Lettertype berichten (berichtencentrum)

Wil je in het berichtencentrum een lettertype waarbij alle karakters even breed zijn?

  • Ja

    Stemmen: 9 56,3%
  • Nee

    Stemmen: 7 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10128

Guest
Poll samenvatting: In het berichtencentrum een lettertype te gebruiken waarbij alle karakters even breed zijn.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ik probeer wel een tabelletjes te posten door vanuit bijvoorbeeld Excel te copy + pasten.
Zodra je je bericht post is de layout ver te zoeken.

Om dit goed te krijgen lijkt mij een hoop gebouw en ik kan me voorstellen dat de prioriteiten wel ergens anders liggen. Daarom heb ik in mijn ogen een eenvoudig alternatief waarvoor weinig hoeft te wroden aangepast:

Wijzig het lettertype in eentje waarvan de karakters dezelfde breedte hebben, zoals bijvoorbeeld Courier New, of Consolas.

Hierdoor kun je tekst exact onder elkaar zetten.

Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat jullie er aesthetisch bezwaar bij hebben, of dat, als jullie dit op meerdere fronten door willen voeren, sommige labels / vakjes breeder of smaller gemaakt moeten worden.

Om die rede zou je ook kunnen overwegen een lettertype keuze toe te voegen, zoals hier op het forum, maar ik ben van mening dat een vast lettertype het beste is.

Voorbeeld van tekst opgemaakt met Courier New:

#12 Spelersnaam12 12/190
#1 Spelersnaam1 110/350
etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10128

Guest
Oh, fijn om gelijk mee te nemen dat dubbele spaties niet verwijderd worden, zoals hier (hierdoor is bovenstaand voorbeeld vernaggeld :confused:)
 

Mr.Quib

Actief lid
Aangezien je nog maar 20 breaks in een bericht kan gebruiken zijn tabellen of lijstjes sowieso een ramp, weet niet of een ander lettertype daar nog bij gaat helpen.
 

DeletedUser10486

Guest
Waar zijn we hier in 's hemelsnaam mee bezig? Wat heeft dit nog met het spel te maken?
 

DeletedUser

Guest
Het berichtenforum is onderdeel van het spel. Het gebruikersgemak hiervan is daarom ook onderdeel van het spel.
 

DeletedUser

Guest
Het berichtenforum is onderdeel van het spel. Het gebruikersgemak hiervan is daarom ook onderdeel van het spel.

Ja, en als je je hier op kan richten, of het schurk/railgun probleem is dit natuurlijk stukken belangrijker.

Zelfs als ze er niets mee doen wordt er nog iemands tijd verspilt die dit moet lezen om te besluiten dat ze er niets mee doeen.
 

mcsp

Actief lid
Toch even 2 bemerkingen hierbij:
- alle meldingen worden bij dergelijke bedrijven behandelt door 1 persoon/groep van personen (die niet programmeren) - de "problem/change" coördinatoren. Een melding komt dan onder de categorie "bugs" of "vraag naar wijziging". En daarna krijgen ze een prioriteit (elke categorie heeft z'n eigen prioriteiten), waarna ze ev. op het stapeltje van de programmeurs terecht komen.
- niet alle programmeurs (kunnen) werken aan dezelfde "problemen", omdat daar nu eenmaal andere kennis voor nodig is. Geloof me het probleem van de schurk/railgun zit niet bij dezelfde groep van programmeurs die dit ev. zouden voorgeschoteld krijgen ...
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof je direct, maar vind het niet echt relevant. Al zou het in eerste instantie bij de schoonmaker terecht komen dan nog. Je zit iemands tijd te verspillen met dit soort ideeën.
 

DeletedUser10111

Guest
Oh, ik kan me heel goed voorstellen dat je wel eens een tabelletje naar je gilde-leden wilt versturen, wat veel eenvoudiger is als je bericht getoond wordt in een niet-proportioneel font (ie met elk karakter even breed).
Het is een eenvoudige wijziging die het gebruikersgemak een stukje vergroot, en die je typisch aan een nieuwe werknemer of een stagaire geeft.
 

DeletedUser

Guest
Zijn er nog mensen die hier willen stemmen?

Heeft dat zin dan? Als de ontwerpers het al niet zien zitten om een kladblok toe te voegen, hoe groot schat jij dan de kans in dat ze iets aan het lettertype willen gaan doen? :rolleyes:
 

DeletedUser5889

Guest
Om de poll tekst even te vertalen in wat - volgens mij- de juiste terminologie is:
"Wilt u dat we een schreefloos lettertype gaan gebruiken voor het berichtencentrum?"

En zullen we daar dan gelijk het forum maar aan toevoegen? Want daar is het - vind ik - nuttiger dan in het berichtencentrum. Ik zou eigenlijk ja moeten stemmen, maar aangezien er enorme bugs zitten die er al maanden in zitten, stem ik toch maar nee in de ijdele hoop dat Inno haar tijd aan belangrijke dingen gaat besteden.

Voor degenen die meer willen weten over dit onderwerp:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schreefloos
 

mcsp

Actief lid
Gaat niet over schreefloos, volgens mij ... maar over een lettertype waarbij alle letters evenveel plaats innemen ... bvb. een "i" en een "m" zijn dan even breed ...
 

DeletedUser10111

Guest
Gaat niet over schreefloos, volgens mij ... maar over een lettertype waarbij alle letters evenveel plaats innemen
Inderdaad. Door alle letters even breed te maken is het eenvoudig om tabelletjes op te zetten in tekst (spaties zijn namelijk ook even breed!)
 
Bovenaan