tool FOE-helper

DeletedUser13112

Guest
vandaag dit tegengekomen

volgens mij valt dit niet eght onder de regels een moderator die het kan inkijken

https://foe-rechner.de/

reden warom ik dit denk in becrijving en op de duitse forum post word gemeld dat je productie kan zien van je buuren
 
Op datzelfde Duitse forum is door de mods gemeld dat het programma niets tegen de regels doet en dus volledig is toegestaan, maar dat ondertussen wel een gedeelte van de data die FoE doorgeeft aan jouw computer is gewijzigd. Daardoor zijn bepaalde voordelen verdwenen of verminderd.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Deze tool is inderdaad toegestaan, hoewel we sommige informatie in de toekomst misschien minder toegankelijk zullen maken, zoals recent al is gebeurd met de informatie over buren.

EDIT: Dit is een oude reactie, het gebruik van tools is op eigen risico en we staan het niet direct toe, maar kunnen het gebruik van sommige tools gedogen. Het kan er in de toekomst dus toe leiden dat een account wordt geblokkeerd en het blijft altijd mogelijk dat zulke tools schade toebrengen aan jouw account of persoonlijke informatie achterhalen.
 
Laatst bewerkt:

SonnyWeg

Actief lid
EDIT: Dit is een oude reactie, het gebruik van tools is op eigen risico en we staan het niet direct toe, maar kunnen het gebruik van sommige tools gedogen. Het kan er in de toekomst dus toe leiden dat een account wordt geblokkeerd en het blijft altijd mogelijk dat zulke tools schade toebrengen aan jouw account of persoonlijke informatie achterhalen.

Kunnen jullie het in de toekomst (tijdig) aangeven als een bepaalde tool niet meer toegestaan is? Het zal me niets verbazen als er meer spelers zijn die deze tool gebruiken en ik weet zeker dat de meesten ook stoppen met het gebruik ervan als het gebruik niet meer toegestaan is. Als er tientallen verschillende tools zouden zijn dan kan ik mij indenken dat jullie zoiets niet aangeven, maar zoveel tools zijn er niet.
 

Biervent

Actief lid
Waarom zou je dit verbieden. Het zou juist uitgebreid moeten worden en voor alle brouwsers. Er wordt al zolang om meer (logboek) informatie gevraagd en geweigerd. Zulke tools helpen hier iets bij.
 

PartyPoison

Actief lid
inno komt zelf niet met de functies waar we al tijden om vragen; spelers steken er zelf tijd en moeite in zonder dat dit de regels breekt en nu vertel je me dat het "gedoogd" word? lijkt me niet gek dat dingen zoals een productieoverzicht of een totaal aantal FP-voorraad gewilde functies zijn. en dat lijkt me ook zeker niet iets slechts
 

88JD88

Lid
Zelfde als het gedoogd maken van cross deals. daar wordt niets tegen gedaan maar hoor nu wel dat iemand een ban had omdat ie de tool had geïnstalleerd staan. Er mag wel eens even duidelijk verteld worden hoe ver dat dogen gaat met t ene en t andere vlak. want nu is het gewoon dat het lijkt het is te veel werk om de cross deals te controleren en t belangrijkste dat laten we dan wel toe want anders stoppen mensen met spelen. maar een rekenhulpje en iets wat bijhoudt welke goederen je nog nodig heb wordt wel in kwaad licht gezet.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De spelregels zijn duidelijk. Er is geen regel die crosswereld deals verbiedt, en er is wel een regel die bots en scripts verbiedt.
 

88JD88

Lid
ja ok dat stukje is niet veel veranderd. het van crossdeals is alleen weg gehaald want dit was eerst nog vernoemd onder gedoogd. maar even terug komend op de bots/ script regel. het is al geen bot die automatisch int dus op dat vlak zit t al goed. het voordeel is al eerder weg gehaald dat mensen bij elkaar konden zien wat er te plunderen viel. voor de rest moet er in mijn ogen niet veel afgehaald worden om dit toe te laten. een onterecht voordeel geeft het niet wanneer het voor iedereen toegankelijk is. maar ook omdat de rekenhulpjes niets anders zijn dan externe sites in het scherm te brengen. en al voor jou zelf tellen ipv dat je dit in je hoofd moet doen. dit is geen betaalde versie die ook alleen dus toegankelijk is voor mensen die willen betalen. Aangezien er steeds minder tools zijn die hielpen rekenen naar de handelsverhoudingen omdat die spelers al lang niet meer spelen. was het mooi dat er een extensie ook mooi in game kwam.
 

dhaes

Lid
ja ok dat stukje is niet veel veranderd. het van crossdeals is alleen weg gehaald want dit was eerst nog vernoemd onder gedoogd. maar even terug komend op de bots/ script regel. het is al geen bot die automatisch int dus op dat vlak zit t al goed. het voordeel is al eerder weg gehaald dat mensen bij elkaar konden zien wat er te plunderen viel. voor de rest moet er in mijn ogen niet veel afgehaald worden om dit toe te laten. een onterecht voordeel geeft het niet wanneer het voor iedereen toegankelijk is. maar ook omdat de rekenhulpjes niets anders zijn dan externe sites in het scherm te brengen. en al voor jou zelf tellen ipv dat je dit in je hoofd moet doen. dit is geen betaalde versie die ook alleen dus toegankelijk is voor mensen die willen betalen. Aangezien er steeds minder tools zijn die hielpen rekenen naar de handelsverhoudingen omdat die spelers al lang niet meer spelen. was het mooi dat er een extensie ook mooi in game kwam.

Totdat er een script erop komt dat kan zien hoe lang het duurt voor je buren hun producties klaar zijn en wat het meeste waard is. Is nog steeds een oneerlijk voordeel.
 

88JD88

Lid
dat is in feite met update er wel uit gehaald dus als iedereen de recente versie r van gebruikt en dat niet meer kan zien. zou het geen kwaadaardige tool meer moeten zijn.
 

dhaes

Lid
dat is in feite met update er wel uit gehaald dus als iedereen de recente versie r van gebruikt en dat niet meer kan zien. zou het geen kwaadaardige tool meer moeten zijn.

In dat opzicht geeft het nog steeds meer informatie dan het originele spel doet. Dat je hierdoor plots incidenten kunt vinden, weet hoeveel je fp je gemiddeld zult krijgen, of dat het berekent wat een gebouw met % (zoals kraaiennest) mogelijk zal gaan geven die ronde is nog steeds meer informatie dan wat de gemiddelde speler heeft.
Het wordt gedoogd en is niet kwaadaardig, maar het is nog steeds oneerlijk tov een speler die het niet gebruikt en zou daarom geplaatst kunnen worden als een script dat een 'onterecht voordeel' oplevert.

Het is makkelijker en iedereen zou het moeten hebben, maar het maakt het daardoor eigenlijk niet minder dubieus zolang innogames het zelf niet implementeert.

Nonetheless. Zolang het onschuldig blijft is het sowieso ok naar mijn mening..
 

Wildstorter

Actief lid
Nouja, je kan het zelf ook gewoon berekenen. Het enige voordeel is nu dat je die berekening niet hoeft te maken en het tijd scheelt. Als je het zelf in bijvoorbeeld Excel bij gaat houden heb je deze informatie ook altijd tot je beschikking.
 

Markus

Actief lid
sinds ene week of twee kan je een ban oplopen door het gebruik van foe-helper, en met name als je het "handelsfilter" aan hebt staan. deze vraagt namelijk ALLE handel op waar je toegang toe hebt, en dat zijn automatische acties blijkbaar. als je deze in de instellingen uitzet, dan is er weinig meer aan de hand.

let wel op, inno controleert nu actief op "actieve" plugins, waaronder bijv de "foe powertools" al geruime tijd valt, en ze controleren hierbij op meerdere weken terug ook. als je geen bans wilt (of je account wil verliezen uiteindelijk) moet je deze browser extensies verwijderen (op inactief zetten had geen effect bij een groep spelers), want die extensies zijn dus illegaal volgens de regels :p
 

squirrel

Actief lid
sinds ene week of twee kan je een ban oplopen door het gebruik van foe-helper, en met name als je het "handelsfilter" aan hebt staan. deze vraagt namelijk ALLE handel op waar je toegang toe hebt, en dat zijn automatische acties blijkbaar. als je deze in de instellingen uitzet, dan is er weinig meer aan de hand.

let wel op, inno controleert nu actief op "actieve" plugins, waaronder bijv de "foe powertools" al geruime tijd valt, en ze controleren hierbij op meerdere weken terug ook. als je geen bans wilt (of je account wil verliezen uiteindelijk) moet je deze browser extensies verwijderen (op inactief zetten had geen effect bij een groep spelers), want die extensies zijn dus illegaal volgens de regels :p


Vandaar die tijdelijke ban van een gilde lid bij ons, die had foe helper aan staan, en verder geen andere extensies.. maar foe helper had toch conform de afspraken met inno hun extensie uitgekleed om juist te voldoen voor inno... en dan toch dit ? Maar okay, goed om te weten, dan gaat die helper er toch maar eens af....
btw, heb je bron hiervoor ?
 

88JD88

Lid
zo zie je maar hoe de meningen verdeeld zijn nog. dat dacht ik ook dat ze dingen er uit hadden gehaald zodat het weer conform was. op z'n minst gedoogd zoals t hier ook al genoemd werd. maar dat sommige ban hadden gekregen voor de tool was dus daarom dat ik hier over begon. nu werd er ook gezegd dat het kwam omdat ze met de conform versie hadden geknoeid terug of het toch voor elkaar wisten te krijgen om de oude versie in takt te laten van voor de update.
 

Felair

Actief lid
Foe helper lijkt voor nu safe, maar zoals Leones aangeeft dat is zolang Innogames het gedoogd, we zullen het wel zien.
De ontwikkelaars van foe helper hebben in ieder geval afgestemd met Innogames om browser extensie conform huidig gedoogbeleid aan te passen zodat je er geen ban voor aan je broek krijgt.

Zag ook reddit een draadje van een van de ontwikkelaars voorbij komen die aan het pijlen was of ook mensen met enkel foe helper een ban hadden opgelopen maar het lijkt er niet op.

Ikzelf had wel een ban maar had ook die power tools geïnstalleerd staan, die verwijderd en tot zover niets aan de hand :)
Enige wat ik echt mis van die powertools is dat helpen overzicht om snel te zien welke vrienden je eruit moet schoppen omdat ze niets doen, maar goed dan maar weer via het stadhuis checken :p
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan