Met 1 klik alle gildeleden / vrienden / buren Helpen

ojbojb

Actief lid
Beschrijving van de suggestie:
Het zou heel fijn zijn om met 1 klik alle gildeleden, vrienden of buren te kunnen helpen

Motivatie voor de suggestie:
Als er 1 ding in FoE bewerkelijk is dan is het de Helpen functie. Het kost iedere dag vele klikken (en veel tijd, zeker met 6 werelden) om al je gildeleden, vrienden of buren te Helpen. Daarom blijft dit ook vaak achterwege, terwijl het zo'n nuttige functie is.
Verder is al dat geklik ook niet bevorderlijk in het licht van RSI.

In de uitwerking moet uiteraard rekening gehouden worden met Dynamic Tower en andere functies achter de Helpen knop (munten/blauwdrukken/...)

Nadelen van de suggestie:
Ik zie zelf geen nadelen als je ook gewoon via het stadhuis kunt blijven helpen om de inactieven in je lijst te onderscheiden.

Ik heb een "quicksearch" uitgevoerd met een aantal sleutelwoorden op zoek naar topics die hetzelfde voorstel inhouden:
Hierbij heb ik geen topics gevonden, hoewel het in het verleden wel eens voorbij gekomen moet zijn.

Visualisatie aanpassing:
Er moet een knop bij komen, Ik stel voor een knop aan de linkerkant van het buren/gilde/vrienden scherm. Of rechts naast de 'Uitnodigen'-knop

Spoiler: Browserversie
 
Laatst bewerkt:

Kekkeltje91

Actief lid
De helpen knop is al een hele verbetering. Vroeger moest je de stad fysiek bezoeken en op een gebouw klikken (naar keuze) voor dat je had gemotiveerd of opgeknapt. Nu is het een druk op de knop en zit er ook nog een algoritme achter dat de volgorde bepaald (was bij de introductie ook niet zo).
Ik vind dat het spel ook niet te lui moet worden. En hoe lang ben je er nu werkelijk mee bezig? 5 minuten, max? Daarbij heb je er zelf ook nog iets aan omdat je (meestal) ook terug wordt geholpen en dat dus ook voordeel voor jou stad oplevert. Dus volgens mij een kleine moeite. Ik denk eerder dat je selectiever moet gaan helpen. Zo help ik mijn buren sowieso al niet (scheelt al 75x) en loop ik alleen mijn vrienden en gilde af en op mijn andere wereld doe ik helemaal niet helpen, ook omdat ik het zelf niet nodig heb daar. Dat je op zes werelden speelt is ook een eigen keuze. Ook om op al die werelden te helpen.
 

Atokirina

Actief lid
De helpen knop is al een hele verbetering. Vroeger moest je de stad fysiek bezoeken en op een gebouw klikken (naar keuze) voor dat je had gemotiveerd of opgeknapt. Nu is het een druk op de knop en zit er ook nog een algoritme achter dat de volgorde bepaald (was bij de introductie ook niet zo).
Ik vind dat het spel ook niet te lui moet worden. En hoe lang ben je er nu werkelijk mee bezig? 5 minuten, max? Daarbij heb je er zelf ook nog iets aan omdat je (meestal) ook terug wordt geholpen en dat dus ook voordeel voor jou stad oplevert. Dus volgens mij een kleine moeite. Ik denk eerder dat je selectiever moet gaan helpen. Zo help ik mijn buren sowieso al niet (scheelt al 75x) en loop ik alleen mijn vrienden en gilde af en op mijn andere wereld doe ik helemaal niet helpen, ook omdat ik het zelf niet nodig heb daar. Dat je op zes werelden speelt is ook een eigen keuze. Ook om op al die werelden te helpen.

Niet te vergeten dat andere servers ondertussen +20 werelden hebben.

5x 20 werelden = 1h 40 minuten. Ik wens je daarmee heel veel plezier.

Natuurlijk is het een eigen keuze om te spelen op alle werelden, maar dat betekent nog steeds niet dat je ontzettend veel hersenloos geklik moet doen wil je al je vrienden helpen.

Ik zie het sowieso als een heel waardevolle feature en in mijn ogen zou die dan ook niet gratis moeten zijn.

Ik ben voorstander van de toevoeging van een soort battle-pass/VIP-pass die je maandelijks kan kopen (met geld, niet met diamanten) en dat deze feature dan onderdeel zou uitmaken van de battle-pass/VIP-pass.

Persoonlijk vind ik het vrij irrelevant hoe het helpen van vrienden er vroeger aan toeging. Het is niet omdat het vroeger lastiger was dan nu, dat dat een reden zou moeten zijn om niet nog een aangenamere / betere optie te willen. Laat het verleden de toekomst niet bepalen.
 
Laatst bewerkt:

Kekkeltje91

Actief lid
Persoonlijk vind ik het vrij irrelevant hoe het helpen van vrienden er vroeger aan toeging. Het is niet omdat het vroeger lastiger was dan nu, dat dat een reden zou moeten zijn om niet nog een aangenamere / betere optie te willen. Laat het verleden de toekomst niet bepalen.
Wat ik er mee aangeef is dat er al reeds verbeteringen zijn doorgevoerd. De huidige feature is al uitgebreid verbeterd de afgelopen jaren en ook aan wensen van de spelers aangepast. En FOE kennende gaat er niet snel weer iets veranderen.
 

ojbojb

Actief lid
Ik stel ook in mijn verbeteringsplan voor om de huidige functionaliteit te behouden, zodat het nog steeds met de hand gedaan kan worden voor wie dat wil.
Het is net als met speciale gebouwen: het wordt steeds functioneler en mooier.

Overigens zie ik wel aardigheid in een versie die zonder GG's en zonder speciale gebouwen en zonder evenementen draait.
 

bonke35

Actief lid
ergens vind ik het wel een goede optie
omdat je tegenwoordig best wel een boel moet onderhouden op foe
in een paar jaar is er een boel bijgekomen wat gewoon extra tijd kost dus een klik om alles te motiveren\op te knappen is best wel handig
 

FranticFreak

Nieuw lid
Ik zou het bijvoorbeeld ook een goed idee vinden als je met 1 klik alle producties op een bepaalde tijd kan zetten. Maar dat zal dan wel weer dia's gaan kosten net zoals alles in 1x op te halen
 
De mogelijkheid om daar een selectie in te maken lijkt mij ook handig. Dus een soort systeem inbouwen dat je spelers kan toewijzen aan die knop. En anderen bij wie je dat niet wilt, bijvoorbeeld omdat je specifiek wilt Motiveren/Opknappen handmatig M/O't
 

Kekkeltje91

Actief lid
De mogelijkheid om daar een selectie in te maken lijkt mij ook handig. Dus een soort systeem inbouwen dat je spelers kan toewijzen aan die knop. En anderen bij wie je dat niet wilt, bijvoorbeeld omdat je specifiek wilt Motiveren/Opknappen handmatig M/O't
Echt, het mag allemaal geen moeite meer kosten tegenwoordig. Je doet er maar gewoon een kleine investering voor.

Precies deze twee comments bij elkaar. Er wordt een vinger gegeven dat er misschien een knop komt om alles in 1x te doen. Maar dan willen we nu ook weer uitzonderingen kunnen maken... Echt een beetje effort in het spel steken zoals Voske zegt mag best wel... En ja dat kost tijd maar dan moet je als spelers keuzes gaan maken wat je wel en niet wil.
 

PartyPoison

Actief lid
Ik ben voorstander van de toevoeging van een soort battle-pass/VIP-pass die je maandelijks kan kopen (met geld, niet met diamanten) en dat deze feature dan onderdeel zou uitmaken van de battle-pass/VIP-pass.

laat het ze bij inno niet horen, het laatste wat we nodig hebben is zo'n sellout actie

aub ben niet zo lui en klik gewoon op het "helpen" knopje, zoals hierboven al werd gezegd is het al beter dan eerst, toen je nog iemands hele stad in moest laden en dat éne gebouw moest vinden wat nog niet geholpen was.

en by the way:

Het kost iedere dag vele klikken (en veel tijd, zeker met 6 werelden)

daar kies je toch echt zelf voor
 
Meerdere spelers geven als reactie: wees niet zo lui. Spijt me hoor, maar er is volgens mij verschil tussen lui zijn en praktisch zijn. Als het mogelijk is om zo'n knop in te stellen is dat gewoon super praktisch, niet lui, want klikken doe je toch wel. Over dat aantal werelden ben ik het eens. 6 werelden kost sowieso meer tijd.
 

Wildstorter

Actief lid
niet lui, want klikken doe je toch wel.

Nou dan maakt het dus ook niet uit om het zo te laten en kunnen de developers zich op betere zaken richten.

Je doet moeite voor iets waarvoor je vindt dat het de moeite waard is. Doe je het niet, geen probleem. Kost misschien wat vrienden maar als je dat klikken vervelend vindt om een vriendschap te onderhouden kun je ze het ook niet kwalijk nemen.
 

Mr.Quib

Actief lid
Als het mogelijk is om zo'n knop in te stellen is dat gewoon super praktisch, niet lui, want klikken doe je toch wel.
Ook maar instellen op de GS dan? Hoef je maar 1 keer te klikken om een sector in te nemen. ;)

Vind het wel grappig. Heb hier nog nooit iemand horen klagen dat ie zoveel moet klikken om al zijn buren te plunderen.
 

Atokirina

Actief lid
Ook maar instellen op de GS dan? Hoef je maar 1 keer te klikken om een sector in te nemen. ;)

Vind het wel grappig. Heb hier nog nooit iemand horen klagen dat ie zoveel moet klikken om al zijn buren te plunderen.
Ik vind deze vergelijkingen maar bizar hoor.
Richtlijnen voor de discussie:
- Probeer constructief te zijn. Naast aangeven of je een idee goed vindt of niet, probeer uit te leggen waarom. Dan kan er iets gedaan worden met je mening en zal deze makkelijker overgenomen worden. Met reacties in de geest van 'ik vind dit idee niet goed.' zal de discussie niet vooruit geholpen worden. Eventueel kunnen jouw (tegen)argumenten in het idee verwerkt worden waardoor je het er toch mee eens kunt zijn.
- Probeer duidelijk je boodschap over te brengen en mocht het niet gesnapt worden kijk dan of je het op een andere manier kunt uitleggen. 3x precies hetzelfde zeggen heeft niet zoveel zin.
Regels voor de discussie:
- De discussie dient vriendelijke te verlopen. Beledigingen aan het adres van een andere persoon zijn derhalve niet toegestaan. Reacties in de geest van 'wat een stom idee' kunnen als belediging van de voorsteller van het idee opgevat worden.
- Het is niet de bedoeling iemands idee de grond in te boren. Door constructief te zijn kan er een beter voorstel gedaan worden voor de stemming, en eventueel daarna voor de ontwikkelaars.
- Houd het on-topic. Berichten die niet over het onderwerp gaan kunnen verwijderd worden.
- Als er geen nieuwe punten ter sprake komen kan de moderator besluiten dat er een poll geplaatst zal worden, zelfs als er nog een discussie gaande is.
- Tijdens een poll blijft het topic gewoon open, en is verder discussiëren toegestaan
 

Mr.Quib

Actief lid
Ik vind deze vergelijkingen maar bizar hoor.
Richtlijnen voor de discussie:
- Probeer constructief te zijn. Naast aangeven of je een idee goed vindt of niet, probeer uit te leggen waarom. Dan kan er iets gedaan worden met je mening en zal deze makkelijker overgenomen worden. Met reacties in de geest van 'ik vind dit idee niet goed.' zal de discussie niet vooruit geholpen worden. Eventueel kunnen jouw (tegen)argumenten in het idee verwerkt worden waardoor je het er toch mee eens kunt zijn.
- Probeer duidelijk je boodschap over te brengen en mocht het niet gesnapt worden kijk dan of je het op een andere manier kunt uitleggen. 3x precies hetzelfde zeggen heeft niet zoveel zin.
Regels voor de discussie:
- De discussie dient vriendelijke te verlopen. Beledigingen aan het adres van een andere persoon zijn derhalve niet toegestaan. Reacties in de geest van 'wat een stom idee' kunnen als belediging van de voorsteller van het idee opgevat worden.
- Het is niet de bedoeling iemands idee de grond in te boren. Door constructief te zijn kan er een beter voorstel gedaan worden voor de stemming, en eventueel daarna voor de ontwikkelaars.
- Houd het on-topic. Berichten die niet over het onderwerp gaan kunnen verwijderd worden.
- Als er geen nieuwe punten ter sprake komen kan de moderator besluiten dat er een poll geplaatst zal worden, zelfs als er nog een discussie gaande is.
- Tijdens een poll blijft het topic gewoon open, en is verder discussiëren toegestaan
Dat mag. Zelf vind ik het vrij logisch. Dit hele spel bestaat uit (veel) klikken, GvG, GE, helpen, buren aanvallen, noem maar op. Er is maar 1 onderdeel waar over geklaagd wordt, nl. het 'helpen'. En dat zou dan opgelost moeten worden met een '1 klik om iedereen te helpen'. Naar mijn mening zou dit zelfs op de 'niet voor te stellen ideeën' moeten komen omdat het alleen maar gaat om het makkelijker maken van het spel.

Wat mij betreft mag je er wel wat moeite voor doen. Zoals al gezegd:
Nou dan maakt het dus ook niet uit om het zo te laten en kunnen de developers zich op betere zaken richten.

Je doet moeite voor iets waarvoor je vindt dat het de moeite waard is. Doe je het niet, geen probleem. Kost misschien wat vrienden maar als je dat klikken vervelend vindt om een vriendschap te onderhouden kun je ze het ook niet kwalijk nemen.
 

Felair

Actief lid
Ik ben voorstander van de toevoeging van een soort battle-pass/VIP-pass die je maandelijks kan kopen (met geld, niet met diamanten) en dat deze feature dan onderdeel zou uitmaken van de battle-pass/VIP-pass.

ja goed plan, misschien kunnen we niveaus inbouwen in die battlepass, makkelijker kunnen we het zeker maken toch xD

Beginner €2,5/maand -> Waarschuwing als je zinloze dingen wil kopen, advies welk GG te bouwen, automatisch vrienden-gilde helpen
Gevorderde €5,-/maand -> Alle bovenstaande, advies wat te doen bij events. Afhankelijk je speelstijl verdere tips (Efficiënt spelen/Alle gg's verzamelen/handelaar worden en wat er verder nog te verzinnen valt).
Expert €20,-/maand ->Alle bovenstaande, automatische afhandeling van GS hij volgt die iconen die eraan komen en werkt automatisch met in te stellen limiet qua uitputting of max units verlies per gevecht en hoeveel dias je wil uitgeven om kampjes te bouwen eventueel. Automatisch afhandeling van GVG met gewenst in te stellen doel per kaart en prio wat eerst te doen (puntjesmeppen/gebied uitbreiden met sectoren invoeren/vasthouden met resiege ook ff sectoren invoeren)
Meester €25,-/maand ->Alle bovenstaande, automatisch GG's snipen in de buurt en de vriendenlijst uiteraard rekening houden met activiteit van de spelers. Automatisch plunderen bij je buren.


Even alle gekheid op een stokje, draaf misschien een beetje ver door maar goed xD vind dus ook dat er wel wat tijd geïnvesteerd mag worden.

Het blijft een spel van keuzes maken alles willen doen op alle servers lijkt mij niet zo heel gezond maar wie ben ik :p
 
Bovenaan