Normaal?

DeletedUser678

Guest
Is het normaal dat er een speler van een totaal ander tijdperk een speler van een vroeger tijdperk aanvalt? Kunne die gasten geen spelers van hun eigen kaliber aan misschien?

ps: IK BEN DIT BEU!!!!
 

DeletedUser275

Guest
Je kunt enkel iedereen van je buurt aanvallen. Die spelers gaan anders bijna niemand kunnen aanvallen en ze hebben de punten nodig voor de PvP torens. Dat ze jouw aanvallen is niet erg, want daar verlies je niks aan. Het is enkel een probleem als ze dan ook bij jouw plunderen.
 

DeletedUser796

Guest
Je kunt enkel iedereen van je buurt aanvallen. Die spelers gaan anders bijna niemand kunnen aanvallen en ze hebben de punten nodig voor de PvP torens. Dat ze jouw aanvallen is niet erg, want daar verlies je niks aan. Het is enkel een probleem als ze dan ook bij jouw plunderen.

Kleine correctie Maarten,

Je hebt de punten niet nodig voor de PvP toren,
Je krijgt de medailles ook zonder dat je de provincie bezit waar de toren in staat.
 

DeletedUser275

Guest
Riko, weet jij wel wat je zegt?

Je hebt de punten niet nodig voor de PvP toren
Met 0 gevechtspunten krijg je geen medailles. De gevechtspunten tellen ook voor je (account)punten.

Je krijgt de medailles ook zonder dat je de provincie bezit waar de toren in staat
Dat weet ik ook, maar daar heb ik niks over gezegd in mijn vorig bericht, want daar ging de vraag niet over.
 

DeletedUser796

Guest
Natuurlijk weet ik wel wat ik zeg.

Ik was gewoon een beetje aan het mugge ziften omdat jij praat over punten in combinatie met een toren.
Wil alleen maar ff zeggen dus, dat dat niet geheel correct is.
 

DeletedUser

Guest
Jawel hoor, Maarten heeft volkomen gelijk.
Door mensen aan te vallen, uit welke periode dan ook, krijg je pvp punten en als je genoeg punten hebt krijg je medailles. Je hebt de punten dus juist wel nodig.

Tip: veel spelers uit latere tijdperken laten je met rust als je meer dan 6 man verdediging zet. Als je de standaard 2 speermannen hebt staan, dan dwingt dat geen respect af en word je aangevallen en ja, ook gesaboteerd. Ik zeg niet dat iedereen zich hieraan houdt, maar dit is vaak wel een soort ongeschreven regel.
 

DeletedUser2653

Guest
Als je de standaard 2 speermannen hebt staan, dan dwingt dat geen respect af en word je aangevallen en ja, ook gesaboteerd. Ik zeg niet dat iedereen zich hieraan houdt, maar dit is vaak wel een soort ongeschreven regel.

Heb er hier ook veel zitten met maar 2 speer en dergelijke. Val ik altijd aan en plunder het max uit hun dorp.
Zoek altijd naar grondstoffen en als ik er 30 kan pakken bij zo iemand dan is dit zen verdiende loon.
 

DeletedUser2339

Guest
Medailles kan men ook op vreedzame manier krijgen. Ik heb al sinds tijden helemaal geen militaire eenheden meer, dat bevalt me prima. De ruimte, die ik heb uitgespaard, heb ik voor goederengebouwen gebruikt, drie van elk bonusgoed uit mijn eigen tijdperk (LME) plus drie uit eerdere era's. Doorgaans worden mijn aanbiedingen snel aangenomen, omdat ik niet het onderste uit de kan wil hebben en faire deals (naar de werkelijke waarde) aanbied, met als gevolg dat ik in de provincies al in het koloniale tijdperk bezig ben. Daar heb ik al voldoende medailles gevonden, dat ik er meerdere uitbreidingen van kon plaatsen. Momenteel ben ik al aan het ruilen, om zo snel als mogelijk de Hagia Sofia en St. Marco te kunnen plaatsen en in het volgende tijdperk Deal's Castle, die levert op level 10 dagelijks 196 medailles op.
Wat die overvallen aangaat - het laat me vrij siberisch als iemand af en toe een huisje of een boerderij leegpikt, (met goederen lukt dat niet, die bewaak ik als een havik en weet precies, wanneer ik ze kan oogsten) als men vindt op die manier de mannelijkheid onder bewijs te moeten stellen, vind ik dat eerder meelijwekkend.
MvG, Marion
overtuigde pacifist en handelaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Aanvallen en plunderen hoort nou eenmaal bij het spel, wil je dit voorkomen. Zorg dan bijvoorbeeld dat je geen productie's start van 8 uur als je de eerste 14 uur niet de kans heb om ze zelf te pakken.
En zet een zo sterk mogelijk leger in verdediging, Deze gaan nooit dood en van jou aanvaller wel.
 

DeletedUser3120

Guest
Tip: veel spelers uit latere tijdperken laten je met rust als je meer dan 6 man verdediging zet. ..... Ik zeg niet dat iedereen zich hieraan houdt, maar dit is vaak wel een soort ongeschreven regel.

Dat laatste is nu juist het probleem van vele laaggeklasseerde spelers en is groter geworden sinds men ook blauwdrukken kan krijgen met plunderen. Als het een ongeschreven regel is, laten ze het dan een geschreven regel maken en als regel in FoE invoeren.

Aanvallen en plunderen hoort nou eenmaal bij het spel, wil je dit voorkomen. Zorg dan bijvoorbeeld dat je geen productie's start van 8 uur als je de eerste 14 uur niet de kans heb om ze zelf te pakken.
En zet een zo sterk mogelijk leger in verdediging, Deze gaan nooit dood en van jou aanvaller wel.

Al die mensen die zeggen dat men dan maar goed moet timen met de duur van productie, zijn vaak (ik zeg niet altijd!) degene die zelf geen tot weinig last hebben van al die aanvallen omdat ze relatief vergevorderd zijn in hun buurt.

En wat betreft de goede verdediging, als iemand van 2 periodes hoger je aanvalt heb je geen schijn van kans, wat voor een verdediging je ook neerzet.

Kortom, ik kan me heel goed voorstellen dat het spelplezier van velen die niet zo fantiek speelden ernstig is afgenomen met de grote gebouwen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling van de makers van dit spel. Het zou toch niet alleen een spel voor super-fantieke spelers moeten zijn, dan is er namelijk niet heel veel geld mee te verdienen.

NB. Ik weet dat ik zelf ook geen schone handen heb in dit gebeuren vanwege de jacht op blauwdrukken. Maar als ik zie hoe vaak er bijvoorbeeld al een behoorlijk aantal huizen niet meer te plunderen zijn, ben ik niet de enige.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je krijgt punten voor gebouwen te bouwen en onderzoek.
Maar de meeste punten krijg je door gevechten te winnen.
Die uiteindelijk medals geven.

Als je steeds aangevallen wordt moet je gewoon een lekkere verdediging opzetten.
Vee afstand wapens of veel paarden,hebben ze vaak een hekel aan.
En zorg dat je je spullen niet te lang laat slingeren,en haal ze op tijd binnen.

gr marcus
 

DeletedUser

Guest
Al die mensen die zeggen dat men dan maar goed moet timen met de duur van productie, zijn vaak (ik zeg niet altijd!) degene die zelf geen tot weinig last hebben van al die aanvallen omdat ze relatief vergevorderd zijn in hun buurt.

En wat betreft de goede verdediging, als iemand van 2 periodes hoger je aanvalt heb je geen schijn van kans, wat voor een verdediging je ook neerzet.

Toen ik net begon bleef ik heel lang midden in de buurt hangen (qua punten)

Als ik 2500 had zat de top 5 boven de 6000. (hun vroege middeleeuwen en ik ijzertijd)
Ik had 4 boogschutters en 4 soldaten in de verdediging gezet en er waren en misschien 2-3 per dag die niet opgaven of verloren en het enigste wat er toen is geplunderd is maximaal een huis met dakpannen (en heel soms een 15m productie gebouw)
Als ik 4-8 uurs productie's gebruikte zorgde ik dat ik die zsm kon binnen halen.

Echter was er niemand in mijn buurt met belachelijk veel punten ofzo, Die hadden natuurlijk makkelijk gewonnen maar zelfs dan niet zomaar mijn goederen plunderen:p

Daarnaast, het is deel van het spel.. Waar hebben we het over :ninja:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2372

Guest
Is het normaal dat er een speler van een totaal ander tijdperk een speler van een vroeger tijdperk aanvalt? Kunne die gasten geen spelers van hun eigen kaliber aan misschien?

ps: IK BEN DIT BEU!!!!

Inderdaad, ik had bijna de koloniale tijd bereikt. Het feit dat je niet zou geplunderd worden als je een goede verdediging hebt, gaat zeker niet altijd op. Ik ben dat plunderen ook grondig beu. Ik heb alles wat ik had verkocht en alleen het hoognodige teruggeplaatst. Alleen strohuisjes en enkele voorraadgebouwen. Op die manier valt er niks meer te plunderen, hooguit een strohuisje. Vermits ik ook geen ontwikkelingen meer doe, heb ik een overvloed aan FP's. Die plunderaars rechtstreeks treffen kan niet omdat ze te sterk zijn en in vele gevallen ook al GG's bezitten.
Ik schenk dan ook al mijn FP's aan spelers met GG die mij niet aanvallen en plunderen. Ik had ook een grote voorraad grondstoffen. Hoewel ik dat gemakkelijk zou kunnen, neem ik geen enkel aanbod van plunderaars aan. IK heb het niet meer nodig. Ik raad iedereen die al dat geplunder zat is, aan hetzelfde te doen. Boycot met mij, op deze manier al deze plunderaars door de andere spelers in jullie buurt te helpen. Als alle gedupeerden dit gaan doen, zullen plunderaars in het vervolg misschien eens nadenken vooraleer ze beginnen te plunderen.
Bovendien zijn er nog medailles, FP's en blauwdrukken te verdienen door het schenken van jullie 'overbodige' FP's in de GG's van andere spelers.
Aan de plunderaars onder jullie.....plunder mekaar eens wat meer. Zal je aan den lijve ondervinden hoe plezierig dat is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het is misschien gek, maar ik heb 8 katapulten in de verdediging staan, en daar komt vrijwel niemand door. En zeker niet zonder een gevoelig verlies te lijden. Daarvoor had ik 4 bogen en 4 ballista's wat ook erg goed stand heeft gehouden. En straks in de koloniale tijd zet ik 8 kanonnen neer. Weinig last van plunderen kan ik melden.
 

DeletedUser2372

Guest
Geloof me, als jij iemand met GG's op bezoek krijgt met extra aanvalskracht door die GG's ga jij ook voor de bijl. Voor de lol moet je zo maar eens iemand aanvallen. Desnoods met 1 speerman. Kan je meteen de aanvals- en verdedigingskracht van wat naderbij bekijken. Vandaar ook mijn pleidooi om iets te doen aan de bescherming van de kleinere spelers die, met welke verdediging ook, helemaal geen verhaal meer hebben tegen de militaire macht van de grootste spelers, die dan ook nog eens in de hand wordt gewerkt door hun GG's. Het gaat zelfs zover dat die groten mekaar niet meer willen of durven aanvallen omdat ze bang zijn van mekaar. En dan zoeken ze hun heil maar bij de kleinere spelers die zich niet afdoende kunnen verdedigen. (waar zien we dat verder nog? Oh ja!!!)
 

DeletedUser

Guest
Simpel zat, zorg dan dat je je productie alleen start als jij hem zo snel mogelijk kunt binnen halen.
Moet nog iets van een uitdaging in het spel zitten, vind t allemaal maar jankballen :p

In elk spel zijn er mensen die beter zijn dan jou en mensen die er niet tegen kunnen en het spel de schuld geven.
Er zijn er zat die hier niet lopen te huilen en er voor gaan..
 

DeletedUser4145

Guest
probeer te time dat je optijd er bij bent

dat ze huizen overvallen vind ik niet zo erg maar die gereedschap of hout wijn of steen is vervellend daarom zorg ik altijd dat ik 15 min er voor online ben :)
 

DeletedUser2372

Guest
Als je niks anders te doen hebt en online kan gaan wanneer je maar wil dan ben ik het met je eens.
Tijdens de feestdagen is me dat niet gelukt. Resultaat: van oudjaar op nieuwjaar ben ik om 00:04 uur aangevallen en geplunderd. Maar klagen mag hier niet en dat doe ik dus niet meer. Normaal vind ik dat echter ook niet!!! En ik hoop alleen dat ik, net als iedereen hier, mijn gedacht mag zeggen.
 

DeletedUser3120

Guest
Wat ik hier een beetje mis in de discussie is het feit dat je als maar goed moet timen en zorgen dat je voorraden op zijn, maar waarom zou er van de aanvaller niet ook zoiets gevraagd mogen worden? Ja hij moet natuurlijk een goede aanval hebben, maar met 2 periodes hoger, kan je zelfs met een slechte aanval winnen, en wat het timen betreft hij kan 24 uur lang terugkomen bij je om alsnogte plunderen. Kortom er wordt van de verdediger hier veel gevraagd en van de aanvaller bijna niets (ik ga hier dus uit van een situatie waarbij de aanvaller 2 periodes hoger zit). Ik vind dat persoonlijk een onbalans in het spel.
 
Bovenaan