Probleem met de opzet van grootse gebouwen

FantasyFan

Actief lid
Nee, niet weer een topic met gezeur over de grootse gebouwen denk je misschien, maar dit gaat toch over iets anders dan wat er tot nu toe gepost is.

Ik heb een probleem geconstateerd met hoe de grootse gebouwen nu opgezet zijn. Dit begin je nu langzaam aan al te merken. Feitelijk werkt het systeem nu als een pyramide spel. En hiervan weten allemaal dat dit een inherent probleem bevat.

De mensen die als eerste een groots gebouw neer kunnen zetten, hebben massa's mensen die daar dan forgepunten in komen steken, om daar blauwdrukken door te krijgen. Maar naar mate steeds meer spelers steeds meer blauwdrukken al hebben, of zelf al grootse gebouwen hebben staan, zijn er steeds minder mensen die nog forgepunten in de in steeds grotere getalen aanwezig zijnde grootse gebouwen komen stoppen. Er zijn nu al grootse gebouwen waar tijden niets meer gebeurd. Op den duur bloedt het hele systeem zo dood, en zullen de aanwezige grootse gebouwen helemaal geen forgepunten meer ontvangen, omdat niemand er meer in wil steken. Behalve de eigenaar dan. Dus diegenen die als laatsten pas een groots gebouw neer kunnen zetten, hebben dan dikke vette pech dat dit gebouw of zelf haar hogere levels gebracht moeten worden, of niet in niveau zullen stijgen.

Doel van dit topic is dan ook om te zoeken naar een manier om dit uiteindelijke scenario te voorkomen. Wat kunnen we bedenken om het investeren in grootse gebouwen aantrekkelijk te houden?
 

Seconddream

Actief lid
Dat is het juist als ik jou verhaal lees, steekt er niemand wat in de groots gebouw dan is het voor jou als individu aantrekkelijk om te doneren en zo een prijs mee te nemen.
Anderzijds kan de eigenaar zijn eigen punten investeren dus doodbloeden zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd :)
 

DeletedUser

Guest
Investeren in je eigen GG gaat een hele poos duren. Maar het effect wat jij aanhaalt zien we nu al gebeuren eigenlijk.
 

FantasyFan

Actief lid
Dat is het juist als ik jou verhaal lees, steekt er niemand wat in de groots gebouw dan is het voor jou als individu aantrekkelijk om te doneren en zo een prijs mee te nemen.

Nu gebeurt dat nog wel, maar dat gaat ook niet blijven. En het effect dat je krijgt is dat spelers dan 1 forgepunt inleggen, en daar blijft het dan bij. Schiet niet echt op.

Anderzijds kan de eigenaar zijn eigen punten investeren dus doodbloeden zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd :)

Ik beschouw het systeem doodgebloed als alleen de eigenaar nog forgepunten in zijn of haar groots gebouw stopt. Want het systeem is juist dat spelers bij elkaars gebouwen forgepunten besteden.

Investeren in je eigen GG gaat een hele poos duren.

Ja, dat gaat geen zinnig mens doen, tenzij hij of zij zit te wachten op een volgend tijdperk misschien.

Maar het effect wat jij aanhaalt zien we nu al gebeuren eigenlijk.

Juist, daarom moet er volgens mij snel iets gaan gebeuren, de eerste tekenen zijn al een tijdje zichtbaar.
 

DeletedUser

Guest
Wie wil investeren in een GG dat niet vooruit gaat? Ook niemand. Je wil je blauwdrukken zo snel mogelijk. De oplossing moet zijn dat iedereen blijft doneren...

In het begin was alles zeer mooi als je zag dat de GG's zo snel levelden, dat veranderd wel snel nu. Oplossing is echt wel nodig.
 

DeletedUser2100

Guest
grote vriendenkring opbouwen en daar in gebouwen investeren niet specefiek voor de bd's, dan wel om elkaar te helpen.
 

DeletedUser4162

Guest
Er blijven nieuwe spelers komen..

En spelers die al einde koloniale tijd zitten hebben 24 forgepunten per dag om in GGs te stoppen..
 

DeletedUser

Guest
Er blijven nieuwe spelers komen..

En spelers die al einde koloniale tijd zitten hebben 24 forgepunten per dag om in GGs te stoppen..

Nog een week of twee en dan begint het volgende tijdperk en wordt er helemaal niets meer in de GG gestoken totdat de eersten door het industriële tijdperk doorgefietst zijn en opnieuw niet meer weten wat te doen met hun fp. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg. De GG zijn sowieso slechts een gimmick waarvan het nieuwe snel af was. Als het spel geen beta was waar er een hele poos te overbruggen valt vooraleer de volgende periode klaar is zou je dit trouwens niet hebben. Hetzelfde geldt voor de grondstoffen voor onderzoek. Aangezien ik al een tijdje klaar ben is het helemaal geen uitdaging meer om die bij elkaar te handelen terwijl dat vroeger wel het geval was. Ik denk dat het spel (nog) veel leuker is als de beta eenmaal is weggevallen en je alles in 1 reeks kan spelen.

BWT: Heeft het industriële tijdperk ook zijn specifieke GG?
 

DeletedUser

Guest
Jep, de industriële tijd heeft het amerikaanse Capitol en de Britse Royal Albert Hall. De eerste geeft een bonus van inwoners en voorraden, de tweede weet ik nog niet.
 

DeletedUser1227

Guest
aangezien Royall Albert Hall een concert gebouw is zal het wel tevredenheid gaan geven + misschien geld of FP
 

DeletedUser275

Guest
Fout. De ene geeft bevolking en voorraden en de andere geeft hetzelfde als Pharos.
 

DeletedUser2339

Guest
Royal Albert Hall: 7 x 6, 230% x 75 hamertjes + 27 goederen


United States Capitol Building : 7 x 5, 10530 populatie + 15800 hamertjes


kosten voor de gebouwen:

Royal Albert Hall:
200 rubber, 360 kolen, 420 walvisolie, 420 textiel, 100 kunstmest

US Capitol Building:
400 rubber, 240 kolen, 180 walvisolie, 180 textiel, 500 kunstmest
level 0 naar level 1 kost 60 FP's

MvG, Marion
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Royal Albert Hall: 7 x 6, 230% x 75 hamertjes + 27 goederen


United States Capitol Building : 7 x 5, 10530 populatie + 15800 hamertjes


kosten voor beide gebouwen:

300 rubber, 300 cocaïne, 300 walvisolie, 300 textiel, 300 kustmest

level 0 naar level 1 kost 60 FP's
MvG, Marion

het is geen cocaïne maar cokes, een soort van steenkool.

Maar we dwalen af... Het topic ging over wat er zou gebeuren na langere tijd grootse gebouwen... :p

Ik denk persoonlijk dat dit eigenlijk wel meevalt. Na al die maanden grootse gebouwen heb ik nog altijd maar 2 grootse gebouwen gebouwd (op en1, waar ik actief speel, maar zonder diamanten). Ik ben nu nog altijd bezig om te investeren in de grootse gebouwen die ik niet heb, afgewisseld met het ontwikkelen in industrieel (wat ik rustig aan doe).
 

DeletedUser1701

Guest
Normaal gezien zijn er in goede gildes toch veel spelers die het kolloniale tijdperk al volledig uitgespeeld hebben? Dan stoppen zij toch hun punten in de gebouwen?
Dus wanneer je in een redelijk volle gilde zit op Arvahell/Brisgard, dan krijgen gebouwen normaal gezien wel forgepunten. Alleen, niet iedereen krijgt er, dat is onmogelijk. Zelf investeren blijft dan nog de enige mogelijkheid.
Nu, met het industriële tijdperk, zal het iig nog gaan verslechten. Spelers gaan proberen zsm dat tijdperk uit te spelen. Resultaat: weinig FP's in GG's.
 

DeletedUser

Guest
Ligt t aan mij, of is t witte huis een beetje pruts?
10.000 extra bevolking...ja, daar zit ik op te wachten.
En 15.000 grondstoffen klinkt wel aardig, maar een tabaksplanatge doet er al 5.000 per dag. En die kan een boost krijgen van de pharos, en kan gemotiveerd worden, zodat je daar méér uit haalt.

Ik wil niet graag negatief doen, maar is de bonus van de royal albert hall niet een beetje...ongeinspireerd? We hebben toch al de pharos?
Was er niet nog een combinatie van verdedigingsbonus, medailles of tevredenheid die we nog niet gehad hebben?
Of een bonus op productie van goederen, ipv grondstoffen?
Of een gebouw dat een klein beetje diamanten produceert (1 per lvl)?
Of een gebouw dat forgepunten kan sparen (meer dan die 10)?
 

FantasyFan

Actief lid
Ten eerste past dat niet erg bij het onderwerp waar dit topic over gaat. Ik vind dat nogal een belangrijk onderwerp, dat nu telkens ondergesneeuwd raakt door al die totaal niet gerelateerde berichten. Begint zo nogal vervelend te worden, had je hier niet beter gewoon een nieuw topic van kunnen maken? Kan een moderator dat misschien doen?

Ten tweede, witte huis? Die zit er niet bij hoor, je bedoelt zeker het capitool. Dat is iets heel anders. Het capitool het witte huis noemen is hetzelfde als hier het binnenhof het catshuis noemen. De een is vanuit waar het congres werkt, de ander is waar de president of premier woont.

10.000 bevolking kan een hoop huizen vervangen, kan handig zijn voor diegene die veel GG's willen bouwen.
Daarnaast kan je natuurlijk verwachten dat dezelfde bonussen terug gaan komen, al hadden ze natuurlijk best een andere combinatie kunnen bedenken. Twee keer iets met voorraden is een beetje dubbelop, en dit is al een 5e GG dat goederen geeft. En ik las juist ergens dat ze toch graag willen dan iedereen goederen gebouwen moet bouwen in zijn stad. Doe je dan zelf we teniet zo. Verdedigings-, medailles-, of forgepuntenbonus hebben we nog niet zoveel van. Die zouden misschien een betere keus geweest zijn voor de goederen en tweede voorradenbonus.

Bonus op goederenproductie is praktisch niet mogelijk omdat sommige goederengebouwen al een bonus hebben door het ruwe goed en andere niet, en met zulke kleine aantallen over een aantal uur, kom je al snel in de knop, want halve goederen kun je niet geven.
Systematisch diamanten geven via GG's zullen ze nooit doen, want ze moeten juist geld verdienen met de verkoop van diamanten.
Forgepunten kunnen sparen is wel interessant, maar hoe zou je dat praktisch uitgevoerd zien? Ik kan alleen bedenken om dan als je ophaalt je dan een pakketje forgepunten zou kunnen krijgen, maar dan is het weer niet zo heel anders dan wat we al hebben aan forgepunten bonus.
 

DeletedUser

Guest
Zeer goed dat dit groot probleem wordt aangekaart!
In mijn gilde zijn er na amper 8 weken al belachelijk veel grootse gebouwen (omdat we van in het begin massaal veel jagers uitstuurden). Ik heb er nu al 4 en ben hiermee zeker geen uitzondering in mn gilde...

Wij hebben meer dan 50 GG en zijn met 78 spelers, in nog geen 2 maanden... Logisch dus dat m'n kleinere leden (die iets later gebouwen plaatsen) het enorm moeilijk hebben om investeerders te vinden!
Ik zie nu al GG die meer dan 3 dagen in de stijgers staan & soms krijg ik 5 FP cadeau terwijl ik slechts 1 FP besteed heb (omdat de speler het zelf bekostigt). Dit kan toch de bedoeling niet zijn?

Mogelijke oplossingen zijn hiervoor niet! Tenzij je radicaal gaat doen:
Maak het mogelijk om hetzelfde gebouw 2 keer te plaatsen, en geef dan ook 2 keer dezelfde bonus die erbij hoort :eek:
-dan ben je eindelijk iets met die nutteloze BD die je krijgt, van GG die je al hebt...
-dit verzekert ook dat investeringen altijd nuttig blijven.
-ik vind dit de lolligste oplossing: de oplossing voor te veel Gebouwen is nog meer gebouwen :wacko:
Zou een leuk effect geven: steden waar de bevolking niet in huizen, maar in GG woont... Steden zonder goederenproductie-gebouwen, maar met 3 torens van Babel... :)

Ik weet dat dit een zeer onwaarschijnlijke denkpiste is, maar iets beter kan ik niet meteen bedenken...

PS: of verhoog gewoon de beloningen enorm... 2 medailles als ik 5e eindig? Mn Colos geeft me er een veelvoud per dag, ik moet er niet eens naar omkijken...


Extra: Wat kan je op dit moment doen, als voorbeeldige leider, om investeringen aan te moedigen?

Bij mij in de gilde zijn er wekelijks "SuperDeals": ik bied zeer voordelige goederen aan (bijv. 20 goud voor 10 steen).
Vorige editie van SuperDeals was de forum-editie, met een 10tal voordelige aanbiedingen die gekoppeld waren aan kleine opdrachten (bijv. zeg iets in ons forum Tips & Hulp, plaats een leuke link in ons forum "Ontspanning", ...). Doel was om nieuwe leden na een fusie meer op mijn gilde-forum te krijgen (wat deels gelukt is).

Volgende editie wordt de GG-editie, opdrachten zullen bijv. zijn:
-investeer minstens 5 FP bij een klein lid naar keuze (met bijbehorende beloning)...
-heb hier eerder mee geëxperimenteerd en het werkt, als de beloning voldoende is.
-"SuperDeals" is ideaal als de kosten gedragen worden door verschillende grote leden.

En verder:
-ik heb een experiment opgestart: verhandel FP-pakketten in ruil voor voordelige goederen (zowel intern als extern).
-dit heeft voorlopig 0,0 succes bij ons...

-vanaf niveau 5 investeer ik zelf ook, om mijn GG aantrekkelijk te houden (ik had eerder al geluk dat ik er vroeg bij was),
-grote investeerders mogen aan mij voordelige goederenruils vragen...

De ene maatregel heeft al meer succes dan de andere, onze vooruitgang qua GG's is ook beter dan andere gildes... Ik geloof graag dat dit mede door mijn maatregelen komt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3042

Guest
Ten tweede, witte huis? Die zit er niet bij hoor, je bedoelt zeker het capitool. Dat is iets heel anders. Het capitool het witte huis noemen is hetzelfde als hier het binnenhof het catshuis noemen. De een is vanuit waar het congres werkt, de ander is waar de president of premier woont.


LOL
Typisch voorbeeld van vrijheid van meningsuiting.
Het verhaal begint met een aanklacht tegen het pyramide-spel,
wat wettelijk verboden is, en al vlot ontaardt het in krakeel, waarbij
men duidelijk geen kaas gegeten heeft van enige vorm van politieke structuren.
De wetgevende macht ligt bij de software-makers. De rechterlijke macht ligt bij
de spelers zelf, alwaar de burgerlijke ongehoorzaamheid hoogtij viert.

Leuk spel :)
 

DeletedUser

Guest
Nee, niet weer een topic met gezeur over de grootse gebouwen denk je misschien, maar dit gaat toch over iets anders dan wat er tot nu toe gepost is.

Ik heb een probleem geconstateerd met hoe de grootse gebouwen nu opgezet zijn. Dit begin je nu langzaam aan al te merken. Feitelijk werkt het systeem nu als een pyramide spel. En hiervan weten allemaal dat dit een inherent probleem bevat.

De mensen die als eerste een groots gebouw neer kunnen zetten, hebben massa's mensen die daar dan forgepunten in komen steken, om daar blauwdrukken door te krijgen. Maar naar mate steeds meer spelers steeds meer blauwdrukken al hebben, of zelf al grootse gebouwen hebben staan, zijn er steeds minder mensen die nog forgepunten in de in steeds grotere getalen aanwezig zijnde grootse gebouwen komen stoppen. Er zijn nu al grootse gebouwen waar tijden niets meer gebeurd. Op den duur bloedt het hele systeem zo dood, en zullen de aanwezige grootse gebouwen helemaal geen forgepunten meer ontvangen, omdat niemand er meer in wil steken. Behalve de eigenaar dan. Dus diegenen die als laatsten pas een groots gebouw neer kunnen zetten, hebben dan dikke vette pech dat dit gebouw of zelf haar hogere levels gebracht moeten worden, of niet in niveau zullen stijgen.

Doel van dit topic is dan ook om te zoeken naar een manier om dit uiteindelijke scenario te voorkomen. Wat kunnen we bedenken om het investeren in grootse gebouwen aantrekkelijk te houden?

ik ondervind dit ook. heb nu 2 GG's maar echt veel investeerders zie ik niet. wat ik nu zie gebeuren is 1 persoon gooit alle punten erin en andere gaan mee profiteren met 1 FP. beetje vastlopen wordt dit
 

DeletedUser

Guest
wat wel zo is is dat bij mij duurde het best lang voordat het colloseum uit de steigers was. vanmiddag was dat het geval. nu na 6 uur zijn er al 29 FP's in geinvesteerd. BD's spelen ook wel mee voor investeerders.
 
Bovenaan