Reconstructiemodus discussietopic

DeletedUser12225

Guest
Wat gaat er gebeuren met de timer van de set gebouwen (bijvoorbeeld het paleis van de maharadja). Als ik die nu verplaats gaan ze weer van voren af aan tellen en oogsten pas 24 uur daarna. Zal dat hier ook zo zijn? Of wordt de timer er niet door beïnvloed?
 

DeletedUser1932

Guest
Je kan de hele stad recontrueren en DAAR maak jij je druk om??? Whahahaha

Prachtige toevoeging, scheelt een hoop werk van afbreken en heropbouwen, plus de kosten die daarbij komen kijken zijn er niet meer.
Super!
 

Joey-the-king

Actief lid
Wat gaat er gebeuren met de timer van de set gebouwen (bijvoorbeeld het paleis van de maharadja). Als ik die nu verplaats gaan ze weer van voren af aan tellen en oogsten pas 24 uur daarna. Zal dat hier ook zo zijn? Of wordt de timer er niet door beïnvloed?

Je huidige stad blijft aktief draaien, tot dat je klaar bent met de reconstructie en em opslaat. Dan gaat ie dus gewoon verder. als je em niet in je opslag dumpt zal ie niet weer opnieuw gaan tellen... tenminste dat lijkt mij erg logisch.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Wat gaat er gebeuren met de timer van de set gebouwen (bijvoorbeeld het paleis van de maharadja). Als ik die nu verplaats gaan ze weer van voren af aan tellen en oogsten pas 24 uur daarna. Zal dat hier ook zo zijn? Of wordt de timer er niet door beïnvloed?
Zolang het aantal verbonden gebouwen niet verandert blijft de productie doortellen.
 
Zolang het aantal verbonden gebouwen niet verandert blijft de productie doortellen.

Wat betekent dit precies? Een set kun je toch nooit in 1 keer opslaan en weer terug plaatsen? Dat moet toch 1 voor 1, per gebouw? Dat zou dan betekenen dat ze op enig moment niet meer verbonden zijn, en dus opnieuw gaan tellen bij terug plaatsen in de gewenste configuratie. Of begrijp ik je verkeerd?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Tijdens het verplaatsen zelf is dat allemaal prima, dan kan het niet verbonden zijn, zolang het maar weer hetzelfde verbonden is wanneer je jouw wijzigingen bewaart.
 

DeletedUser4100

Guest
Eindelijk komt dit naar live. Het is een van de beste verbeteringen in het spel zover,
wat stedenbouw betreft. Nu kan je makkelijker je grote(re) stad/steden verbouwen
en veel ruimte herwinnen. Grootste probleem is wat pc al zei, verkopen is niet
beschikbaar. Waardoor je o.a. wegen over kan houden die je perse moet plaatsen
om de verbouwing te voltooien. Met de manier waarop 2x2 wegen werkt kan dit
moeizaam gaan.
 
Wat gebeurd er met een gebouw wat je niet terugplaatst tijdens de reconstructie? Neemt die automatisch een opslagkit in gebruik (indien mogelijk) of ben je die kwijt? Of kun je dan gewoon niet opslaan omdat je niet alles hebt gebruikt?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Zolang er nog iets in de opslag staat kan je het niet opslaan.
 

DeletedUser9459

Guest
Zolang er nog iets in de opslag staat kan je het niet opslaan.

En daar zit ook meteen het grootste probleem wat mij betreft en zoals ook pcsurgeon al zegt.
Het zou handig zijn als je gebouwen rechtstreeks vanuit de reconstructiemodus zou kunnen verwijderen, of eventueel terugplaatsen met een opslagkit (mits die voorhanden zijn).

Nu zul je toch eerst een plan moeten hebben en op voorhand moeten weten of, en in dat geval, welke gebouwen je niet meer wil gebruiken.

Een dergelijke functie zou deze reconstructiemodus volledig afmaken, want verder werkt het prima.
Je kunt dan namelijk in real-time gaan meten en passen, je stad naar eigen inzicht opbouwen en als er dan gebouwen overblijven, deze verwijderen of terugplaatsen in je opslag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tigertjheu

Actief lid
Wat mij nog een goede verbetering zou lijken is dat je 1 ontwerp voor maximaal 24 uur kunt opslaan.
Dan kan je tussendoor opslaan, en als je dan crasht is niet alles weg.
Of als je om welke reden dan ook weg moet je later verder kunt gaan.
Voordeel ook, als je op de pc bent begonnen, kan je het afmaken op je mobiel terwijl je in de trein zit, bijvoorbeeld.
 

Felair

Actief lid
Geweldige functie, hier ga ik echt van genieten al een beetje mee zitten klooien maar heb net 2 weken terug mijn stad verbouw dus nog niet echt gebruikt haha.

En nog steeds, van te voren een plan maken is sowieso een must dan kun je ook al meteen inschatten wat je de deur uit doet en wat er voor terug komt. Wat je wil bijplaatsen zet je dan wanneer je stad opnieuw ingedeeld is en wat je weg wil doen gooi je weg voordat je verbouwd. Tenminste zo zou ik het aanpakken en op die manier is deze functionaliteit echt geniaal.

Zonder plan op de bonnefooi beginnen lijkt me in ieder geval geen goed idee, misschien in mijn ijzertijd werelden maar niet op C xD
 

Wildstorter

Actief lid
Precies, het is geen city planner maar een reconstructie. Dus vooraf uittekenen en dan invullen met wat je al in je stad hebt en achteraf de nieuwe gebouwen ertussen zetten. Dan ben je ook gewoon in een kwartier klaar met dat ding.
 
Bovenaan