te doen of minder energie in het spel hoeft te steken. Jouw idee zorgt daar juist wel voor en dat maakt het in mijn ogen een slecht idee.
 

DeletedUser

Guest
sorry maat,
maar je hebt het niet goed door. je mag het een goed idee vinden of niet. dat is jouw mening. maar je argumentatie is echt slecht. een sprekershoek levert aanv en verd bonus. deze kun je ook krijgen door zeus, cdm en dva te levelen. in jouw redenatie voegt een sprekershoek dan niets toe omdat je die al anders kan verkrijgen. en omdat je die in 1 keer verkrijgt met sprekershoek hoef je minder moeite te doen door in plaats daarvan minder fps in die gg's te stoppen. een ka geeft fp punten p dag 1. waarom heb je die nodig als je al fps kan krijgen uit je tijdsbalk en andere GG's die je dan kan levelen. hierdoor hoef je minder moeite te doen en is het nutteloos in jouw optiek wederom

aub: een reactie/argument schrijven als het iets toevoegt aan de discussie. niet omwille om het kunnen voeren van een nutteloze 'ik heb gelijk spel'. als je geen goede argumenten hebt ook goed, maar dan gewoon je keuze voor wel of niet geven en niet het hele onzinnige verhaal er achter
 

DeletedUser

Guest
Nee, jij hebt het niet goed door. Jij praat over een totaal ander makkelijk dan ik. Al die dingen die je noemt voegen iets toe aan het spel maar vervangen niet iets anders. Die sprekershoek maakt een CDM niet overbodig. Jouw verdeler maakt het ruilen van BD's wel overbodig. Ook maakt het het handelen voor een groot deel overbodig en zorgt het ervoor dat je bij het plaatsen van goederengebouwen de makkelijke weg kan kiezen. Je zet als je de mogelijkheid hebt in VM bijvoorbeeld een groot aantal touwslagerijen neer en produceert dan een grote lading touw. Vervolgens een verdeler gebruiken en je bent heel makkelijk aan alle goederen van dat tijdperk gekomen en dat kan je dus doen voor ieder tijdperk. Je bespaart zo makkelijk ruimte, kan makkelijk extra barakken plaatsen, krijgt makkelijk meer bonus en wint zo makkelijk in GvG en GE. Dat is makkelijk!!
 
Bovenaan