Nabootsen charge in spel met paardjes

  • Topicstarter Honorius 28 de Nobele
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Het grote voordeel van paarden is dat je ermee kan chargeren. Maar dat is in dit spel niet verwerkt.

Een charge is een aanval met een aanzienlijke aanloop, waardoor de tegenstander extra schade oploopt, alsmede de mogelijkheid terug te trekken voordat de tegenstander kan aanvallen.

Het is maar een spel, dat begrijp ik, maar dergelijke voordelen van paarden zouden moeten mee wegen in het spel. Ik heb al eerder aangegeven dat ik paarden legers in het spel ondergeschikt vind terwijl dat in alle spellen die middeleeuwse oorlogsvoering als thema hebben anders is. Kijk bijvoorbeeld naar Total War, waar je met paarden een perfecte charge kunt uitvoeren en terugtrekken voordat de tegenstander ook maar iets terug kan doen, daarmee win je het gevecht en zijn paarden legers in alle gevallen superieur aan infanterie, behalve speermannen.

Een charge zou in het spel nagebootst kunnen worden door een aanvalsbonus toe te kennen, als het paardje leger eenheid een aanloop heeft van ten minste 2 vakjes en geen bossen of rotsen in de weg staan. Een infanterie eenheid kan dus bescherming zoeken in/achter een bosje of op/achter rotsen, om zodoende niet gecharged te worden. Na een succesvolle charge, kan de tegenstander geen tegenaanval doen.

Op die manier wordt een charge perfect gesimuleerd in het spel en heb je dus echt daadwerkelijk een voordeel aan paardjes, in plaats van een nadeel.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb al eerder aangegeven dat ik paarden legers in het spel ondergeschikt vind terwijl dat in alle spellen die middeleeuwse oorlogsvoering als thema hebben anders is.

Heeft dit spel dan middeleeuwse oorlogsvoering als thema :rolleyes:

Weet die satellietspotter dat ook? o_O

Chargeren is overigens het aanvallen in gesloten formatie en niet exclusief voorbehouden aan paarden. Asterix en Obelix doen het te voet.
 

DeletedUser

Guest
Een verandering als dit verandert de eenheid zodanig dat er sprake is van een nieuwe eenheid. Volgens de niet voor te stellen ideeënlijst zal dit idee daarom afgekeurd worden. Ik archiveer dit topic morgen.
 

DeletedUser

Guest
Een verandering als dit verandert de eenheid zodanig dat er sprake is van een nieuwe eenheid. Volgens de niet voor te stellen ideeënlijst zal dit idee daarom afgekeurd worden. Ik archiveer dit topic morgen.

Er is geen sprake van een nieuwe eenheid. Er is sprake van een nieuwe aanvalsbonus voor een bestaande eenheid. Zo noemt hij het ook. Nergens staat dat je dat niet mag voorstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Door de bonus die deze charge zou geven zou vechten hiermee compleet anders worden. Daarmee wordt het dus een nieuwe eenheid.
 

DeletedUser

Guest
Door de bonus die deze charge zou geven zou vechten hiermee compleet anders worden. Daarmee wordt het dus een nieuwe eenheid.

Hoe hoog is die bonus dan dat het compleet anders wordt?

Het is een aanpassing van bestaande eenheden. Het is geen voorstel om een compleet nieuwe eenheid te introduceren.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hoewel het niet zozeer een nieuwe eenheid is die geïntroduceerd wordt, zal dit het gevechtsverloop dusdanig veranderen dat het voorlopig helaas niet toegevoegd zal worden, toch bedankt voor het voorstel.
 
Bovenaan