Legerbeheer rangschikken (FOE-21704 & FOE-21705)

Aantal eenheden weer geven en afhankelijke eerst weergeven

  • Ja, ik vind het aantal eenheden weer geven een goed idee.

    Stemmen: 22 91,7%
  • Nee, ik vind het aantal eenheden weer geven geen goed idee.

    Stemmen: 1 4,2%
  • Ja, ik vind het een goed idee om afhankelijke eerst te weergeven

    Stemmen: 18 75,0%
  • Nee, ik vind het geen goed idee om afhankelijke eerst te weergeven

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24
  • Enquête gesloten .

DeletedUser6698

Guest
Troepen ( Eenheden ) teller

Hallo,

Persoonlijk vraag ik me vaak af hoeveel troepen ik heb. In het begin kun je je troepen nog wel handmatig tellen. Maar als je er 100 + krijgt is dit niet meer te doen. Daarom heb ik het volgende idee:
Je krijgt te zien hoeveel eenheden je hebt per soort en/of totaal, met onderscheid in afhankelijke/onafhankelijke. Het totaal aantal troepen kun je ook onderscheid in maken per tijdperk
'
Een klein voorbeeldje heb ik gemaakt.( zie bijlage )

Laat me weten wat jullie van het idee vinden :)

Met vriendelijke groet,
Toechoe
 

Bijlagen

  • Troepentelling.png
    Troepentelling.png
    487,6 KB · Weergaven: 255

DeletedUser

Guest
Aan een eenhedenteller heb ik niets.
Ik wil wel een manier om mn eenheden te kunnen organiseren. Je plaatje is leuk, maar als ik dan nog steeds moet zoeken heb ik er niets aan..
 

DeletedUser6867

Guest
Tijd voor een Poll en tijd voor een multi poll (je kan meerdere keuzes nemen)

Poll 1 gaat over het afbeelden van afhankelijke eerst en daarna alle onafhankelijke in plaats van alles door elkaar.


poll 2 gaat over het afbeelden van de totaal aantal eenheden die je bezit van dat type.
Je krijgt te zien hoeveel eenheden je hebt per soort en/of totaal, met onderscheid in afhankelijke/onafhankelijke. Het totaal aantal troepen kun je ook onderscheid in maken per tijdperk

dus meerdere keuzes zijn mogelijk :)
 

DeletedUser

Guest
verander de poll (en het idee) even voor het stapelbaar ordenen van eenheden en ik ben voor.

je krijgt dan een volgende indeling:
[]= 1 vakje ; [
[2 schurken];[$103 schurken];[1schurk (3 vakjes schade)];[1 schurk (6vakjes schade)]

Kortom> gezonde eenheden stapel, gezonde onafhankelijke eenheden stapel, alle gewonde eenheden 1voor1, voorrang aan afhankelijke units.

Lost volgens mij elk probleem op?
 

DeletedUser6867

Guest
verander de poll (en het idee) even voor het stapelbaar ordenen van eenheden en ik ben voor.

je krijgt dan een volgende indeling:
[]= 1 vakje ; [
[2 schurken];[$103 schurken];[1schurk (3 vakjes schade)];[1 schurk (6vakjes schade)]

Kortom> gezonde eenheden stapel, gezonde onafhankelijke eenheden stapel, alle gewonde eenheden 1voor1, voorrang aan afhankelijke units.

Lost volgens mij elk probleem op?


Probleem is dat als eenmaal er een poll staat dat ik het niet meer kan verwijderen of aanpassen :)
 

DeletedUser1623

Guest
lol, voor degene die nee heeft gestemd om afhankelijke eenheden eerst weer te geven, wacht tot je een tijd alcatraz hebt staan, denk dat je dan wel van gedachten zult veranderen ;)
 

DeletedUser

Guest
lol, voor degene die nee heeft gestemd om afhankelijke eenheden eerst weer te geven, wacht tot je een tijd alcatraz hebt staan, denk dat je dan wel van gedachten zult veranderen ;)

Dan wil je nog steeds je afhankelijke eerst hebben staan, ik in ieder geval wel. Hoef ik ze niet te zoeken om in een slotje te stoppen

Probleem is dat als eenmaal er een poll staat dat ik het niet meer kan verwijderen of aanpassen :)

Ben je het met me eens dat mijn suggestie beter is dan dit idee? Het stapelbaar maken scheelt zooooo veel plek en tijd met switchen van tabbladen of scrollen.
Niet lullig bedoeld naar thoram, want ik steun elke suggestie die het legerinterface beter maakt, maar ik denk dat er nog iets mist, en dat is een stapelfuncite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6878

Guest
Ben je het met me eens dat mijn suggestie beter is dan dit idee? Het stapelbaar maken scheelt zooooo veel plek en tijd met switchen van tabbladen of scrollen.
Niet lullig bedoeld naar thoram, want ik steun elke suggestie die het legerinterface beter maakt, maar ik denk dat er nog iets mist, en dat is een stapelfuncite.

De stapelfunctie heeft 1 groot nadeel: je kan geen onderscheid maken tussen gezonde en zwaar beschadigde eenheden als je eenheden wil selecteren.
 

DeletedUser

Guest
De stapelfunctie heeft 1 groot nadeel: je kan geen onderscheid maken tussen gezonde en zwaar beschadigde eenheden als je eenheden wil selecteren.

Zou je mijn post nog eens willen lezen? Ik maak duidelijk onderscheid tussen gezond en beschadigd namelijk. Zal wel even een visual toevoegen..

Hierbij dus de visual, moest eerst even eenheden beschadigen :p

attachment.php


PS. hoe krijg ik het zo dat ik mn afbeelding er direct in kan zetten? zoals wel eens gedaan wordt, dan kan ik hm in een spoiler zetten.
 

Bijlagen

  • foe stapelfunctie.png
    foe stapelfunctie.png
    564,9 KB · Weergaven: 229
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
PS. hoe krijg ik het zo dat ik mn afbeelding er direct in kan zetten? zoals wel eens gedaan wordt, dan kan ik hm in een spoiler zetten.

Heb hem aangepast.

Het is heel simpel eigenlijk als je op de "Voeg afbeelding in" drukt krijg je de keuze from computer of from URL.
Kies die URL optie en vink de check up box uit (Retrieve remote file and reference locally) en druk op ja :)


m1dzvjlab66g.jpg


heb dus http://media.nu.nl/m/m1dzvjlab66g.jpg gepost als url link met de check box uit :)
 

DeletedUser6867

Guest
Ben je het met me eens dat mijn suggestie beter is dan dit idee? Het stapelbaar maken scheelt zooooo veel plek en tijd met switchen van tabbladen of scrollen.
Niet lullig bedoeld naar thoram, want ik steun elke suggestie die het legerinterface beter maakt, maar ik denk dat er nog iets mist, en dat is een stapelfuncite.

Ik vind je idee zeker een goed voorbeeld wat eigenlijk dit 2 ideeën samenvoegt.Mijn mening telt zeker in alles maar ik kan niet zomaar zeggen dit idee is perfect het komt erdoor heen.Ik zal net als de rest gewoon moeten stemmen op een idee :)
De ontwikkelaars kunnen misschien jouw voorgesteld aangepaste idee in dit topic als voorbeeld gebruiken.
Vergeet niet als een idee door de 75% komt heeft het een kans dat het word toegepast op het spel, maar elke voorbeeld met plaatjes en dergelijke zal het visueel maken van het idee vooral helpen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7203

Guest
Behalve dat de aantallen zichtbaar worden wat super zou zijn denk ik dat het idee van bigmoes wat ik een tijd terug ergens las super is. Inplaats van alle onafhankelijke eenheden te markeren zoals dit nu gebeurt kan je dit beter bij de afhankelijke eenheden doen want iemand met een alca zal daar bijna altijd minder van hebben en dat is een stuk overzichtelijker. ( plus maar een kleine aanpassing )

Kan je de poll niet wat uitgebreider maken eendje ?
Wat moet ik nou in hemelsnaam kiezen ?
ik ben voor de aantallen weergeven en voor de afhankelijk eerst, kan je die 2 ook niet als optie samenvoegen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kan je de poll niet wat uitgebreider maken eendje ?
Wat moet ik nou in hemelsnaam kiezen ?
ik ben voor de aantallen weergeven en voor de afhankelijk eerst, kan je die 2 ook niet als optie samenvoegen ?

Je kan allebei die opties aanvinken.
 

DeletedUser6867

Guest
Behalve dat de aantallen zichtbaar worden wat super zou zijn denk ik dat het idee van bigmoes wat ik een tijd terug ergens las super is. Inplaats van alle onafhankelijke eenheden te markeren zoals dit nu gebeurt kan je dit beter bij de afhankelijke eenheden doen want iemand met een alca zal daar bijna altijd minder van hebben en dat is een stuk overzichtelijker. ( plus maar een kleine aanpassing )

Kan je de poll niet wat uitgebreider maken eendje ?
Wat moet ik nou in hemelsnaam kiezen ?
ik ben voor de aantallen weergeven en voor de afhankelijk eerst, kan je die 2 ook niet als optie samenvoegen ?

Je kan meerdere keuzes maken Age ;)
 

DeletedUser7203

Guest
Oke top :)
Ik dacht dat ik er maar 1 kon kiezen.
Wordt in dit geval dan een stem op beide.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik kon op 2 stemmen en heb op beiden gestemd. Een goed idee is dit.:)
 

DeletedUser

Guest
Hallo,

Persoonlijk vraag ik me vaak af hoeveel troepen ik heb. In het begin kun je je troepen nog wel handmatig tellen. Maar als je er 100 + krijgt is dit niet meer te doen. Daarom heb ik het volgende idee:
Je krijgt te zien hoeveel eenheden je hebt per soort en/of totaal, met onderscheid in afhankelijke/onafhankelijke. Het totaal aantal troepen kun je ook onderscheid in maken per tijdperk
'
Een klein voorbeeldje heb ik gemaakt.( zie bijlage )

Laat me weten wat jullie van het idee vinden :)

Met vriendelijke groet,
Toechoe

dat ziet er goed uit.

indd is het bijna onmogelijk om je eenheden te tellen zeker als je er 300+ hebt ofzo.,want als je aan de balk schuift,beweegt zo snel dat je je eenheden gewoon weg niet kunt tellen,heb ook ezelbruggetje gebruikt maar lukt niet.,heb het gisteren geprobeert maar helaas weet ik nog steeds niet hoeveel eenheden ik heb,niet dat dat belangrijk is,maar gewoon een indicatie van hoeveel je er hebt,is ook wel handig en makkelijker,zoals het er op die ss uit ziet,is perfect!
 

DeletedUser6867

Guest
Heb nog een ander idee topic erbij gevoegd want dat ging ook over leger aantallen :)
 
Bovenaan