Oprichter zichtbaar algemeen

Seconddream

Actief lid
Beste spelers,

Inleiding
De titel geeft al een klein beetje aan welke kant het op gaat, graag leg ik het kort uit want zo`n grote aanpassing zal het niet zijn.
Persoonlijk ben ik een pc gebruiker, als ik de app al gebruik is dat in de trein om wat munten o.i.d. te innen.

Toelichting
Als ik in het het spel achtereenvolgens op 1) globaal 2) globale ranglijst en vervolgens 3) op gilde dan wordt daar de volledige lijst met gildes op die wereld getoond.
Vanuit hier kun je opzoek naar een geschikte stek, als positie en niveau en het aantal spelers aantrekkelijk lijken is het tijd om een berichtje te sturen, dit blijkt nog niet zo eenvoudig want wie is nou die oprichter of leider aan wie ik een berichtje kan sturen?

Het idee
Het idee is daarom simpel, toon in die lijst ook de oprichter zodat een zoekende direct een berichtje kan sturen, handig want als je snel respons krijgt weet je dat diegene actief is.
Lijkt mij een eenvoudige maar nuttige toevoeging.

Nadeel
Tja misschien wil je als oprichter niet als zodanig gemeld worden en zet je het in de gildeomschrijving, nadeel daarvan is nu zichtbaar, namelijk lang niet iedereen zet zijn of haar naam in die omschrijving.

Slot
Via de zoekfunctie heb ik een dergelijk voorstel nog niet gezien, verbeter mij gerust als ik het mis heb.
In elk geval alvast bedankt voor jouw reactie!
 

Felair

Actief lid
Wat is een oprichter? En wil die persoon wel die persoon zich wel bezig houden met werving? In veel gildes doen ze maar wat en hebben ze sowieso geen idee hoe het werkt.

De persoon die bij ons het gilde heeft opgericht is ook even uit het gilde geweest en nu weer terug, heeft wel weer alle rechten, maar dat zijn er meerdere sowieso bij ons die alle rechten hebben en gilde info is gewoon duidelijk.

Heb niet echt het idee dat het systeem bijhoud wie nu echt de oprichter is geweest en dat die speciale rechten heeft. Kan het niet ontdekken in ieder geval.
Lijkt me dus geen goed idee, gildes moet het maar gewoon zelf duidelijk communiceren via gilde info of desnoods titels.
Een gilde wat dit niet doet zou ik persoonlijk niet bij willen zitten overigens want dat zegt wel genoeg.
 

Seconddream

Actief lid
De oprichter is diegene die het gilde opricht en daarvan is er maar 1, als deze weg is is dat dus een ander.
Het gaat erom, aan wie stuurt een zoekende speler een berichtje?
Misschien moet het idee wel zijn, de oprichter wijst een contact persoon aan welke dan zichtbaar wordt getoond zodat een zoekende speler weet naar wie hij/zij een berichtje stuurt.
Het lijkt mij onnodig ingewikkeld maar goed.
 

Felair

Actief lid
Dat kun je toch ook in de gilde info zetten of in de titels desnoods?
Ik zie geen nut voor een extra systeem hierin.

Maar goed oprichter is een rank in het deel gilde rechten, en die kun je dus sowieso meerdere hebben, in dit printje zie je er al 2.
Ik vraag me sterk of er überhaupt of het systeem bijhoud wie het gilde heeft opgericht, of dat iemand is met meer oprichter rechten dan de andere oprichters dan het lijkt er niet op.

Zoals gezegd de oorspronkelijk oprichter bij ons is even uit het gilde geweest dus als het systeem het al bijhoud wie is dan bij ons nu de oprichter?.. geen idee

1587309964777.png
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Een gilde heeft niet een speler die 'de oprichter' is, je kan ook prima de hele gilde het oprichtersrecht geven, wat dan? Daarnaast heb je ook nog het recht 'uitnodiger', hoe doet die dan mee aan dit verhaal?
 
De oprichter is diegene die het gilde opricht en daarvan is er maar 1, als deze weg is is dat dus een ander.
Het gaat erom, aan wie stuurt een zoekende speler een berichtje?
Misschien moet het idee wel zijn, de oprichter wijst een contact persoon aan welke dan zichtbaar wordt getoond zodat een zoekende speler weet naar wie hij/zij een berichtje stuurt.
Het lijkt mij onnodig ingewikkeld maar goed.

Reddog als degene die het gilde heeft opgericht de oprichter is, dan blijft ie dat ook als ie (al dan niet tijdelijk) weg is dus je logica snijdt hier geen hout. En wat je idee betreft, je kan gewoon een mailtje sturen naar wie dan ook, is diegene niet actief, dan probeer je een ander, is ie wel actief maar de verkeerde dan zal die je vast wel doorschakelen met de juiste persoon. En dat hoeft dan dus niet perse de oprichter te zijn. Lijkt me nu dus al simpel genoeg.
 

Seconddream

Actief lid
Nou komen we ergens, nu ben ik niet opzoek naar een discussie over oprichters, als deze het gilde verlaat is ie geen oprichter meer maar dan is het een speler zonder gilde.
Heb je geen gilde dan kun je de berichtenknop gebruiken en dan komt het bericht binnen in de gilde chat, iedereen binnen het gilde kan dat bericht dan zien.
Prachtige oplossing, maar nu zit je in een gilde, je wilt geen oude schoenen weg doen voordat je nieuwe hebt en gaat opzoek, ik mis dan een de optie om op een eenvoudige manier contact te leggen.
Je kan een berichtje sturen naar een gilde lid maar dat zou zo maar een lange zoektocht kunnen worden, je bent dan eigenlijk gedwongen om je plek te verlaten.
 
Bovenaan