St. Patrick's Day discussietopic

DeletedUser10562

Guest
Klasse FOE,
Wat een leuk event, eindelijk eens wat anders! Zwaar verslavend :)
 

Biervent

Actief lid
Tja, ook ik moet toegeven dat het simpeler is dan ik eerst dacht, maar zelfs ook leuker om te doen dan ik dacht. Alleen de hoofdprijs hè die had wat mij betreft wel iets kleiner in ruimte gemogen.
 

DeletedUser10562

Guest
Ja, die zet ik niet neer, maar heb ondertussen lol.
Zoveel beter dan zo'n hersenloos football spel.
 

Kekkeltje91

Actief lid
Zoals John Bercow zo mooi kan zeggen. THE NOES HAVE IT!

Complex event, prijzen niet echt de moeite waard, geen dag prijs o.i.d.... Nee dit wordt hem niet.
 

DeletedUser9452

Guest
Een idle game complex? Ik vraag me af wat je dan van het standaard FoE spel vind :D
Maar toch leuk voor een keertje, alleen de hoofdprijs is aan de grote kant
 

squirrel

Actief lid
Leuk bedacht event, compliment (buiten belachelijk aantal klaveren om over te gaan per stad, dat even terzijde) ... maar.....

10 setonderdelen nodig. 3 setonderdelen in eventquests, dus 7 nodig uit stadstaken.

nr.1/7 bij 25 taken
nr.2/7 bij 100 taken
nr.3/7 bij 175 taken
...
nr.6/7 bij 400 taken
nr.7/7 bij 475 taken

Conclusie: 475 taken om de set compleet te hebben na alle quests te voltooien.

475 taken / 38 per stad = 12.5 => 13 steden
475 taken / 35 per stad (niet de zwaarste 3) = afgerond 14 steden

13 a 14 steden keer (iets meer dan) 1000 goud voor de taken = 13k a 14k goud

Event levert iets meer dan 11k op, dus 2k a 3k moet gekocht worden, dus ongeveer 4000 diamanten...

Verder event van 20 dagen, 13 a 14 steden afronden, is dus iets meer dan 1 dag de tijd per stad...

(laat ik het kopen van 6 kisten, waarvan 5 tegen betaling even buiten beschouwing, dat kost 1900 diamanten per 6 levert 1 setonderdeel op)

Tja, een event kan leuk zijn om te spelen, beloningstechnisch is bovenstaand verhaal volgens mij waterdicht, zo niet, hoor ik dit graag?
 

Atokirina

Actief lid
Leuk bedacht event, compliment (buiten belachelijk aantal klaveren om over te gaan per stad, dat even terzijde) ... maar.....

10 setonderdelen nodig. 3 setonderdelen in eventquests, dus 7 nodig uit stadstaken.

nr.1/7 bij 25 taken
nr.2/7 bij 100 taken
nr.3/7 bij 175 taken
...
nr.6/7 bij 400 taken
nr.7/7 bij 475 taken

Conclusie: 475 taken om de set compleet te hebben na alle quests te voltooien.

475 taken / 38 per stad = 12.5 => 13 steden
475 taken / 35 per stad (niet de zwaarste 3) = afgerond 14 steden

13 a 14 steden keer (iets meer dan) 1000 goud voor de taken = 13k a 14k goud

Event levert iets meer dan 11k op, dus 2k a 3k moet gekocht worden, dus ongeveer 4000 diamanten...

Verder event van 20 dagen, 13 a 14 steden afronden, is dus iets meer dan 1 dag de tijd per stad...

(laat ik het kopen van 6 kisten, waarvan 5 tegen betaling even buiten beschouwing, dat kost 1900 diamanten per 6 levert 1 setonderdeel op)

Tja, een event kan leuk zijn om te spelen, beloningstechnisch is bovenstaand verhaal volgens mij waterdicht, zo niet, hoor ik dit graag?
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn naar een guide; dan heb ik hier eentje, hopelijk is het een goede hulp:

PS: Het kan wel eens zijn dat je zal moeten inzoomen om alles duidelijk te kunnen lezen.
St_Patricks_Guide

Mocht het je in-game met je gildegenoten willen delen, dan kan je deze link gebruiken: http://tiny.cc/St_Patricks_Guide
12.000 goud voor 12 selectie-kits.

11.200 is ruim voldoende om 10 selectie-kits te verzamelen.
 
Laatst bewerkt:

Wildstorter

Actief lid
4x die 1.900 uitgeven en de overige 3 haal je uit de opdrachtenlijn in je 5e stad als je de opdrachten wel uitvoert. Je kan gewoon 1 manager upgrade opdracht skippen. Dan heb je binnen 4 dagen een stadje klaar en dus na 4 stadjes nog 5 dagen voor die laatste kit in de opdrachtenlijn.

Ongeveer 650 nodig voor managers per stad op die manier. 1.900+650=2.550.
Dat x4= 10.200 dus nog ruim 1.000 over voor in je 5e stadje uit te geven.

Ik zie niet in waarom je dan dia uit zou moeten geven...
 

Wildstorter

Actief lid
6 kisten na afronden openen = 1.900 na iedere stad. Dat blijft hetzelfde.

Als je na het openen van die 6 nog doorgaat is het wel duurder ja. Vandaar ook het spelen van 4 steden.

Taken veranderen maar worden niet zwaarder. En na stad 3 zit je weer in precies hetzelfde als stad 1.
 
Waardeloos doe iets waar mee vorige evenementen gebouwen af kan maken ik heb al van verschillende evenementen halve gebouwen staan dus ik doe er niet meer aan mee geef ons iets behalve dat het ons weer geld kost want daar draaid het om
 

Atokirina

Actief lid
kisten worden duurder en taken worden zwaarder bij elke volgende stad, dus de berekeningen kloppen niet
De kisten resetten bij elke nieuwe stad.

En zoals @dommelsch-voske al zei: er zijn 3 opdrachtreeksen in totaal (die lichtjes van elkaar verschillen). Dus je hebt een loop van 3 steden.

Niets in het event wordt duurder, moeilijker of lastiger naarmate je voortgang maakt.
 

Wildstorter

Actief lid
Waardeloos doe iets waar mee vorige evenementen gebouwen af kan maken ik heb al van verschillende evenementen halve gebouwen staan dus ik doe er niet meer aan mee geef ons iets behalve dat het ons weer geld kost want daar draaid het om


Ik ga het gewoon zonder geld en zelfs zonder diamanten halen hoor. En daarvoor hoef je dus niet jezelf wezeloos te klikken, ik heb vanaf vanmorgen een uurtje of 10 tot zondagavond niks te doen en kan dan rustig de opdrachten binnen tikken.

Tussentijds dan maar op mijn eigen tempo de missies doen en maandag klaar voor een nieuw stadje. Misschien zondag al nieuw stadje zelfs, ik zie het wel.
 

Atokirina

Actief lid
Begonnen aan stadje 2. :)

Heb ook een aantal foutjes uit de Guide gehaald, de link blijft hetzelfde (afbeelding update automatisch).
 
Laatst bewerkt:
Snap er de ballen van...
Leuk dat ze eens iets anders doen maar de commentaar is alles behalve positief. (kost serieus wat tijd..)
Soit, gat dit keer aan me voorbij.
 

DeletedUser13614

Guest
Een idle game .... hoe origineel!!!! :eek::eek::eek:

Kan als het afgelopen is meteen de prullenbak in .... grote miskleun, er zijn al genoeg idle games .... weg hiermee, en hoe sneller hoe beter want dit is echt om te janken zo slecht!!!!!

Binnekort een clicker hero versie :)
 

BPCastellano

Actief lid
Belachelijk slecht event. Grote faal. Toch niet kunnen laten op een wereld toch te gaan proberen. Wat een grap. Niet normaal wat je er allemaal voor moet doen. Heel snel kappen met deze onzin.
 

Biervent

Actief lid
Tja, ik weet het nog niet heel goed. Eigenlijk vind ik het wel leuk in elkaar steken, maar je moet er inderdaad wel veel voor doen. Ben zomaar bang dat dit mijn eerste event word dat ik niet kan voltooien. Zelfs niet met hulp van diamanten. En echt hoor, ik heb alle events die ik meegespeeld heb kunnen voltooien zonder gebruik van diamanten.
 

squirrel

Actief lid
Tja, ik vindt het eigenlijk nog steeds leuk, maar compleet krijgen zonder dia's gaat me niet lukken, zelfs niet met alle tips overal. En ik ben bang dat het zelfs met dia's een extreem duur grapje wordt. En ja, ik koop regelmatig dia's, schaam me er niet voor, inno moet ook verdienen, maar dit keer twijfel ik of ik ze uitgeef in dit event omdat het te onduidelijk is, hoeveel ik zal moeten besteden om dat setje te krijgen zoals Atokirina zo mooi (compliment voor je gids) uitgetekend heeft. Eerste twee steden toch wel met trial en error doorgegaan.. nu begint alles duidelijk te worden, maar begin bepaalt waar je kan komen, elke fout in het eerste stadje heeft direct gevolgen voor je eindpunt..mmmm blijft wel leuk verzonnen
 
Bovenaan