Massaal onnatuurlijk gebruik van GS

DarthRonin

Actief lid
Ik heb nu een weekje kunnen zien hoe Oceans en D&I spelen en ik heb geen enkele vorm van samenwerking gezien.
Ja, ze tikken elkaar elke 4 uur weg en zetten de sectoren vol BK's, maar die BK's zijn voor het wisselen van de sector ook allemaal weer verdwenen.
De persoon die dus de hele tijd roept dat deze 2 gildes samen spelen kletst zoals altijd volledig uit zijn nek.

Maar Beeble heeft wel gelijk.
Op andere werelden worden deze afspraken wel gemaakt, maar ik zie er het probleem niet zo van in.
Je bespaard wat goedjes en diamantjes, dus je kan lekker meppen.
Daar waar ik het gezien heb was het naar mijn idee ook niet zo dat andere gildes niets konden doen om die reden.

Op E is het heel vervelend als je bij die 2 gildes in de groep zit en je dus eigenlijk niet veel kan doen omdat ze de sectoren te snel binnen tikken.
Heb een keer zitten kijken hoe ze in 30 seconden een sector binnen tikken, dat is gewoon coördinatie en inzet.
Het is geen pretje om dan in die groep te zitten, maar na een weekje lijkt het erop dat de rest ook weer wat kan gaan doen omdat 1 gilde de overhand heeft gekregen.
Het is misschien niet leuk voor de gildes/spelers die door die 2 kolossen onder de voet worden gelopen tijdens hun gevecht, maar dat is nog geen reden om te gaan roepen dat ze vals spelen.

Zolang Inno het spel niet aan past om dit tegen te gaan is dit gewoon een legale manier van spelen.
En waarom zou Inno het aanpassen, met de huidige gang van zaken op E worden er flink wat diamantjes gespendeerd en dat is in hun voordeel.
Een bericht naar Leones sturen dat Inno er wat aan moet doen is ook maar goedkoop, doe dan goed doordachte voorstellen voor verbetering ipv klagen dat het niet goed is.
Het is niet de taak van Leones om te zorgen dat Inno elke brainfart van een klagende speler implementeert.
 

Kekkeltje91

Actief lid
Ik zie er het probleem ook niet helemaal van in. Op C zitten wij ook in diamant en inderdaad, soms vegen een of twee gildes de kaart de hele tijd leeg. De andere ronde zijn wij het sterkste gilde en vegen wij de kaart schoon. Niets oneerlijks aan dus. Ook maken wij vaker afspraken met andere gilde, daar is volgens mij niets verkeerd aan. Overigens gooien wij er geen dia's in. Maar ik zie dat andere gildes wel vaak doen om hun sectoren te verdedigen of voordeel eruit te halen. Daar zal inno niet zo veel op tegen hebben lijkt mij. Sowieso denk ik dat het "probleem" wat hier wordt geschetst niet helemaal tegen te gaan is. Bots uiteraard wel maar gildes die tactisch spelen kan je weinig aan doen.
 
Op B hebben wij momenteel met een gilde te maken dat constant iedereen er vanaf tikt, wel zijn ze zo solidair dat als je vraagt of je even een nachtje mag blijven staan ze dit doen. Daarnaast heb ik het verzoek gekregen om de kampjes te laten staan, en gezien onze kas verdeeld is vond ik dat een strategisch goede zet.
verder is naar mijn mening iedereen die zonder kampjes GS probeert te spelen niet heeeel handig bezig. Je komt er gewoon slechter door vooruit, zeker in de hogere divisies
 

Azgalaxa

Actief lid
Ik heb nou toch een tijdje na zitten denken wat er nu hier eigenlijk gezegd wordt.

En ik ben nu tot de conclusie gekomen dat er Niks ongeruikelijks of zoals de titel van dit topic zegt onnatuurlijks gebeurt op de GS.

Je hebt nou eenmaal fanatieke gildes die heel veel kunnen. Die heel goed hun kas weten te vullen zodat ze heel veel kampen kunnen zetten en die sectoren dus om de 4 uur kunnen laten wisselen. GS kent veel vormen van activiteit. Je kan er ook in een lagere competitie gaan zitten en dan met 8 teams in 2 weken spelen zonder dat iemand het midden weet te bereiken. Of je speelt waar je om de 4 uur wisselt van iig midden maar wellicht zelfs meer. Alles daar tussen is mogelijk.

Dit is een keuze van ieder gilde en zelfs van iedere speler. Wat wil je bereiken op GS? Wat wil je eruit halen? Hoeveel tijd en moeite stop je erin? En als je er veel in wilt stoppen zal je ook veel aandacht moeten besteden aan hoe je je kas vol krijgt en hoe je als speler genoeg troepen hebt om mee te kunnen vechten

Het enige wat jammer is dat er op de meeste servers nog altijd gildes zitten die in een competitie zitten waar ze niet 'mee' kunnen doen omdat andere gildes veel meer georganiseerd zijn. Of omdat er teveel gildes op een kaart zitten waardoor de kaart continue vastloopt , daar is 4 uur wisselen zelfs niet genoeg.
Wellicht trekt zich dit nog verder recht naarmate er meer seizoenen zijn geweest.
 

DarthRonin

Actief lid
Misschien moeten ze gewoon van de gildes die meer dan 30% van het centrum in handen hebben de wachttijd halveren naar 2 uur :D
 
grootste probleem nu is de debiele manier van groepen aanmaken, althans op E dan, we hebben 2 diamant groepen, maar het is simpelweg stom om de 8 hoogste qua punten bij elkaar te zetten en de 8 met net iets minder bij elkaar te zetten, als je in de hoogste groep komt is plek 5 en 6 het beste resultaat, wnat dan kom je in de andere dia groep, dit zou gewoonweg gerandomized moeten worden tussten alle 901 plus punten gildes, en ik heb al eens gesuggereerd om de lockdown timers afhankelijk te maken van het aantal sectoren dat je al hebt, voorkomt de totale lockdown situatie ook
 

nietje52

Actief lid
Op A zijn er al 4 diamantgroepen (26 gildes).
Laatste worden in diamant levert meer op dan eerste worden in platina maar het voelt een stuk minder fijn kan ik me voorstellen.
Heb je dat voorstel gedaan als een serieuze suggestie in het daarvoor bestemde draadje?
Want gewoon een keer roepen tussendoor levert niks op vermoed ik.
Ik vind het niet eens een verkeerd idee en ik zit in een gilde die al een tijdje eerste wordt in diamant.
 

DarthRonin

Actief lid
grootste probleem nu is de debiele manier van groepen aanmaken, althans op E dan, we hebben 2 diamant groepen, maar het is simpelweg stom om de 8 hoogste qua punten bij elkaar te zetten en de 8 met net iets minder bij elkaar te zetten, als je in de hoogste groep komt is plek 5 en 6 het beste resultaat, wnat dan kom je in de andere dia groep, dit zou gewoonweg gerandomized moeten worden tussten alle 901 plus punten gildes, en ik heb al eens gesuggereerd om de lockdown timers afhankelijk te maken van het aantal sectoren dat je al hebt, voorkomt de totale lockdown situatie ook

Interessante voorstellen.
Wel lullig als die 2 kolossen dan samen in een groep komen met al die gildes met minder punten, dan zijn die ook flink het bokkie.
Stel je voor je bent een gilde wat ternauwernood een keer uit Platina omhoog weet te komen en je komt bij die 2 terecht en ondergaat de standaard behandeling van een week niks kunnen doen.
Wellicht zou dat gilde tussen de zwakkeren ook onder de voet gelopen worden, maar dan is er wellicht nog iets van lol te beleven.

Met de huidige verdeling hebben de kleinere gildes ook nog af en toe het gevoel dat er wat eer te behalen is.
Maar met wat geluk komen er volgende ronde zoveel diamant gildes dat er 3 groepen komen en dan zijn er misschien zoveel gildes met 1000 punten dat je alsnog een kleine mate van randomisering krijgt.
 

DeletedUser8798

Guest
Het zou al een stuk eerlijker en leuker worden, als de reset net als bij GvG om 20.00 uur zou zijn.
Nu is dat om 00.00 uur en daar hebben alleen de grotere gildes profijt van.
Als het om 20 uur zou zijn, moet men zich verdelen over GS en GvG, waardoor kleinere gildes die bv maar op 1 ding actief zijn, meer kans hebben.
Elke gildelid kan tenslotte maar op 1 ding tegelijk actief zijn, zelfs bij de grotere gildes.
 

Wildstorter

Actief lid
1. Je kunt 1 ding nooit tegelijk doen.
2. Dan moet je ook maar geluk hebben dat er om 20:00 uur sectoren in te nemen zijn want om 20:15 uur is de GvG fun wel gedaan. Voor Diamond League gaat dit niet de oplossing zijn. En veel gildes hebben een mix tussen "App spelers" en "PC spelers" waardoor die gewoon actief blijven meppen.

Misschien ook nog eens voorstellen om het naar 10:00 uur in de ochtend te verplaatsen als iedereen aan het werk of naar school is? Dan hebben de gildes met werklozen ook eens kans?

Je lost er allemaal niks mee op, haal je het nu niet dan hoor je niet in die divisie thuis. Denk je dat je het met meer leden wel haalt? Dan weet je de oplossing al :) Nu alleen zelf nog iets gaan doen in plaats van zeggen dat het spel maar aangepast moet worden. Zonder moeite komt niemand op de hoogste plek, is ook van toepassing voor de gildes waar je het nu tegen aflegt hoor;)
 

DeletedUser8798

Guest
Ahhh hij ontdekt een taalvoutjehhh.... je bent geweldig!!
En verder... Wat een onzin, de spelers die wel GvG doen, kunnen niet op dat moment op GS mee doen, simpel.
Als je goede plannen maakt, kan je altijd wel iets, of er naar toe werken, ook tegen de grote gildes die net als u, denken dat ze alles weten en kunnen.
De werkelozen hebben al t voordeel dat ze de hele dag alles kunnen wanneer ze willen, mensen die werken kunnen snachts om 4 uur ook niet aanvallen zoals uw gilde wel doet. Uw praat in uw eigen voordeel, dat mag, maar dat wil niet zeggen dat het spel op de juiste manier gespeeld wordt.
 

Wildstorter

Actief lid
Ahhh hij ontdekt een taalvoutjehhh.... je bent geweldig!!
En verder... Wat een onzin, de spelers die wel GvG doen, kunnen niet op dat moment op GS mee doen, simpel.
Als je goede plannen maakt, kan je altijd wel iets, of er naar toe werken, ook tegen de grote gildes die net als u, denken dat ze alles weten en kunnen.
De werkelozen hebben al t voordeel dat ze de hele dag alles kunnen wanneer ze willen, mensen die werken kunnen snachts om 4 uur ook niet aanvallen zoals uw gilde wel doet. Uw praat in uw eigen voordeel, dat mag, maar dat wil niet zeggen dat het spel op de juiste manier gespeeld wordt.


Het gaat er dus om dat je nu niet kunt winnen en dan de regels maar aangepadt moeten worden.

Dus een klein gilde wat leuk GvG mee speelt en ook wat GS wil doen wordt nu buitenspel gezet door jou. Puur omdat jij iets wil wat je nu blijkbaar niet kunt krijgen. Wie praat er nu in z'n eigen straatje?

De regels en mogelijkheden zijn voor iedereen gelijk. Je hoeft het niet zo aan te passen zodat het voor jou makkelijker wordt. En nogmaals, dit gaat je ook weinig opleveren, dan gaan de grotere gildes wel zo timen dat de sectoren niet rond 20:00 uur vrij komen.

Denken in mogelijkheden is dat laatste, probeer dat eens in plaats van zeggen dat regels niet in jouw straatje passen ;)
 

DeletedUser8798

Guest
Dat zeg ik niet, probeer het anders nog eens te lezen....
 

Wildstorter

Actief lid
Als het om 20 uur zou zijn, moet men zich verdelen over GS en GvG, waardoor kleinere gildes die bv maar op 1 ding actief zijn, meer kans hebben.

Dus hieruit is niet af te lezen dat het spel aangepast moet worden omdat meer leden WEL de oplossing is om in de top mee te kunnen doen?

Je spreekt voor kleinere gildes die maar op 1 ding actief zijn en blijkbaar kunnen ze dat niet eens winnen. Moet dan het spel maar aangepast worden daarop? En een gilde (zowel groot maar zeker ook de kleine) wat veel meer dingen georganiseerd moet krijgen omdat ze overal op meespelen, daar tijd en energie steken en in het werven van leden en het behouden daarvan. Die moeten dan maar "gestraft" worden omdat jij vindt dat het niet eerlijk genoeg is ten opzichte van kleinere gildes die minder moeite, tijd en energie erin steken en maar 1 ding willen?

Wat voor rechten zou je verdienen als je blijkbaar niet sterk genoeg bent en geen moeite wil doen om als gilde sterker te worden? Het zijn gildestrijdperken, je meet jezelf met andere gildes. Leg je het af dan ben je als groep niet sterk genoeg, simpel als dat.

Dus waarom, als je niet in je eigen straatje praat, zouden minder sterke (kleine) gildes die alleen Gildestrijdperken willen spelen nu ineens voorgetrokken moeten worden op andere gildes die wél alle spelelementen willen spelen?
 

Seconddream

Actief lid
Zou het helpen als je op een wereld het aantal gildes in groepen verdeeld, stel er zijn 100 gildes en je maakt 4 groepen van 25 die dan onderling de strijd aan kunnen gaan.
Net als het bij buren is geregeld wisselen de gildes random na een bepaalde periode, je bent dan in elk geval samenwerking tussen gildes kwijt mocht daar spraken van zijn. Elke groep krijgt een nummer 1 die in een "hall of fame" genoemd zou kunnen worden.

Het blijft hoe dan ook complex omdat je met veel factoren te maken hebt, er zijn spelers die al 10 jaar spelen en er zijn spelers die later zijn begonnen of die in een ander gilde zaten, minder actief en noem alles maar op. Je kan in elk geval niet zonder meer zeggen dat het ligt aan een A of B.
 

bonke35

Actief lid
wat ik oneerlijk vind is dat als je in een gilde zit die met een gezonde inspanning bijna altijd op plek 1 kan staan er andere gildes zijn ( die zo'n beetje hetzelfde kunnen) gaan samenspannen tegen jou zodat je niet verder komt dan plek 3 :)
btw, dit is sarcasme
lekker boeiend wat andere gildes doen het is simpel tactiek en afspraken maken :)
 
Bovenaan