Geen Bug Space Needle geeft verkeerde benodigde goederen weer

ojbojb

Actief lid
Gebruikersnaam: ojbojb
Wereld: NL3, Cirgard

Gebruikersnaam: ojbojb
Wereld: NL3, Cirgard
Flash Player versie: nvt
Besturingssysteem: nvt
Browser & versie: Google Chrome
Viewport grootte: nvt

Beschrijving: Bij de GG geeft de tab 'Vereisten' weer welke goederen je nodig hebt om het ding neer te zetten. Bij de Space Needle worden wel de plaatjes van de moderne goederen vertoond, maar de pop-up die verschijnt als je over het plaatje beweegt geeft het ruwgoed weer dat je nodig hebt voor bonus om dat moderne goed te maken. Dus bij het goed gewapend beton verschijnt in de pop-up de grondstof rots (dat je wel nodig hebt) en halffabrikaat steen (dat je niet nodig hebt). De benaming gewapend beton is geheel verdwenen, evenals het benodigde halffabrikaat ijzerdraad. Dit lijkt mij een bug.

Screenshot(s): nvt
 
Laatst bewerkt:

FantasyFan

Actief lid
Dat is toch hetzelfde als bij alle andere GG's? Er wordt aangegeven welke goederen je nodig hebt om het GG neer te zetten, en bij de pop-up wordt vermeld welk ruw goed een bonus geeft en in welk gebouw het gemaakt kan worden. Dan klopt het toch gewoon?
 

ojbojb

Actief lid
Het klopt niet, want ik heb geen steen nodig om het GG neer te zetten, maar ik heb gewapend beton nodig.
Het ruwe goed voor gewapend beton is ijzerdraad.
Wat er zou moeten gebeuren is dat er een nieuw pop-up gemaakt moet worden waarin de naam van het goed vermeld wordt, de benodigde grondstof en benodigd halffabrikaat ijzerdraad. Het is mis-informatie.

Wat hier is gedaan is eigenlijk voortborduren op een basale fout die niet opgemerkt is in de oude gevallen. De meeste goederen verzamelt de speler helemaal niet door zelf te bouwen, maar door handel. Bij de oude GG valt het niet zo op omdat er een relatie is tussen benodigd goed en grondstof. Bij de moderne goederen is er geen relatie tussen benodigd goed en genoemd goed, omdat het genoemde goed helemaal geen halffabrikaat voor het benodigde goed is. De vermelding van de grondstof (rots) is nog ok. De vermelding van niet-benodigd halffabrikaat steen is onjuist en het achterwege laten van benodigd halffabrikaat ijzerdraad is nalatig. Verder wordt de naam van het benodigde goed (gewapend beton) nergens vermeld.

Ik heb de tekst van mijn eerste post aangepast zodat het iets duidelijker is.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Heb je hier nog een screenshot van voor degenen die nog geen blauwdruk hebben van de Space Needle? :)
 

ojbojb

Actief lid
een printscreen kan ik nog wel maken, maar ik heb geen idee hoe dat hier te plaatsen.
Wat je ziet bij gewapend beton is de pop-up voor rots/steen die je ook bij Zeus en Babel te zien krijgt.
 

FantasyFan

Actief lid
Oke, ik snap het al. Jij zit zelf nog niet in het moderne tijdperk. Dan heb je te maken met een onduidelijkheid dat de pop-up nog niet het moderne goederengebouw weergeeft bij de tooltip. Dit is niet alleen bij GG's, maar ook in het stadhuis en op de markt. Wanneer je in het moderne tijdperk zit, dan zie je daar het ruwe goed genoemd, en de 2 gebouwen die door het ruwe goed een bonus krijgen. In het genoemde voorbeeld is dat dan rots, verhoogt steenhouwer en betonfabriek. Dat de tooltips zo onduidelijk zijn, is als het goed is al doorgegeven.

Feitelijk zijn alle tooltips hetzelfde voor goederen, ongeacht de locatie. Het zou bij de GG's wel mogen de naam van het goed toe te voegen, aangezien dat er niet bij staat.
Verder lijkt het mij ook beter dat bij moderne goederen enkel het moderne gebouw genoemd wordt, en bij bronstijd goederen enkel het bronstijd gebouw.
Of het goed dat nodig is voor productie daar ook bij zou moeten, twijfel ik over, aangezien de andere kosten voor productie, te weten munten en voorraden, er ook niet genoemd worden.

Het ruwe goed voor gewapend beton is ijzerdraad.

Dit klopt niet, het ruwe goed voor gewapend beton is rots.
 

FantasyFan

Actief lid
Het is me gelukt een blauwdruk te krijgen, dus ik kan het je vast laten zien;

tooltip.jpg
 

DeletedUser275

Guest
Dit lijkt mij geen fout te zijn en ik zal het topic ook zo aanduiden.
 

DeletedUser

Guest
Bij mij is dit dus wel een fout, ik heb even een print gemaakt, en als bijlage toegevoegd,
 

DeletedUser

Guest
Het moderne goed verschijnt enkel van zodra je in het moderne tijdperk zit. Dat de goederenpop-ups nogal onduidelijk zijn geworden is bekend. Het is al aangevraagd om deze te herschrijven. :)
 

DeletedUser

Guest
Okeej,

Maar dan is het toch doorgegeven ? en geen 'geen fout' ?
 

DeletedUser

Guest
Het is geen fout dat het moderne goed er nog niet staat. Aangezien het topic daarover gaat, heb ik het topic op [Geen fout] geplaatst. :)
 

DeletedUser

Guest
ahh, okeej, thnx :D
word dit in de toekomst nog wel aangepast ? :)
 
Bovenaan