Maximum aan te bezetten sectoren in GildeStrijdPerken

DeletedUser11781

Guest
Een idee voor de verbetering van de Gildestrijdperken:

Idee:
Er komt een maximum aan het aantal sectoren dat een gilde kan bezitten of waarin een gilde kan vechten (tussen de 15 en 20 sectoren).

Motivatie:
1. De krachtsverschillen tussen gildes zijn zo nu en dan zo groot dat één gilde het strijdperk volledig overheerst en alles plundert. Dit weerhoudt spelers en gilden om de GSP te spelen of ontneemt ze spelplezier.
2. Regelmatig maken twee sterke gilden afspraken om sectoren uit te wisselen. Ze houden het strijdperk in een houdgreep door telkens tot 159 te spelen. Dit is niet te voorkomen. Het heeft wel ernstige gevolgen: voor andere gilden is er nauwelijks meer iets te beginnen in de GSP. Zelfs strijden om niet te degraderen wordt bijkans onmogelijk gemaakt.

De voorgestelde beperking zorgt er voor dat er in de gildestrijdperken weer meer strijd zal zijn. Kleine gilden krijgen zo meer kans om te groeien.

Nadelen:
1. De winsten van de grote gilden lopen terug.
2. Het plezier om andere gilden volledig de vernieling in te spelen en hun zo het spelplezier te ontnemen verdwijnt grotendeels.
3. Spanning om zo samen te werken dat een sector zo vlot mogelijk wordt ingenomen verdwijnt deels (hoeft zeker niet te gelden voor centrumsectoren).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Markus

Actief lid
Ik heb een beter idee: in plaats van om een maximum aan te bezetten sectoren aan te nemen, is het misschien leuker om als een gilde meer dan X aantal sectoren bezet (15 a 20 zoals je voorstelt), de tijd dat een volgende sector op slot gaat na veroveren omlaag gaat (8 a 15 minuten per opvolgende sector), tot een minimum van 30 minuten. dit maakt dat sectoren korter in handen zijn van een gilde in dat geval waardoor er dus meer strijd ontstaat :p

uiteraard zullen er wel weer middelen worden gevonden om dit te misbruiken maar dat heb je altijd :p
 
Toppunt van GSP verpesten voor andere gildes.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Scherpgezet GSP.JPG
    Scherpgezet GSP.JPG
    372,5 KB · Weergaven: 147

DarthRonin

Actief lid
Humor dit.
Doen ze het opzettelijk om anderen te blokken of is dit strategisch in een heftige strijd?

Maar wat is je idee/suggestie? :cool:
 

-Jonk-

Nieuw lid
Wij hebben als Gilde besloten deze GS te boycotten, door overmacht van 1 Gilde, kijken of ze het leuk vinden als ze alles in bezit hebben, en niets meer kunnen doen.
Tevens alle andere Gilde's opgeroepen mee te doen
 
Mensen, het is een spelletje. En het andere gilde is duidelijk beter! Let it be. Volgende GSP zit je weer wat lager. Snap niet dat er wordt gezeurd over een spel waarin de andere gewoon meer hun best hebben gedaan of het nu door een slim verband is met een andere gilde of gewoon het recruiten van vechters. Zit zelf in een klein gilde en herken de situaties, maar al te goed. Maar thats the game!
 
Hoe gsp nu is is het perfect. Mensen gaan nu al zagen/bijna wenen dat je tegenwoordig de hele dag moet online zijn om je plek in de algemene ranking te behouden... hou gaan die wel niet denken als er sneller sectoren vrijkomen dus dat de actievere spelers nog meer kunnen vechten en sectoren scherp houden is een tactiek @They Call Me Trinity waarschijnlijk waren ze gewoon aan het wachten tot die andere de sector innamen en ze zo een voorsprong hadden
 

blafke

Actief lid
Fantastisch dat je zó aan de reacties kan aflezen wie er zelf deel uitmaakt van zo'n gilde die niemand naast zich duldt (en het dus "perfect vindt zoals het nu is" of zo'n kaart "humor" vindt) en wie niet. Nog fantastischer is het om vast te stellen dat ondanks het feit dat de groep spelers uit de eerste categorie dik in de minderheid zou moeten zijn t.o.v. de groep spelers in de laatste, het toch zo lijkt te zijn dat die van de eerste categorie hier op het forum dik in de meerderheid zijn. Misschien eens reden voor een denkoefening over hoe het forum kan worden teruggegeven aan de ***gehele*** spelersgemeenschap ? Per slot van rekening kan ik zeer goed begrijpen hoe al dat arrogant aanmatigend geblaas van al die Venus-spelers die PvP maar niks vinden omdat ze geen "echte" tegenstanders kunnen krijgen van een hoger tijdperk, of van al die spelers die alles al hebben staan en systematisch al de nieuwe event-gebouwen altijd weer "compleet waardeloos" vinden, de meerderheid van de spelers ervan weerhoudt om hier te participeren. Beetje op net dezelfde manier als dat een gilde met 1000 punten in GS diamant beslist om weg te blijven van het GS omdat er toch niks te rapen valt.
 
Maar blafke, het is toch een compliment. Je vecht eerst op een lagere competitie en dan kom je hoger en mag jezelf gaan meten aan de gildes die ook dat niveau aan tikken, sommige weten zich daar zelfs altijd ruim stand te houden doordat ze met zulke overmacht de sectoren weten te bezetten. Het is echt je eigen goeie prestatie geweest die je in dezelfde league heeft gebracht als deze gildes. Dat je daar dan je limiet tegenkomt is toch ook zo in alle andere soorten competities?

Misschien dat ze wel de winst stappen iets kleiner kunnen maken, als je nu nummer 1 bent in platina eindig je meteen in de hoogste ronden van dia. en als je verliest in dia zak je meteen weer weg in platina. terwijl er echt in dia een 1000(+) poule is en alles tussen 999-901. dus als die stappen iets minder groot zouden zijn bouw je het misschien langzamer op en kom je niet zo snel de hele extreme tegen... maar het blijft mogelijk uiteindelijk.

Barcelona zou PSV natuurlijk ook zonder problemen weten te domineren mochten zij zich opeens weer eens melden in de Champions League.
 

nietje52

Actief lid
Zoals gewoonlijk kom ik bij blafke niet door de hele post heen door zijn (of haar) schrijfstijl maar ik kan je zeggen dat ik in een GS dominante gilde heb gezeten en dat bij tijden wel saai was en nu horen we bij de kleintjes en dat vind ik ook prima.
Ik ben al heel gelukkig dat het indelingssysteem is aangepast zodat je weer eens wat andere koppen ziet.
Als ze dingen willen veranderen om het wat spannender te maken lijkt me dat ook heel goed maar de groten zullen de groten blijven.
Als ik ga hardlopen verwacht ik niet dat de hardlooporganisatie het mogelijk maakt dat ik van Bolt win.
 

DarthRonin

Actief lid
Als ik ga hardlopen verwacht ik niet dat de hardlooporganisatie het mogelijk maakt dat ik van Bolt win.

Blafke wil gewoon dat het hele spel zo aangepast wordt dat het perfect bij hem past.
En nee, ik heb de moeite ook niet genomen dat blok tekst te lezen.
Als iemand niet de moeite wil doen om iets leesbaar te maken, dan hoef ik de moeite niet te doen om het te lezen.
 
Fantastisch dat je zó aan de reacties kan aflezen wie er zelf deel uitmaakt van zo'n gilde die niemand naast zich duldt (en het dus "perfect vindt zoals het nu is" of zo'n kaart "humor" vindt) en wie niet. Nog fantastischer is het om vast te stellen dat ondanks het feit dat de groep spelers uit de eerste categorie dik in de minderheid zou moeten zijn t.o.v. de groep spelers in de laatste, het toch zo lijkt te zijn dat die van de eerste categorie hier op het forum dik in de meerderheid zijn. Misschien eens reden voor een denkoefening over hoe het forum kan worden teruggegeven aan de ***gehele*** spelersgemeenschap ? Per slot van rekening kan ik zeer goed begrijpen hoe al dat arrogant aanmatigend geblaas van al die Venus-spelers die PvP maar niks vinden omdat ze geen "echte" tegenstanders kunnen krijgen van een hoger tijdperk, of van al die spelers die alles al hebben staan en systematisch al de nieuwe event-gebouwen altijd weer "compleet waardeloos" vinden, de meerderheid van de spelers ervan weerhoudt om hier te participeren. Beetje op net dezelfde manier als dat een gilde met 1000 punten in GS diamant beslist om weg te blijven van het GS omdat er toch niks te rapen valt.
als jij niet naar een dominant gsp gilde wilt gaan kunnen wij daar toch niks aan doen? Dus als je dan vast gezet wordt wie zijn schuld is het dan?
 

blafke

Actief lid
Zoals gewoonlijk kom ik bij blafke niet door de hele post heen door zijn (of haar) schrijfstijl maar ik kan je zeggen dat ik in een GS dominante gilde heb gezeten en dat bij tijden wel saai was en nu horen we bij de kleintjes en dat vind ik ook prima.
Ik ben al heel gelukkig dat het indelingssysteem is aangepast zodat je weer eens wat andere koppen ziet.
Als ze dingen willen veranderen om het wat spannender te maken lijkt me dat ook heel goed maar de groten zullen de groten blijven.
Als ik ga hardlopen verwacht ik niet dat de hardlooporganisatie het mogelijk maakt dat ik van Bolt win.
Ik verwacht van de hardlooporganisatie dat ik niet bij Bolt in dezelfde wedstrijd wordt ingedeeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

blafke

Actief lid
Misschien dat ze wel de winst stappen iets kleiner kunnen maken, als je nu nummer 1 bent in platina eindig je meteen in de hoogste ronden van dia. en als je verliest in dia zak je meteen weer weg in platina. terwijl er echt in dia een 1000(+) poule is en alles tussen 999-901. dus als die stappen iets minder groot zouden zijn bouw je het misschien langzamer op en kom je niet zo snel de hele extreme tegen... maar het blijft mogelijk uiteindelijk.

VOILA. Een gilde die in dia door welke omstandigheden ook 175 verliest van 1000 staat plots op HETZELFDE niveau als één die er 175 gewonnen heeft bij 650 ??? En die zijn dan plots "competitief evenwaardig" ??? Blij te zien dat er tenminste nog één andere is buiten ik die gewoon zijn hersens er weet bij te houden. En naast "kunnen lezen" ook nog kan rekenen.
 

blafke

Actief lid
als jij niet naar een dominant gsp gilde wilt gaan kunnen wij daar toch niks aan doen? Dus als je dan vast gezet wordt wie zijn schuld is het dan?
De schuld van de hardlooporganisatie die ploegen van ereklasse plots indeelt samen met een ploeg van derde afdeling.
 

blafke

Actief lid
als je tegen goede gildes komt betekend dat je goed genoeg was om naar daar te promoveren
Neen, dat betekent dat je ***volgens de amateuristische inschatting van de hardlooporganisatie*** "goed genoeg" was om tot daar te promoveren. Het feit op zich dat daar zoveel over geklaagd wordt is op zich al voldoende bewijs dat die "inschatting van de hardlooporganisatie" inderdaad hopeloos amateuristisch en inderdaad compleet van de pot gerukt is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan