toevoegen van functie "gvg alarm"

DeletedUser10553

Guest
aanvankelijk idee; upgrade wachtvuur met renovatiekits is omgevormd tijdens discussie
daardoor lijken sommige posts naast de kwestie.

om de sterrenwacht wat aantrekkelijker te maken, lijkt het een leuk idee om daar nog een gilde functie aan toe te voegen; alarm als er op gvg een gilde sector belegerd word.

als je dan de gvg kaart opendoet zie je meteen in welke provincie de aanval plaats vind.

2 mogelijkheden;
-1 algemeen gilde alarm dat elk online gildelid kan horen, zodra er aanval plaats vind
-2 veel complexer maar wel veel leuker. met elke nieuwe level krijgt de sw een vakje bij waar je een sector kan intypen, je kan geen sectoren bewaken uit verschillende gvg provincies met dezelfde sterrenwacht.
je kan wel ten allen tijde de te bewaken gvg provincie en sectoren wijzigen
sectoren die je verliest of vrij geeft, vergeet de sterrenwacht automatisch, je moet enkel gewonnen sectoren invoeren.
alle sterrenwachten per gilde worden dan door mekaar getriggert, als een sector die bewaakt word door de sw van speler A aangevallen word, gaan ook de sterrenwachten van spelers B,C,D,E,F....Z alarm geven. zo horen enkel de spelers die een sw hebben het alarm.

hou je niet van het geluid op het spel, dan kan er tijdens het alarm ook een vlag omlaag rollen van de sterrenwacht, zoals je soms ziet op een overwinningstoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Alarmeringen voor GvG zijn vaker voor en afgekeurd. Het concept is wel leuk.

Als je met een reno kit het w8vuur update, blijft het je 4% verdediging geven?

Moet jezelf aangeven welke GvG sec. bevoordeeld wordt/worden? Misschien is het logischer
dat het gewoon mee wordt gerekend als GG's, voor de verdedegingspool. Stuk eenvoudiger en
haalbaarder.;)

Leuk innovatief idee voor uitbreiding van de reno kit.
 

DeletedUser10486

Guest
Je hebt ook gilden die de kaart 24/24 bewaken in een beurtrol en de andere spelers uit hun bed bellen bij een nachtelijke aanval.

Bovendien moet je dan nog steeds online zijn om er iets aan te hebben. En ik denk dat de meeste spelers hun geluid hebben af staan. Van de geluiden van dit spel krijg ik barstende hoofdpijn.
 

DeletedUser10553

Guest
daarom ook die vlag. ik zet ook mn geluid af. je moet idd online zijn,om er iets aan te hebben.
het grote voordeel is dat je niet in beurtrol naar de gvg kaart moet staren,en rustig aan je stad kan werken als je in de gilde "van wacht" bent. als je dan enkel de geluidseffecten opzet en de muziek af valt de hoofdpijn best mee hoor. dan kan je zelfs sectoren bewaken terwijl je wat anders aan het doen bent. het viel me al vaak voor dat sectoren aangevallen werden, net nadat ik 2 uur naar de gvg kaart heb zitten staren.
daar kreeg ik wel hoofdpijn van. zelfs zonder geluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mr.Quib

Actief lid
een boost voor de verkoop van renovatiekits
Waar kan ik die kopen dan?

Verder wederom het verzoek om je berichten samen te voegen door de 'bewerk' knop te gebruiken.

Het idee van een waarschuwing is eerder langsgekomen maar nooit goed uitgewerkt, misschien dat het een kans maakt als je het wat verder uitwerkt.

Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van om dit aan een gebouw te koppelen en heeft het voor mij weinig nut als het maar 1 sector beschermt. Moet ik deze steeds handmatig instellen?

heb je wachttorens en verander je van gilde, moet je gewoon in de nieuwe gilde de sectoren aanpassen van de wachttoren
Hoe zie je dit voor je?
 

midas89

Actief lid
Zo'n alarmering is al eens voorgesteld, maar dan dat het GvG-icoontje linksonder zou gaan knipperen bij een aanval op je gilde. Net als je envelopje knippert bij een nieuw bericht.
Ik denk dat iedereen dat wel prettig zou vinden, maar toch gaat het het spel waarschijnlijk niet halen.
 

DeletedUser10553

Guest
Waar kan ik die kopen dan?

Verder wederom het verzoek om je berichten samen te voegen door de 'bewerk' knop te gebruiken.

Het idee van een waarschuwing is eerder langsgekomen maar nooit goed uitgewerkt, misschien dat het een kans maakt als je het wat verder uitwerkt.

Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van om dit aan een gebouw te koppelen en heeft het voor mij weinig nut als het maar 1 sector beschermt. Moet ik deze steeds handmatig instellen?


Hoe zie je dit voor je?

wel als je in een gilde weg gaat of ontslagen word, vergeet de sterrenwacht de bewaakte sectoren daar, en als je bij een nieuwe gilde gaat moet je ze invoeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Het nadeel is dat de andere gilden dan ook alarm krijgen en het zodoende nog moeilijker wordt om een sector te veroveren.
Ik vind dat een siege dan ook dezelfde aanvals/verdedigingsbonus moet krijgen als de sector, en er minimaal 20 gevechten nodig moeten zijn om een siege af te slaan.
 

Mr.Quib

Actief lid
wel als je in een gilde weg gaat of ontslagen word, vergeet de wachttoren de bewaakte sectoren daar, en als je bij een nieuwe gilde gaat moet je ze invoeren
Ik heb nu 26 wachtvuren staan, dat zou betekenen dat ik die dagelijks bij moet werken. Elke keer dat we een sector vrijgeven, een nieuwe veroveren etc. Lijkt mij niet echt werkbaar of wenselijk, een algemene waarschuwing zou dan beter werken, of zoals @drakenridder al zei:
Misschien is het logischer
dat het gewoon mee wordt gerekend als GG's, voor de verdedegingspool. Stuk eenvoudiger en haalbaarder.;)



ik heb ze dacht ik toch te koop gezien op de marktplaats, of vergis ik me. hoe moeilijk kan het zijn om een renovatie pakket samen te stellen voor de marktplaats. dat was er toch dacht ik. wel meteen een nieuw product op de markt, weer een voordeel voor innogames
Ik heb 1 keer een aanbieding gehad voor een Renokit voor €5, deze aanbieding was 30 minuten geldig. Verder komt ie (weinig) voor in evenementen. Die paar die ik heb kan ik beter gebruiken voor belangrijkere zaken dan een wachtvuur.

Het nadeel is dat de andere gilden dan ook alarm krijgen en het zodoende nog moeilijker wordt om een sector te veroveren.
Zoals @midas89 al zei, dat is precies waarom dit idee het waarschijnlijk niet gaat halen.
 

DeletedUser10553

Guest
Het nadeel is dat de andere gilden dan ook alarm krijgen en het zodoende nog moeilijker wordt om een sector te veroveren.
Ik vind dat een siege dan ook dezelfde aanvals/verdedigingsbonus moet krijgen als de sector, en er minimaal 20 gevechten nodig moeten zijn om een siege af te slaan.

wel iemand zei eerder, je moet wel online zijn om er iets aan te hebben. niet elke gilde heeft een wacht peleton, ook zijn er vele kleinere, en zelfs ook 1 mans gilden die er toch ook in GvG in slagen om sectoren te bemachtigen. ik denk dat mijn idee vooral deze groep ten goede komt.
het is een mes dat aan 2 kanten scherp is volgens mij
 

DeletedUser

Guest
ik heb ze dacht ik toch te koop gezien op de marktplaats, of vergis ik me. hoe moeilijk kan het zijn om een renovatie pakket samen te stellen voor de marktplaats. dat was er toch dacht ik. wel meteen een nieuw product op de markt, weer een voordeel voor innogames

Ze zijn eenmalig te koop geweest als speciale actie. Ze standaard te koop aanbieden is een apart idee en lijkt mij niet handig, omdat je ze voor meer dan alleen wachtvuren kan gebruiken en dan maak je het spel wel erg makkelijk.

Een wachttoren vind ik ook vrij zinloos. Stel dat ik 20 renovatiekits ga gebruiken en zo 20 sectoren in het oog kan houden. Dan is dat slechts een gedeelte van alle sectoren. Krijg ik nu een waarschuwing dan zie ik niet waar die aanval plaats vind. Ik open de kaart en ga naar de Toekomst sector. OK, geen aanval, dus dan kijken bij Hedendaags. Jammer, spel loopt vast want die bug zit er nog steeds in. Dikke frustratie, spel opnieuw opstarten en sector is weg.

Bottom line, ik krijg die waarschuwing en mijn gildegenoten niet. Verdedigen in mijn eentje is kansloos. Ik kan proberen nog wat gildeleden te waarschuwen, maar ook daar schiet ik weinig mee op, want om een kans te maken hebben we wel erg veel spelers nodig. Die wachttoren heeft geen enkele meerwaarde. Ik kan niet alle sectoren zo "beschermen". Hoe meer sectoren ik bescherm, des te langer zal ik naar de aanval moeten zoeken en uiteindelijk ben ik toch kansloos. Renovatiekits daarvoor kopen is weggegooid geld.

EN VOEG JE POSTS SAMEN!!!!
 

DeletedUser10553

Guest
Ze zijn eenmalig te koop geweest als speciale actie. Ze standaard te koop aanbieden is een apart idee en lijkt mij niet handig, omdat je ze voor meer dan alleen wachtvuren kan gebruiken en dan maak je het spel wel erg makkelijk.

Een wachttoren vind ik ook vrij zinloos. Stel dat ik 20 renovatiekits ga gebruiken en zo 20 sectoren in het oog kan houden. Dan is dat slechts een gedeelte van alle sectoren. Krijg ik nu een waarschuwing dan zie ik niet waar die aanval plaats vind. Ik open de kaart en ga naar de Toekomst sector. OK, geen aanval, dus dan kijken bij Hedendaags. Jammer, spel loopt vast want die bug zit er nog steeds in. Dikke frustratie, spel opnieuw opstarten en sector is weg.

Bottom line, ik krijg die waarschuwing en mijn gildegenoten niet. Verdedigen in mijn eentje is kansloos. Ik kan proberen nog wat gildeleden te waarschuwen, maar ook daar schiet ik weinig mee op, want om een kans te maken hebben we wel erg veel spelers nodig. Die wachttoren heeft geen enkele meerwaarde. Ik kan niet alle sectoren zo "beschermen". Hoe meer sectoren ik bescherm, des te langer zal ik naar de aanval moeten zoeken en uiteindelijk ben ik toch kansloos. Renovatiekits daarvoor kopen is weggegooid geld.

EN VOEG JE POSTS SAMEN!!!!

dat is worst case scenario en appelen met peren vergelijken. hetzelfde gaat ook op zonder gvg alarm als je de enige online bent in de gilde.
je kan per GvG provincie een sterrenwacht of wachttoren zetten in je gilde, en je hoeft ook niet ALLE sectoren te bewaken.
wel de meest waarschijnlijke. hoe meer hoe beter uiteraard.

De wachtvuur/toren versie;
-----------------------------------
verschillende wachttorens in de gilde kunnen verschillende sectoren bewaken.
maar als 1 wachttoren in de gilde alarm geeft, geeft elke wachttoren in de gilde alarm.
een soort van samenwerkend netwerk als je wil.
de provincie waar de aanval plaatsvind is dan duidelijk zichtbaar zodra je de GvG kaart opendoet.

De GG versie
-----------------
het kan ook nog steeds als functie aan de sterrenwacht gevoegd worden, zonder renokits en met ofwel:- een algemeen alarm voor alle sectoren in je gilde.
-of 1 sector per level. en alle sw samenwerkend in netwerk
als je dan in een gilde zit met 35 leden, waar er in totaal 10 sterrenwachten staan met een gemiddeld level 3, moet je al 30 sectoren bezitten om dat tenvolle te kunnen benutten.

zo word de sterrenwacht iets aantrekkelijker om te zetten. je kan dan nog een renokit gebruiken eventueel voor esthetische redenen.

een belegering duurt meestal ook langer dan 5 minuten.

wie 20 reno kits tegelijk koopt is ofwel rijk ofwel dom. of beide

ipv ze dan te koop aan te bieden, kunnen ze evengoed nog verdiend worden in GE, en/of met diamanten te betalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Verdediging van een sector is sowieso onmogelijk met de recent ingevoerde wijzigingen. Het heeft dus geen zin om een sector te bewaken. Bovendien zijn er al teveel spelers met een overschot aan wachtvuren, waar wat aan gedaan zou moeten worden, misschien een maximum van 10 die je in je stad mag plaatsen.
 

DeletedUser10553

Guest
Verdediging van een sector is sowieso onmogelijk met de recent ingevoerde wijzigingen. Het heeft dus geen zin om een sector te bewaken. Bovendien zijn er al teveel spelers met een overschot aan wachtvuren, waar wat aan gedaan zou moeten worden, misschien een maximum van 10 die je in je stad mag plaatsen.

maak dat maar eens wijs aan lion king. die wachtvuren tellen begin ik niet aan. wat gaan ze dan doen met alle "verboden" wachtvuren die er nu al staan?
Bovendien staat dat dacht ik tussen de afgekeurde voorstellen.

ik ben geen programmeur of spel ontwikkelaar. ik maak gewoon gebruik van de ideeenbus,
recent ingevoerde wijzigingen die dat onmogelijk maken, ben ik niet van op de hoogte.
wat houden die precies in?

inmiddels is mn voorkeur voor de GG versie groter dan aanvankelijk,
ik heb net de titel gewijzigd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Verdediging van een sector is sowieso onmogelijk met de recent ingevoerde wijzigingen. Het heeft dus geen zin om een sector te bewaken. Bovendien zijn er al teveel spelers met een overschot aan wachtvuren, waar wat aan gedaan zou moeten worden, misschien een maximum van 10 die je in je stad mag plaatsen.

Volslagen kansloos afgekeurd. Waarom moet je er dan altijd op door blijven gaan? In mijn ogen reageer je als een kleuter wiens speeltje is afgepakt. Je kan er toch ook volwassen mee om gaan als een meerderheid het niet met je eens is.

inmiddels is mn voorkeur voor de GG versie groter dan aanvankelijk,
ik heb net de titel gewijzigd

Verzoek om dit topic te sluiten en begin opnieuw met je herziene/nieuwe idee. Dit wordt zo een onbegrijpelijke chaos
 

DeletedUser6877

Guest
Precies er zijn veel te veel wachtvuren in het spel. Om de balans te herstellen zou er een degelijk gebouw voor de aanvallers moeten komen, maar das een andere discussie.

Kijk het is heel leuk om zoiets voor te stellen, maar zoals anderen al aangeven is dit idee al meerdere malen voorbij gekomen en heeft het niet gehaald. Ik ben voor eigenzinnige acties :) maar dan is het wel vechten tegen de windmolens.

Tot slot de enige manier om je tegen (sloop)gildes te verdedigen was om een siege af te slaan, de sector vrij te geven en zelf te belegeren. Dat is nu niet meer mogelijk waardoor verdedigen van sectoren tegen een redelijk georganiseerde tegenstander bijna onmogelijk is.
 

DeletedUser10553

Guest
Verzoek om dit topic te sluiten en begin opnieuw met je herziene/nieuwe idee. Dit wordt zo een onbegrijpelijke chaos[/QUOTE]

dit blijven doorgaan wijt ik aan mn enthousiasme, welke op deze manier wel erg getemperd word.
als het volgens u geen slaagkans heeft, heeft het dan nog zin om met mn herziene idee opnieuw te beginnen?

uw eerste citaat is een reactie en komt niet van mij. maar heeft wel mee bijgedragen aan mn uiteindelijke voorkeur voor de GG versie.
zal ik die gg versie opnieuw posten, of heeft dat geen zin. het voordeel van minder GG maar met meer functies, is dat er plaats kan gemaakt worden.
een stokpaardje van u.
 

DeletedUser

Guest
Omdat je idee nu anders is dan het idee waarmee je begon, en je al je posts hebt gewijzigd/verwijderd, is de discussie die ontstaan is niet meer te volgen (mensen reageren op dingen die je verwijderd hebt).
Daarom hierbij het verzoek om je nieuwe idee in een nieuw topic te openen om het overzicht te bewaren. Deze zal ik archiveren.
 

DeletedUser10553

Guest
Omdat je idee nu anders is dan het idee waarmee je begon, en je al je posts hebt gewijzigd/verwijderd, is de discussie die ontstaan is niet meer te volgen (mensen reageren op dingen die je verwijderd hebt).
Daarom hierbij het verzoek om je nieuwe idee in een nieuw topic te openen om het overzicht te bewaren. Deze zal ik archiveren.
 
Bovenaan