Privenotitie bij andere spelernaam maken

no new name

Senior Spelmoderator
Teamleden
Spel Moderator
Aangezien het in dit spel af en toe handig is om afspraken met andere spelers te maken (zoals het onderling niet aanvallen met buurtjes) leek het mij handig om een notitie te kunnen maken bij de naam van een andere speler die alleen jij en eventueel support natuurlijk kan lezen. Met 80+ mensen in een buurt en net zoveel mensen in de vriendenlijst word dit namelijk best al een zware klus op het moment...

Voor wie
Voor iedereen die wel eens wat vergeet

Voordelen:
- Bijhouden afspraken met buurtjes/vrienden zonder externe tools
- Bijhouden verdediging buur van vorige aanval
- Bijhouden interessante grootse gebouwen
- Naam van een "real-life" vriend toevoegen om te onthouden wie er achter een spelersnaam zit
- Makkelijk bijhouden binnen je gilde als marktmeester wie er wel eens scheve handel heeft geplaatst

Nadelen
Voor zover ik kan bedenken helemaal geen, jij bent immers de enige persoon die het kan lezen

Om het maar even visueel uit te drukken heb ik even wat in ms paint gecreerd:

Hoe het eruit zou kunnen zien voor je een notitie maakt:
seehQDD.png

Als je al wat genoteerd hebt wor dhet automatisch groter zoals dit ongeveer:
OaQhUqs.png


Ik hoop dat dit wat duidelijker is van wat ik bedoel :p

Mocht die extra balk al vervelend zijn voor mensen die dit niet willen kan er natuurlijk ook een voeg een notitie toe knop in de titel van de stadsbeschrijving komen zodat het geen extra ruimte in neemt op wat we nu hebben zolang je er geen gebruik van maakt
 
Laatst bewerkt:

no new name

Senior Spelmoderator
Teamleden
Spel Moderator
Een ander voorbeeld is notities van interessante grootse gebouwen bij bepaalde personen, ook dit bijhouden zou heel handig zijn met notities
 

no new name

Senior Spelmoderator
Teamleden
Spel Moderator
Om het maar even visueel uit te drukken heb ik even wat in ms paint gecreerd:

Hoe het eruit zou kunnen zien voor je een notitie maakt:
seehQDD.png

Als je al wat genoteerd hebt wor dhet automatisch groter zoals dit ongeveer:
OaQhUqs.png


Ik hoop dat dit wat duidelijker is van wat ik bedoel :p
 

no new name

Senior Spelmoderator
Teamleden
Spel Moderator
Whoops net pas de edit knop gevonden, heb de hoofdpost wat aangepast nu ook met voor / nadelen zoals in de handleiding voor suggesties staat
 

DeletedUser10488

Guest
Ik was daarnet net hetzelfde aan het denken :) Ik gebruik nu gewoon de notitie functie van mijn computer om bij te houden met wie ik bv. een fp deal heb, hoeveel ik er moet insteken,... Notities in FoE zelf zouden natuurlijk ook wel handig zijn. Wel zouden ze dan makkelijker toegankelijk moeten zijn want qua fp deals werk ik meestal via het bericht om de persoon te bezoeken of via het overzicht van bedragen aan GG's. M.a.w. ik ga beneden niet de speler gaan opzoeken uit de hele lijst om dan over zijn profielfoto te gaan wat de gemaakte afspraak is.
 

no new name

Senior Spelmoderator
Teamleden
Spel Moderator
:O die had ik niet gezien, tof dat het al bij de ontwikkelaar ligt, alleen jammer dat het daar al meer dan een jaar ligt... Misschien dat er een update kan worden gegeven over het idee?
 

DeletedUser10500

Guest
Als gedreven FoE speler weten wij allemaal dat het op een gegeven moment lastig is om alles bij te houden. Anno 2016 wil je liever geen pen en papier naast je laptop en/of iPad liggen hebben.
Een notitieblok in je persoonlijke omgeving is daarom een toegevoegde waarde. Je houdt je dealtjes bij, je berekeningen en je contactenmails. Wat je maar wilt.
Het enige nadeel wat ik zie is dat je een extra inhoud hebt en daardoor extra ruimte op de servers.
Kortom een handig hulpmiddel om de gegevens die je wenst te onthouden, niet meer hoeft te onthouden maar gewoon in je notepad noteert!.
 

DeletedUser

Guest
Omdat een vergelijkbaar idee al is doorgegeven zal dit idee afgekeurd worden. Ik zal echter informeren of er iets bekend is over het andere idee en dat hier posten. Daarna zal ik het topic pas sluiten.
 

Markus

Actief lid
als dit al 4 jaar op de todo lijst staat bij de ontwikkelaars, zal het waarschijnlijk weinig prioriteit voor ze hebben vrees ik :p
 

DeletedUser10111

Guest
Oh, het is beter dan "ja dat is een bug, en nee, we gaan hem niet oplossen" :)
 

DeletedUser

Guest
Er is voor gekozen deze functie niet te implementeren omdat ze van mening zijn dat ze hun tijd beter ergens anders aan kunnen besteden.

Ik zal dit topic overmorgen sluiten.
 

DeletedUser10486

Guest
Geen nadelen? Als 50.000 spelers elk bij 100 spelers een notitie maken van 200 tekens, dan is dat een serieuze hap servergeheugen.
En dat moet elke keer geladen worden wanneer jij die gegevens wil raadplegen, dus wordt het spel nog trager.
 
Bovenaan