Veiling antiquair

DeletedUser13402

Guest
Zou het een goed idee zijn om als er een nieuw bod gedaan is in de laatste minuut van de veiling, de veiling met een minuut te verlengen. Nu is het meer geluk dan wijsheid. Dit zie je ook bij bekende veilingsites zoals Catawiki.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dit gebeurt al bij de laatste 30 seconden, is dat niet lang genoeg?
 

DeletedUser13402

Guest
Dan ging dat gisteren niet goed, ik had een bod van 8000.. Uiteindelijk ging hij naar iemand anders voor 8100 maar zag pas dat ik hem verloren had toen het te laat was.
 

DeletedUser6877

Guest
Ik zou dan de regel ervan maken dat er in de laatste minuut alleen een bod mag plaats vinden dat 1.5 keer de huidige prijs is. Dan hou je irritantjes die +1 bieden iig buiten de deur.
 

DeletedUser12971

Guest
dat zou betekenen dat wanneer er een bod van 10k staat en ik 14,5k aan munten heb ik dus geen bod meer zou kunnen uitbrengen. lijkt mij dat zolang ik genoeg munten heb om te kunnen overbieden ik ook een bod moet kunnen doen.

ook al is het zomaar +1. dat heet tactiek
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik vind dat die extra seconde weg moeten, loopt de veiling af dan is die afgelopen en klaar.
Maakt het spannender de laatste seconde.
Server problemen? Nee, laat niet alles op dezelfde seconde eindigen.
 

Biervent

Actief lid
Tja, ik ken ook veilingen die teruglopen. nu gaat het meestal per opbod. Maar er bestaan ook veilingen die hoog inzetten en daarna terug lopen. Wie het eerst "mijn" roept (of op de knop drukt) heeft het item. Dan moet iedere potentiele koper dus goed opletten. Ik heb deze vorm vaak meegemaakt en vind het eigenlijk heel leuk.
 

DeletedUser3120

Guest
Dan ging dat gisteren niet goed, ik had een bod van 8000.. Uiteindelijk ging hij naar iemand anders voor 8100 maar zag pas dat ik hem verloren had toen het te laat was.
Ik had eenzelfde probleem. Ik had het hoogste geboden, kreeg zelfs de mededeling finalizing auction toen de tijd op was. Die mededeling bleef wel erg lang staan vond ik dus ik ging even naar de pagina waar ik zelf zaken kan aanbieden bij de antiquair en toen ik weer terug kwam bleek opeens de veiling afgelopen en had iemand anders met een bod van 1 muntje meer gewonnen. [NB het is al doorgegeven aan support]
 
Bovenaan