Stads planner

DeletedUser5846

Guest
In een ander spel wat ik ooit heb gespeeld kon je gebruik maken van een stadsplanner.
Het was een veld wat je opende waar je vervolgens de layout (plattegrond) van je stad zag.
Je kon dan gebouwen verplaatsen zonder echt in je dorp te gaan schuiven.
Als je tevreden was met je nieuwe stads ontwerp kon je voor oke kiezen en was je stad aangepast.
Er was zelfs een optie dat je al de gebouwen van de kaart afhaalde en vervolgens helemaal opnieuw je stad ging inrichten.
Het is echt heel handig.
Zou dit een idee zijn om ook in FOE te gebruiken?

Zo ziet het er uit.

http://backyard-monsters.wikia.com/wiki/File:Yard_planner_view.png
 

Bijlagen

  • Yard_planner_view.jpg
    Yard_planner_view.jpg
    173,6 KB · Weergaven: 362

DeletedUser5846

Guest
Zal daar eens kijken maar wat ik tot nu toe van zie niet echt wat ik bedoel.
Kan namelijk geen optie vinden om de gemaakte kaart direct over te zetten naar het spel.
 

DeletedUser5846

Guest
Dat is dus het mooie aan dat andere spel.
Als je de stadssim start zie je dus je eigen stad en die kun je aanpassen.
Die gebeurd in het spel zelf en je veranderd daar mee meteen de layout van je eigen stad.
Heb in het topic waar jij naar linkte al een bericht geplaatst of dat mogelijk gaat zijn in de toekomst.
 

DeletedUser

Guest
Dat antwoord zal zeer waarschijnlijk nee blijven Bombshell,

Dit forum is namelijk voornamelijk als ondersteuning van de community.
De tool zelf is ook gemaakt door o.a. Leones, die het ook gewoon voor haar plezier heeft gedaan (gok ik zo) en Leones is ook maar een normale speler ;)

Veel mensen vinden het ook juist leuk om te puzzelen met je stad, al ben ik het met je eens dat het makkelijker kan, om dingen in een tijdelijk vak te stoppen en zo makkelijk alles te verplaatsen zou al heel veel oplossen, maargoed... Er zijn wel meer ongemakkelijkheden in het spel haha.

Ik plan zelf altijd iets vooruit, zodat ik een soort richtlijn heb om naar toe te bouwen qua layout. Dat scheelt al enorm veel moeite en eventuele kosten door het verkopen van dingen bespaar je. Kost even 15-20 minuten werk, maar dan kun je ook weer een tijdje vooruit ;)
 

DeletedUser4420

Guest

DeletedUser4704

Guest
Ik heb de stadsplanner gebruikt, maar aangezien ik om één of andere reden geen inlog kan aanmaken (en er niet gereageerd wordt op mijn mail hierover), heb ik er weinig aan. Als ik mijn browser sluit, ben ik 'm kwijt... Link opslaan heeft geen effect. De stadsplanner zoals die er nu is, is voor mij waardeloos.

http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?441-Hulp-Stad-simulator

op de 1e pagina staat welke browsers ondersteunt worden, heb het werkend met chrome, firefox en opera en kan een stad opslaan.

alleen die pop-up die komt met de link in je browser plakken en dan enter en klaar is kees
 

DeletedUser

Guest
alleen die pop-up die komt met de link in je browser plakken en dan enter en klaar is kees

Deze opslaan als bladwijzer werkt bij mij ook. Kan ik er elke keer makkelijk bij.
En als ik hem dan aanpas, sla ik de nieuwe link op als bladwijzer env erwijder ik de oude (of niet haha)
 

Seconddream

Actief lid
Ik heb de stadsplanner gebruikt, maar aangezien ik om één of andere reden geen inlog kan aanmaken (en er niet gereageerd wordt op mijn mail hierover), heb ik er weinig aan. Als ik mijn browser sluit, ben ik 'm kwijt... Link opslaan heeft geen effect. De stadsplanner zoals die er nu is, is voor mij waardeloos.

Moet eerlijk bekennen dat ik er geen gebruik van maak maar misschien kun je een screenshot maken voordat je de browser afsluit, misschien niet optimaal maar dan heb je nog iets. :)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Morwenna, wanneer had je de mail ongeveer verstuurd? Dan kan ik er eens naar kijken.
Zoals Klausio al zegt, alle browsers behalve Internet Explorer worden in ieder geval ondersteund en zouden prima moeten werken. Daarnaast heb je niet per se een account nodig om een kaart op te slaan, je kan gewoon de link bewaren en dan kan je er altijd weer bij door die link te bezoeken. Het opslagsysteem zal in de toekomst nog wat gebruiksvriendelijker worden, mogelijk maakt dat het wat makkelijker.
 

DeletedUser4420

Guest
Hoi Leones,

Al weken geleden, weet niet meer precies wanneer. Maar als ik de link opsla en ik wil 'm later weer openen, krijg ik alleen een blanco stad, meer niet... :( Ik gebruik Chrome als mijn standaardbrowser, maar kan ook Waterfox en IE gebruiken, staan beiden ook op mijn pc. Ik hoopte met een inlog van het probleem af te komen, maar als het zo ook zou moeten, ga ik het toch nog eens proberen!
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Als het niet lukt, stuur me dan een berichtje met de link die je probeert te openen. Dan kan ik kijken of daar ergens een probleem mee is.
 
Bovenaan