Ruilen blauwdrukken

DeletedUser

Guest
Vandaag (15-1-13) is nieuwe versie actief geworden. Deze maakt het mogelijk dubbele blauwdrukken te ruilen. Je ruilt 2:1. Je krijgt een willekeurige uitgedeeld. Gevolg 3x geruild en slechts 1x nieuwe. Nu 6 posities 2x bezet. Nog steeds hoop dubbele die ik niet meer kan ruilen en amper opgeschoten. WAARDELOOS!!!!

Ik wil best 2:1 ruilen voor blauwdruk die ik nog niet heb van hetzelfde gebouw. Deze methodiek schiet totaal niet op.
 

DeletedUser

Guest
Helemaal mee eens, ik vind dit een schande!
Die blauwdrukken worden al met pijn en moeite verzameld, dan heb je driemaal van één blauwdruk dezelfde, vervolgens ruil je 2:1 en weg zijn ze.....
 

DeletedUser275

Guest
Het heeft mij toch al een paar BDs opgeleverd die ik nog niet had, maar nog geen gebouw. Dus ik moet nog steeds BDs verzamelen, want ik heb geen dubbele meer om te ruilen. Het helpt dus wel om aan BDs te geraken die je nog niet hebt, maar je moet natuurlijk ook geluk hebben.

Nu 6 posities 2x bezet.
Dan kun je nog 3 keer ruilen als je wilt.
 

DeletedUser3200

Guest
Redeneer ik verkeerd als ik drie dezelfde BD's moet hebben om te kunnen ruilen zonder echt verlies? Twee ruilen en dan hou je de eerste nog?
 

DeletedUser275

Guest
Je hebt 2 BDs nodig om te kunnen ruilen. Dat kunnen 2 dezelfde BDs zijn, maar het mogen ook 2 verschillende BDs zijn.

Redeneer ik verkeerd als ik drie dezelfde BD's moet hebben om te kunnen ruilen zonder echt verlies? Twee ruilen en dan hou je de eerste nog?
Dan houd je inderdaad nog de eerste.
 

DeletedUser3200

Guest
aha dan zat ik op een verkeerd spoor, als het twee verschillende mogen zijn gaat het wel wat sneller dan wachten op drie dezelfde. leuk leuk :)
 

DeletedUser

Guest
Even mijn reactie wat nuanceren. Je kunt inderdaad 2 verschillende blauwdrukken die je hebt ook ruilen tegen 1 andere. Dat heeft me nog 1 nieuwe blauwdruk extra opgeleverd.
Wordt het ietsje minder erg :). Blijft waardeloos dat je zelf niet kunt aangeven welke jke wilt hebben. Ik had 15 blauwdrukken in totaal van 1 GG . Nu alles geruild wat mogelijk was en er 2 nieuwe bijgekregen. Had er 5 nu 7. Betekent dat ik met deze ruilhandel 4 blauwdrukken zomaar weggegooid heb. Lekker dan!!!
 

DeletedUser

Guest
Ik moet zeggen dat de mogelijkheden met ruilen me ook ontzettend tegenvalt.

Daar staat tegenover dat je hiervoor helemaal niets kon doen met de dubbele blauwdrukken, omdat je ieder gebouw maar 1x kan hebben. Dus de update geeft wel wat vooruitgang, maar veel minder dan ik verwacht had.
 

DeletedUser4044

Guest
Ik vind het een goede verbetering!

GG is iets unieks in het spel, het moet daarom ook niet te makkelijk worden om er een te krijgen. daarom vind ik 2:1 ruilen een goed ruil middel.

Ik erger mij ook dood want ik krijg amper blauwdrukken maarja dat is het spel:) het moet uniek blijven en niet te makkelijK!
 

DeletedUser4162

Guest
Wat zijn jullie allemaal een stelletje zeur pieten zeg!
Moet het spel dan zo makkelijk worden dat iedereen 8 grootse gebouwen heeft?! Het moet wel iets unieks blijven!

Ik had 2 dubbele blauw drukken van pharos van alexandrie, en die 2 hebben mij een nieuwe opgeleverd die ik niet had, geluk dus en volgende keer misschien niet maar dat is alsnog een verbetering toch?

Denken jullie dat alle problemen in een spel met een magische minuut opgelost kunnen worden ofzo?

Ik moet zeggen dat de mogelijkheden met ruilen me ook ontzettend tegenvalt.

Daar staat tegenover dat je hiervoor helemaal niets kon doen met de dubbele blauwdrukken, omdat je ieder gebouw maar 1x kan hebben. Dus de update geeft wel wat vooruitgang, maar veel minder dan ik verwacht had.

Er zijn tenminste mogelijkheden om te ruilen, dat is beter dan niets.
En er staat toch ook duidelijk dat ze voor het probleem van de blauw drukken van gebouwen die je al geplaatst ook al bezig zijn!?

Had er 5 nu 7. Betekent dat ik met deze ruilhandel 4 blauwdrukken zomaar weggegooid heb. Lekker dan!!!

Nee dat betekend dat je nu 2 blauw drukken dichter bij een groots gebouw bent!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DarthRonin

Actief lid
Ik vind het een goede verbetering!

GG is iets unieks in het spel, het moet daarom ook niet te makkelijk worden om er een te krijgen. daarom vind ik 2:1 ruilen een goed ruil middel.

Ik erger mij ook dood want ik krijg amper blauwdrukken maarja dat is het spel:) het moet uniek blijven en niet te makkelijK!

Kom nog maar eens terug als je net als mij een keer of 5 dubbele hebt geruild en nog steeds niet die ene hebt die je mist, maar wel door je dubbele heen bent.
Heb er zelfs eentje 2x gehad.

Dan gaat het toch serieus vervelen.
 

DeletedUser

Guest
Precies, dat was nou ook mijn klacht, als ze ons de mogelijkheid geven om te ruilen, laat het dan tenminste zinvol zijn, dus met een keuze-mogelijkheid, zo is het puur gokken geblazen en eigenlijk is het dus niet 2:1, maar in mijn geval 6:1 (driemaal ruilen heeft me één nieuwe opgeleverd.
 

DeletedUser1100

Guest
Ik vind het ook vervelend dat er na een poosje een niveau limiet is, is wel logisch hoor maar ik kan nu geen enkele blauwdruk meer krijgen van de hagia sophia omdat niemand in mijn buurt/ gilde die heeft, en ik moet nog maar 1 blauwdrukje. hopen dat ik geluk heb met leonardo :p
 

DeletedUser3119

Guest
ik heb zesmaal 2 dubbele blauwdrukken van Zeus geruild, zesmaal dubbele terugontvangen. Resultaat is nu al mijn dubbele kwijt, nog maar 1 blauwdruk dubbel en mijn complete investeringen zijn weg :(
 

DeletedUser

Guest
Haha was te verwachten.
Dit is weer een mooi ding wat ze bedacht hebben.
Want nu kan een niet diamant speler nog steeds moeilijk aan een compleet gebouw komen,en die wordt dan lichtenlijk gefrustreerd,en gaat dan toch twijfelen om een paar diamanten te kopen,en dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben lol.

Als het goed is krijgen we nu meer kans op blauwdrukken,met opknappen motiveren en plunderen.
Dus niet getreurd,het komt goed geduld is een schone zaak,en als je afhankelijk bent van de grote gebouwen doe je iets niet goed.

gr marcus
 

DeletedUser4044

Guest
Kom nog maar eens terug als je net als mij een keer of 5 dubbele hebt geruild en nog steeds niet die ene hebt die je mist, maar wel door je dubbele heen bent.
Heb er zelfs eentje 2x gehad.

Dan gaat het toch serieus vervelen.

Dit hoort gewoon bij het spel, het is een special item. het moet veel tijd kosten
 

DarthRonin

Actief lid
Ik vind het ook vervelend dat er na een poosje een niveau limiet is, is wel logisch hoor maar ik kan nu geen enkele blauwdruk meer krijgen van de hagia sophia omdat niemand in mijn buurt/ gilde die heeft, en ik moet nog maar 1 blauwdrukje. hopen dat ik geluk heb met leonardo :p

Offtopic deze reactie, maar probeer vrienden te zoeken die hem aan het bouwen zijn.
Hoeven niet echte vrienden te zijn natuurlijk.
En wie weet gaat iemand hem nog bouwen, kan zijn dat anderen er ook voor sparen.
 

DeletedUser3026

Guest
Ruilen is natuurlijk een mooie oplossing om van je dubbele af te komen. Maar als je ruilt en krijgt er een terug die je probeert te ruilen is dat natuurlijk wat over de top. Maar dit is dan min of meer weggeven van je dubbele.
 

DeletedUser

Guest
Voor mij kwam het goed uit, had nog één blauwdruk nodig voor een pharos, bij de 2de poging had ik hem
 

DeletedUser1100

Guest
Offtopic deze reactie, maar probeer vrienden te zoeken die hem aan het bouwen zijn.
Hoeven niet echte vrienden te zijn natuurlijk.
En wie weet gaat iemand hem nog bouwen, kan zijn dat anderen er ook voor sparen.


ja heb ik al gepost bij het vrije forum maar niemand lijkt hem te hebben.
 
Bovenaan