Rekenmania 2023 - Discussietopic

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
Hier kunnen jullie je feedback kwijt over Rekenmania 2023.

LET OP!! Plaats geen (mogelijke) antwoorden hier, voordat de spelleiding de oplossing en winnaars bekend heeft gemaakt.

Veel rekenplezier
Victory.gif
 
Laatst bewerkt:

Atokirina

Actief lid
QpE6H2r.png


"Ben onze Forge Genie?" klinkt een beetje stroef, maar dat is misschien omdat ik Vlaams spreek.
 
Laatst bewerkt:
vraagje is er een verschil tussen de 3 kaarten en de 1 kaart is dat beide 1 item of is dat hetzelfde item?
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
QpE6H2r.png


"Ben onze Forge Genie?" klinkt een beetje stroef, maar dat is misschien omdat ik Vlaams spreek.
De s krijg je er gratis van me bij hahaha
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
vraagje is er een verschil tussen de 3 kaarten en de 1 kaart is dat beide 1 item of is dat hetzelfde item?
Het item wordt als enkelfout gezien dus de kaart (1) heeft 1 waarde. Staan er 3 dan.... zelf invullen ;)
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
Dag 2 is gepost!
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
Wat is de vraag precies? Is het de bedoeling dat we de waarde van alle symbooltjes doorgeven?
Het vraagteken willen we weten in de 2e opgave
 
Ik denk dat ze de 'jij' vergeten zijn
Dat klopt, maar dan is het nog fout. Het is ons genie, niet onze genie. Maar er is nog wel meer fout, hoor. Er staat een beletselteken, maar dat mag uitsluitend met 3 puntjes geschreven worden. Niet met twee.
Wat er (per ongeluk?) wel goed geschreven is, is de spatie voor het beletselteken. Dat is namelijk het enige leesteken waar een spatie voor komt, al ziet het er niet uit en schrijven veel uitgeverijen dit dan ook zonder.
Forgegenie moet trouwens één woord zijn. In het Nederlands schrijven we namelijk alles aan elkaar. Voor de leesbaarheid kun je er evt. wel een streepje tussenvoegen: Forge-genie.
Bij de eerste twee regels ontbreekt de punt aan het eind van de zin.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan