Oneerlijke aanvallen met plundering tot gevolg...

Soms word je door buren aangevallen met een veel te hoge bonus voor aanval en verdediging. Deze kan oplopen tot 10 maal meer. Dit kun je dus onmogelijk winnen. Daarna krijg je er nog een plundering bij, wat voor mij het meest oneerlijke is. Als de Oogstschuur bijvoorbeeld wordt geplunderd verlies je heel wat. Je moet al 24u wachten voor elke opbrengst... Misschien moet daar toch nog eens over nagedacht worden, want dit is ronduit oneerlijk aan dit spel.
 

DarthRonin

Actief lid
Klagen dat je te lang moet wachten op het innen van die schuur en vervolgens niet klaar zitten als het eindelijk zover is....tsja....
Gewoon op tijd oogsten en proberen alleen gebouwen te plaatsen die niet te plunderen zijn of niks boeiends opleveren, dat is de beste remedie tegen plunderaars.
Lang leve de wensputten!! :D
 

DeletedUser

Guest
Soms word je door buren aangevallen met een veel te hoge bonus voor aanval en verdediging. Deze kan oplopen tot 10 maal meer. Dit kun je dus onmogelijk winnen. Daarna krijg je er nog een plundering bij, wat voor mij het meest oneerlijke is. Als de Oogstschuur bijvoorbeeld wordt geplunderd verlies je heel wat. Je moet al 24u wachten voor elke opbrengst... Misschien moet daar toch nog eens over nagedacht worden, want dit is ronduit oneerlijk aan dit spel.

Het is inderdaad niet leuk als zo'n gebouw als de Oogstschuur wordt geplunderd maar daar kan je wel iets tegen doen. In het geval van de Oogstschuur kan je ervoor zorgen dat deze gemotiveerd wordt en dan kan deze niet meer geplunderd worden. Aangezien de Oogstschuur een lage prioriteit heeft en de meesten opknappen/motiveren via de helpknop zal je dus zelf moeten uitrekenen dat je niet teveel andere gebouwen in je stad hebt staan die motivatie/opknap vereisen of ermee concurreren. Hoe actiever je gilde en vriendenbalk, hoe meer kans er is dat de Oogstschuur gemotiveerd wordt.
Als de Oogstschuur niet (elke dag) aan de beurt komt dan kan je ook altijd vragen in je gilde (of vrienden) of ze niet elke dag dat gebouw van je willen motiveren. Misschien willen ze dat wel doen... Tot slot heb je ook nog zelfhulpkitten die je kan gebruiken als je eens niet op tijd kan zijn en je ziet dat de Oogstschuur niet gemotiveerd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je buren zo veel sterker zijn dan jou dan zijner 2 verklaringen.
Ofwel zit je met een eeuwige zittenblijver die er op kickt om onverslaanbaar te zijn en kan je er wel degelijk weinig aan doen.
Ofwel loop jij veel te snel door het spel, het spel moet rustig gespeeld worden, GG's opbouwen, stock opbouwen, legers opbouwen, extra aanval- en/of verdediging percentages opbouwen via carrousels of dergelijke.
Ik zit nu in Modern en kom spelers tegen met 3 GG's en nauwelijks 300K punten, tja dan zoek je het ergens ook hé.
 

squirrel

Actief lid
Als je buren zo veel sterker zijn dan jou dan zijner 2 verklaringen.
Ofwel zit je met een eeuwige zittenblijver die er op kickt om onverslaanbaar te zijn en kan je er wel degelijk weinig aan doen.
Ofwel loop jij veel te snel door het spel, het spel moet rustig gespeeld worden, GG's opbouwen, stock opbouwen, legers opbouwen, extra aanval- en/of verdediging percentages opbouwen via carrousels of dergelijke.
Ik zit nu in Modern en kom spelers tegen met 3 GG's en nauwelijks 300K punten, tja dan zoek je het ergens ook hé.

Je slaat de spijker op zijn kop... veel spelers vliegen door de tijdperken heen. Beste advies wat ik ooit aan de start gehad heb, ga rustig door de tijdperken heen, geniet van elk tijdperk en bouw rustig alles op. Okay, het rustig opbouwen is mij niet gelukt, te fanatiek voor... maar het rustig door de tijdperken wandelen gaat prima. Ik speel sedert herfstevent meer dan een jaar en zit sedert paar dagen in HME, lijkt me toch redelijk rustig.
Ik sta regelmatig verbaasd over mijn buurt, mensen met 1 GG en nog geen 0.5M puntjes, dan sla je gewoon heel veel over imho... maar goed, ieder zijn spel, zijn plezier..
 

DarthRonin

Actief lid
Het door de tijdperken vliegen maakt amper iets uit.
Ik ben op 2 werelden 1 van de sterkste spelers in de buurt, heb daar een flinke defensieve bonus, maar de aanvallers komen er vrijwel zonder verlies doorheen.
Denk dat 2/3 van mijn buurt door mijn verdediging kan komen als ze willen.
Het is dat wellicht 90% van de spelers de moeite niet doen om buren aan te vallen, anders had ik vast meer bezoekers.

Ben persoonlijk geen speler die vanaf dag 1 door de tijdperken vliegt, ik bouw liever iets op in een laag tijdperk voordat ik door ga, maar ik denk dat enkelen hier toch een beetje overschatten hoe veilig je bent.
Alsof je met een geleidelijke gang door de tijdperken ineens wel een goede verdediging gaat bouwen...
Ik ga traag door de tijdperken, maar ik bouw ook geen van de defensieve GG's, hoogstens een paar event gebouwen die wat defensieve bonus hebben, maar met 20/100 defensieve bonus hou je toch bijna niemand tegen.
 
Het door de tijdperken vliegen maakt amper iets uit
Klopt niet 100% vind ik, als je door de tijdperken vliegt gebruik je al je fp's voor TechTree en quasi niets voor je GG's, of het nu voor Aanval is of stadsverdediging. Dat bedoel ik met er te snel doorlopen. Als je rustig speelt kan je op den duur zelf ook eens rondom je aanvallen, of een aanvaller terug nemen.
Als je enkel in TechTree zit heb je quasi niets en ben je soms een graag gezien prooi.
Klopt dat stadsverdediging eigenlijk nutteloos is. Ze moeten maar de helft van jouw standsverdedigingspercentages hebben en knallen er zo door. Maar als de Arena komt zal dat wel anders zijn, daar worden jouw stadsverdedigings percentages eigenlijk aanvals percentages voor jouw verdediging en speelt de verdediging met de aanvals AI. Zou beter moeten zijn doch ik vind Arena wel kut.
 

Graecus 002

Actief lid
Maar als de Arena komt zal dat wel anders zijn, daar worden jouw stadsverdedigings percentages eigenlijk aanvals percentages voor jouw verdediging en speelt de verdediging met de aanvals AI. Zou beter moeten zijn doch ik vind Arena wel kut.

Hoe kom je daar aan? Het enige wat ik weet van die arena is dat de eerste versie een grote flop was en gelukkig weer uit het spel is gehaald op beta. Voor zover ik weet is er nog niets bekend over een tweede versie?
 

squirrel

Actief lid
Hoe kom je daar aan? Het enige wat ik weet van die arena is dat de eerste versie een grote flop was en gelukkig weer uit het spel is gehaald op beta. Voor zover ik weet is er nog niets bekend over een tweede versie?
De arena zou 'tijdelijk' nog niet komen, dus is nog steeds ooit te verwachten maar dan in aangepaste versie neem ik aan....
 
Hoe kom je daar aan? Het enige wat ik weet van die arena is dat de eerste versie een grote flop was en gelukkig weer uit het spel is gehaald op beta. Voor zover ik weet is er nog niets bekend over een tweede versie?
Dat is hoe de 'Duits' het uitlegde in de koddige FoE-Hints video ...
Op Beta even gespeeld doch was niet te doen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Wat pas oneerlijk is, is dat mensen op F in het laatste tijdperk spelers van uit de toekomst tegen zich hebben.
Is maar 5 tijdperken verschil, 11.116/9.592 aanval, beste wat ik kan zetten in de verdediging zijn hovertanks met 120/127.
Dat is volgens inno ook nog eerlijk..
 

DarthRonin

Actief lid
Op Beta even gespeeld doch was niet te doen.

Op beta is momenteel toch niks van arena actief?
Er is die test geweest die stop is gezet, maar sindsdien is er geloof ik geen test geweest en voorlopig is het enige wat bekend is over poging 2 dat er een andere indeling komt van de spelers.

Heb je een linkje waar hij dat uit legt wat jij hebt beschreven?
 

Felair

Actief lid
Dat is oude informatie, en daarbij komt ook nog eens dat het helemaal niets veranderde aan plunderen.

Het enige wat de versie deed die eerder op beta was maar inmiddels geschrapt is tijdelijk om het opnieuw te ontwerpen vanwege negatieve feedback was een nieuw vechttorensysteem creëren en de oude PVP torens werden daarmee opgeruimd. Het systeem zelf werkte dermate slecht dat je bijvoorbeeld als morgen speler astro spelers in je torentje tegenkwam waar je nooit van kon winnen. En daarnaast waren een hoop mensen aan het zeuren over dat ze niet meer konden zien wie nou op 1 stond in je buurt qua aanvallen xD(in de categorie lekker belangrijk...).

Plunderen en aanvallen van je buren was ondertussen nog gewoon op dezelfde manier mogelijk.
Ben benieuwd naar de 2e versie wanneer die op beta komt maar plunderen en aanvallen van je buren zal daarmee dus niet gaan veranderen.
 

DarthRonin

Actief lid
Inderdaad, dat ging over de 1e versie.
Er is dus nog geen info over eventuele aanpassingen.

De enige nieuwe info die ik kan vinden komt volgens mij uit het dataminen, er zijn schilden tevoorschijn gekomen die erop wijzen dat er een andere indeling zou komen van groepen en tegenstanders als ik het goed begrijp, maar heb me er nog niet goed in verdiept.
 
zo heb ik ook een buurman die ook in het koloniale tijdperk zit , maar mij aanvalt met +160%.... heeft 6,5 miljoen punten, de rest van mn buren gemiddeld nog niet eens 300.000.....
he REBORNFENIX
 

DarthRonin

Actief lid
Ik heb dubbel zoveel punten en meer dan dubbel zoveel aanvalsbonus in HME, dus wat is je punt?
Wil je zeggen dat je buren allemaal te snel naar Kolo zijn gegaan ofzo?
 

Felair

Actief lid
Denk dat ie het jammer vind dat er schijnbaar maar een persoon in zijn buurt is die een beetje gekeken heeft wat slim is om te doen :p
Goed bezig rebornfenix :)
 
Bovenaan