Oneerlijke aanvallen met plundering tot gevolg...

Als nieuwe speler is het idd frustrerend en dat komt omdat je in de gevechten gewoon machteloos staat als Noob. De eerste maanden had ik het ook regelmatig voor en kon mij er zwaar aan ergeren. Ik nam wel altijd wraak of ik nu dood ging of niet. In de tussentijd die verdediging opbouwen. Na zes maand dagelijks spelen was ik op het punt gekomen dat ik er in slaagde om een plunderaar vier dagen na elkaar te beroven van zijn welvarende cidermolen. 28FP op vier dagen, dat was zelfs meer dan mijn GG's opbrachten. Ondertussen ben ik zelf dat ettertje geworden waar ik zo een hekel aan had. Wat mij wel opvalt is dat er zoveel spelers zijn die zelfs geen verdediging opzetten. Blijkbaar beseffen velen niet dat als je aangevallen wordt, het enkel de aanvaller is die definitief zijn soldaten verliest. Je kan dus als slachtoffer best zoveel mogelijk schade maken en sommige plunderaars geven het dan ook op. Het heeft ook geen nut meer om die laagste 15 buren aan te vallen want daar valt eigenlijk ook niets te rapen dat de moeite loont. VOLHOUDEN IS DE BOODSCHAP!!!
 
Denk dat ie het jammer vind dat er schijnbaar maar een persoon in zijn buurt is die een beetje gekeken heeft wat slim is om te doen :p
Goed bezig rebornfenix :)
nee dit is gewoon respectloos gedrag..juist de allerlaagsten van je buren aanvallen en daardoor iedereen lekker kunnen plunderen..zoek dan eerlijke tegenstanders!
 

Felair

Actief lid
nee dit is gewoon respectloos gedrag..juist de allerlaagsten van je buren aanvallen en daardoor iedereen lekker kunnen plunderen..zoek dan eerlijke tegenstanders!

Dat mag je vinden, maar dat is geen feit. Het is gewoon volgens de regels en zoals het spel werkt, je buren worden bepaald volgens wat ze bij Innogames bedacht hebben daar kunnen wij als spelers niets aan doen.
 

DeletedUser

Guest
nee dit is gewoon respectloos gedrag..juist de allerlaagsten van je buren aanvallen en daardoor iedereen lekker kunnen plunderen..zoek dan eerlijke tegenstanders!

Hoezo is dit respectloos gedrag? Deze mensen spelen toch gewoon maar hun spel? Je kan het mensen toch niet kwalijk nemen dat ze het spel op hun manier spelen?

Het is niet leuk om elke dag keer op keer geplunderd te worden maar daar kan je echt wel wat tegen doen. Je moet alleen uit de slachtofferrol willen kruipen, actie ondernemen en doorzetten.

Even fictief voorbeeld ter illustratie:

Stel nu speler X voor (fictief voorbeeld) ... die is in de Late Middeleeuwen aangekomen zonder enige grootse gebouwen naast zijn Orakel van Delphi. Hij heeft geen evenementgebouwen en zijn stad is een mengeling van gebouwen van de Bronstijd tot en met de Late Middeleeuwen. Speler X heeft het 'geluk' dat hij helemaal laatst staat in zijn buurt, niet in een gilde zit, geen (actieve) vrienden heeft en elke dag aangevallen wordt (en indien mogelijk geplunderd wordt) door iedereen van zijn buurt.

Speler X heeft nu twee mogelijkheden:

1) Hij kan 'fanmail' gaan sturen naar zijn plunderaars. Ontzettend boos worden op die 'oneerlijke' spelers die elke dag zijn spullen komen afpakken en ze eens goed zijn gedacht gaan zeggen. In dit geval verandert er niets en blijven de spelers hem plunderen, raakt hij gefrustreerd, ontmoedigd en stopt hij uiteindelijk met het spel.

2) Hij kan uit de slachtofferrol kruipen en orde op zaken stellen. Hij kan ervoor kiezen om opnieuw te beginnen. Dit omdat hij in de Late Middeleeuwen zit en blijkbaar al een redelijk grote achterstand heeft. Zelfs al wil hij dat niet dan zijn er nog opties.

Eerst en vooral kan hij dan zorgen dat hij een goede gilde vindt die hem advies en hulp geeft. Vervolgens kan hij op zoek gaan naar actieve vrienden hierdoor worden er zoveel mogelijk gebouwen van hem gemotiveerd en opgeknapt. Gemotiveerde gebouwen kunnen niet geplunderd worden en zijn dus veilig. Met actieve vrienden loopt de vriendschapstaveerne ook vol en kan hij zelfs af en toe eens een stadsschild activeren.
Speler X geeft niet op en besluit verder om zich te focussen om zijn productie tijdig te innen, op grootse gebouwen, kuist zijn stad op en probeert met elk event zo hoog mogelijk te eindigen. Na een tijd stijgt hij in ranking waardoor hij niet meer laatst staat in de buurt en door steeds minder spelers geplunderd wordt. Dit geeft hem moed en hij doet verder tot hij op den duur zelfs zelf spelers kan plunderen. Wie had dat ooit gedacht!

Ik heb met opzet een worst case scenario genomen om aan te tonen dat, zelfs als je laatst staat en een achterstand hebt, je er altijd bovenop kan komen. Het is alleen zo dat jij het spel moet spelen en niet kan verwachten dat anderen dat voor jou gaan doen. De anderen spelen hun spel en jij speelt het jouwe. Je hoeft niet te plunderen en je kan perfect spelen zonder te plunderen. Als anderen wel plunderen dan is dat hun keuze net zoals het jouw keuze is om dat niet te doen. Dit maakt het niet ineens oneerlijk als ze je aanvallen. Je zal er dan mee moeten omgaan en je strategie moeten aanpassen. Niet opgeven en dan kom je er vanzelf wel.
 

DarthRonin

Actief lid
Stel nu speler X voor (fictief voorbeeld) ... die is in de Late Middeleeuwen aangekomen zonder enige grootse gebouwen naast zijn Orakel van Delphi. Hij heeft geen evenementgebouwen en zijn stad is een mengeling van gebouwen van de Bronstijd tot en met de Late Middeleeuwen

Ik gok dat er niks boeiends te plunderen is in dat dorp.
Meeste plunderaars gaan voor FP gebouwen wat per definitie event gebouwen zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik gok dat er niks boeiends te plunderen is in dat dorp.
Meeste plunderaars gaan voor FP gebouwen wat per definitie event gebouwen zijn.

Wat er te plunderen valt in dat dorp of niet, dat laat ik in het midden. De geschetste situatie is geheel fictief. Ik wilde gewoon een 'hopeloze' situatie schetsen en illustreren dat je zelfs uit zo'n situatie kan komen als je het maar zelf wilt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Azgalaxa

Actief lid
Op de hoogste tijdperken heb je altijd buren die overal door heen komen. Dus kan je er mooi aan wennen op die lage tijdperken als iemand daar heeft besloten te blijven 'hangen: .

Plunderen is onderdeel van het spel. Gewoon op tijd innen en je hebt nergens last van.
Wil je niet geplunderd worden neem je een stadsschild als je niet op tijd kan innen.
En je kan je ook nog bedenken dat jij het terug kan halen bij een ander. Actief meeplunderen levert je altijd winst op.
Tenslotte ben je ook helemaal vrij om je stad af te laten breken en opnieuw te beginnen. Als je dan zorgt dat je de pvp torens niet vrij speel in ijzertijd kan niemand je plunderen. Maar dan kan je dus nooit verder dan ijzertijd.
 

Kennix

Lid
Gewoon zorgen dat je klaar zit op het moment dat je productie naar buiten komt. Gooi even een schild op je stad, en incasseer je productie op een voor jou gunstig tijdstip waarvan je zeker weet dat je ook online kan zijn in de volgende dagen. Je zal ongetwijfeld nog steeds worden aangevallen, alleen geef je de plunderaars heel weinig kans iets te stelen bij je, hooguit een venster van enkele seconden.
 

blafke

Actief lid
"Ik ben op 2 werelden 1 van de sterkste spelers in de buurt, heb daar een flinke defensieve bonus, maar de aanvallers komen er vrijwel zonder verlies doorheen.
Denk dat 2/3 van mijn buurt door mijn verdediging kan komen als ze willen."

En daar zit een groot probleem. Stadsverdediging kost bakken ruimte en haalt zo goed als niks uit. Aanvalskracht voor verdediging is nauwelijks te vinden dus aanvallers dooddoen is er gewoon nooit bij want die zitten met hun honderden procenten verdediging. En verdedigingskracht voor verdediging haalt ook weinig uit want zelfs als je er genoeg van hebt, je verliest toch per definitie bij elke hit één schadepunt dus na 10 hits is het per definitie toch gedaan. De balans is totaal zoek.

En verder wil ik erop wijzen dat het eigenlijke probleem dat Op heeft aangehaald NIET het plunderen is, maar de indeling in tijdperken. Ik speel maar op één wereld maar ik neem aan dat het op alle werelden zo is : "spelers" die heel hun leven in LMA of zo blijven zitten maar wel een arctische oranjerie , terracottaleger, cape canaveral, himeji castle, oceaanterminal, ruimtestation, enfin heel de reutemeteut hebben staan. Alleen maar om te kunnen tonen hoe sterk ze wel niet zijn en "jij kan lekker toch niks terugdoen". Zielige mannetjes. Daar kan heel eenvoudig iets aan gedaan worden : deel in op basis van het hoogste tijdperk van je verzameling GG's. Kunnen ze met hun huurlingen stoer gaan doen tegen gevechtstanks en bazookateams of nog straffer. En ook : verplicht die mensen om hun stadhuis mee up te graden door de productie van die GG's stil te leggen totdat het stadhuis in hetzelfde tijdperk zit. Allemaal doodsimpel en ze gaan er het grote merendeel van de fair-play spelers een immens plezier mee doen, maar ja, fair play is nu eenmaal een vies woord.
 

DarthRonin

Actief lid
"spelers" die heel hun leven in LMA of zo blijven zitten maar wel een arctische oranjerie , terracottaleger, cape canaveral, himeji castle, oceaanterminal, ruimtestation, enfin heel de reutemeteut hebben staan.

In LME zitten met een Oceaanterminal en Ruimtestation.....
Iemand die dat lukt moeten ze een medaille geven en uitroepen tot de GOAT van FoE....
Het lukt mij zelfs in TK nog niet om die dingen in mijn dorp te krijgen.... :(
 

blafke

Actief lid
In LME zitten met een Oceaanterminal en Ruimtestation.....
Iemand die dat lukt moeten ze een medaille geven en uitroepen tot de GOAT van FoE....
Het lukt mij zelfs in TK nog niet om die dingen in mijn dorp te krijgen.... :(
Het was +- een boutade maar kijk eens naar Vonga op E. Nu zit'ie modern of al postmodern, maar heel de reutemeteut die ik genoemd heb staat er wel degelijk (alleen is 't blauwe melkweg ipv oceaanterminal) en dat was ook al dikkement van dat toen hij in mijn buurt zat en we beide LME waren. COMPLEET van de pot gerukt en tussen dat soort volk moet je dan plezier vinden in het spel.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Vooropgesteld ik baal als een stekker als ik geplunderd word op welke wereld dan ook. Baal dan van mezelf want IK heb niet op tijd geoogst, al dan niet met een goede reden.
Probeer ook altijd terug te plunderen, lukt lang niet altijd maar in ieder geval wel geprobeerd.
Gisteren werd ik op F geplunderd in mijn 340k stadje door een speler met 4,9 milj. aan punten, jatte helaas ook nog 5 ijzerdraad mee en de GT had het niet voorkomen, baaaaaaaaaalen.
Tot vanochtend ik bij de plunderaar door zijn verdediging kwam, was nipt maar genoeg. Nam 10 porselein mee en trek dan gewoon een lange neus.
Ja zo oneerlijk dat een kleine speler met alleen zeus (nog geen 10) dom ( nog geen 5) en verder weinig bijzonders een speler met HC, AO, Terra, kraken en nog wat gebouwtjes kan plunderen. :p :p :p
 

DarthRonin

Actief lid
Het was +- een boutade maar kijk eens naar Vonga op E. Nu zit'ie modern of al postmodern, maar heel de reutemeteut die ik genoemd heb staat er wel degelijk (alleen is 't blauwe melkweg ipv oceaanterminal) en dat was ook al dikkement van dat toen hij in mijn buurt zat en we beide LME waren. COMPLEET van de pot gerukt

Ja, schandalig dat ie zijn dorp goed op bouwt ipv met waardeloze gebouwen door de tijdperken probeert te racen.....HOE DURFT IE!!!! iedereen die dat doet moeten ze stantepede BANNEN!!!!

Of je neemt een voorbeeld aan hem/haar en leert wat een goede strategie is.


en tussen dat soort volk moet je dan plezier vinden in het spel.

Gezien de verschillende reacties die je de afgelopen dagen hier op het forum hebt gezet vraag ik me in ieder geval af waarom je dit spel speelt, je vindt er duidelijk niks aan.
 

DarthRonin

Actief lid
Ja zo oneerlijk dat een kleine speler met alleen zeus (nog geen 10) dom ( nog geen 5) en verder weinig bijzonders een speler met HC, AO, Terra, kraken en nog wat gebouwtjes kan plunderen. :p :p :p
Die kleine overwinningen zijn soms de mooiste :D

Ik lach me elke keer kapot als ik mijn gezonken schatten op 5 minuten productie zet in mijn wensputdorpjes en ze dan geplunderd zie worden door iemand die hoopt dat ie op 24 uur staat ofzo. :D
En ik lach me net zo kapot als ik vervolgens een maancirkel bij hem plunder en ontdek dat ie een Galatatoren heeft als ik het bericht krijg dat de plundering verhinderd is door dat ding...die enkele keer dat ik plunder om wraak te nemen krijg je dat :D :D :D
 

blafke

Actief lid
Ja, schandalig dat ie zijn dorp goed op bouwt ipv met waardeloze gebouwen door de tijdperken probeert te racen.....HOE DURFT IE!!!! iedereen die dat doet moeten ze stantepede BANNEN!!!!

Of je neemt een voorbeeld aan hem/haar en leert wat een goede strategie is.

"goede strategie" ... QED zou ik zeggen. De gaten vinden in de belastingwetgeving en je eigen belastingen door een ander laten betalen is ook een voorbeeld van "goede strategie vinden" ... En dan kan je dus jezelf fier op de borst kloppen en toeteren dat jij de slimste bent ... Proficiat daarmee. Maar dat heb je dus in elke sport en in elk spel en zelfs daarbuiten : de Machiavellistische klootzakken voor wie het doel altijd de middelen heiligt vind je altijd aan de "top".
 

DarthRonin

Actief lid
"goede strategie" ... QED zou ik zeggen. De gaten vinden in de belastingwetgeving en je eigen belastingen door een ander laten betalen is ook een voorbeeld van "goede strategie vinden" ... En dan kan je dus jezelf fier op de borst kloppen en toeteren dat jij de slimste bent ... Proficiat daarmee. Maar dat heb je dus in elke sport en in elk spel en zelfs daarbuiten : de Machiavellistische klootzakken voor wie het doel altijd de middelen heiligt vind je altijd aan de "top".

Goede strategie verwarren met "het doel heiligt de middelen".
Laat maar, ik wil geen ban voor het geven van irl adviezen.
 
Bovenaan