plunderen

Atokirina

Actief lid
Is het mogelijk om eventgebouwen te plunderen?
Heel wat speciale gebouwen uit evenementen zijn te plunderen (niet allemaal).

Motiveerbare gebouwen
  • Heel wat speciale gebouwen uit evenementen zijn te motiveren en kunnen vervolgens niet meer geplunderd worden.
  • Een aantal speciale gebouwen uit evenementen kunnen nooit worden geplunderd (zoals bijvoorbeeld Tarotkaartwagens - niv. 1*)
Niet motiveerbare gebouwen

Opknap/motivatie-prioriteit

Sommige speciale gebouwen met een gigantische productie kan je bij je buren vaak plunderen omdat ze een heel lage prioriteit hebben bij het motiveren.

Wanneer je bij iemand de helpknop indrukt heb je 50% kans te motiveren en 50% kans op te knappen:

  • Opknappen(versieringen & culturele gebouwen):
    • Volgorde volgens tijdperk: hoogste eerst, laagste laatst.
    • Binnen een tijdperk gebeurt het opknappen willekeurig.
    • Een versiering of cultureel gebouw blijft 12 uur lang opgeknapt.

  • Motiveren(woon- en productiegebouwen):
    • Gebouwen die na motivatie iets extra geven en gebouwen die gildemacht produceren, krijgen prioriteit.
    • De volgorde van de prioritaire gebouwen verloopt volgens de soort productie:
    • Forgepunten -> goederen -> eenheden -> medailles -> gildemacht
    • Binnen een productiesoort gebeurt het motiveren volgens hoeveelheid: grootste productie eerst, laagste productie laatst.
    • De gebouwen zonder prioriteit worden volgens tijdperk gemotiveerd: hoogste eerst, laagste laatst.
    • Binnen eenzelfde tijdperk gebeurt het motiveren willekeurig.
    • Een gebouw blijft gemotiveerd tot de productie geïnd is.

Een kettingset waarbij het hoofdgebouw geen extra productie oplevert na motivatie heeft dus geen hoge prioriteit maar kan wel een gigantische productie hebben, bij sommige spelers bestaat de kans dan dat dit gebouw niet gemotiveerd geraakt (wanneer dat gebouw ook tot een lager tijdperk behoort, zal dat de kans nóg verhogen) en dan heeft de plunderaar een heel leuke buit.

*Ben ik momenteel nog eens extra aan het nagaan.
 
Laatst bewerkt:
Ja, plunderen. De simpelste manier om daar iets tegen te doen die hier nog niet genoemd is: de Galatatoren: een lekker goedkoop gebouw, te bouwen met goederen uit de Vroege Middeleeuwen, dus zelfs in de Ijzertijd kan je daar al aan komen. Upgraden levert je al snel een 30% kans op dat je niet geplunderd wordt, wat toch bijna 1 op de 3 aanvallen is.

Persoonlijk vind ik het juist fijn om een fatsoenlijke stadsverdediging te hebben, dan kan ik ten minste level 5 van de Expeditie gewoon spelen. En ik ben al tijden niet geplunderd, terwijl de verdedigingsgebouwtjes lekker veel goederen, punten, etcetera opleveren.

Over het plunderen zelf: je hebt meer kans op Blauwdrukken als je motiveert dan wanneer je plundert en je bent er ook nog veel mee bezig, terwijl je geen garantie hebt dat je wint van je tegenstander. Dus voor een dagelijkse uitdaging je buren aanvallen is ook geen geweldige strategie. Enige wat ik me kan voorstellen als toevallig GS en GE niet te spelen zijn (maandag), je niet in PvP zit en je op de continentenkaart niet verder kan en je moet x aantal eenheden verslaan en je zit niet in GvG of hebt geen autoriteit om daar iemand aan te vallen en de Gildekas is nogal laag, DAN snap ik het. Maar verder is het net zo'n dievenmentaliteit als wat hierboven is neergezet, alsof een fiets die niet op slot staat er om vraagt meegenomen te worden. Dat is omgekeerde ethiek, wat niet van jou is, blijft niet van jou. En natuurlijk zijn daar heel wat filosofische dingen over te zeggen en schrijnende zaken aan te kaarten.

Maar voor het spel: bouw lekker een stadsverdediging op, bijvoorbeeld met evenementengebouwen, selecteer in je legerbeheer een diversiteit aan 'blauwe mannetjes', bouw die Galatatoren, hij levert je ook nog eens goederen op, terwijl het een 3x3 gebouw is en speel met je stadsverdediging level 5 van de Expeditie, dan kan je nog eens mooie andere gebouwen bouwen of verkopen bij de antiquair.
 

SonnyWeg

Actief lid
Wanneer je bij iemand de helpknop indrukt heb je 50% kans te motiveren en 50% kans op te knappen:

Had inno dit niet veranderd? Ik dacht dat er nu eerst gemotiveerd werd totdat er niets meer gemotiveerd kan worden en dat er dan over wordt gegaan op opknappen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Had inno dit niet veranderd? Ik dacht dat er nu eerst gemotiveerd werd totdat er niets meer gemotiveerd kan worden en dat er dan over wordt gegaan op opknappen.
Eerst wordt de prioriteitenlijst gevolgd voor motivatie, en als er geen gebouwen meer zijn die op die lijst staan is het 50/50 kans op motiveren of opknappen.
 
Bovenaan