Probleem met de opzet van grootse gebouwen

DeletedUser3136

Guest
Een ideetje dat juist opkwam: fp kunnen winnen door op te knappen en te motiveren (eventueel iets kleinere kans om bd's te vinden). Maak er mss een soort van GG-FP's van: FP's die je enkel in gg's kan investeren.
Maak er een balkje van zoals voor de paaseieren zodat je er max 10-15 kan verzamelen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraag, ik speel op wereld 3, en heb forgepunten over die ik nog niet wil gebruiken. Maar ik weet niet waar ik een groot gebouw kan vinden waarmee ik kan helpen. Weet iemand waar ik de kan vinden?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraag, ik speel op wereld 3, en heb forgepunten over die ik nog niet wil gebruiken. Maar ik weet niet waar ik een groot gebouw kan vinden waarmee ik kan helpen. Weet iemand waar ik de kan vinden?

Je kan vrienden worden met mensen die wel een groots gebouw hebben staan. Zo kan je erin investeren. Als je deze een bericht stuurt en zegt waarom zullen ze wel akkoord zijn want investeerders worden er veel gezocht.
 

DeletedUser

Guest
Oke! Bedankt. Nouja, als iemand op wereld 3 hulp nodig heeft...
 

DeletedUser

Guest
Een ideetje dat juist opkwam: fp kunnen winnen door op te knappen en te motiveren (eventueel iets kleinere kans om bd's te vinden). Maak er mss een soort van GG-FP's van: FP's die je enkel in gg's kan investeren.
Maak er een balkje van zoals voor de paaseieren zodat je er max 10-15 kan verzamelen.

Dit is een leuk idee! Alleen nog een balkje erbij, dat weet ik zo niet.
Het zou ook leuk zijn dat mensen met een GG speciale missies zouden krijgen, waardoor je automatisch meer FP in je GG krijgt... Of een moeilijke missie die je GG verhoogt met 1 niveau of zo. Moet niet zo moeilijk zijn om dat aantrekkelijker te maken en tegelijk meer variatie in het spel te brengen...
 

DeletedUser4420

Guest
Ik snap het hele probleem eigenlijk niet. Ook nadat ik het item van arnie pie heb gelezen, snap ik de ophef nog niet.
In ons gilde (op B en C) hebben we gewoon een leuk systeem om elkaar te helpen. Natuurlijk gaan de grote jongens of diegenen die veel FP's besteden er met de prijzen vandoor, maar hee, dat mag toch ook? Daarvoor hebben ze al die FP's geïnvesteerd...

Het systeem dat wij gebruiken is een geheel vrijblijvend systeem om dagelijks 1 FP toe te wijzen aan een van te voren bepaalde speler. Iedereen komt aan de beurt. Ondanks dat lang niet iedereen meedoet, groeien onze GG's niet alleen hard, maar komen er ook in rap tempo meer bij. Ons gilde telt momenteel ook al 60 GG's, verspreid over het hele gilde.
Er is geen strijd over wie als eerste eindigt (wel in FP's natuurlijk, maar nooit ruzie) en iedereen is blij met de regeling!

En zonder dat de kleinere spelers het gevoel krijgen dat ze "uitgemolken" worden omdat ze nu eenmaal FP's nodig hebben, en "dure" contracten moeten afsluiten om FP's gedoneerd te krijgen (dat gevoel kreeg ik bij het verhaal van arnie pie). Onze stelling is dat wat goed is voor de leden, is ook goed voor het gilde. De grote jongens hebben hun FP's niet meer zo hard nodig (ja, nu wel weer natuurlijk, met het nieuwe tijdperk) en doneren ze met plezier in de GG's van de kleinere spelers. En waarom ook niet? Zij krijgen ook weer FP's als ze een nieuw GG neerzetten...

Klaar! Iedereen is blij en iedereen groeit en de GG's poppen als paddenstoelen de grond uit in het gezelligste gilde op B en C ;)


Proud member of: De Sluitsteen
 

DeletedUser

Guest
En zonder dat de kleinere spelers het gevoel krijgen dat ze "uitgemolken" worden omdat ze nu eenmaal FP's nodig hebben, en "dure" contracten moeten afsluiten om FP's gedoneerd te krijgen (dat gevoel kreeg ik bij het verhaal van arnie pie).

die "dure" contracten zijn helemaal niet verplicht en ik raad ze ook af aan kleine spelers!
Die handelsovereenkomsten worden enkel door grote afgesloten (zelden dan nog), omdat die niet willen wachten en wat extra FP buiten de gilde willen halen.

Voor o.a. kleinere leden hebben wij:
-een richtlijn dat spelers met een stijger zo snel mogelijk naar level 1 geholpen worden,
-extra aandacht voor kleintjes,
-extra aandacht voor nieuwe GGs,
-extra oproepen hiervoor,
-verschillende manieren waarop je extra FP in je GG kan krijgen ( bijv. "Superdeals" en ook "easter eggs" in ons forum > wie ons roze konijn vindt in het forum krijgt meteen 5FP in zn GG, ... 80% op mijn kosten btw!)
-"GG-O.C.M.W." voor Gebouwen onder niveau 5 die al een tijd stilgevallen zijn.

Wie ons topic goed leest ziet al die voordelen staan (en gaat geen nadelen verzinnen die complete nonsens zijn)
Dus niks "dure contracten" en nog veel minder "uitgemolken" - helemaal integendeel! Leden zijn trouwens zeer blij met hoe het bij ons loopt, en we staan dan nog eens zwaar voor op de meeste anderen, zowel qua aantal GGs als aantal FP erin...

Dus wat hierboven staat klopt van geen kanten!
Wie ook in een goed georganiseerde en eerlijke gilde zit die zal veel minder problemen hebben met zn GGs...

PS: sorry voor de toon in deze comment, maar vind jouw beschuldiging (ookal was het een gevoel) volledig uit de lucht gegrepen. Aangezien de voordelen duidelijk vermeld staan vind ik het maar zwak dat je er per se een nadeel in wil ontdekken. Wij (dus ook mn grotere leden) doen dus veel meer moeite dan 1 vrijblijvende richtlijn die jij opsomt, die maar zeer beperkt opbrengt voor kleintjes. Bovendien hebben we ook een pak meer GGs dan jullie 60, terwijl wij 10 plaatsen lager op de ranglijst staan (en niet massaal met diamanten spelen).

PSS: en om met een positieve noot te eindigen: toch even zeggen dat -hoewel ik wat gefrustreerd ben door die onjuiste opmerking van je- Sluitsteen idd ook een gilde is waar jullie trots op kunnen zijn! (ik kan het weten want mijn Raadsheer/leider speelt bij jullie op B).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4420

Guest
@Arnie pie: ik refereerde aan een ander artikel van je, waarin bij mij de verkeerde indruk werd gewekt. Ik heb het even geknipt en geplakt, want ik kan niet quoten vanuit een ander topic.

Artikel: Quote:
Echt makkelijk verschillende BD verdienen? En meer...
In mijn gilde -Knights of Honour- staan wij ver voor op vele anderen, wat betreft de Grootse Gebouwen.

Wij hebben meer dan 60 GG's (op 78 leden). Het is nu al zo dat leden die iets later hun gebouw plaatsen veel minder investeerders binnen de gilde hebben!

Waarom is dit een unieke kans voor andere spelers/gildes?

-omdat er zoveel concurrentie is moeten investeerders gemiddeld veel minder FP doneren in relatieve verhouding tot de beloningen die ze krijgen!
Voorbeeld: als er in jouw gilde 1 Zeus-beeld staat zal iedereen daar op springen. Het gevolg is dat er een heftige strijd ontstaat tussen de top-investeerders, waardoor je bijvoorbeeld al 75 FP moet investeerden om in aanmerking te komen voor een prijs. Prijzen gaan zo steeds naar enkelingen die belachelijk veel investeren, met je kleine donaties krijg je niks...
Als er 10 Zeus-beelden staan zal het gemiddeld niveau lager liggen, maar investeringen worden daardoor dragelijker en er is geen bikkelharde concurrentie.

-omdat er veel concurrentie is (wat betreft aanbod) steken mijn spelers zelf veel FP in hun GG, zodat jullie minder moeten investeren!

-enkele van mijn leden bieden ook extra's aan grote investeerders, zoals goedkope goederen en belofte om je niet meer aan te vallen.*

-vooral bij kleinere leden van ons zijn dikwijls gouden zaakjes te doen!

-investeringen kan je steeds opvolgen als je op je stadsnaam klikt, je kan ook m'n leden toevoegen als vriend...

Bij deze is iedereen welkom om zelf eens rond te kijken bij ons en mijn beweringen hierboven naar waarde te schatten!

...Einde quote

Uit bovenstaande kreeg ik de indruk dat er binnen jullie gilde niet echt meer mogelijkheden waren om elkaar verder te helpen en dat dit mogelijkheden bood voor spelers buiten jullie eigen gilde. Daar had ik al een raar gevoel bij en vervolgens kwam je opmerking over gouden zaakjes doen met de kleine leden. Die opmerking is op twee manieren uit te leggen en juist door mijn verkeerde indruk dat jullie het buiten je eigen gilde moesten zoeken, voelde dat voor mij als uitbuiten. Je uitleg hierboven vertelt voor mijn gevoel een heel ander verhaal. Een veel beter verhaal! ;)
Je uitleg laat zien dat jullie de kleintjes zeker verder helpen!
(Misschien hebben meer lezers een verkeerde indruk en krijg je daarom ook niet veel reacties op je topic? Zet bovenstaande uitleg erbij, die is perfect, heel verhelderend en vooral uitnodigend!)

Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden: wij zien geen problemen wat betreft de groei van GG's. Vanuit die duidelijke overeenkomst vind ik het grappig dat ik in het algemeen reageer op de topicstarter, met 1 opmerking over jouw verhaal, en dan zo'n verdedigend epistel als reactie krijg!

Wel vind ik het jammer dat je dan in je PSsen in de "tegen"aanval gaat om duidelijk te maken dat jullie het beter doe dan wij. Helemaal niet nodig. Het is geen wedstrijdje en in mijn optiek ging het erom duidelijk te maken dat het hele issue over die GG's niet hoeft te bestaan. En dat hebben we toch gedaan!? :D

Om nog even inhoudelijk op je PSsen in te gaan:
- ik hoop dat je mijn eerste indruk kunt begrijpen en beseft dat ik er geen kwaad mee bedoelde en zeker geen beschuldiging uitte. Er zijn duizenden spelers en speelwijzen en zelfs als mijn indruk wel juist was geweest, was dat nog steeds geen probleem geweest. Dan zou het gewoon een keuze zijn. Prima, toch?
- of onze opbrengst wel of niet kleiner is dan die van jullie vind ik helemaal niet spannend. Zoals eerder aangegeven: het gaat erom dat we als gilde een goede en behulpzame instelling hebben. En dat is er bij beide!
- ik heb zeker niet de indruk dat er binnen ons gilde "massaal" gebruik wordt gemaakt van diamanten. Natuurlijk zijn die spelers er wel, maar het overgrote deel geeft er geen geld aan uit. Bij jullie zijn er ongetwijfeld ook wel spelers die wel eens diamanten gebruiken of zelfs kopen
- ik weet niet hoeveel GG's jullie hebben, ik ging uit van het door jou genoemde aantal in de quote... (meer 60, de quote is van 15/3/2013) en zoals gezegd groeit ons aantal GG's dagelijks. Ik vermoed dat we niet zo gek veel van elkaar vandaan zitten, maar ook dat is geen wedstrijdje toch? Geluk speelt tenslottte ook een grote rol bij het krijgen van BD's ;)
- ik zie niet echt in wat het aantal punten op de gilde ranglijst te maken heeft met het aantal FP's en GG's. Kan gewoon een kwestie van toeval zijn. We hebben er toevallig een paar nieuwe leden bij gekregen die al een hoop punten hadden en ik heb geen idee of ze daar al lang voor aan het spelen zijn geweest, gewoon heel fanatiek zijn, of dat met (gekochte) diamanten hebben gedaan. Er zit geen bonus verbonden aan het behalen van een bepaalde plaats op de ranglijst, toch? :)

Ik denk dat elk gilde dat serieus bezig is, het waard is om trots op te zijn. Als je niet trots bent op je gilde, zit je op de verkeerde plek en wil dit niet zeggen dat het een verkeerd gilde is.

Ik hoop dat ik met dit zeer uitgebreide antwoord een stuk van je frustratie heb weggenomen, nogmaals: het was zeker niet mijn bedoeling om op welke manier dan ook, beschuldigend over te komen.

Verzoek aan de lezers: denk eraan wat het oorspronkelijke topic is en reageer daarop. Niet op bovenstaande, tenzij het een bevestiging is voor de stelling dat de groei van GG's binnen een gilde geen enkel probleem hoeft te zijn, of juiste en onderbouwde mening tegen deze stelling (en dus eens met de topicstarter) :)
 

DeletedUser

Guest
aan Morwenna: bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ga even reageren:

mijn 'frustratie' was slechts zeer tijdelijk en heb ik er uitgetypt met mijn reactie. Ik had dan ook wel door dat je het niet slecht bedoelde, omdat je net tegen vermoedelijke onfrisse praktijken reageerde. :) Je standpunt was duidelijk en ik zal mn topic later ook verduidelijken...
Een beetje psychologische oorlogsvoering & zelfpromotie mag wel es af en toe in het forum vind ik. :) Maar met het voorbeeld van de GGs was het niet de bedoeling om ons als beter neer te zetten, gewoon es vermelden dat wij ook goed & actief bezig zijn :cool:.
Ik vermoedde ook meer diamantgebruik (zoals de eerste, Elite) omdat jullie 2e zijn. Als dit met een stuk minder diamanten bereikt is, verdienen jullie inderdaad extra respect daarvoor!
Laten we voorgaande gewoon zien als een stevig debat, en zeker geen moddergevecht! :)

PS: ik schrijf meestal "PS" ipv "edit", omdat dat korter is.

PSS: hoewel ik het afraad aan kleine leden kan het toch zeer voordelig zijn: een keer 10 of 20 FP schenken (anderhalve dag 'vooruitgang-verlies), maar zo in te halen als je goedkope goederen van tijdperken verder kan krijgen.

Edit: zoals ik al zei, dit gebeurt zelden dat kleine leden FP doneren. Het is gewoon een extra optie die men heeft om meer goederen of FP te krijgen.
 

DeletedUser4420

Guest
Hey Arnie,

We hebben het netjes afgehandeld, toch? :)

En ik ben het weer helemaal met je eens! Af en toe eens een paar FP's spenderen als "kleine" speler, kan zeker geen kwaad en kan zelfs een goede oplossing zijn. Zelf heb ik gemerkt dat het best wel moeilijk is als je het VME tijdperk hebt bereikt, om dan nog steeds al je FP's in de techtree te steken. Soms lukt dat gewoon niet omdat je nog niet voldoet aan alle voorwaarden om daadwerkelijk iets te bouwen. Uitgelezen moment om eens om je heen te kijken welke GG's de moeite waard zijn om in te investeren.

Het is wel opvallend dat het vrijwillige systeem dat wij gebruiken, ook omarmd wordt door de kleinere spelers. Met het idee dat bijna iedereen toch wel 1 FP per dag kan missen, zijn er genoeg die ook daadwerkelijk regelmatig doneren. Erg leuk om te zien :).

En nu met het paasevenement komen er ook mogelijkheden voor de kleinere spelers. Ben je een beetje actief, dan kun je misschien wel een paar pakketjes FP's kopen van je eitjes. Lekker in je inventaris laten staan tot je een GG vindt waar je graag hoog in de investeerderslijst wilt eindigen. Maar denk er dan wel om dat je eerst je FP balk leegmaakt voor je een pakketje uit je inventaris haalt!!

Lol! Psychologische oorlogvoering doe ik al genoeg tijdens het spel! Wie wordt er eerste in een pvp toernooi!!?? Af en toe is het bere spannend :) Wie is de snelste, wie heeft de langste adem... Spannender hoeft het voor mij niet te worden ;)

Maarre... zelfpromotie kan natuurlijk geen kwaad. Ik zet er ook niet voor niets bij dat ik een trots lid ben van De Sluitsteen :D
 

DeletedUser

Guest
zeer juist! we zitten op dezelfde golflengte!

Waar ging dit topic ook alweer over? Iets met grootse gebouwen?
Ik vind ze eigenlijk niet slecht zoals ze nu zijn!
 

DeletedUser4420

Guest
Hahahah! Lol!

Ja, het ging over GG's en FP's doneren... en ik vind het ook helemaal niet zo slecht zoals het nu gaat! ;)
 
Bovenaan