Problemen in Chrome

Mr.Quib

Actief lid
Sinds een aantal weken heb ik een paar issues in Chrome:

- Scrollen met muis werkt niet in full-screen modus.

- Na het openen / bezoeken van een andere tab (forum, wikia etc.) blijft het spel hangen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Zou je kunnen kijken of deze problemen zich nog steeds voordoen na de update morgen? Voornamelijk de laatste.
 

Mr.Quib

Actief lid
Zag het net staan in de aankondiging, timing ;) Ja, zal even kijken of het daarmee is opgelost.
Heb je wat betreft het scrollen ook meldingen gehad?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Niet dat ik weet, maar ik heb het net kunnen bevestigen dus ik zal het doorgeven :)
 

DeletedUser10111

Guest
Bij mij was chrome omgeswitched naar SW rendering. Dat was onspeelbaar (3.5 volledige CPU cores nodig om een statisch plaatje van de stad te tekenen en niet vooruit te branden als iets wou doen), dus heb ik de override gebruikt naar HW rendering. Dat werkt wel, al blijft het spel zo nu en dan hangen (HW rendering is blijkbaar niet geheel stabiel).

In de huidige versie hebben ze wat lopen schuiven met volgorde van laden van dingen. Spel verliest minder tijd (zo lijkt het), maar als je iets doet voor de 1e keer (taveerne openen, of GG openen), dan moet je soms enkele hele seconden wachten voor het spel reageert. Misschien dat de update van morgen dat verbetert.
 

DeletedUser10453

Guest
Bij mij was chrome omgeswitched naar SW rendering. Dat was onspeelbaar (3.5 volledige CPU cores nodig om een statisch plaatje van de stad te tekenen en niet vooruit te branden als iets wou doen), dus heb ik de override gebruikt naar HW rendering. Dat werkt wel, al blijft het spel zo nu en dan hangen (HW rendering is blijkbaar niet geheel stabiel).

Flash gebruikt de hardware versnelling uitsluitend om te schalen (lees hun website er maar op na), Ik zelf gebruik Opera maar Chrome gebruikt de zelfde onderliggende software engine dus zal het wel volgende met Chrome het zelfde werken (probeer het zelf maar eens uit) :
Als het spel op 100% zoom heb staan (de browser instelling, niet de zoom functie van het spel zelf) maakt het 0,0 verschil of je de hw.versnelling aan of uit hebt staan, maar ik draai altijd op 75% zoom (mijn grafische kaart staat op 150%, standaard instelling op mijn laptop, vandaar) en als ik dan de versnelling uit heb staan werkt het allemaal niet meer zoals je graag zou willen, hardware versnelling aan en dan is er geen vuiltje aan de lucht. (hardware versnelling werkt pas nadat je opnieuw inlogt) Dat het spel blijft hangen heeft waarschijnlijk hier ook niets mee (en ook niets met je computer) te maken, op mijn andere laptop met een andere µP is dit alles nl. exact het zelde) en het lijkt er dan ook op dat dit aan de gameserver of het netwerk is gerelateerd. Even in of uitloggen werkt dan vaak het best.
Ps. Het gebruik van een VPN kan het spel soms ook enorm vertragen omdat je verbinding over meer servers loopt (je verbinding kan soms eerst de halve wereld rond gaan) en kun je voor een beter speel resultaat vaak beter uitzetten. (Ook kan door het gebruik een VPN sommige instellingen van je Flashplayer veranderen, bv. het wel of niet automatisch opstarten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
Dank voor alle uitleg, maar, ik kan me niet herinneren dat ik de zoom van chrome ooit heb aangepast, en de setting staat ook op 100%. Blijkbaar werkt de unix versie een beetje anders.
Delays in response zijn inderdaad met name netwerk delays, voor zover ik kan be-oordelen. Er zijn een aantal spel elementen (kapitein, taveerne, en gg scherm) waar het spel de eerste keer niet reageert voor enkele seconden, bij andere delen krijg je eerst een schildje of een rond-draaiend streepje op de plaatjes.
 

DeletedUser

Guest
Niet dat ik weet, maar ik heb het net kunnen bevestigen dus ik zal het doorgeven :)

Ik speel een ander flash spel waarin scrollen/ zoomen in full screen niet meer werkt.
Denk niet dat het aan FoE ligt.
 

DeletedUser10486

Guest
Tijdens het spel heb ik niet veel problemen, maar wanneer ik er uit wil gaan, blokkeert alles, begint de harde schijf van de computer te draaien, en duurt het vaak 5 tot 10 minuten vooraleer hij weer iets wil doen. Ik kan de computer wel uitzetten met een "hard schut down" (uitknop ingedrukt houden), maar dan heeft hij 10 à 15 minuten nodig om terug opgestart te raken.
 

DeletedUser

Guest
Tijdens het spel heb ik niet veel problemen, maar wanneer ik er uit wil gaan, blokkeert alles, begint de harde schijf van de computer te draaien, en duurt het vaak 5 tot 10 minuten vooraleer hij weer iets wil doen. Ik kan de computer wel uitzetten met een "hard schut down" (uitknop ingedrukt houden), maar dan heeft hij 10 à 15 minuten nodig om terug opgestart te raken.

Klinkt als een computer probleem.
Niet zo zeer het vastlopen/ crashen van het spel maar wel dat van je computer en het trage opstarten.
Crashen in het spel heb ik regelmatig tijdens GvG maar niet een gehele computer crash.
 

DeletedUser10486

Guest
Als de harde schijf bezig is, wil de computer niets anders doen, ook geen taakbeheer.
 

DeletedUser10501

Guest
Sinds het begin van de week is het bij mij nu ook zo dat zodra ik een andere tab open, maakt niet uit met wat, het foe spel direct vast staat, terwijl ik daarvoor rustig 5 uur achter elkaar op twee tabs met twee werelden kon spelen terwijl er een derde en soms zelfs een 4e tab open stond.

Ik heb niets aan de computer veranderd, nog aan m`n software
 

DeletedUser10486

Guest
Ik weet wel waar het aan ligt: om snel te kunnen navigeren slaat een computer alle pagina's die je bezoekt op in het geheugen. Maar dat raakt vol, en dan doet ie voort op de harde schijf. En als je dan Chrome afsluit of een andere site wil bezoeken, loopt alles vast, en moet hij eerst de harde schijf weer opkuisen vooraleer hij verder wil. Refreshen vooraleer het geheugen vol is, dan heb je dat probleem niet.
 
Bovenaan