Legerbeheer rangschikken (FOE-21704 & FOE-21705)

Aantal eenheden weer geven en afhankelijke eerst weergeven

  • Ja, ik vind het aantal eenheden weer geven een goed idee.

    Stemmen: 22 91,7%
  • Nee, ik vind het aantal eenheden weer geven geen goed idee.

    Stemmen: 1 4,2%
  • Ja, ik vind het een goed idee om afhankelijke eerst te weergeven

    Stemmen: 18 75,0%
  • Nee, ik vind het geen goed idee om afhankelijke eerst te weergeven

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24
  • Enquête gesloten .

DeletedUser4592

Guest
Op zich een vrij simpel idee dat toch op meerdere manieren voordeel geeft.

Klik je op legerbeheer, zie je een leeg vak, rechts boven. Naast het vak met je huidig geselecteerd leger.
Zet daar een klein overzicht neer van hoeveel eenheden van elk soort die je hebt.
Hoe je ze niet meer handmatig te tellen:confused:
 

DeletedUser4420

Guest
Lijkt mij ook wel wat! :) Een simpele teller is al genoeg, als dat de teller maar weergeeft wat je geselecteerd hebt. Dus alle tijdperken en alle eenheden is een totaal. Maar selecteer ik van het ijzertijdperk alleen de snelle eenheden, dan wil ik daar ook alleen het totaal van de snelle ijzertijdperk eenheden zien.
Scheelt een machtige hoop gedoe, want je hebt geen enkele "houvast" voor het tellen, met alleen die schuifbalk en meer dan 60 eenheden van 1 type/tijdperk... pfff *wist zweet van voorhoofd* ;)
 

DeletedUser4592

Guest
Dat zou ook goed zijn, alles zou goed zijn vergeleken met het handmatig proberen te tellen.
 

DeletedUser5324

Guest
lijkt mij ook erg handig,

liefst een klein schemaatje als je t gevechts-ding opent met daar in alle soorten eenheden op 2 regels (1 regel voor de gewone eenheden en een voor de onafhankelijke eenheden) en voor elk tijdperk een nieuwe regel (beetje zo als de goederen op de markt maar dan compacter)
Evenueel ook nog een 3e regel om de gewonde van de gezonde eenheden te scheiden..


Dit idee levert Inno natuurlijk geen geld op... kunnen we dus lang op wachten denk ik.......
 

DeletedUser7291

Guest
Dit lijkt mij ook een goed idee, ik ben steeds handmatig aan het tellen hoeveel eenheden ik ergens van heb om zo te bepalen hoeveel aanvallen ik in bvb GvG nog kan uitvoeren, is heel onhandig. Met een simpele 'teller' is dit opgelost.

Hetzelfde met de Alcatraz, deze geeft in mijn geval 6 eenheden, ik wil graag zien welke eenheden hij geeft, is het hiervoor misschien mogelijk in het legerbeheer aan te geven welke legers als laatste zijn toegevoegd door de Alcatraz? Niet geheel noodzakelijk maar ik wil gewoon graag weten welke eenheden er geproduceerd zijn.

Gr. Gamko
 

DeletedUser5593

Guest
Layout legerbeheer

Ik kan zo snel geen topic vinden over dit onderwerp (of ik moet er overheen gekeken hebben).

Ik vraag mij af of de layout niet beter zou kunnen.

Ik heb 't volgende idee :

Maak onderaan 'n balk met alle bestaande legerheden.
Voeg daar vervolgens een vakje bij (bij voorkeur aan de onderkant) die aangeeft hoeveel je van de betreffende eenheid hebt.

Zo voorkom je hele lange balken.

Het is maar 'n idee :)

P.s. nadeel is uiteraard dan wel dat je niet kunt zien welke legereenheden geblesseerd zijn.

Grz Rob
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seconddream

Actief lid
Op zich een vrij simpel idee dat toch op meerdere manieren voordeel geeft.

Klik je op legerbeheer, zie je een leeg vak, rechts boven. Naast het vak met je huidig geselecteerd leger.
Zet daar een klein overzicht neer van hoeveel eenheden van elk soort die je hebt.
Hoe je ze niet meer handmatig te tellen:confused:

Misschien dat het nodig is maar als ik mezelf even na ga, het aantal schurken wat ik heb vind ik niet belangrijk eerlijk gezegd. Wat is hier de toegevoegde waarden?
 

DeletedUser

Guest
Je kan je voorbereiden op gevechten, als je op GvG 20 gevechten wilt doen en je hebt even gespaard, is het fijn om te weten of je genoeg eenheden hebt om dit aan te kunnen, zonder alles te moeten tellen.
 

DeletedUser6878

Guest
Legerbeheer rangschikken

Het idee is al een keer geopperd door pcsurgeon waarbij hij pleitte om eerst alle afhankelijke en daarna onafhankelijke eenheden te laten zien (staat bij goedgekeurde ideeën) maar ik zou nog iets willen toevoegen.

Zelfs met de huidige onderscheid tussen afhankelijke en onafhankelijke eenheden staat alles kris kras door elkaar en is het een heel gezoek om de afhankelijke eenheden te vinden als je een alcatraz in bezit hebt. Verder stoort het mij dat ook gewonde eenheden overal te vinden zijn.

Ik pleit er daarom voor om eerst de afhankelijke en daarna onafhankelijke eenheden te laten zien. Voorbeeld: 4 snelvuurkanonnen afhankelijk gevolgd door 25 snelvuurkanonnen onafhankelijk, daarna 8 scherpschutters afhankelijk en 26 scherpschutters onafhankelijk enz. (pcsurgeon gaf soortgelijk voorbeeld)
Ik zou dit verder willen uitbreiden met het rangschikken van gewonde eenheden, hoe zwaarder gewond de eenheid, hoe verder deze naar achteren schuift in de rangschikking.

Naar mijn mening wordt hiermee het legerbeheer al stukken overzichtelijker en kan je zo sneller de juiste eenheden selecteren die je nodig hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1072

Guest
Je toevoeging is ook al lang voorgesteld als ik me goed herinner ;)
 

DeletedUser

Guest
Zelfs met de huidige onderscheid tussen afhankelijke en onafhankelijke eenheden staat alles kris kras door elkaar en is het een heel gezoek om de onafhankelijke eenheden te vinden als je een alcatraz in bezit hebt.

Ik denk dat je dat andersom bedoeld.
 

DeletedUser6867

Guest
Het punt is dat leger overzicht soms vrij chaotisch is.
Maar als je bijvoorbeeld een soort van getal ervoor wilt zetten hoeveel je totaal hebt zal die waarschijnlijk je totaal aantal zware eenheden tellen tenzij je het op tijdperk zet.
Zouden jullie wat voorbeelden kunnen bedenken hoe jullie dit eventueel willen zien.
Zodat het voor iedereen duidelijk is, dan maakt het idee ook meer kans van slagen als er een poll word toegevoegd.
 
Bovenaan