speerwerpers

DeletedUser

Guest
dit is niet echt een idee, meer een probleem dat volgens mij de lol uit het spel haalt:

ik zit nu in de bronstijd, en het pvp-tournooi gaat ongeveer zo:
je hebt 8 speerwerpers, en valt daarmee iemand aan. je wint bijna altijd, omdat slingeraars en paarden niet echt sterker zijn als de speerwerpers, en omdat jezelf meestal een beter speelt dan de computer (of je moet heel dom zijn). de speerwerpers zijn zo weer opgebouwt, en kosten bijna niks, dus je kunt net zo veel aanvallen achter elkaar doen als je wilt. dit heeft als gevolg dat degene die het meest online is, automatisch het pvp-tournooi wint. dit lijkt me niet wenselijk: bij een browsergame zou je strategische beslissingen moeten nemen. er moet dus op een of andere manier een rem komen op het aantal speerwerpers. ik denk dat het het beste kan door de bouwtijd te verlengen (naar bijv. een kwartier), of om kosten te verbinden aan het aanvallen van een speler, of op een andere manier.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat de kracht van speerwerpers ten opzichte van slingereraars en ruiters moet worden verlaagt. Ze zijn veels te gemakkelijk en te sterk.
 

DeletedUser

Guest
dat is misschien nog wel een beter idee! vooral omdat een langere bouwtijd het probleem niet echt oplost.
 

DeletedUser58

Guest
Zodra je ijzer in je verdediging hebt wordt het wel een ander verhaal. ik heb nu boog soldaten en legionairs. Wil je dat verslaan zul je toch met een goede combinatie moeten komen.

In de bronstijd is het verschil tussen de verschillende troepen inderdaad een beetje krom.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik vermoed dat dit gedaan is om de spelbeleving in het begin te verbeteren. Als je al vrijwel direct nieuwe soorten eenheden nodig zal hebben om verder te veroveren zullen meer mensen stoppen.
 

DeletedUser

Guest
Zet gewoon wat krijgers in je verdediging, ze kunnen toch niet dood en de aanvaller maakt grotere verliezen dan winst van die ene plundering. Of je moet natuurlijk iemands 24h productie stelen zoals ik net deed :)
 

DeletedUser

Guest
Ik vermoed dat dit gedaan is om de spelbeleving in het begin te verbeteren. Als je al vrijwel direct nieuwe soorten eenheden nodig zal hebben om verder te veroveren zullen meer mensen stoppen.

wat je hier zegt klopt wel , maar daar kunnen ze ook iets aan veranderen , zoals bv voor beginners een aanvals attack bonus erop zetten tot een bepaald aantal uren/dagen , maar waar ze geen spelers mee kunnen aanvallen , enkel tegen computers en dergelijke.
een speervechter tegen een ruiter klinkt alleen al zo raar dat de speervechter het zo makelijk kan winnen
 

DeletedUser

Guest
Zet gewoon wat krijgers in je verdediging, ze kunnen toch niet dood en de aanvaller maakt grotere verliezen dan winst van die ene plundering. Of je moet natuurlijk iemands 24h productie stelen zoals ik net deed :)

o, maar het gaat niet om het plunderen van de productie. de speerwerpers zijn zo goedkoop dat ik mensen enkel en alleen aanval om het pvp-toernooi te winnen. kan me weinig schelen of mijn speerwerpers dood gaan.
 

DeletedUser

Guest
wat je hier zegt klopt wel , maar daar kunnen ze ook iets aan veranderen , zoals bv voor beginners een aanvals attack bonus erop zetten tot een bepaald aantal uren/dagen , maar waar ze geen spelers mee kunnen aanvallen , enkel tegen computers en dergelijke.
een speervechter tegen een ruiter klinkt alleen al zo raar dat de speervechter het zo makelijk kan winnen

Dat klinkt niet raar maar is logisch. Speervechters zijn een anti cavalerie wapen en zijn dus effectief in het vechten tegen ruiters. Beeld u eens in dat jij met uw paard komt afgestormd op een linie speervechters die daar met een lange speer staat... jij kan met je zwaar niet aan de speervechter aan omdat hun speer te lang is en als je pech hebt spiest de speervechter je paard neer of jou.

Traditioneel bestaat een linie uit infanterie voorop wat gewone soldaten kunnen zijn wanneer ze vechten tegen andere gewone soldaten, of speervechters wanneer ze paarden ontmoeten. Nadien komt dan de artillerie en andere afstandswapens (boogschutters, musketeers, ...) en de cavalerie werd voornamelijk gebruikt langs de flanken om snel de vijand open te rijten. Natuurlijk bestaan er heel wat afwijkingen daarop en verschillende tactieken. Toch zie je de rollen ook in dit spel.

- De speervechter (lichte infanterie) is sterk tegen cavalerie maar staat zwak tegen zware infanterie
- De Slingers staan sterk tegen zware infanterie (die traag kan bewegen en een makkelijk doelwit vormt) maar is dan weer zwak tegen cavalerie (een paar is immers moeilijker te raken).
- De ruiters staan sterk tegen de slingers (die hebben trouwens toch geen armor) maar staat zwak tegen de speervechters
- De Krijgers zijn zware infanterie en dus super tegen de lichte speervechters maar hun zwakte ligt dan weer bij de slingeraars.
- Tot slot nog de steenwerpers die zijn goed om zware infanterie te verslaan maar hebben in dit spel geen echte zwakte.

Door te kijken welke eenheden je vijand heeft kan je daar dan ook een gepaste eenheid tegenover zetten. Stuurt die een leger speervechters dan zet je daar krijgers tegenover. Stuurt de vijand paarden dan heb je speervechters nodig. En natuurlijk kan je ook nog slingeraars op de achtergrond zetten die je beschermd met je infanterie en eventueel zet je cavalerie in om snel de vijand te outflanken maar dit komt niet echt tot zijn recht in dit spel. Je cavalerie is goed om ergens een snelle aanval te doen (bv. om een steenwerper uit te schakelen) maar van echte flanken kan men in dit spel niet spreken, laat staan dat je ze kan breken.
 

DeletedUser

Guest
Mooie uitleg , maar dan snap ik niet dat speervechters van int begin worden gegeven en zo weinig kosten
 

DeletedUser234

Guest
Dat is zodat je vanaf het begin meteen iets hebt om mee te vechten.
Maar het is idd wel zo dat ze in mijn opinie te sterk zijn.
Je kunt met slingelaar en speer de meeste als niet alle ijzertijdprovincies veroveren.
 
Bovenaan