"Uitnodigingen" knop is verwarrend

DeletedUser10111

Guest
Ik kreeg een onverwachte uitnodiging voor een gilde (en voor de nieuwsgierige lezers, nee het is een ander gilde):
uitnodigingen.png

Ik wist niet waar dit over ging. De "Uitnodigingen" knop ziet er voor mij uit als "er komt een window met uitnodigingen". Echter als je daar op klikt, krijg je:
uitnodigingen1.png


Ik had nog helemaal niet besloten om lid te worden van dat nieuwe gilde!!

Mijns inziens zou de knop beter "Aannemen", "Accepteren", of "Word lid" kunnen heten.
Een andere optie is om hier wel een window in te voegen met uitnodigingen, en daar een acceptatie knop in te bouwen.

NB: Er staat nog een taalfout in bovenstaand window zie ik nu, het moet "deel uitmaken van dit gilde" zijn, voor zover ik weet.
 

DeletedUser10111

Guest
Oh, sorry, blokkie tekst vergeten. Wereld 4, Dinegu

1.72.e0ac027 (30.03.2016 9:58), MR24rtc35gh (929442), nl4, nl_NL, LNX 21,0,0,213, Linux, Chrome/49.0.2623.110, 1313x841, OpenGL (336 MB VRAM)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er gaat hier zo te zien niets fout. Je bent nu lid van een andere gilde, voordat je de uitnodigingen kan bekijken zal je eerst die gilde moeten verlaten en dan krijg je ook een scherm te zien waar alle uitnodigingen op staan.

"Deze" is in dit geval juist, aangezien we voor gilde ook "de" gebruiken. "Dit" zou kloppen wanneer we daar "het" gebruiken.
 

DeletedUser10111

Guest
Ah, het is een foutmelding dat ik de uitnodigingen niet kan zien.

Zou iets als "Je kunt de uitnodigingen nu niet bekijken want je bent lid van een andere gilde. Als je graag ..." misschien beter zijn?
 

DeletedUser10111

Guest
Na een nachtje slapen, kwam ik tot de conclusie dat het echte probleem in de "uitnodigingen" knop zit. Deze is klikbaar, maar leidt vervolgens naar een foutmelding voor opening van de uitnodigingen (die ik foutief interpreteerde als fout van accepteren van de uitmodiging).

Als de "uitnodigingen" knop grijs zou zijn, zou dit hele probleem niet bestaan. Dat is ook consistent met de grijze "Helpen" knop, van buren in de geschiedenis, die ondertussen verhuisd zijn naar een andere buurt.

Het verschil is dan dat je het stukje uitleg niet meer kunt tonen. Een uitbreiding kan zijn om een hover tekst toe te voegen aan de grijze knoppen, waardoor je op alle plekken uitleg kunt geven waarom de knop niet bruikbaar is, of hoe je de knop weer bruikbaar kunt maken. Voor mij zou dat geholpen hebben bij de grijze "Helpen" knop, wat eerst vreemd op mij overkwam, helpen, maar het mag niet? Later ontdekte ik dat ze verhuisd waren.
 

ThaMartin

Actief lid
Ik verplaats dit topic even naar de juiste plaats voor verbetersuggesties aangezien het daar beter tot zijn recht komt en het geen bug is die als dusdanig zal worden opgelost :)
 

DeletedUser4100

Guest
Hierover heb ik al een idee ingediend, die ook is goedgekeurd.
Het is iets anders. Het goedgekeurde idee ging erover dat je de knop zoude kunnen aanklikken
voor een overzicht voor beschikbare uitnodigingen. Topicstarter stelt voor in onderstaand
bericht om deze knop grijs (onbruikbaar) te maken, als je al lid bent.;)
Als de "uitnodigingen" knop grijs zou zijn, zou dit hele probleem niet bestaan. Dat is ook consistent met de grijze "Helpen" knop, van buren in de geschiedenis, die ondertussen verhuisd zijn naar een andere buurt.

Het verschil is dan dat je het stukje uitleg niet meer kunt tonen. Een uitbreiding kan zijn om een hover tekst toe te voegen aan de grijze knoppen, waardoor je op alle plekken uitleg kunt geven waarom de knop niet bruikbaar is, of hoe je de knop weer bruikbaar kunt maken. Voor mij zou dat geholpen hebben bij de grijze "Helpen" knop, wat eerst vreemd op mij overkwam, helpen, maar het mag niet? Later ontdekte ik dat ze verhuisd waren.
Het grijs maken zoude wel handig/logisch zijn. Want je kan ook bv. niet iemand helpen die heeft
geholpen, maar recentelijk de gilde heeft verlaten (waarmee je geen buur of vriend bent). In die
situatie wordt de helpen knop ook grijs. Dus als de uitnodigingen knop dan ook grijs wordt is best
logisch.
 
Bovenaan